Skocz do zawartości

Urwana sruba wahacza LC4


Nitomen
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam

 

 

 

 

jestem w trakcie wyjmowania silnika w KTM LC4 w celu wymiany uszczelki pod cylindrem , no i pojawil sie problem z ostatnia sruba mocujaca silniki wraz z wahaczem do ramy... Okazuje sie ze jest ona urwana na koncu przy glowce na klucz 15 , teraz pytanie jak ja wyjac ?? widac tam jakis drobny gwint za tym miejscem urwanym , nakretki nie zdejme z 2 strony bo jest za malo miejsca na klucz

 

 

 

 

tak wyglada sruba w oryginale - nr 12

 

http://partsfinder.onlinemicrofiche.com/ktmworld/KTM_OEM/KTMDB.asp?Type=13&A=26&B=6

 

 

 

 

a tak u mnie

 

https://picasaweb.google.com/116510796837900954397/KATSruba?authkey=Gv1sRgCJeF04mthoXVAg

 

 

 

 

co zrobic z tym fantem ?

 

wybijac od strony urwanej ? grzac ?

 

 

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Leb sruby zostal urwany, bo wewnatrz jest rdza i sruby nawet okrecic dookola sie nie dalo.

Zalej tam strzykawka plynu penetrujaco / odrdzewiajacego silniejszego niz WD40 tak zeby plyn przeszedl na druga strone sruby, odczekaj, a potem ciezki mlotek z pobijakiem dopasowanym srednica do sruby i trzeba walic.

Do odkrecenia nakretki potrzebny jest specjalny ciekoscienny klucz, ale teraz nie ma to znaczenia.

Sruba oczywiscie do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sruba ( oska) kreci sie , ale nie bardzo daje sie wybic , jutro uzyje wiekszej sily perswazji + wykretak , nie ma dosjcia do nakretki bo oska jest wlozona z drugiej strony , tam gdzie powinien byl leb szpilki na lucz 15 , po drugiej stronie ramy jest miejsce na oczkowa 19 ( tam gdzie teraz jest urwane) ktos tam grzebal i nie bardzo wiem jak skoro sruba sie kreci ( chyba ze nakretka jest zapieczona) , kawalek nakretki wystaje z ramy i jako tako da sie ja zlapac kluczem moze do wykrecenia wystaczy.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śruba się kreci, prawdopodobnie w tulei metalowo-gumowej. Tzw. sinenbloku. Napuść odrdzewiaczem, jak napisał Adam. Możesz też użyć innych środków, mocno penetrujących. Potem może być np. wd40 w celu ułatwienia poślizgu, następnie młot i wybijak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z jesnej strony przyspawaj coś i kręć a z drugoej trzeba uderzać. jak nie będzie szło znaczy ze juz jest rozklepane. najlepiej grzać w miejscach łożyskowania palnikiem, dużo lać wd40 lub hydrolu. Uważaj żeby nie spłonąć ;-) postaraj się odciążyć wahacz odłącz np amortyzator niech wisi luźno. Od razu komplet naprawczy do wachacza zakup

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym się obawiał progów jeśli to luzem pracowało.

 

wahacz podeprzyj czymś , drutem podwiąż żeby całkowicie luźno nie wisiał i do tego duży młotek, +10kg

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakbys miał długie dobre wiertło do metalu to przewiercić nawet nie na wylot ale osłabisz jej konstrukcję i pójdzie.....

 

ja w dt80 przerabiałem identyczny problem-u mnie było dojscie żeby odciąć nakretkę flexem i wyjąłem wahacz z ramy na kowadło młot 10kg i pół dnia waliłem aż wyszło razem z tulejkami

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważcie,że ośka jest tulejką z zewnętrznym gwintem.Może by tak nagwintować wnętrze tej ośki prawym gwintem (przy nakrętce)),dopasować dobrą długą śrubę (np 8mm) z krótkim gwintem i próbować wkręcić ośkę do środka :icon_rolleyes:

Edytowane przez zikowski

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taki mam wlasnie plan , dzis mam miec wykretaki , pytanie czy oska da sie nagwintowac... moze byc twarda stal

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyny skuteczny sposób pozbycia się tej ośki podał michoa.

Nie trzeba używać do tego bardzo długiego wiertła ponieważ wystarczy pozbyć się tel ośki na wysokości mocowania w ramie. Potem jak już wahacz będzie oddzielony można resztę wypchnąć na prasie.

Aby rozwiercanie ułatwić wystarczy rozpocząć cały proces od mniejszej średnicy wiertła i rozłożyć go na kilka etapów.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wtepne wykrecanie i wybijanie nie pomaga , bedzie jutro wiercona , problem ze czesc tej oski jest w bloku silnika i tam bedzie trzeba delikatnie z waleniem czymkolwiek aby blok nie pekl , srube dorobie na tokarce bo oryginal drogi , lozyska tuleje i uszczelnienia wlasnie zamawiam.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...