Skocz do zawartości

Dokręcenie głowicy Kawasaki Zx6r


maly127
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Teoretycznie każdą śrubke powinieneś dokręcać odpowiednim momentem i do wszystkich masz je podane w serwisówce. Tyle że niektórych przypadkach nie jest to jeszcze takie ważne, ale przy głowicy nie ma mowy, musi być dokręcone kluczem dynamometrycznym i tyle. Żadnego kombinowania, druciarstwa itp! to zbyt ważna część

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy jak często chcesz ją zmieniać.

Jeśli wcale to użyj klucza dynamometrycznego, sprawdź kolejność dokręcania śrub, sprawdź moment dokręcenia.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wam za odpowiedzi :) . Ogólnie tak myślałem ale chciałem sie upewnić . Potrzebuje pilnie zdjąć głowice bo chce wyregulować zawory a nie mam tego klucza więc się za to nie zabiorę . Chyba czas kupić jakiś klucz dynanometryczny .

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokręć równo od srodka i po przekatnej kolejne sruby albo od srodka w prawo do okoła kręć. Ja po kilku latach walki z samochodami i moto dynaometr mam w ręce ;) Czujesz jak śruba idzie i głowica ma być dopierdzielona. Np kiedyś już dawno temu robiłem kapitalke w mercu vito 2.3 td i siły z jaką ma być dociągnięta głowica jeszcze w dieslu na instrukcji z uszczelką były śmiesznie małe i szczerze to bałbym się tak ją zostawić. Poprawiłem po tym swoją siłą i auto jeździło tysiące km. Dociągnięcie głowicy to najważniejszy etap podczas tej roboty. powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokręć równo od srodka i po przekatnej kolejne sruby albo od srodka w prawo do okoła kręć. Ja po kilku latach walki z samochodami i moto dynaometr mam w ręce ;) Czujesz jak śruba idzie i głowica ma być dopierdzielona. Np kiedyś już dawno temu robiłem kapitalke w mercu vito 2.3 td i siły z jaką ma być dociągnięta głowica jeszcze w dieslu na instrukcji z uszczelką były śmiesznie małe i szczerze to bałbym się tak ją zostawić. Poprawiłem po tym swoją siłą i auto jeździło tysiące km. Dociągnięcie głowicy to najważniejszy etap podczas tej roboty. powodzenia

 

Jak masz klucz w ręku i dopierdzielasz jak Ci się zechce to tak rób ale proszę takie rady zachowaj dla siebie. To nie forum amatorów magików.

Po to jest wyznaczona kolejność dokręcania śrób i odpowiedni moment obrotowy przez producenta aby tego przestrzegać. Zapobiega to wypaczeniom głowicy nie tylko przy dokręcaniu jak również po odrkęceniu jeśli odkręcisz zgodnie z zaleceniem.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokręć równo od srodka i po przekatnej kolejne sruby albo od srodka w prawo do okoła kręć. Ja po kilku latach walki z samochodami i moto dynaometr mam w ręce ;) Czujesz jak śruba idzie i głowica ma być dopierdzielona. Np kiedyś już dawno temu robiłem kapitalke w mercu vito 2.3 td i siły z jaką ma być dociągnięta głowica jeszcze w dieslu na instrukcji z uszczelką były śmiesznie małe i szczerze to bałbym się tak ją zostawić. Poprawiłem po tym swoją siłą i auto jeździło tysiące km. Dociągnięcie głowicy to najważniejszy etap podczas tej roboty. powodzenia

 

Dociągnąć sobie możesz pasek przy porciętach miszczu :icon_biggrin:

I tutaj mamy klasyczny przykład typowego druciarstwa.

Ja osobiście mówię krótko- wycieranie dupy szkłem- i tyle.

Klucz w ręce, mikromierz w oku a pojazd klienta głęboko w dupie.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z mojego doświadczenia to co dokręcisz kluczem dymanym dobrym zdrowym odpowiednich wartości to i zawsze odkręcisz, dokręcisz. a jak go nie ożyjesz to możesz nieraz coś z gwintem wyjąć :)

Domyślam się że po to są podane wartości przez producenta aby się ich trzymać . Napewno póżniej można bez problemu odkręcać i dokręcać :) pytanie czy wszystkie warsztaty się tego trzymają ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pokrywę dokręcałem "na oko" z tego prostego powodu, ze moment 10Nm jaki podaje manual na starych gwintach był nie do osiągniecia, choć to smiesznie mało.

Dlatego musiałeś "na oko" bo wcześniej też ktoś zastosował tą technikę i poprzeciągał gwinty. Żeby każdy przed Tobą używał tego co trzeba Ty też nadal mógłbyś to robić.

Więc to nie manual źle podaje tylko ktoś wcześniej stosował sposób kolegi McSb myśląc że ma klucz dynamometryczny w rękach i wie lepiej ile gwinty wytrzymają.

Jak już się rozpisałem to jeszcze dodam, że młody wiekiem spec-cyborg-mechanik McSb nie będzie miał zapewne okazji zdejmować tej głowicy co ją dokręcił mocniej niż zalecano bo mu się wydawało"za lekko" bo gdy przyjdzie mu ja ponownie dokręcić to będzie miał nie lada biedę (klnąc przy tym niewąsko).

Edytowane przez _Monter_

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pokrywę dokręcałem "na oko" z tego prostego powodu, ze moment 10Nm jaki podaje manual na starych gwintach był nie do osiągniecia, choć to smiesznie mało.

 

W starszych silnikach noszących ślady rzeźbiarzy wystarczy dokręcić na 8Nm wszystkie śruby a na oko sprawdzić po odpaleniu czy nie ma wycieków. :icon_biggrin:

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...