Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Już od razu na początku napiszę , że nie rozumiem dlaczego opony torowe (bez bieżnika) są lepsze od zwykłych opon z bieżnikiem. Według mnie , jest to wbrew logice :).Przejdę do rzeczy.Skoro opony torowe wydajniejsze od normalnych opon, to dlaczego używanie ich na publicznych drogach jest nielegalne? Chore prawo , czy te sportowe opony posiadają pewne specyfikacje które wręcz utrudniają jazdę po publicznych drogach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opony torowe są lepsze na tor

aby dobrze "trzymały" należy je odpowiednio rozgrzać (okrążenia rozgrzewające, koce)

w warunkach miejskich nie masz możliwości ich dobrze dogrzać

 

bieżnik służy do odprowadzenia wody

na torze wybierasz sobie oponę w zależności od panujących warunków (różne mieszanki gumy, bieżnik w oponach deszczowych)

jeżdżąc po ulicach nie będziesz zmieniał co chwilę kół prawda?

 

oczywiście zostaje jeszcze kwestia trwałości - opony torowe z uwagi a inne mieszanki gumy zapewniają dużo krótszą żywotność niż opony drogowe

Edytowane przez konrad1f

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opony torowe są lepsze na tor

aby dobrze "trzymały" należy je odpowiednio rozgrzać (okrążenia rozgrzewające, koce)

w warunkach miejskich nie masz możliwości ich dobrze dogrzać

 

bieżnik służy do odprowadzenia wody

na torze wybierasz sobie oponę w zależności od panujących warunków (różne mieszanki gumy, bieżnik w oponach deszczowych)

jeżdżąc po ulicach nie będziesz zmieniał co chwilę kół prawda?

 

oczywiście zostaje jeszcze kwestia trwałości - opony torowe z uwagi a inne mieszanki gumy zapewniają dużo krótszą żywotność niż opony drogowe

Pozwolę się nie zgodzić-ale ja się nie znam, w końcu zajeździłem nie więcej niż 10 kompletów opon torowych-jeżdżąc głownie po drogach :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jeżdżę na torach ale miałem okazję kilkakrotnie używać slików na drogach.Rankiem zaraz po wyjeździe z domu trzeba na nich uważać do puki się nie rozgrzeją bo gwałtowne przyspieszanie powoduje uślizgi tylnego koła.Jazda w deszczu to istna masakra.Moto ślizga się i trudno nad nim zapanować bo brak bieżnika odprowadzającego wodę a opony robią się twarde.Myślę że to główne przyczyny niedopuszczenia ich do ruchu w cywilu... :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hola hola mój miły, ale nie latałeś na slickach.

Supercorsa

Racetec

D211

One się nie liczą, bo na tym to i po śniegu można pałować.

 

Potwierdzam - supercorsy.

http://img194.imageshack.us/img194/2480/picture26yh.png

W normalnych warunkach mozna praktycznie po ruszeniu odrazu na gume dawac :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A widział ktoś slick`a w HD? To zapraszam do mnie. Taka frajda z jazdy że już drugi sezon żal mi zmieniać na coś z bieżnikiem. :buttrock: A druga, zdrowa oponka wisi na haku w garażu....

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qurim, ty mylisz slick'a z łysą gumą, gdzie zaraz oplot wyjdzie :icon_razz: Ta nawet jak ją opalarką rozgrzejesz, i tak już trzymać nie będzie :wink:

Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sporo jeździłem R6 po drodze na oponach torowych, bo mi szkoda było na nowy komplet po sezonie wyścigowym i dojeżdżałem te z toru. Na sclickach bardzo było przyjemnie, jeśli akurat nie padało. Jeśi padało, to jazda wymagała namysłu nad kwestią ogólną - czy mnie naprawdę poje..? Któregoś ranka, a był już grudzień, pojechałem do pracy i wysmarowałem się na rondzie. Słonko świeciło, temperatura +3, a ja zbierałem złom z ulicy i zastanawiałem, jak doszło do high-side'u w tym miejscu i przy tej prędkości. Przecież wszystko zrobiłem jak zawsze. Tylko nie wziąłem pod uwagę, że przy tej temperaturze niedogrzany slick ma wszystkie cechy dębowego kloca, a najmniej przypomina gumę. I tak się skończyła moja kariera na R6. Resztę wyścigowych opon dojeżdżam na Zippie Trackerze. Przednich, ostatnia tylna poszła na śmietnik, bo nie ten rozmiar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sporo jeździłem R6 po drodze na oponach torowych, bo mi szkoda było na nowy komplet po sezonie wyścigowym i dojeżdżałem te z toru. Na sclickach bardzo było przyjemnie, jeśli akurat nie padało. Jeśi padało, to jazda wymagała namysłu nad kwestią ogólną - czy mnie naprawdę poje..? Któregoś ranka, a był już grudzień, pojechałem do pracy i wysmarowałem się na rondzie. Słonko świeciło, temperatura +3, a ja zbierałem złom z ulicy i zastanawiałem, jak doszło do high-side'u w tym miejscu i przy tej prędkości. Przecież wszystko zrobiłem jak zawsze. Tylko nie wziąłem pod uwagę, że przy tej temperaturze niedogrzany slick ma wszystkie cechy dębowego kloca, a najmniej przypomina gumę. I tak się skończyła moja kariera na R6. Resztę wyścigowych opon dojeżdżam na Zippie Trackerze. Przednich, ostatnia tylna poszła na śmietnik, bo nie ten rozmiar.

 

Gratuluje pomysłu wyjazdowego w Grudniu na slickach :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...