tango Opublikowano 11 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 A ja mam u siebie (w XJ 600 S) akesoryjna wysoka szybke turystyczna (taka jak na zdjeciu w avatarze) - i wlasnie sie zastanawiam co jest nie tak - powyzej 100 zaczyna naprawde mocno dmuchac po kasku - klatka jest ok, natomast glowa jakby wogole jechala bez zadnej ochrony. I tutaj pytanie - czy to standard (mam 180 cm) czy moze po prostu poszukac innej szybki? Widzialem na zdjeciach starszych modeli z oryginalna szybka i zauwazylem, ze maja otwory do wyrownywania cisnienia - czy to faktycznie dziala? (mowimy oczywiscie o moto w wersji S a nie Naked) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arcer Opublikowano 11 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 Działa, ale tylko do pewnego wzrostu kierowcy. Mam u siebie (w XJ 900 co prawda, ale działa tak samo) szybę z otworem wyrównującym ciśnienie i nie wieje gdy jadę sam, ale z pasażerem i pełnym obciążeniem kuframi (oraz miękko ustawionym tyłem) pęd powietrza rzuca mi delikatnie głową na boki. Lekko się nachylę i problem znika. Czytałem coś kiedyś że podobno wysokie szyby bez wyrównania cisnienia mogą działać nawet gorzej niż niższe - ale to zależy od wzrostu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tango Opublikowano 11 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 W takim razie musze poszukac do testow - jezdze sam, wiec to raczej nie kwestia obciazenia. Testowalem mala - mniej wiecej o polowe krotsza - niewiele daje, klatka i glowa sporo dostaje... Ale ciekawe - mi glowa nie lata, tylko po prostu czuje wiekszy ped powietrza... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arcer Opublikowano 11 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 Może u mnie to jeszcze kwestia kasku, bo przy obciążeniu tyłu powietrze leci nieco niżej. Otwór zmniejszający ciśnienie ma u mnie własny deflektor, więc można jechać szybko patrząc przez ten "wizjer" i wcale nie wieje w oczy, nawet bez kasku :-). Jak w czołgu :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tango Opublikowano 11 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 U mnie nie wieje po oczach dopiero kiedy sie poloze na baku :icon_mrgreen: Nie wiesz czy jest taka szybka akcesoryjna czy tylko oryginalna Yamahy? Szukalem na allegro, ale nie widzialem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Batman Opublikowano 11 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 A ja mam XJ 600N z małą szyba puig i nie narzekam :icon_razz: Może dlatego, że wcześniej miałem Jawę bez żadnej szybki i się przyzwyczaiłem? A Jawą jeździłem na trasie po 120km/h. I obecnym motocyklem też nie mam zamiaru za często przekraczać tej prędkości. Cytuj http://www.moto-batman.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fcziom Opublikowano 11 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 A ja mam u siebie (w XJ 600 S) akesoryjna wysoka szybke turystyczna (taka jak na zdjeciu w avatarze) - i wlasnie sie zastanawiam co jest nie tak - powyzej 100 zaczyna naprawde mocno dmuchac po kasku - klatka jest ok, natomast glowa jakby wogole jechala bez zadnej ochrony. Nie ma idelanej ochrony przed wiatrem zawsze bedzie wiac... generalnie wydaje mi sie że duża rolę ogrywa tutaj wzrost. Ja posiadam standardową szybkę i przy wzroście 194cm powyżej 100 km/h czuje jak powietrze kieruje się prosto w moją szczene :icon_razz: Cytuj http://bikepics.com/members/fcziom/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tango Opublikowano 11 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 Hmm, ok, juz nie wybrzydzam - jakbym chcial sie schowac pewnie bym jezdzil GoldWingiem :) Dzieki za porady :) Taki powstrzymywacz przed szybka jazda to dobra rzecz ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Frem Opublikowano 12 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2009 Czy gmole chronią w xj 600 też czache? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 12 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2009 Czy gmole chronią w xj 600 też czache? :icon_eek: typowy gmol do xj-ty. w życiu na golasie nie widziałem gmola, który by chronił owiewkę... takie rzeczy co najwyżej w jakichś turystycznych enduro, a i to raczej w wersji ekstremalnej jsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kornol Opublikowano 13 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2009 Test nowej XJ w WMC (bodajże nr. 3/09) Zapowiada sie bardzo obiecująco w dodatku patrząc na cene nowego egzemplarza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomaszB Opublikowano 13 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2009 :icon_eek: typowy gmol do xj-ty. A dlaczego Twój jest typowy :icon_question: Ja znam Taki Typowy Gmol do XJ-ty :bigrazz: Przy glebach parkingowych w 100% skuteczny za wyjątkiem kierunkowskazów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 13 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2009 A dlaczego Twój jest typowy :icon_question: a to co, kolejny który klepie cokolwiek byle się nie zgodzić z przedmówcą..? :icon_rolleyes: typowy, bo takie oferowała yamaha jako fabryczne. a ja akurat takiego nie mam :icon_razz: jsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomaszB Opublikowano 13 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2009 a to co, kolejny który klepie cokolwiek byle się nie zgodzić z przedmówcą..? :icon_rolleyes: No i co Twój post wniósł do tematu ? Pokazałem że są tez inne zapewne z racji większych wymiarów bardziej skuteczne niż ten co Ty pokazałeś. A więc moja odpowiedź była jak najbardziej w temacie w przeciwieństwie do Twojego "klepania" :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raio Opublikowano 13 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2009 Przeciętne gmole na pewno nie ochronią czachy przy szlifie. Ja swoją xjotą zaliczyłem szlif i pomimo gmoli udało mi się przytrzeć obudowę leflektora w wersji N a czacha w s trochę szersza jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.