Jacob555 Opublikowano 5 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2011 Witam Przeprowadziłem w mojej Rebelce regulację zaworów, czyszczenie gaźników, nowy filtr powietrza itd. Po tym wszystkim pojawiło się strzelanie w wydech, po pełnym rozgrzaniu silnika, przy schodzeniu z obrotów. Co ciekawe, sprawia wrażenie, jak by strzelał tylko w lewy wydech, co zdaje się potwierdzać zdjęcie to jednej, to drugiej fajki, a także przyłożenie dłoni do końcówek wydechów. Świece zamieniłem miejscami - bez rezultatu.Chciałem zmniejszyć poziom paliwa na tym gaźniku, ale zdziwił mnie brak blaszki na pływaku - są z jednego kawałka plastiku, tak tez mówi o tym serwisówka i poleca wymianę pływaka. Ale skoro poziom jest stały i przed czyszczeniem było ok, to co teraz mogło się stać? Jak wyregulować takie gaźniki? Co może być przyczyną takiego stanu i jak ten problem usunąć? Silnik chodzi przyzwoicie, ładnie się wkręca, jest mocny, nie kopci, na luzie nawet przy ustawionych bardzo niskich obrotach nie gaśnie. Z góry dzięki za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teliber Opublikowano 5 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2011 Motor prawdopodobnie dostaje za dużą mieszankę paliwa co może być spowodowane dziurawym pływakiem. Pływak bardzo łatwo można przedziurawić.Albo masz coś z fajkami nie tak i nie zawsze jest iskra na świecy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 5 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2011 A synchronizowales? Przy czyszczeniu ruszales srube regulacji przepustnic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacob555 Opublikowano 5 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2011 Miałem całkowicie rozebrane do czyszczenia - co do śrubki.Pływak jest spoko - sprawdzałem, ale też obstawiałem za dużo paliwa, tylko nie wiem jak by to zmniejszyć. Synchro ustawiłem na biurku, na tyle, na ile wzrok pozwala :rolleyes: Co do iskry też o tym myślałem, dlatego zamieniłem świece miejscami, ale o fajkach to nie pomyślałem. Tylko, że to akurat zbiegło się z serwisem, dlatego to jest mniej prawdopodobne. Prędzej coś gdzieś do ustawienia. Do synchro i tak bym musiał podjechać, ale chciałem to zrobić, jak już by dobrze chodził. To jest taki objaw, jak bym wyciągnął ten wężyk od podciśnienia... Tylko wtedy moto jest słabszy... A tu jest "ogień", dlatego podejrzewam ilość paliwa... Chociaż jak dziś pojeździłem, to jakby zdecydowanie mniej już strzela. Może się coś zawiesiło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teliber Opublikowano 5 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2011 Może linka była zbyt napięta i ciągnęła przepustnice do góry a co za tym idzie więcej paliwa. Teraz się rozruszała i jest lepiej ale to tylko gdybanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jurbassteck Opublikowano 5 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2011 Jest jeszcze ewentualność, że masz gdzieś nieszczelny wydech - wtedy też lubi czasem strzelić. Cytuj www.jerzysowajr.weebly.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 5 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2011 Synchro ustawiłem na biurku, na tyle, na ile wzrok pozwala :rolleyes: No to ja obstawiam ze to kwestia synchronizacji. Na oko nie da sie zsynchronizowac. Mozesz wykrecic swiece i zobaczyc ich kolor. Ps. jaki jest sens samemu zabierac sie za czyszczenie skoro i tak oddajesz do synchronizacji? ;-) Ps2. mozesz samemu zrobic wakuometr - w archiwum znajdziesz metode. Da rade nawet z dwoch strzykawek i rekawicy gumowej. Budowa trwa 20min, a z grubsza da sie zsynchronizowac. Bedziesz wiedzial przynajmniej czy to jest przyczyna. Jesli tak to poprostu oddasz na dokladne ustawienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacob555 