kojot 400 Opublikowano 11 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2011 witam panowie jestem na kupnie yamaha yzf 450 tylko ze byłem oglądać taką dizblice i niema manetki od sprzęgła czy jest to możliwe że ma wyczynowe sprzęgło i nie trzeba wysprzęglać ręcznie gość twierdzi że dał za to 1400zł że kupił cały zestaw tarcze i kosz sprzęgłowy inny jeśli wiecie coś na ten temat to bardzo prosze o pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 11 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2011 Chwilę pogrzebałem i zgaduję, że chodzi o taki wynalazek http://cgi.ebay.com/ebaymotors/YAMAHA-YFZ450R-YFZ450-YFZ-450-R-X-REKLUSE-AUTO-CLUTCH-/370509615888 Słyszałem, że do DRZ400 jest coś takiego, widać do innych też się znajdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rexar Opublikowano 11 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2011 (edytowane) W tym sporcie skrzynia biegów lubi kiedy zmienia się biegi bez sprzęgła. Sprzęgło używa się tylko do startu, redukcji ew. nagłego hamowania tylnym kołem lub przy wyjściu z zakrętów dla zwiększenia obrotów - oczywiście używanie sprzęgła to nic złego ale po co tracić czas na jazdę z rozłączonym napędem? Skrzyni nic się nie stanie (ofc. kończy swój marny żywot wcześniej niż traktowanie ze sprzęgłem ale nie jest to jakaś przepaść czasowa). Mowa tutaj o seryjnych sprzęgłach z klamkami. Zamontowanie wyczynowego sprzęgła to zajebista sprawa w crossie ;) Kosztowna ale osobiście nie montowałbym czegoś takiego bo fabryczne działają podobnie (po prostu trzeba zapomnieć o klamce sprzęgła zaraz po ruszeniu). Koleś montując to nie popełnił błędu; dodatkowo wyczynowe sprzęgło jest przenieść bardzo duży moment obrotowy. Pozdrawiam ;) @EDITDodam jeszcze, że wyczynowe sprzęgła mogą znacznie zwiększyć czułość silników. Moim zdaniem koleś na tej Yamaszce startował w jakiś wyścigach/zawodach, dlaczego? Ponieważ, z wyczynowym sprzęgłem nie tracił czasu na jazdę z rozłączonym napędem - o czym wspomniałem wyżej. Stosowanie takiego sprzęgła do normalnej jazdy w terenie mija się z celem - na 99% ta Yamaha jeździła po torze. Edytowane 11 Września 2011 przez rexar Cytuj 'na zegarze trzysta nie znaczy o męstwie...' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 11 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2011 fajny bajer, ale trzeba mieć swiadomosc ze motor z nim staje się zabawką tylko na tor, w terenie sprzęgło to podstawa, a widzę ze masz dr-z więc enduro pewnie ci nieobce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m_fiolek Opublikowano 11 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2011 Trudno żeby yzf nie jeździła po torze :bigrazz: http://allegro.pl/automatyczne-sprzeglo-do-motocykli-rekluse-i1801914357.htmlBajer faktycznie fajny, choć pewnie się jeździ troche jak na skuterze :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk_mx Opublikowano 11 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2011 Akurat jesteście w błędzie, bo automatyczne sprzęgła ludzie właśnie montują przy jeździe enduro, na torze tak jak już wspomniano sprzęgła używa się w małej ilości przypadków. m_fiołek ma racje , jazda bardzo przypomina tą na skucie z tym że jeszcze machasz biegami Dziwi mnie zdemontowanie całkowicie dźwigni i to mnie bardziej skłania do opinii że moto pochodzi bardziej od amatora terenowych wycieczek niż od zawodnika, bo ten drugi jednak od czasu do czasu potrzebuje strzelić ze sprzągła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 11 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2011 Nie do końca wiem jak to działa, ale jak można np. na końcu podjazdu "pomóc silnikowi" sprzęgłem gdy na wysokim biegu jest mała prędkość jak nie ma się dzwigni? Fakt, ze jezdzę motorkiem ze 2x słabszym niz taki yz, ale sprzęgła uzywam na prawie kazdym podjezdzie, własciwie to sprzęgłem reguluję prędkość tak często jak gazem trzymając ciągle obroty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk_mx Opublikowano 11 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2011 W stanach używają tego bajeru to turystyki. IMO jak wcześniej napisałem motocykla używał raczej amator turystycznej jazdy po lesie itp niż jakiś zawodnik jeżdżący po torze czy trasie enduro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 11 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2011 można zachować sterowanie klamką moto rusza po minimalnym dodaniu gazu, jeździ się tak samo , jak spadną obroty to się rozłącza i nie ma bata żeby moto zdechło Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 12 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2011 To jest na zasadzie podobnej do wariatora w skuterze. Na YT jest film promocyjny z pokazaną zasadą działania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 13 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2011 moto rusza po minimalnym dodaniu gazu, jeździ się tak samo , jak spadną obroty to się rozłącza i nie ma bata żeby moto zdechło no dobra a co sie stanie jeśli wbije 3 czy 4 bieg stojąc w miejscu i spróbuje z niego ruszyć z miejsca ?? zjaram to sprzęgło czy jak ?? z czystej ciekawości pytam... Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 16 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2011 no dobra a co sie stanie jeśli wbije 3 czy 4 bieg stojąc w miejscu i spróbuje z niego ruszyć z miejsca ?? zjaram to sprzęgło czy jak ?? z czystej ciekawości pytam...Będzie tak jak przy próbie zduszenia motocykla- sprzęgło nie "załączy się" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 16 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2011 no dobra a co sie stanie jeśli wbije 3 czy 4 bieg stojąc w miejscu i spróbuje z niego ruszyć z miejsca ?? zjaram to sprzęgło czy jak ?? z czystej ciekawości pytam... ruszy z 4ki w drzecie przy pyrkaniu przez wioski wystarczy 4ka do ruszania i 5tka do jazdy Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 16 Października 2011 Administrator Udostępnij Opublikowano 16 Października 2011 Mam automatyczne sprzęgło Rekluse w swoim Husabregu. Tak jak pisze kolega wyżej - można nawet z czwórki ruszyć. Nie można za to "strzelić z klamki" bo de facto dźwignia sprzęgła nie działa. Można co prawda ustawić - ja tak wyregulowałem - że minimalnie sprzęgło bierze, co pozwala zrobić małą przegazówkę, aby lepiej złapać np luz. Choć to w sumie niepotrzebne, bo przecież moto staje w miejscu i nie gaśnie na każdym wbitym biegu...Fajna rzecz, jeśli ktoś lubi wygodną jazdę bez nadwyrężania mięśni rąk na ciągłe używanie sprzęgła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 16 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2011 W takim razie przepraszam za wprowadzenie w błąd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.