pit Opublikowano 11 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2011 Miałem przypadek, że CBR600 na podjeździe przy wyłączonym silniku sama się wywaliła. Zanim zszedłem z piętra minęło może 3 minuty.Po odpaleniu cebra nie miała ciśnienia oleju. Odpaliłem ją 3 razy na kilka chwil, ale ciśnienie nie wróciło.Musiałem odpowietrzyć kanały olejowe przez korek pomiary ciśnienia oleju dopiero wszystko wróciło do normy.Jakiś czas później przy innej naprawie zdejmowałem wałki, ale na szczęście nic nie było przytarte. Cytuj Moto Psycho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yogas Opublikowano 11 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2011 (edytowane) Witam Ja dostalem strzal samochodem w prawa strone i pekla obudowa w miejscu gdzie wlewa sie olej do silnika olej rozlal sie po asfalcie niepamietam w jaki sposob zgasl motor. Jest szansa ze silnik bedzie zyl Edytowane 11 Września 2011 przez Yogas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
milosz-RR Opublikowano 11 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2011 A jak smaruje podczas jazdy na przednim? Z całym szacunkiem ale na czym polega problem? Cytuj SUPPORT 18 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 11 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2011 (edytowane) Miałem przypadek, że CBR600 na podjeździe przy wyłączonym silniku sama się wywaliła. Zanim zszedłem z piętra minęło może 3 minuty.Po odpaleniu cebra nie miała ciśnienia oleju. Odpaliłem ją 3 razy na kilka chwil, ale ciśnienie nie wróciło.Musiałem odpowietrzyć kanały olejowe przez korek pomiary ciśnienia oleju dopiero wszystko wróciło do normy.Jakiś czas później przy innej naprawie zdejmowałem wałki, ale na szczęście nic nie było przytarte. Bo wywaliles ja na lewa strone. Po tym wystarczylo mocno przechylic na prawa strone i wszystko byloby ok. Witam Ja dostalem strzal samochodem w prawa strone i pekla obudowa w miejscu gdzie wlewa sie olej do silnika olej rozlal sie po asfalcie niepamietam w jaki sposob zgasl motor. Jest szansa ze silnik bedzie zyl Przy przewrotce zapewne silnik zgasl. Edytowane 11 Września 2011 przez jimi11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 11 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2011 Z całym szacunkiem ale na czym polega problem? powtórzę pytanie:jak i czym jest smarowany silnik w momencie postawienia motocykla prawie do pionu przy 10.000 obrotów silnika? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
milosz-RR Opublikowano 12 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2011 powtórzę pytanie:jak i czym jest smarowany silnik w momencie postawienia motocykla prawie do pionu przy 10.000 obrotów silnika? Jeśli jest przegroda w misce to olej z niej nie ucieka i cały czas jest pompowany w kanały olejowe. Cytuj SUPPORT 18 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
V12 Opublikowano 12 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2011 Jeśli jest przegroda w misce to olej z niej nie ucieka i cały czas jest pompowany w kanały olejowe.Własnie jesli jest przegroda ale wielu na mocniejszych sprzętach 900 i wiekszych smiga czesto na kole. I tu jest przyczyna że panewy grają dość często.Racja jest przy 10 tys wystarczy że na chwile pociągnie powietrza i pójdzie to na panewki i nieszczęście za jakiś czas gotowe pozdr Cytuj RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 12 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2011 Teraz już mało kto stosuje przegrodę, leje się więcej oleju i tyle. W 636 (a na takim większość jeździ) nie ma potrzeby takich kombinacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit Opublikowano 12 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2011 Bo wywaliles ja na lewa strone. Po tym wystarczylo mocno przechylic na prawa strone i wszystko byloby ok. Żebym to ja wiedział wtedy? Ale wywalałem już różne sprzęty i tylko w cbr600 miałem taki problem. Cytuj Moto Psycho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luca Opublikowano 12 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2011 (edytowane) powtórzę pytanie:jak i czym jest smarowany silnik w momencie postawienia motocykla prawie do pionu przy 10.000 obrotów silnika?Będę strzelał. :icon_mrgreen: Obstawiam, że z mokrą miską olejową nie jest właściwie smarowany i musi się zadowolić tymi resztkami pozostałego oleju na panewkach. Edytowane 12 Września 2011 przez Luca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 12 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2011 Trafiłeś, ale tylko 2-3 sekundy a potem? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
V12 Opublikowano 12 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2011 Będę strzelał. :icon_mrgreen: Obstawiam, że z mokrą miską olejową nie jest właściwie smarowany i musi się zadowolić tymi resztkami pozostałego oleju na panewkach.resztkami ??? po to jest ciśnienie aby utrzymać poduszkę olejową między czopem a panewka. Kiedy braknie cisnienia zaczyna sie tarcie połsuche a po chwili suche wszystko sie grzeje puchnie i tak wystawia korbę.tym bardziej przy wielkich obrotach i obciążeniu. Cytuj RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 12 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2011 Toeretycznie macie racje, praktycznie panewki w mgnieniu oka nie lecą - potrzebują dłuższej chwili bez smarowania żeby się skończyć. Jako ciekawostkę przytoczę niedawne wydarzenie jak przyjechał do mnie (na kołach kilka km) klient na wymianę oleju Hondą NTV, kontrolka oleju gasła mu dopiero powyżej 4-5 tys obr. Po spuszczeniu oleju okazało się że miał niecałe 0,5L oliwy w misce - tak więc zatrzeć panewkę wcale nie jest tak łatwo - co nie znaczy że one to lubią i są pancerne :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luca Opublikowano 13 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2011 Trafiłeś, ale tylko 2-3 sekundy a potem?No a potem to już ma znaczenie z jakich materiałów wykonane są panewki i wał. Myślę, że nie przypadkowo stosuje się dwa rózne. Taka konstrukcja chwile przy tarciu suchym i półsuchym wytrzyma, ale z każdym obrotem degradacja powierzchni postępuje lawinowo. Zwiększa się tarcie, to rośnie również temperatura, materiały się rozszerzają i panewka coraz bardziej ściska wał, potęgując wyrywanie cząsteczek. Oczywiście do momentu gdy tarcie na tyle wzrośnie, że zatrzyma wał, lub obróci panewkę. A jak długo to może trwać na wysokich obrotach, to nie mam pojęcia? :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
milosz-RR Opublikowano 13 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2011 No a potem to już ma znaczenie z jakich materiałów wykonane są panewki i wał. Myślę, że nie przypadkowo stosuje się dwa rózne. Taka konstrukcja chwile przy tarciu suchym i półsuchym wytrzyma, ale z każdym obrotem degradacja powierzchni postępuje lawinowo. Zwiększa się tarcie, to rośnie również temperatura, materiały się rozszerzają i panewka coraz bardziej ściska wał, potęgując wyrywanie cząsteczek. Oczywiście do momentu gdy tarcie na tyle wzrośnie, że zatrzyma wał, lub obróci panewkę. A jak długo to może trwać na wysokich obrotach, to nie mam pojęcia? :icon_mrgreen: Zobacz na jutubie "strzał z korby" to będziesz wiedział :D Cytuj SUPPORT 18 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.