Limo Opublikowano 30 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2012 NTV 650 też pali ok. 4 litry przy łagodnym traktowaniu. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zeigen Opublikowano 30 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2012 Też bym wolał YBR 250 ale używki chodzą po 12-15 tysi to dla mnie ciut za dużo. Co do TDM 850 fajny sprzęt ale dostępne pojemności to dla mnie za dużo to ma być mój pierwszy motor na którym podszkolę się w jeździe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
volumax Opublikowano 30 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2012 A co za różnica 4 litry czy 6. Czy róznica 2 litrów benzyny na 100 kilometrów jest tak strasznie zaporowa przy takich przebiegach??? ja bym brał to co mi sie podoba i na czym się dobrze czuję. Myślę że 500 cm by cie tez nie przeraziło i dałbyś radę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość komandosek Opublikowano 30 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2012 (edytowane) Rozumiem. Niestety ciężko o 250tkę, która by spełniała Twoje wymagania a zarazem była stosunkowo tania. Spośród nowych motocykli o pojemności 250 miał byś w czym wybierać, np nowa Honda VTR 250 na prawdę świetnie jezdzi. Małe pojemności są/były w naszym kraju niedoceniane, stąd problemy z dostępnością motocykli i części. Chińczyka bym nie kupował, bo to zazwyczaj kiepsko wykonana kopia motocykla hondy z lat 60'. Mniejszym pojemnościowo, bardzo udanym motocyklem jest honda CB 500. Skoro na trasy, to lepiej z owiewką. GS 500 nie polecam, miałem oba i uważam że dużo mu brakuje do CB 500. CB500 spełnia wszystkie wymagania - oprócz pojemności - i będzie w sam raz na pierwszy motor. Edytowane 30 Lipca 2012 przez komandosek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek_7 Opublikowano 30 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2012 " Chciałbym aby był to w miarę ekonomiczny sprzęt tak ze spalaniem do 4l/100km" Mój tyle pali i śmigam nim do pracy i nie tylko. Rodzinka sportsterów jest duża i pasujesz wzrostem i wagą. Nie będziesz wyglądał jak na kozie.Z tym motorem można się złączyć na lata i coś poprzerabiać z czasem. A tak to wygląda jazda nim w mieściehttp://www.youtube.com/watch?v=Pd8FFXs3cmU&feature=relateda tak na trasiehttp://www.youtube.com/watch?v=zPrktHB947c&feature=relatedjest też wersja na tor :)http://www.youtube.com/watch?v=bh1bpMBqFiM&feature=relatedNależy tylko pamiętać żeby nie robić z niego "wielkiej maszyny", urok w nim polega na minimalizmie i prostocie tego sprzętu. Zero frędzli, gmoli, pierdołek i innych ulubionych gadżetów które uwielbiają właściciele np VTX. fajny motocykl, akurat do 8 TPLN ;) . I fajnie objeżdża "ścigacze" - zajebiści na nich kierownicy jeżdzili :buttrock: DO autora - zapytaj Leftego, jeździ już parę lat chinolem 250 - powie co i jak w eksploatacji. Z drugiej strony, jeśli możesz mieć moto z dwuletnią gwarancją nowe, za te pieniądze (mówię o Romecie)...? Cytuj Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nem tudom Opublikowano 30 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2012 Rozumiem. Niestety ciężko o 250tkę, która by spełniała Twoje wymagania a zarazem była stosunkowo tania. Spośród nowych motocykli o pojemności 250 miał byś w czym wybierać, np nowa Honda VTR 250"Nowa" to nie do końca właściwe słowo. Już nie ma jej w sprzedaży w PL. Ale fakt, fajny sprzęt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Geni Opublikowano 30 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2012 Zeigen szukasz widzę czegoś, co jest większości forumowiczów obce. Szukasz motocykla uzytkowego, a nie fetysza z dodatkową opcją na przemieszczanie się po drogach ;) . Kasa określona, wymagania, jak widać to niskie koszty zakupu, eksploatacji