Skocz do zawartości

Kto jeździ Yamahą XJ? ( Yamaha XJ600, XJ900 )


Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...

Moja Xj z 88r. była dławiona do 50KM. Niestety, opinie w tym temacie, na temat sposubu dławienia nie do konca są zgodne z prawdą. Rzeczywiście problwm polega na węższych króćcach, ale także na zupełnie innych dyszach w gaźniku. Sama wymiana króćców nie do końca oddławi sprzęt. Udało mi się kupic na allegro używane gaźniki od pełnej wersji i to jeszcze w znacznie lepszym stanie niż moje. I dopiero teraz motocykl pracuje naprawdę równo i ladnie się zbiera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w ogóle to jakie jest prawdopodobieństwo , że moto było już oddławione w niemczech ??? Moja w papierach (XJ 600 1989r.) ma napisane , że jest zdławiona do 37 kW , jechałem nią narazie 160 km/h i więcej jeszcze nie próbowałem , poprzedni właściciel twierdzi , że rozpędził ją do 200 km/h i ze to był już max.(czyli v max. jak w wersji z pełną mocą) ale też twierdzi , ze nie oddławiał jej , więc czy możliwe jest , że w niemczech ją oddławili i nie odnotowali tego faktu w papierach ??? Co o tym sądzicie? :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli jak ja sobie zwieksze przelozenie tzn ze bede mogl wyduscic z mojej 230??

Jezeli wrzcisz na tyl mniejsza zebatke, albo na przod wieksza i silnik bedzie mial wystarczajaco mocy zeby to rozpedzic to Vmax sie zwiekszy - logiczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli jak ja sobie zwieksze przelozenie tzn ze bede mogl wyduscic z mojej 230??

Jezeli wrzcisz na tyl mniejsza zebatke, albo na przod wieksza i silnik bedzie mial wystarczajaco mocy zeby to rozpedzic to Vmax sie zwiekszy - logiczne.

 

o to w mojej wypowiedzi chodzilo.

Uwazasz ze 50KM vs 73KM beda mialy taka sama V-max?? Chyba te 50KM z duzym wiartem w plecy.

Wersja 50konna ma v-max 177 a otwarta 198 zas 66KM ma 193.

 

Mozliwe ze ktos odblokowal ta xj'te i nie koniecznie jest to poprowione w briefie. Ja niby mam 66KM a poprzedni wlasciwiel mowil ze w dwie osoby poleciala 185 takze tez chyba zostala odblowokana. Musialem zmienic krocce ssace tak wiec jesli bedzie zblokowana to na dyszach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zdrowy rozsadek moc ma minimalny wplyw na Vmax. Jedyne co to przy szybkich przelozeniach slaby silnik moze nie byc w stanie pokonac oporu powietrza i nie osiagnie Vmaxa mimo, ze jeszcze nie wszedl na maksymalne obroty.

 

Zeby dlawienie mialo bezposredni wplyw na predkosc to by musialo ingerowac jakos elektronicznie i blokowac przyspieszanie w pewnym momencie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze rozumujesz ;)

U mnie starczylo ze dalem tylna opone z wyrzszym profilem,

i juz bylo czuc ze nz 6 biegu ma problem z uzyskaniem 180 a wie ze na zalecanej oponie szla do 180 w miare szybko a potem sie czekalo tylko na 200, a na tej z wyrzszym profilem to musze na 5 i przy 170 wrzucic 6 zeby wogule uzyskac 190.

Ale w tym sezonie ja zmienie na zalecana i bedzie git :P

Najlepiej byloby tylnia zebatke zalozyc o jakies 2 zeby wieksza,

bo zauwarzylem ze przy 200 km/h jeszcze trohe do czerwonego pola zostalo.

No i by byla o niebo mocniejsza tylko ze znowu te zurzycie paliwa :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zdrowy rozsadek moc ma minimalny wplyw na Vmax.

 

Jedyne co to przy szybkich przelozeniach slaby silnik moze nie byc w stanie pokonac oporu powietrza i nie osiagnie Vmaxa mimo, ze jeszcze nie wszedl na maksymalne obroty.

 

Jedyne?? przeciez chodzi tylko o to. Chyba nikt nie rozwaza przypadku gdzie tarcie rowne jest 0. Gdyby nie bylo tarcia to owszem tylko czas rozpedzania byl by dluzszy. Dlatego xj 50konna osignie 200 tylko w szczegolnych warunkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sory, że tak brutalnie napiszę, ale to trochę pitolenie głupot.

