murgal Opublikowano 18 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2011 Witam, Panowie, mam problem, dziś zaniosłem akumulator do garażu, podłączyłem, motocykl nie chciał odpalić tzn. gdy naciskam rozrusznik jest tylko takie "pyk" i tyle, nawet nie ma siły poruszyć silniczkiem zaworu wydechowego. Myślałem że musi się podładować, pojeździłem trochę i nadal to samo. Czy możliwe że akumulator już kompletnie zdechł? Cytuj KUPIE MOTOCYKL BEZ PRAWA DO REJESTRACJI ROCZNIK 2006< , KONTAKT PW! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarekmbx Opublikowano 18 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2011 Najpierw sprawdź przewody masowe, jak to nie pomoże to załóż inne aku i zobacz co się będzie działo. Cytuj www.zaplon.fora.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 18 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2011 Sprawdz przekaznik rozrusznika - wes se klucz np. 15tke i na przekazniku rozrusznika (czerwony gruby kabel z akumulatora idzie do przekaznika i jest na nim dociskany nakretka 10tka) zewrzyj 2 grube kable. Jak rozrusznik zacznie krecic to przekaznik popsul sie/zawiesil/. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
murgal Opublikowano 18 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2011 (edytowane) Problem chyba rozwiązany. Akumulator wyzionął ducha. Wyjąłem go i chciałem podłączyć zwykłą żarówkę, nawet nie mrugnęła... Jest to aku żelowy, dodatkowo masz już koło 3 latek, dodatkowo chyba zabiłem go tym że był na mrozie ze 3-4 ostatnie noce. A o ile wiem, jeśli żelówka się rozładuje do pewnego stopnia, nie da się już jej doładować? Bo myślę że ładowanie nie zniknęło by mi "ot tak", a o instalacje/styki zawsze dbałem jak tylko mogłem (smar miedziany, czyszczenie). Jutro pożyczę od kumpla aku i posprawdzam napięcia i polatam trochę, upewnię się. Jak kupować, to YUASA YTX5L-BS będzie okej? Edytowane 18 Listopada 2011 przez murgal Cytuj KUPIE MOTOCYKL BEZ PRAWA DO REJESTRACJI ROCZNIK 2006< , KONTAKT PW! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thomyk Opublikowano 19 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2011 Ja mam YUASE i nie narzekam narazie. Cytuj PONY 50 -> WSK 125 -> MZ ETZ 250 -> AWO Sport -> LS 650 ... cdn www.elektrotec.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 19 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2011 Masz żelowy czy po prostu bezobsługowy? Bo żelowe to u Nas rzadkość ale większość ludzi myli bezobsługowe z żelowymi. Ło, taki to bezobłsugowy, kwasowy akumulator:http://csimg.webkupi...ro-ytx7a-bs.jpg Żelowe kosztują górę pieniędzy. Jakiej marki masz ten swój zdechły aku? Jakieś No-name typu Awina, Moto-Start lub inny no name czy coś markowego? Jak już inwestujesz w aku to bierz Yuasa lub podobną, dobrą markę. Wydasz więcej ale będzie żył dłużej. Aku chińskie typu Awina padają na cycki nawet w dodatnich, niskich temperaturach. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
murgal Opublikowano 19 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2011 (edytowane) Nie wiem jaki mam aku, bo w NSR jest takie zes*ane mocowanie, że po jakimś czasię wszystkie napisy się wycierają ;/ Mam taki jak na fotkach, czyli faktycznie ten bezobsługowy, mój błąd, heh a zawsze myślałem że one są żelowe... Miałem go już przy kupnie NSR, czyli jakieś 3 lata temu, i w tym czasie już nie wyglądał najlepiej, ale trzymał napięcia ładnie. A co powiecie o akumulatorze Varta? Edytowane 19 Listopada 2011 przez murgal Cytuj KUPIE MOTOCYKL BEZ PRAWA DO REJESTRACJI ROCZNIK 2006< , KONTAKT PW! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyll Opublikowano 19 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2011 Varta daje rade. Zakladam je dosc czesto - bezobslugowe z serii FunStart. Pamietaj ze takie aku laduje sie specjalna ladowarka a nie "prostownikiem" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