itp.Za te pieniązki da się znaleźć dosyć proste i ekonomiczne pojazdy od poj. 125ccm zaczynając o ile akceptujesz przelotową w okolicy 80km/h, a na mniej więcej 500-tkach kończąc.125-tki to wybór minimum.YBR125 lub podobne parametrami motocykle XT125/CBF125 do tego ciekawa Honda Innova 125 (klon Hondy Cub) i typowe skutersony np. Cygnus 125.YBR250 i Ninja 250 pasowałyby do klasy 250, choć cenowo to różnie z nimi wygląda. Porządnym sprzętem jest Honda CB250, którą spokojnie znajdziesz za tą kaskę i jest trudna do zamordowania.W 500-tkach możesz też przebierać, jak w ulęgałkach. Z użytkowego pkt. widzenia nic im nie brak. Nadają się do dojazdów do roboty i w kasie się wyrobisz. Do wyboru GS500, CB500, ER-5. Różnice między nimi są, jak dla mnie pomijalne.W sprawie chińczyków nie wypowiadam się, bo nie mam o nich pojęcia. Chociaż YBR125 produkowana jest przecież w ChRL.Proponuję wybrać coś, co jest w dobrym stanie, a mniej skupiać się na modelu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zeigen Opublikowano 30 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2012 No właśnie Geni idealnie trafiłeś w to czego szukam. To ma być moto głównie użytkowy. Muszę przyjrzeć się bliżej tej Hondzie CB250 bo to mogło by być to.Ostatecznie któraś 500 ale ciekawe ile to spali przy spokojnej jeździe miasto trasa pół na pół. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość komandosek Opublikowano 30 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2012 (edytowane) 4,5l CB500, GS 500 ok 4l Zależy od tego jak kto jezdzi. Moja dziewczyna schodzi na swoim gs500 do 3,5l, nie mam pojęcia jak. Edytowane 30 Lipca 2012 przez komandosek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zalmen3 Opublikowano 30 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2012 (edytowane) Po pierwsze nie łączył bym zbytnio spalania z pojemnością motocykla - w swojej karierze miałem 600-tke palącą 6-10 l, 650-tkę palącą 6-8 l i teraz mam 1000 palącego 4,5-6 l - jest zbyt wiele czynników, które wpływają na spalanie, a pojemność jest moim zdaniem ostatnim pod względem ważności.Sam miałem podobny dylemat parę lat temu (chciałem drugie moto do dojazdów do pracy), ale stanęło na mało spalającym i całorocznym samochodzie, ale to inna bajka.Tobie poradził bym spojrzeć na "świętą trójcę" 500-tek, czyli Suzuki GS 500, Honda CB 500 i Kawasaki ER-5. Znane są one z prostej (może wręcz topornej) i idiotoodpornej budowy, tanich i łatwo dostępnych części i dobrych walorów użytkowych, a co dla Ciebie ważne - spalania spokojnie zamykającego się w 5 l, a przy rozsądnym użytkowaniu osiągnięcie 4 l i mniej nie stanowi problemu. Mają one jeszcze jedną zaletę - jest ich do wyboru do koloru i można naprawdę tanio kupić niezmęczone egzemplarze, a jak masz trochę oleju w głowie to większość rzeczy zrobisz przy nich sam, co tez zminimalizuje koszty eksploatacji. Są to motocykle niewielkie gabarytowo i łatwe do szeroko pojętego "ogarnięcia" podczas jazdy, a 500 ccm (i te "około" 50 KM) daje tyle że jak pojedziesz w tą trasę 200-250 km, to bez problemu w razie potrzeby pojedziesz te 100-120 km/h bez obaw o "zarżnięcie" silnika.Tak jak wspomniałem ja ostatecznie poszedłem w samochód, ale najbliżej byłem CB 500, ale nie dlatego, że jest z tych trzech najlepsza - po prostu dotychczas miałem tylko Hondy i jakoś mi akurat te motocykle "leżą" najlepiej. Chińszczyznę odrzuciłem - za duże ryzyko, chociaż mają one swoich zwolenników. Pozdrawiam Edytowane 30 Lipca 2012 przez zalmen3 Cytuj Internetowy sklep komputerowy http://mirwit.com.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4jku Opublikowano 30 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2012 Jeśli chodzi o to żeby się przedostać z punktu A do punktu B za rozsądną cenę, to: http://www.skutery.net/skutery.php?model=40 250cm3, jakieś 6-7 sek do 100km/h, małe spalanie. A jeśli chcesz jeździć dla funu (podejrzewam że tak właśnie jest) to nie patrz na to czy pali 4l czy 5l, czy nawet 6l ;) ) Dobrego wyboru życzę ;) Cytuj Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :) https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
