konrad1f Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2011 (edytowane) Spiwor, raczej Ty nie rozumiesz!pozycja jaką przedstawiłeś na swoim zdjęciu całkowicie zabiera Ci prześwit i to ona jest powodem przedwczesnego przycieraniaa totalnym dramatem jest chociażby delikatne ujęcie gazu - wtedy motocykl ma tendencję do przewieszeniaja już nie piszę abyś się zwieszał ale nie ciśnij motocykla w glebę (nie odchylaj się na zewnątrz)nie chcę być niegrzeczny ale z tą pozycją to na dużej patelni fazerem nie dało by się wyprzedzić 125tki w 4t a jak już się okazało, że jednak jestem niegrzeczny to skomentuję Twoje błędy bardziej obszernie niż Yubysiedzisz za blisko zbiornika, słaby kontakt dołem ciała z motocyklem (oba kolana rozjechane w powietrzu) i na skutek tego trzymanie się kierownicy (napinka - wyciskanie soków z manetek), głowa jak i tułów odchylone na zewnątrz od osi pionowej motocykla, wzrok skierowany bezpośrednio przed motocykl a nie w winkiela wszystko to jest najprawdopodobniej spowodowane strachem przed zbliżeniem się do gleby oraz prędkością i obawami czy na pewno się zmieszczę Edytowane 7 Sierpnia 2011 przez konrad1f Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szaki Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2011 siedzisz za blisko zbiornika, słaby kontakt dołem ciała z motocyklem (oba kolana rozjechane w powietrzu) i na skutek tego trzymanie się kierownicy Co daje odsunięcie się od zbiornika, jeżeli to trzymanie nogą pozwala na luźne ręce? Cytuj Volksdeutsche – określenie stosowane w pierwszej połowie XX wieku wobec osób pochodzenia niemieckiego, niezamieszkujących Niemiec, którzy nie posiadali niemieckiego ani austriackiego obywatelstwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szaki Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2011 No ale chyba nie wszystkie kolana i zbiorniki są takie same? Rozumiem że tą odległość od zbiornika traktować jako punkt odniesienia, czy trzymać się tego ściśle? Cytuj Volksdeutsche – określenie stosowane w pierwszej połowie XX wieku wobec osób pochodzenia niemieckiego, niezamieszkujących Niemiec, którzy nie posiadali niemieckiego ani austriackiego obywatelstwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spiwor Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2011 (edytowane) Ok, teraz juz jestem przekonany, ze pisze w innym jezyku. Zeby bylo jasne - macie racje to nie jest prawidlowa pozycja na motocyklu, nigdzie nie pisalem, ze jest. I oczywiscie nie zawsze tak jezdze, tylko w wyjatkowych przypadkach, kiedy wiem, ze bede przeginac. Wlasnie na duzej patelni odkrylem przez przypadek, bo wczesniej nie szlifowalem kolanka, ze mi ta pozycja pomaga, po ktoryms tam wypadzie na pobocze. A lubie wpadac bardzo szybko zakrety i pokonywac je jak najszybciej. Niestety czesto wpadam za szybko niz pozwala na to przeswit moto, ale liczy sie przede wszystkim frajda. Faktycznie na zdjeciu moge byc obsrany bo nie raz tam bylem poczawszy od za duzej predkosci czy bolem zostawiania znowu w winklu kawalka palca u nogi, do zachowania poprzedzajacego motocykla. Acha, no i da sie wyprzedzic tak 125 w 4t :) Edytowane 7 Sierpnia 2011 przez spiwor Cytuj Notoryczny kłamca :icon_twisted: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość josha Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Palec możesz zostawić, bo źle trzymasz stopy na setach. Stąd też te, rozjechane kolana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2011 A mnie się już nie chce tłumaczyć Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Może i dziwaczna, brzydka itp. na szczęście u mnie działa Fakt faktem po pewnym czasie jest to niesamowicie frustrujące gdy się wie, że ten zakręt można pokonać o wiele szybciej, Zeby bylo jasne - macie racje to nie jest prawidlowa pozycja na motocyklu, nigdzie nie pisalem, ze jest. Albo nie umiesz sie wyslowic, albo za wszelka cene probujesz postawic na swoim. Masz zla pozycje, jak ja poprawisz to bedziesz mogl szybciej pokonac zakret i niekoniecznie bedziesz przycierac wydechem i podnozkami. Theodor - ostatnio widzialem Cie na torze. Pelen szacun - ja zanim dojde do takiej techniki to troche czasu minie.Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Dziekuję.Przede mna również dużo pracy, dopiero zaczynam przygodę z torem. Najwazniejsze to mieć świadomość, wiedzę i poprzec to praktyką. Jeśli zabraknie jednego z tych elementów to nic nie osiagniemy. Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fantom Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2011 No ale chyba nie wszystkie kolana i zbiorniki są takie same? Rozumiem że tą odległość od zbiornika traktować jako punkt odniesienia, czy trzymać się tego ściśle? Nie tyle chodzi o odległość jaj od zbiornika co zaczepienie się kością kulszową o siedzenie. Dopiero 3 punkty czyli stopa kolano i wewnętrzna kość kulszowa pozwalają na odpowiednie zaczepienie się na moto w zakręcie i odciążenie kierownicy. A dupką można się stabilnie zaczepić tylko na końcu kanapy - łatwiej jest oczywiście na kanapach dzielonych. Odsunięcie się do tyłu pozwala również przy hamowaniu robić poprawne wyniesienia. Nie mówiąc już o tym, że wygodniej jest trzymać poprawnie stopy na podnóżkach siedząc dalej od zbiornika. Dlatego właśnie ludzie jeżdżą jak pokraki, bo siedząc przy baku wygodniej jest trzymać stopy na kaczkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2011 (edytowane) Dlatego myślę o wykonaniu prowizorycznej "poduszki" w odpowiednim miejscu siedzenia. W oryginalnej kanapie Monstera nie ma wyraźnie zaznaczonego końca o który można by się "zakleszczyć" w zakręcie. Fajnie byłoby się móc skupić wyłącznie na trajektorii, hamowaniu i przyspieszaniu mając komfort dobrej i stabilnej pozycji. Edytowane 8 Sierpnia 2011 przez theodor. Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sherman Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Kurcze, nie wiem, czy to co piszecie o odległości od zbiornika ma zastosowanie we wszystkich moto - o ile np. w R6 pozycja ciała jest mniej rozciągnięta nad zbiornikiem i takie odsunięcie do tyłu ma pewnie sens, to np. w gixxerze naturalnie ciało jest bardziej "położone" na zbiorniku. W moim przypadku mam ten problem, że jak się odsuwam do tyłu na winklach, to moto jest mniej stabilne. Oczywiście taka pozycja jest zbawienna dla jaj, które na polskich drogach mają wtedy łatwiejsze życie, ale odnoszę wtedy wrażenie bycia mniej "zespolonym" z maszyną. Cytuj https://www.facebook.com/sixsixisixracing/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Odsunięcie się od zbiornika jest jedną ze składowych prawidłowej pozycji w zakręcie. Czyli jeszcze raz: Zewnętrzna stopa stabilnie w podnóżku, zewnetrzne udo oparte o zbiornik z jednoczesnym lekkim przesunieciem tyłka do srodka zakretu, ale bez przesady. Tyle tylko by to zewnętrzne udo wyraźnie i stabilnie przylegało do zbiornika. Tyłek odsuniety do tyły i kością kulszową wyparta o zakończenie siedzenia. Niejako wypierając się zewnątrzną stopą i tyłkiem w oparcie blokujemy pozycję.Cały układ tych punktów podparcia ma powodować stabilną podstawę do pozycji bocznej w zakręcie. Przy prawidłowo "zakleszczonym" kierowcy możliwe jest (i wskazane) wisieć z głową obok wewnętrznej kierownicy w ogóle jej nie trzymając, a jednocześnie mieć swobodną wewnetrzną nogę.Dodatkowo przy dobrej pozycji duzo mniej pracy fizycznej jest wymagane by ja utrzymać. Odległość od kierownicy w takim wypadku to rzecz zwiazana z wielkościa motocykla i wzrostem kierowcy. Np dla mnie, przy moim wzroście raczej nie koszykarza, większość motocykl jest z duża. Prościej nie umiem. Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szaki Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Tyłek odsuniety do tyły i kością kulszową wyparta o zakończenie siedzenia W twoim moto masz dodatkowy punkt podparcia, nie w każdym tak jest. Cytuj Volksdeutsche – określenie stosowane w pierwszej połowie XX wieku wobec osób pochodzenia niemieckiego, niezamieszkujących Niemiec, którzy nie posiadali niemieckiego ani austriackiego obywatelstwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sherman Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Tyłek odsuniety do tyły i kością kulszową wyparta o zakończenie siedzenia Widzisz, doskonale rozumiem, co piszesz i tego nie neguje - tylko piszesz tak, jakby to był "pewnik" na każdy sprzęt, tymczasem trzeba mieć świadomość, że długość siodła jest różna i tylny ogranicznik jest inny w Kawie, Yamasze i np. Zuzi. Na filmie "Twist of the wrist" wskazana jest prawidłowa pozycja (tak, jak piszesz), ale koleś zapiera się tyłkiem o tylną część siodła, która jest dużo bliżej, niż na gixxerze. Stąd moje pytanie, głównie do użytkowników Zuzi: czy też wydaje się Wam, że moto stabilniej się prowadzi przy nieznacznym odsunięciu tyłka w tył? Dodam, że mam 182 cm wzrostu, raczej standardowo. Cytuj https://www.facebook.com/sixsixisixracing/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fantom Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2011 (edytowane) Stąd moje pytanie, głównie do użytkowników Zuzi: czy też wydaje się Wam, że moto stabilniej się prowadzi przy nieznacznym odsunięciu tyłka w tył? Dodam, że mam 182 cm wzrostu, raczej standardowo. Na giksie nie siedziałem - widziałem że niektórzy naklejają sobie gąbki na zadupek, na tą pionową część za kanapą kierowcy, tak żeby skrócić odległość tyłka od pionowej ścianki siedziska, bo przy dociskaniu dupy do zadupka złapanie stabilnej pozycji jest dużo łatwiejsze i - tak jak pisze Theodor - mniej wysiłku się w to wkłada. Spróbuj coś tam wsadzić sobie za tyłek i zobacz czy nie będzie wygodniej. Kolega który ma zwykłą F4i z całą kanapą mówi że żałuje że nie ma dzielonej jak w wersji sport, bo łatwiej jest złapać pozycję na zadupku mając wysoką ściankę z tyłu. Oczywiście to wszystko dla tych, którzy przesadnie zwieszają dupę w zakręcie jest bez znaczenia. U nich trzecim punktem podparcia jest któraś z dłoni na kierownicy. Ten filmik oczywiście wszyscy widzieli milion razy, ale skoro już o tym mowa... http://www.youtube.com/watch?v=sxODoscChNo Edytowane 8 Sierpnia 2011 przez fantom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.