murgal Opublikowano 20 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2011 Wiem wiem, ładowarką mikroprocesorową. Panowie, zrobiłem dziś diagnostykę. Mianowicie: Gdy odpaliłem moto "na popych" i ze starym aku po przyłożeniu miernika napięcie - 6-10V, gdy "dołączyłem" akumulator samochodowy naładowany napięcie było od 14.00V do 14.50V Czy to oznaka że aku klękło ? Czy może coś jeszcze? Panowie, mogę prosić o pomoc ? :) Cytuj KUPIE MOTOCYKL BEZ PRAWA DO REJESTRACJI ROCZNIK 2006< , KONTAKT PW! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RadekOzzy Opublikowano 20 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2011 (edytowane) Hmm to znaczy na czy mierzyłeś to napięcie :)? Zmierz napięcie na zaciskach akumulatora, przy wyłączonym silniku, będziesz wiedział ile "ma napiecia", jeśli mierzysz przy działającym silniku, dochodzi jeszcze ładowanie, więc wtedy wynik pomiaru to napięcie na akumulatorze+ napięcie na wyjściu z prądnicy/alternatora(po wyprostowaniu). W jakim celu dołączałeś tam akumulator samochodowy? Gdyby przyszło Ci do głowy wyrzucić badany akumulator, to przed wyrzuceniem, warto byłoby sprawdzić ile "trzyma" napięcia i spróbować po prostu naładować go. Przydatna będzie ładowarka z możliwością zadawania prądu ładowania, i najlepiej z odcięciem po pełnym naładowaniu :) Czasem głęboko rozładowany akumulator można jeszcze naładować, ale to już zależy od przypadku, polecam http://www.sklepcentra.pl/centra/akumulatory---porady/samochodowe/155-ladowanie-akumulatora-poza-pojazdem.html Edit: Mimo wszystko 6-10V to zdecydowanie za mało, próbowałeś już go ładować? Edytowane 20 Listopada 2011 przez RadekOzzy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
murgal Opublikowano 20 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2011 (edytowane) Nie, bo nie mam specjalnej ładowarki. Chciałem sprawdzić jakie będzie ładowanie na sprawnym akumulatorze, taki był cel podpięcia aku samochodowego. Sprawdziłem, sam goły aku ma 12.20V, po przekręceniu stacyjki spada do 7-9V a po odpaleniu tez kolo tej wartosci. Edytowane 20 Listopada 2011 przez murgal Cytuj KUPIE MOTOCYKL BEZ PRAWA DO REJESTRACJI ROCZNIK 2006< , KONTAKT PW! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robik64 Opublikowano 20 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2011 Wiem wiem, ładowarką mikroprocesorową. Panowie, zrobiłem dziś diagnostykę. Mianowicie: Gdy odpaliłem moto "na popych" i ze starym aku po przyłożeniu miernika napięcie - 6-10V, gdy "dołączyłem" akumulator samochodowy naładowany napięcie było od 14.00V do 14.50V Czy to oznaka że aku klękło ? Czy może coś jeszcze? Panowie, mogę prosić o pomoc ? :)Weź pod uwagę to że akumulator samochodowy ma dużą pojemność i nawet przy awarii instalacji(np. zwarciu) jego napięcie nieznacznie tylko spadnie w stosunku do aku motocyklowego w tak krótkim okresie czasu. Sprawdź czy nie masz upływności w instalacji podłączając w szereg z akumulatorem amperomierz.Jak na 3-letni akumulator to wydaje mi się że trochę za wcześnie umarł. Jeżeli myślisz o Varcie to popieram, choćby za stosunek ceny do jakości. Yuasa raczej jakością nie wyprzedza Varty, ale za to bardzo wyprzedza ceną. Jeżdżę od roku na Varcie Fun Start i nie narzekam. Wczesniej też była Varta i umarła po 7 latach...Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
murgal Opublikowano 20 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2011 Mógłbyś rozjaśnić? Podłączyć amperomierz pod jaki biegun na akumulatorze? Co ma wynikać z tego testu? Co jeszcze mogę sprawdzić? Co do wieku, nie jestem pewien, bo kupiłem go razem z moto. Cytuj KUPIE MOTOCYKL BEZ PRAWA DO REJESTRACJI ROCZNIK 2006< , KONTAKT PW! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 20 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2011 Mógłbyś rozjaśnić? Podłączyć amperomierz pod jaki biegun na akumulatorze? Co ma wynikać z tego testu? Co jeszcze mogę sprawdzić? Co do wieku, nie jestem pewien, bo kupiłem go razem z moto. Biegun możesz sobie wybrać bo musisz połączyć szeregowo.Jeżeli to akumulator YUASA jego wiek odczytasz na górnej pokrywie/ Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
murgal Opublikowano 20 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2011 Okej, jutro to sprawdzę. Dziwi mnie tylko takie niskie napięcie przy przekręceniu kluczyka, i poprawność napięcia przy dobrym aku, czemu tak jest? Cytuj KUPIE MOTOCYKL BEZ PRAWA DO REJESTRACJI ROCZNIK 2006< , KONTAKT PW! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.