Piotr Dudek Opublikowano 28 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 Nikt Go nie miesza z gruntem jak to napisałeś.Zabierz ten motocykl do siebie i potem uczciwie napisz co w nim znalazłeś to chyba proste.Pisze o czyszczeniu gaźników i innych wymianach części. Napisz nam w jakim stanie są teraz te gaźniki. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IruCB45 Opublikowano 28 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 Kolego Reszko moja FZR też tak się zachowuje z tym szarpaniem na niskich obrotach. Od samego początku kiedy ją kupiłem strasznie mnie to denerwowało dlatego zaprowadziłem moto do znajomego mechanika. Przejechał się i stwierdził że wszystko jest w porządku. Po prostu trzeba ją wyżej kręcić bo niskich obrotów nie lubi. Dla własnego spokoju zrobiłem jeszcze czyszczenie i synchronizację gaźników jednak nic to nie dało. Widocznie motocykle te tak mają. Ja się do tego już przyzwyczaiłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rexar Opublikowano 28 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 Albo się meczymy albo jeździmy, proste. Niech gościu odprowadzi ten motocykl do mechanika/warsztatu/zakrystii czy budki z kebabem i niech zdiagnozują problem, naprawią i po sprawie. Puki co to w tym temacie co post jest pisane o tym samym + jakieś kłótnie czy jak to nazwać. Albo pomagamy albo robimy konkursy o mechanice. Zaprowadź go do mechanika, powiedz mu o tym co tutaj przeczytałeś i zdaj nam raport. Będziemy myśleć dalej. Cytuj 'na zegarze trzysta nie znaczy o męstwie...' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 28 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 Czy moglibyscie nie zasmiecac tematu? Problem lezy nie w jezdzie bez gazu, tylko tym ze motocykl szarpie np. przy obrotach 4tys. Motocykl przeszedl pelny serwis w ASO. Co teraz powiecie? Piotrek - rzucasz sie na technike jazdy, ale uwazasz ze przy 3-4tys powinien szarpac? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lidkus Opublikowano 28 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 Jak słyszę odpowiedzi ze motocykl zawsze szarpie przy wolnej jeździe to mnie krew zalewa.Wypowiedzi niektórych forumowiczów ze ich sprzęty nie ruszają bez dodania gazu lub nie jada na zapiętej jedynce czy dwójce bez dodawania gazu to potrzebny jest motocyklom serwis :) Każdy motocykl który miałem pod skrzydłami a miałem ich kilkanaście plus te które serwisowałem i naprawiałem znajomym jechały na pierwszych 2 biegach bez dodawania gazu a obroty jałowe trzymały jak wryte 1100/1200 zgodnie z serwisówkami. Problem który opisuje kolega jest strasznie drażniący. Jedziemy w kolumnie za samochodami z prędkością spacerowa na jedynce rzędu 20-30-40 km/h a motocykl szarpie łup-łup-łup-łup aż głowa lata w kasku. W mojej kawie było podobnie, troszeczkę czuć szarpanie ale nie tak jak kiedyś co wpływa na szarpanie:-źle wyregulowane gaźniki, tak jak wyżej było opisane na jałowym był test bez obciążenia a to gówno nie regulacjaw młodych motocyklach można śmiało ustawiać fabryczne ustawienia gaźników lub innych elementów bo nie są tak wytłuczone jak w starszych po 80-100tyś km nabitych, przydatna staję się świeca colortune po której poznasz na jakich cylindrach jest odpowiedni płomień przy spalaniu mieszanki, dzięki tej świecy byłem zaskoczony jaka może być odchyłka od serwisówki np wg manuala moja kawa miała mieć śr mieszanki wykręconą na 1.75 a po colortune wyszło 2.75 i 3 :) -słaby akumulator, przy niskich obrotach jest mniejszy prąd u mnie po wymianie motocykl lepiej pracował sobie na wolnych-luzy na gumie zabieraka w tylnym kole, można zrobić patent dociąć małe gumki i poutykać tam gdzie jest większy luz-fatalnie wyciągnięty łańcuch, ja jeszcze tego nie zrobiłem, ale przed wymiana w xj 600 szarpało strasznie, po wymianie i odpowiednim naciągu zero szarpania, jedzie gładko-łożyska w kołach do wymiany, luzy i stan można łatwo sprawdzić podnosząc koło i kręcąc nim, jak są opory to trzeba się temu bliżej przyjrzeć -kończące się sprzęgło również ma wpływ na wibracje przy ruszaniu jak i szarpaniu, potwierdzone w sv650 05r.