spiwor Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2011 (edytowane) Jeszcze na chwile powroce na tamten temat. Taka sytuacja: Fajna, kreta droga, np. "Jesenik".Moto ma nisko podnozki. Ogien od samego poczatku, po kolei pokonany winkiel za winklem, super tory jazdy w zakretach, kolanka jak bozia tak jak piszecie, praktycznie jednosc z motocyklem, wyjazd z lasu za chwile winkiel 180 stopni przy knajpie, nieciekawy na maksa bo slepy, trzeba zwolnic, adrenalinka lekko uspokojona ale za chwilke prosta znowu na maksa, predkosc powyzej 200 i za chwile 180 stopni ciasne w prawo(przy tym parkingu lesnym), zbyt malo wytracenie predkosci, za duza predkosc jak na ten winkiel i co wtedy? Zamykacie oczy i niech sie dzieje co chce? Mozna wytyczyc szybko idealny tor jazdy w zakrecie i probowac go pokonac. Tak jak bozia przykazala, udka przy zbiorniku, bez kolanka, po prostu idealnie. Nagle podnozek zahacza o asfalt.Zaskakuje.Naturalnym odruchem jest wyprostowac moto i znow zlozyc, ale w tym momencie zmienia sie tor jazdy, na ile strach podniesie na chwile moto tyle sie wypada(lewy pas, pobocze, barierki), do tego trzeba jeszcze dodac, ze trzeba panowac nad uslizgiem gum, praca zawieszenia(nierownosci, delikatne uslizgi gum) i precyzyjnym dodawaniem gazu. Gdy podnozek zahaczy, wlasnie w tym momencie zamiast bezmyslnie na chwile prostowac moto i znow zlozyc, wole bardzo brzydko wygladac na moto, dotknac kolanem asfaltu i precyzyjnie kolankiem prostowac moto szorujac podnozkiem ale nie dopuszczajac do zawieszenia i wywrotki, i do jak najmniejszego poszerzenia toru jazdy i jak najmniejszego wypadniecia na lewy pas. Wy piszecie o czysto torowej idealnej, bez zaskoczen jezdzie. Ja odnosilem sie do sytuacji na zdjeciu gdzie motocyklista zaliczyl glebe. Zalozylem, ze zawiesil sie na podnozku, bo zlozenie jak na nakeda mial ciekawe, a ze nie zaliczyl uslizgu tylnej gumy. Edytowane 11 Sierpnia 2011 przez spiwor Cytuj Notoryczny kłamca :icon_twisted: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość josha Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Jeszcze na chwile powroce na tamten temat. Taka sytuacja: Fajna, kreta droga, np. "Jesenik".Moto ma nisko podnozki. Ogien od samego poczatku, po kolei pokonany winkiel za winklem, super tory jazdy w zakretach, kolanka jak bozia tak jak piszecie, praktycznie jednosc z motocyklem, wyjazd z lasu za chwile winkiel 180 stopni przy knajpie, nieciekawy na maksa bo slepy, trzeba zwolnic, adrenalinka lekko uspokojona ale za chwilke prosta znowu na maksa, predkosc powyzej 200 i za chwile 180 stopni ciasne w prawo(przy tym parkingu lesnym), zbyt malo wytracenie predkosci, za duza predkosc jak na ten winkiel i co wtedy? Zamykacie oczy i niech sie dzieje co chce? Mozna wytyczyc szybko idealny tor jazdy w zakrecie i probowac go pokonac. Tak jak bozia przykazala, udka przy zbiorniku, bez kolanka, po prostu idealnie. Nagle podnozek zahacza o asfalt.Zaskakuje.Naturalnym odruchem jest wyprostowac moto i znow zlozyc, ale w tym momencie zmienia sie tor jazdy, na ile strach podniesie na chwile moto tyle sie wypada(lewy pas, pobocze, barierki), do tego trzeba jeszcze dodac, ze trzeba panowac nad uslizgiem gum, praca zawieszenia(nierownosci, delikatne uslizgi gum) i precyzyjnym dodawaniem gazu. Gdy podnozek zahaczy, wlasnie w tym momencie zamiast bezmyslnie na chwile prostowac moto i znow zlozyc, wole bardzo brzydko wygladac na moto, dotknac kolanem asfaltu i precyzyjnie kolankiem prostowac moto szorujac podnozkiem ale nie dopuszczajac do zawieszenia i wywrotki, i do jak najmniejszego poszerzenia toru jazdy i jak najmniejszego wypadniecia na lewy pas. Wy piszecie o czysto torowej idealnej, bez zaskoczen jezdzie. Ja odnosilem sie do sytuacji na zdjeciu gdzie motocyklista zaliczyl glebe. Zalozylem, ze zawiesil sie na podnozku, bo zlozenie jak na nakeda mial ciekawe, a ze nie zaliczyl uslizgu tylnej gumy. Dziekuje za uwage.Tak. Tutaj piszemy o czysto torowej jeździe. Może się ona przydać, (i przydaje) do jazdy szosowej.Co do sytuacji którą opisujesz, to oprócz