Opublikowano 5 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2011 Wydechy są ok, zresztą to by tak jak napisałeś "czasem strzelił", a tu jest regularnie. jimi11, zobaczę, zobaczę, aż mnie zaciekawiłeś tym opisem wakuometru :crossy: Świece oglądałem, ta od strzelania jakby miała bielszy izolator, druga idealna. Ale mało jeszcze przejechałem, więc trudno się na tym wzorować. Skoro zdanie jest jedno, że to wina regulacji/synchronizacji, to chyba nie pozostaje mi nic innego, jak podjechać gdzieś i to załatwić :icon_rolleyes: A rozebrałem i wyczyściłem, bo lubię się bawić :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 5 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2011 Objaw taki jak opisujesz jest wlasnie przy wiekszym rozjechaniu podcisnien, dlatego jakbys zrobil te wakuometry to pozwoli Ci to zobaczyc czy to jest przyczyna. Krocce wszystkie zaslepiles? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thefex Opublikowano 5 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2011 (edytowane) hadlatego przed kompletna rozbiorka gaznika najlepiej zakosic lasce lakier do paznokci i maznąć wszystkie sruby, zeby potem skrecic na "tak jak bylo"ulatwia to zycie inna kwestia to --> jak dziala, to nie tykać K...WA !!!! :icon_mrgreen: tez obstawiam synchro Edytowane 5 Maja 2011 przez thefex Cytuj KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacob555 Opublikowano 5 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2011 Jakie króćce? Może już za późno, ale chyba nie czaję o co chodzi... thefex, metoda z lakierem pomysłowa, szkoda, że wcześniej nie znałem :notworthy: A co do tykania - trzeba mieć coś do roboty, a nie tylko śmigać jak maszyna :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 6 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2011 thefex, metoda z lakierem pomysłowa, szkoda, że wcześniej nie znałem :notworthy: Metoda pomysłowa, ale nie daje żadnej pewności powodzenia, a to z prostej przyczyny. Każdy gaźnik inaczej się zużywa, inaczej w każdym pracują sprężynki, dźwigienki, membrany i wszelkie śrubki. Po wyczyszczeniu zmienia się przepustowość dysz i bez wakuometra nie ma szansy na prawidłowe wyregulowanie 2 lub więcej gaźników, nawet jeśli ustawisz dokładnie wszystko tak jak było. Ponadto na synchro ma ogromny wpływ regulacja zaworów, bo każda zmiana luzów, zmienia wartość podciśnienia w danym cylindrze. Na forum jest kilka przepisów jak zrobić samemu wakuometry rurkowe, które bardzo fajnie pozwalają ustawić gaźniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 6 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2011 Ja jednak radze przyjrzec sie wydechowi, ktory strzela - strzelanie przy zejsciu z obrotow to typowy objaw nieszczelnosci ukladu wydechowego.Albo klekla uszczelka przy wejsciu rury w glowice, albo na laczeniu z tlumikiem. Wbrew temu co wiekszosc mowi da sie oczywiscie zrobic synchro w gaznikach bez wakuometrow, tyle ze musza byc to gazniki mechaniczne :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekpimek Opublikowano 6 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2011 Jak potrzebujesz wakuometrów mogę odsprzedać.Własnej roboty ale niczym nie odbiegają od nowych ;) Tylko wężyki musisz dokupić bo potrzebowałem na szybkiego do odpowietrzenia hamulców :icon_mrgreen: Mam założone takie: http://moto.allegro.pl/wakuometr-synchronizacja-gaznikow-zestaw-od-ss-i1566662866.html Za całość 80zeta Jak będziesz chciał to wyśle foto. Użyte tylko 4 razy. Teraz mam wtyskiwacza ;) i są mi zbędne. Cytuj zero smutków, zero złości wyj**ane po całości... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 7 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2011 Mylisz sie, ze sa zbedne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.