-problem z tarczami hamulcowymi lub zaciskami,klockami hamulcowymi, tak jak z łożyskami w kołach może być za duże tarcie, opór i motocykl na wolnych ma za ciężko dlatego po szarpuje-trudniejsze tematy to regulacja zaworów i rozrząd ale to chyba masz zrobione na glanc :) Cytuj Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 28 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 Czy moglibyscie nie zasmiecac tematu? Problem lezy nie w jezdzie bez gazu, tylko tym ze motocykl szarpie np. przy obrotach 4tys. Motocykl przeszedl pelny serwis w ASO. Co teraz powiecie? Piotrek - rzucasz sie na technike jazdy, ale uwazasz ze przy 3-4tys powinien szarpac? Przeczytaj uważnie post nr1Sprawa druga- podaj adres tego serwisu ASO - może inni motocykliści w stolicy unikną nerwówki i zbytecznego wydawania kasy na partaczy :icon_biggrin: I teraz kwestia szarpania przy 4 tysiącach - czytaj na temat sprawy drugiej :icon_biggrin: A może ten motocykl szarpie na nierównościach bo ma luźną boczną stopkę ?A może ma pordzewiałą lub popękaną linkę gazu?i takich "może" przy zaniedbanym motocyklu są setki :icon_biggrin: Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vatzeque Opublikowano 28 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 Brak Ci podstaw kultury podczas dyskusji nie mówiąc już o podstawach mechaniki.Nie będę Ci teraz robił wykładu z teori ruchu obrotowego czy prawa zachowania energii bo od tego byli nauczyciele w szkole.Podane przez Ciebie przykłady są prosto mówiąc nietrafione bo np. PC25 jest jak to mówią "idioto-odporny" a K6 na wtrysku sam zwiększa dawkę paliwa bez zadawania pytań kierownikowi.Jaka idiotoodporność, jakie smarowanie? Po co to wyciągasz?Chodzi o to, czy maszyna jedzie na jedynce, czy nie. Ot cały problem.Maszyny, które jadą "bez gazu": XVS 1100, Suzuki GN 250, ale pewnie i z nimi coś jest szczególnego. Kultury natomiast mam jeszcze czas się nauczyć, Ty natomiast do tej pory tego nie osiągnąłeś, a że masz już z górki, to już pewnie nie osiągniesz. Cytuj Szkolenia motocyklowe, Żory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 28 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 Przeczytaj uważnie post nr1 Dowiedziałem się tego w rozmowie prywatnej, wiec nie musze. Sprawa druga- podaj adres tego serwisu ASO - może inni motocykliści w stolicy unikną nerwówki i zbytecznego wydawania kasy na partaczy :icon_biggrin:Jesli autor tematu wyrazi zgode. I teraz kwestia szarpania przy 4 tysiącach - czytaj na temat sprawy drugiej :icon_biggrin:A może ten motocykl szarpie na nierównościach bo ma luźną boczną stopkę ?A może ma pordzewiałą lub popękaną linkę gazu?i takich "może" przy zaniedbanym motocyklu są setki :icon_biggrin:Ja i Ty wiemy o tym, ze jesli cos jest nie tak to powinni to sprawdzic w serwisie. Jednak oddali tak dlatego autor tematu sie pyta czy to normalne. Wiec Twoim zdaniem przy 3-4tys szarpanie jest normalne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ernestZL Opublikowano 28 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 Jak się