umiejętności, potrzeba też zdrowego rozsądku i myślenia za kierownicą. Nawet największe mistrzostwo świata z tego nie zwalnia. Co za tym idzie, należy dostosować prędkość do danej sytuacji. Bo jeśli nie, to jedyna nadzieja w aniele stróżu. Ale i on czasami jest bezradny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spiwor Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Tak. Tutaj piszemy o czysto torowej jeździe. Może się ona przydać, (i przydaje) do jazdy szosowej.Co do sytuacji którą opisujesz, to oprócz umiejętności, potrzeba też zdrowego rozsądku i myślenia za kierownicą. Nawet największe mistrzostwo świata z tego nie zwalnia. Co za tym idzie, należy dostosować prędkość do danej sytuacji. Bo jeśli nie, to jedyna nadzieja w aniele stróżu. Ale i on czasami jest bezradny Zgadzam sie calkowicie, ale nie ma chyba osoby, ktora bledow nie popelnia, a czesto adrenalina przyslania zdrowy rozsadek. Cytuj Notoryczny kłamca :icon_twisted: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość josha Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Zgadzam sie calkowicie, ale nie ma chyba osoby, ktora bledow nie popelnia, a czesto adrenalina przyslania zdrowy rozsadek. Dokładnie. Właśnie o ten zdrowy rozsądek chodzi, żeby adrenalina go nie przysłaniała, a świadomość umiejętności była dopiero na drugim miejscu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Ra_ Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Tutaj znalazłem przekonywujące (dla mnie) wytłumaczenie dlaczego pięść się powinna zmieścić za zbiornikiem (0:28). http://www.youtube.com/watch?v=zt9lB-LErQ4&feature=related Cytuj Wysyłane z mojego PCta za pomocą klawiatury Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skystep Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2011 (edytowane) Dla mnie zawsze wyznacznikiem w temacie zakrętów jest to zdjęcie, ten artykuł z magazynu motocyklowego, który akurat fartem kiedyś kupiłem jak byłem w uk (choć plik pochodzi z internetu), pięknie pokazuje, że nieprawidłowa pozycja zwiększa kąt pochylenia motocykla niepotrzebnie przy danej prędkości. Jeśli chodzi o zbyt wyraziste zwieszanie dupy, to może się wydawać, że podnosi to naszą prędkość na zakręcie, ale fizyki nie oszukamy... tracimy na przyczepności, tak przynajmniej twierdzą specjaliści, których nie śmiem negować. Dlatego też czasem nie rozumiem ludzi którzy na siłę, chcą trzeć kolanem... zresztą wystarczy popatrzeć na ten filmik, koleś nie siedzi idealnie prosto względem osi motocykla, a jak jedzie??? http://www.autokrata.pl/artykul/wie-jak-zapanowac-nad-motocyklem-11547 Edytowane 12 Sierpnia 2011 przez skystep Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Motomaniac Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Stopka centralna niby przydatna (bo smarowanie czy jakieś inne czynności przy moto). Ale jak chcesz schodzić na kolano trzymając palce na podnóżku to ucho od tej stopki przeszkadza, chyba że wysoko trzymam stopę. Bo tak to albo nie możesz oprzeć stopy o set, bo Ci blokuje, albo naciskasz na nią że idzie aż w dół :icon_evil: Demontować się nie chce, muszę jeszcze poćwiczyć z ułożeniem stopy :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spiwor Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2011 (edytowane) Nie wiem jak to FZ6 jest rozwiazane, jak rozumiem, to ucho jest za blisko podnozka, w starszym fazerku i bandicie tez jest blisko, przeszkadza zeby stawiac na centralke, pomoglo w miejscu styku centralnej i tlumika wkrecenie srobki i kilku podkladek, tylko naprawde tyle ile potrzeba bo przez to zmniejsza sie przeswit.Moze tez sie tak da? Edit - nie moge anulowac posta, przeciez tam masz wysoko tlumik, to sie tak nie da. Edytowane 25 Sierpnia 2011 przez spiwor Cytuj Notoryczny kłamca :icon_twisted: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Zaczepienie centralną podstawką to mało atrakcyjna perspektywa. Raczej demontaż doradzałbym zamiast kombinować co ze stopą zrobić w takiej sytuacji. P.S. osobiscie to i boczną podstawkę zdemontowałem bo bałem się podparcia nią w lewych zakrętach. Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spiwor Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2011 W VFR 800 przed VTEC jest ta sytuacja, pierwsze co zahacza centralna, ale zeby ja odczepic trzeba sie dobrac do kolektorow. Troche roboty jest. Cytuj Notoryczny kłamca :icon_twisted: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tostek Opublikowano 27 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2011 (edytowane) U mnie w cbr problemu nie ma, jest centralna ale zahaczyć nią na pewno ciężko (mi się nie udało i sporo brakuje). Wydaję mi się że kwestia wygięcia tego wspornika co się nogą stawia na stopkę, u mnie tak już było, przy wymianie tłumika jedynie podniosłem centralną trochę do góry na wszelki wypadek.Słabo widać ale troche widać:https://picasaweb.google.com/110688691343440449452/TorRadom26082011?authkey=Gv1sRgCLWvsNC86PaWdw#5645509947605622482https://picasaweb.google.com/110688691343440449452/TorRadom26082011?authkey=Gv1sRgCLWvsNC86PaWdw#5645510294006873362 Edytowane 27 Sierpnia 2011 przez tostek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarcMarc Opublikowano 28 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2011 F4 w serii bardziej bałbym się zahaczeniem tłumikiem, nic przyjemnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toOczeQ Opublikowano 3 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2011 Chciałbym was zapytać o porady lub douczenie o parę szczegółów :) A mianowicie chodzi mi o moje zdjęcia na zakrętach, na które wybrałem się z kumplem ;) Oto one : Pierwsze dwa zdjęcia są najlepsze, ostatnie nie jest zbyt dobre, ale chodziło mi o bliższe zdjęcie aby spojrzeć na pozycję stóp itd ;) To może tak. Zacznijmy od tego, że nie zależy mi abym szorował kolanem o asfalt (tym bardziej że nie mam sliderów) , ale bardziej inspiruje mnie zamknięcie opony.Więc problem tkwi w tym, że na zakręcie czuję jak bym już dalej złożyć się nie mógł. Ale potem patrzałem na oponę, i mam jeszcze kawałek do zamknięcia.I mam do was pytania :- Czy pozycja na moto jest dobra ?- Czy problem z większym złożeniem tkwi w pozycji, czy zawieszeniu motocykla lub prędkości na zakręcie ?- Czy pozycja stóp jest dobra ?- Czy dupa powinna jeszcze bardziej być wychylona ?- No i na ile oceniacie ogólną pozycję na motocyklu. Z góry dziękuje :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oil Opublikowano 3 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2011 f4i jak sie złozy barsdziej przyrysuje palce u stopy jak ich nie schowa i wydaje sie ze lekki zygzak robisz jak sie skladasz do winkla,sam mialem problem z winklami ale cale wakacje na roznych drogach cwiczylem i dalej cwicze,ns 1- nie wiem jak reaguje na winklu wiec nie powiem nic.f 4 mozna zlozyc mocniej.ja wychylam jeden poslad tylko no i predkosc na winklu tez jest wazna a palce trzymam na podnozkach jak sie klade. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor Opublikowano 3 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2011 (edytowane) - Czy pozycja na moto jest dobra ? Niezbyt. Wychylasz się w przeciwną stronę niż motocykl. Powinieneś prostawać zewnętrzną rękę i wypychać wewnętrzny bark i łokieć do wnętrza zakrętu. Zewnętrzna ręka i tułów powinny spoczywać na baku. - Czy problem z większym złożeniem tkwi w pozycji, czy zawieszeniu motocykla lub prędkości na zakręcie ? Pozycja, prędkość, praca gazem, opony (profil, ciśnienie), odpowiedni tor jazdy w zakręcie. - Czy pozycja stóp jest dobra ?Ciężko stwierdzić po fotkach, ale raczej ok. Bo kolega na CBR to jedzie na "kaczkę". - Czy dupa powinna jeszcze bardziej być wychylona ? Znowu ciężko stwierdzić z fotek, ale raczej nie. Dupa stanowi jeden z punktów podparcia w zakręcie, ma stabilnie leżeć w siodle. - No i na ile oceniacie ogólną pozycję na motocyklu. Imo jest nieźle, dużo więcej powiedziałyby zdjęcia od boku i od tyłu. Trening czyni mistrza :) . Edytowane 3 Września 2011 przez MSI Cytuj Sikor#44 Moto Traininghttps://www.facebook.com/Sikor44/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.