derbixxx Opublikowano 30 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2012 Co do nowego Chinola to jest jeszcze Zipp Nitro. Moj kolega go ma na nauce jazdy, mowi, ze sprzet OK, ale trzeba mu poczatkowo poswiecic wiecej czasu, bo srubki sie luzuja i trzeba dokrecac, a najlepiej to wymieniac na lepsze :-) Podobno ma co-nieco w sobie z Yamahy YBR 250.Przejechalem sie tym sprzetem i przednie hamulce (2 x tarcza) sa, hmmm, mocne! Za mocne do tego sprzeta nawet, ale mozna sie przyzwyczaic i nie wyrzadzic sobie szkod. Oczywiscie ma ABS made in P.R.C., gdzie ABS oznacza chyba "Ale Bedzie Super ... jak o tym w danych technicznych napisza"... Cytuj www.bikepics.com/members/filipski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 30 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2012 ybr 250 - spalanie średnio ok. 3,5l/100km, 80tys. km zrobi (nie wiem czy do 100tys. km da radę :biggrin: )ybr 125 - spalanie poniżej 3l/100km, do 50tys. km powinna dokulaćosobiście celowałbym tak jak koledzy powyżej - jakąś 500tkę bądź jednocylindrową 600/650 (dr se, dominator, f650, slr, fmx, freewind itp)jazda na raz 40km codziennie 125tką jest już męcząca i dłuży się jak flaki z olejem ostatnio nawet planowałem sobie sprawić 125tkę (cbr) na dojazdy do pracy w ramach cięć budżetowych ale zarzuciłem temat - nie opłaca mi się, paneuropy i tak na razie nie sprzedam a te 3/4tys. zł szybko mi się nie zwrócą przy dojazdach do pracy ok. 15km w jedną stronę Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 30 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2012 Z doświadczenia powiem, że jak chcesz tym dojeżdżać taki kawał drogi do roboty to bez owiewki nie startuj. Skuter to najlepsza opcja, bo małe motocykle mają to do siebie, że ich plastiki też są małe (kto by pomyślał) i zwyczajnie zacznie wnerwiać Cię przeciąg za konsolą. Druga sprawa czy zamierzasz twardo nawalać w deszczu i do późnej jesieni ? Wtedy golas odpada całkiem, bo nawet koca nie zamontujesz. Jeśli koniecznie chcesz moto to CBF500 wydaje się rozsądna, tak samo wspomniany wyżej Freewind którego znajoma z Otwocka sobie chwali za małe spalanie i wygodę (duża kanapa) i coś tam tych owiewek ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zeigen Opublikowano 30 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2012 (edytowane) Ok 125 sobie odpuszczam. Przy tym dystansie jest chyba bezsensu i za jeżdżę nowy sprzęt pewnie w 4 lata. Poczytałem troszkę o tych Zipp i Rometach i sobie też raczej odpuszczę, jak się śrubki wykręcają w nówkach to to długo chyba nie wytrzyma. Pozostaje 250 albo 500. Ciekawy jestem jak się kształtuje awaryjność polecanych modeli: Suzuki GS 500, Honda CB 500 i Kawasaki ER-5. oraz ich koszty naprawy. Wiem że wielu to może wkurzać ale ja ten motor traktuję jako środek transportu do roboty z mniejszym naciskiem na fan. Jednak nie chcę w tym celu skutera bo chcę podszkolić się na motorze a nie na automacie. Dodatkowo pytanko konrado1f przybliżył mi ile pi razy drzwi zniesie silnik 125 i 250 a ile km wytrzymują średnio serducha 500? Czy zamierzam twardo nawalać nie wiem to wyjdzie w praktyce kombinuję tak że jak warunki atmosferyczne będą do bani to jadę samochodem a jak wszystko spoko to moto. Dzięki wszystkim za wasze posty troszkę rozjaśniliście mi temat. Edytowane 30 Lipca 2012 przez Zeigen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.