 

XJta 50KM ma moment obrotowy położony dużo niżej (na obrotach) niż wersja 73KM. To bardzo radykalnie wpływa na prędkość maksymalną. Dofo...smiem twierdzić, że mylisz się i to znacznie.

 

Jedziemy obok siebie na identycznych XJtach, tylko moja ma 73KM, Twoja 50KM. Prędkość 150km/h. W obydwu motocyklach obroty, to 7500 rpm. Co siędzieje? Wersja 50KM już traci moment obrotowy, gdyż jego maksimum (efekt zdławienia) przypada na 5500rpm. Tymczasem wersja 73KM maksymalny moment ma przy 9000rpm. To powoduje, że 50konna już nie ma siły się rozpędzać podczas, gdy 73KM wciążwyrywa do przodu, bo maksymalny moment ma dopiero przy 180kmh. Rozumiemy? 50KM przy 180kmh ma już malusieńko momentu na kole i nie ma fizycznych możliwości, żeby dalej przyspieszała. W ogóle nie zastanawiam się nad teoretyczną sytuacją zerowego tarcia itd. Jedziemy po płaskim asfalcie bez wiatru...normalne opory toczenia, powietrza itd.

 

Moc ma o tyle wpływ na prędkość, że z jej pomocą określane jest rozłożenie momentu po obrotach. Mała moc - mało momentu na górze. Większa moc - więcej momentu na górze. To tak w uproszczeniu. Moja stara XJta mająca 73 koniki pojechała 203kmh w bezwietrznych warunkach (jest w-Wa takie miejsce, gdzie czasem miśki stoją i mierzą prędkość śmiałków ;)). Nie możliwym jest, żeby niemodyfikowana 50KM wersja pojechała tyle samo. Nie ma na kole tego momentu, gdy trzeba pokonywać największe opory. To jest bardzo proste i za razem bardzo logiczne. Moment jest niżej, dlatego w rejestrach Vmax silnik mówi: "stary...ja już nie mam siły...ja mam tylko 50KM, moment przesunęli mi na 5500 rpm zamiast 9000..daj mi już spokój". Tak to wygląda mniej więcej :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie możliwym jest' date=' żeby niemodyfikowana 50KM wersja pojechała tyle samo. Nie ma na kole tego momentu, gdy trzeba pokonywać największe opory.[/quote']

Caly czas zaznaczalem, ze dlawienie dotyczy mocy, a nie Vmax. Wspominalem tez, ze w praktyce moze zabraknac sily, zeby ten maks osiagnac.

 

Jak wezmiesz XJ 50 z mala zebatka na tylnym kole i XJ 73 z duza zebatka na tylnym kole i podniesiesz im dupy do gory... To moge sie zalozyc ze ta z mniejsza zebatka bedzie "jechala" szybciej. Tylko o to mi chodzilo. Jak to wyglada w praktyce zdaje sobie sprawe :P

 

pis bracie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlawienie dotyczy mocy' date=' a nie Vmax[/quote']...a czyż to nie to samo w praktyce?

 

XJ 50 z mala zebatka na tylnym kole i XJ 73 z duza zebatka
Weź pod uwagę, że zmieniając zębatki zmieniasz także moment na kole. Odpowiednio mała zębatka w wersji 50KM zmieni przełożenie tak, że moment na kole spadnie. Tylko przy seryjnych zębatkach obie XJty (50 i 73) mają na kołach taki sam moment obrotowy. Jesli zmienisz na większą - moment wzrośnie. Jeśli wstawisz mniejszą - moment spadnie, a z nim zdolność motocykla do rozpędzania i osiągania prędkości. To raczej nie wypali.

 

pees: jest pis end love ;) jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Inaczej. Te same zebatki, te same silniki, ale jeden zdlawiony. Uwazam, ze podniesione kola osiagna te same obroty, aczkolwiek wersja "oem" bedzie o wiele dluzej osiagala swoje wyniki.

 

Chodzi mi o to, ze dlawienie MOZE, ale NIE MUSI miec wplywu na koncowy Vmax. Moze akurat w XJ tak jest bo silniki sa slabe. Tu sie nie kloce. Ale dlawiac sporta z 300km na 250km, jego Vmax moze pozostac bez zmian ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...