jedzie na jedynce bez gazu, szarpie i ma tendencje do gaśnięciaNie trzeba kończyć politechniki i mieć po naście lat doświadczenia w mechanice żeby po tym zdaniu stwierdzić że problem leży w niewyregulowanych gaźnikach. No ludzie na miłość boską... Cytuj Od wojny, głodu, TVN-u i Platformy, zachowaj nas Panie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FhissT Opublikowano 28 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 Jaka idiotoodporność, jakie smarowanie? Po co to wyciągasz?Chodzi o to, czy maszyna jedzie na jedynce, czy nie. Ot cały problem.Maszyny, które jadą "bez gazu": XVS 1100 (...) potwierdzam... ale pomimo 4 razy większej pojemności nie zachowuje się tak gładko jak egzeminacyjny ybr250 z podkręconymi obrotami, wyobrażam sobie 4-garową szlifierę która przy tych obrotach ma moc bliską zeru, u mnie ja się toczę na 1. i dodam nawet niewiele gazu czasem szarpnie i ja olewam to osobiście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 28 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 jimi11 - przy 3-4 tys obr oczywiscie nie powinien szarpac.Tyle ze bardziej byloby pomocne, gdyby kolega Reszko podzielil sobie rollgaz na 4 cwiartki tasma do instalacji elektrcznej i stowerdzil dokladnie w ktorej cwiartce mu szarpie.To blisko 20 letni motocykl i sprawa moze polegac na zuzyciu gaznikow, ktorego regulacja nie usunie.Co do serwisow w ASO to mam mieszane uzczucia co do ich jakosci, za czesto jest tam jeden mechanik ze znajomoscia rzeczy a reszta sie uczy na motocyklach klientow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RESZKO Opublikowano 21 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2011 Zmieniłem filtr powietrza i podkręciłem wolne obroty do 1500. Wszytko gra. Mechanik, który jeździł kiedyś na fzr 600 mówił, że to normalne w tym modelu i zawsze będzie szarpać poniżej 1500 wolnych obrotów. Nieodpowiedni filtr też zamula. Przy okazji zmieniłem aku, bo od tych temperatur stary padł. Akumulator raczej nie ma wpływu w tym wypadku na szarpanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 22 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2011 (edytowane) Myślałem, że to forum służy wzajemnej pomocy, a nie przekrzykiwaniu się kto mądrzejszy... a potem się pozdrawiamy na trasie.. Jeszcze raz prośba do Pana Piotra: jeżeli Pan nie pomaga niech Pan przynajmniej nie przeszkadza!!! Słuchaj starszych,DOŚWIADCZONYCH mentorów, do których można zaliczyć p. Piotra.Na kolana :icon_mrgreen: Ciesz się,że silnika nie uszkodziłeś przez swój sposób jazdy,chociaż zajechany kosz to zapewne tego następstwo,ale mogło być gorzej.Sprawdż grubość tarcz i czy przekładki są proste :buttrock: Edytowane 22 Grudnia 2011 przez zikowski Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lakier75 Opublikowano 22 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2011 Ogromna prośba: jeżeli nie jest w stanie Pan pomóc niech Pan przynajmniej da się wypowiedzieć innym. Też mi się tak wydaje:)Bardzo jest to widoczne u stanterów. Miałem kilka motocykli z takimi objawami , usunąłem usterki i motocykle zaczeły chodzić normalnie;Pierwsze co trzeba zrobić to wywalić gazniki wyczyścić w myjce ultradzwiękowej sprawdzić wszystkie dyszęe czy są czyste membrany podciśnienia i co najważniejsze to poziomy paliawa w komorach i po zamontowaniu gazników przeprowadzi synchronizację , a co do szarpania to wymień tarczki sprzęgłą razem ze sprężynami no i jak masz sine przekładki to też i problem zniknie a olej to wlej półsyntetyk Motula 5100 10W40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.