maly127 Opublikowano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 Witam . Chciałbym tylko potwierdzić iż dokręcenie głowicy w takim motocyklu jak Kawasaki Zx6r wymagane jest kluczem dynanometrycznym i inaczej się nie da i nie ma co kombinować na oko itp . ?Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ghost_lbn Opublikowano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 Teoretycznie każdą śrubke powinieneś dokręcać odpowiednim momentem i do wszystkich masz je podane w serwisówce. Tyle że niektórych przypadkach nie jest to jeszcze takie ważne, ale przy głowicy nie ma mowy, musi być dokręcone kluczem dynamometrycznym i tyle. Żadnego kombinowania, druciarstwa itp! to zbyt ważna część Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 To zależy jak często chcesz ją zmieniać.Jeśli wcale to użyj klucza dynamometrycznego, sprawdź kolejność dokręcania śrub, sprawdź moment dokręcenia. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maly127 Opublikowano 16 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 Dzięki wam za odpowiedzi :) . Ogólnie tak myślałem ale chciałem sie upewnić . Potrzebuje pilnie zdjąć głowice bo chce wyregulować zawory a nie mam tego klucza więc się za to nie zabiorę . Chyba czas kupić jakiś klucz dynanometryczny .Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
McSb Opublikowano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 Dokręć równo od srodka i po przekatnej kolejne sruby albo od srodka w prawo do okoła kręć. Ja po kilku latach walki z samochodami i moto dynaometr mam w ręce ;) Czujesz jak śruba idzie i głowica ma być dopierdzielona. Np kiedyś już dawno temu robiłem kapitalke w mercu vito 2.3 td i siły z jaką ma być dociągnięta głowica jeszcze w dieslu na instrukcji z uszczelką były śmiesznie małe i szczerze to bałbym się tak ją zostawić. Poprawiłem po tym swoją siłą i auto jeździło tysiące km. Dociągnięcie głowicy to najważniejszy etap podczas tej roboty. powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 Dokręć równo od srodka i po przekatnej kolejne sruby albo od srodka w prawo do okoła kręć. Ja po kilku latach walki z samochodami i moto dynaometr mam w ręce ;) Czujesz jak śruba idzie i głowica ma być dopierdzielona. Np kiedyś już dawno temu robiłem kapitalke w mercu vito 2.3 td i siły z jaką ma być dociągnięta głowica jeszcze w dieslu na instrukcji z uszczelką były śmiesznie małe i szczerze to bałbym się tak ją zostawić. Poprawiłem po tym swoją siłą i auto jeździło tysiące km. Dociągnięcie głowicy to najważniejszy etap podczas tej roboty. powodzenia Jak masz klucz w ręku i dopierdzielasz jak Ci się zechce to tak rób ale proszę takie rady zachowaj dla siebie. To nie forum amatorów magików.Po to jest wyznaczona kolejność dokręcania śrób i odpowiedni moment obrotowy przez producenta aby tego przestrzegać. Zapobiega to wypaczeniom głowicy nie tylko przy dokręcaniu jak również po odrkęceniu jeśli odkręcisz zgodnie z zaleceniem. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 Dokręć równo od srodka i po przekatnej kolejne sruby albo od srodka w prawo do okoła kręć. Ja po kilku latach walki z samochodami i moto dynaometr mam w ręce ;) Czujesz jak śruba idzie i głowica ma być dopierdzielona. Np kiedyś już dawno temu robiłem kapitalke w mercu vito 2.3 td i siły z jaką ma być dociągnięta głowica jeszcze w dieslu na instrukcji z uszczelką były śmiesznie małe i szczerze to bałbym się tak ją zostawić. Poprawiłem po tym swoją siłą i auto jeździło tysiące km. Dociągnięcie głowicy to najważniejszy etap podczas tej roboty. powodzenia Dociągnąć sobie możesz pasek przy porciętach miszczu :icon_biggrin:I tutaj mamy klasyczny przykład typowego druciarstwa.Ja osobiście mówię krótko- wycieranie dupy szkłem- i tyle.Klucz w ręce, mikromierz w oku a pojazd klienta głęboko w dupie. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 17 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 Otwarlem temat, bo tak sobie pomyslalem ze nie bardzo rozumiem, po co chcesz zdejmowac glowice do regulacji zaworow ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 17 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 Kolega maly127 ma chyba na mysli pokrywe zaworow ,,,,,,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maly127 Opublikowano 17 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 Tak sorka trochę się rozpędziłem chodziło mi o pokrywę . Pozdro i sory za zamieszanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr.Artur Opublikowano 17 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 z mojego doświadczenia to co dokręcisz kluczem dymanym dobrym zdrowym odpowiednich wartości to i zawsze odkręcisz, dokręcisz. a jak go nie ożyjesz to możesz nieraz coś z gwintem wyjąć :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maly127 Opublikowano 17 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 z mojego doświadczenia to co dokręcisz kluczem dymanym dobrym zdrowym odpowiednich wartości to i zawsze odkręcisz, dokręcisz. a jak go nie ożyjesz to możesz nieraz coś z gwintem wyjąć :)Domyślam się że po to są podane wartości przez producenta aby się ich trzymać . Napewno póżniej można bez problemu odkręcać i dokręcać :) pytanie czy wszystkie warsztaty się tego trzymają ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 17 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 Ja pokrywę dokręcałem "na oko" z tego prostego powodu, ze moment 10Nm jaki podaje manual na starych gwintach był nie do osiągniecia, choć to smiesznie mało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 17 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 (edytowane) Ja pokrywę dokręcałem "na oko" z tego prostego powodu, ze moment 10Nm jaki podaje manual na starych gwintach był nie do osiągniecia, choć to smiesznie mało.Dlatego musiałeś "na oko" bo wcześniej też ktoś zastosował tą technikę i poprzeciągał gwinty. Żeby każdy przed Tobą używał tego co trzeba Ty też nadal mógłbyś to robić. Więc to nie manual źle podaje tylko ktoś wcześniej stosował sposób kolegi McSb myśląc że ma klucz dynamometryczny w rękach i wie lepiej ile gwinty wytrzymają.Jak już się rozpisałem to jeszcze dodam, że młody wiekiem spec-cyborg-mechanik McSb nie będzie miał zapewne okazji zdejmować tej głowicy co ją dokręcił mocniej niż zalecano bo mu się wydawało"za lekko" bo gdy przyjdzie mu ja ponownie dokręcić to będzie miał nie lada biedę (klnąc przy tym niewąsko). Edytowane 17 Czerwca 2011 przez _Monter_ Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 17 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 Ja pokrywę dokręcałem "na oko" z tego prostego powodu, ze moment 10Nm jaki podaje manual na starych gwintach był nie do osiągniecia, choć to smiesznie mało. W starszych silnikach noszących ślady rzeźbiarzy wystarczy dokręcić na 8Nm wszystkie śruby a na oko sprawdzić po odpaleniu czy nie ma wycieków. :icon_biggrin: Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.