Skocz do zawartości

Szybka zmiana biegów z 6 do 2


murgal
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Kiedyś testowałem motocykl Triumpha, nie dało się zbić biegów z góry na dół na jednym naciśnięciem klamki sprzęgła....

 

Kolega nie ma problemu co do stosowanie której metody przy zmianie biegów, bo w jego moto nawet nie ma klamki sprzęgła :)

 

BMW w nowych maszynach oferuje pewnego asystenta, więc za dodatkową opłatą (pewnie nie małą) można olać klamkę sprzęgła czy kombinowanie z manetką gazu...

 

Jeszcze troszeczkę stara szkoła pójdzie do lamusa... znikną problemy jak zmieniać biegi, jak opanować moto w zakręcie na śliskiej nawierzchni... komputery i systemy bezpieczeństwa same za nas zrobią robotę... tylko wskazać cel podróży.. hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 2.01.2012 o 08:42, Maestro napisał:

BMW w nowych maszynach oferuje pewnego asystenta, więc za dodatkową opłatą (pewnie nie małą) można olać klamkę sprzęgła czy kombinowanie z manetką gazu...

 

Gearshift assistant. Działa tylko przy zmianie biegów w górę. Oczywiście takie układy oferują również inni producenci motocykli (różnie się to nazywa, ale popularnie: quickshifter).

 

bmw-s1000rr-shifter.jpg

http://gomoto.tv/

naszym motorem jest pasja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jadąc na ostatniej szykanie SR obroty miałem w górnej granicy w pełnym złożeniu i już chciałem przygotować się do wrzucenia wyższego biegu (mam QS) przed wyjściem na prostą, jak wcisnąłem gire pod dzwignie to mało bym nie wypierdzielił jak primabalerina. Stopa zachaczyła o asfalt i w kombinacji z podnóżkiem zrobiła dźwignię i tył stracił kontakt z podłożem, na szczęście tylko na chwilkę i nie poszedłem w krajobraz zabierając ze sobą tych których objeżdżałem po wewnętrznej. Jakbym miał odwrócone biegi taka sytuacja nie miała by miejsca. Tyle że u mnie trzeba do tego zmieniać sety i kombinować z QS bo wtedy nie wejdzie pod fabryczne mocowanie (przechodzi przez ramę).

 

EDIT: Taki jak na obrazku wyżej, widać jak wchodzi ten pręcik od QS do ramy.

Edytowane przez milosz-RR

SUPPORT 18

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 2.01.2012 o 09:12, niwy napisał:

Ciekawe jak rusza spod świateł. No chyba że ma skuter.

Wystarczy,że jeździ Aprilią Mana lub nową VFR ze skrzynia DCT.

Chociaz zapewne są też i inne motocykle z takim wynalazkiem ;)

"Pamięć i szacunek dla tych którzy odeszli nagle,pozostawiając nam jedynie wspomnienia.Dla wszystkich tych którzy pomogli mi w życiu a już nigdy im nie podziękuje.Dla tych którzy odeszli tragicznie,mając przed sobą całe życie...na zawsze w pamięci"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Cytat
Na szczęście aspekt "pomylenia nogi" wzięto pod uwagę i dzisiaj motocykle mają hamulec pod tą samą nogą co w samochodzie

Zależy, kto którą nogą hamuje :icon_mrgreen:

 

  Cytat
Gearshift assistant. Działa tylko przy zmianie biegów w górę. Oczywiście takie układy oferują również inni producenci motocykli (różnie się to nazywa, ale popularnie: quickshifter).

To patent, który tylko rozłącza gaz w momencie zmiany biegu, tak? Generalnie fajna rzecz, bo pewnie ten patent rozłącza gaz w ułamku sekundy i to zero-jedynkowo, więc zawsze obroty spadają z maksymalną prędkością, a nie to, co machanie manetką... Właśnie się zastanawiam, jak będzie po zamontowaniui krótkiego rollgazu - bo u mnie zawsze miałem problem z płynną zmianą biegów bez sprzęgła przy maksymalnych obrotach, może z krótkim gazem będzie mi łatwiej i szybciej przymykać przepustnicę do zera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 2.01.2012 o 09:18, milosz-RR napisał:

Jadąc na ostatniej szykanie SR obroty miałem w górnej granicy w pełnym złożeniu i już chciałem przygotować się do wrzucenia wyższego biegu (mam QS) przed wyjściem na prostą, jak wcisnąłem gire pod dzwignie to mało bym nie wypierdzielił jak primabalerina. Stopa zachaczyła o asfalt i w kombinacji z podnóżkiem zrobiła dźwignię i tył stracił kontakt z podłożem, na szczęście tylko na chwilkę...

Zrobiłem ten sam numer w radomiu GPZtem, jak mi dwójka wypadła :icon_mrgreen: . Tył podskoczył i tylko zapiszczał przy odzyskaniu kontaktu z nawierzchnią, ale nic się nie stao. A mógł być z tego pięęękny highside :bigrazz:

Na pohybel wszystkim zdradliwym sukom!

 

dmnz.jpg <== kliknij i polub :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 2.01.2012 o 11:09, krzywer napisał:

Zrobiłem ten sam numer w radomiu GPZtem, jak mi dwójka wypadła :icon_mrgreen: . Tył podskoczył i tylko zapiszczał przy odzyskaniu kontaktu z nawierzchnią, ale nic się nie stao. A mógł być z tego pięęękny highside :bigrazz:

 

Czyli nie jestem sam :) ALe stres mnie trzymał jeszcze kilka sesji, szkoda by mi było zgruzować bete :)

SUPPORT 18

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 2.01.2012 o 10:34, Sherman napisał:

bo u mnie zawsze miałem problem z płynną zmianą biegów bez sprzęgła przy maksymalnych obrotach, może z krótkim gazem będzie mi łatwiej i szybciej przymykać przepustnicę do zera.

Przecież nie wolno wręcz zamykać gazu do zera przy szybkiej zmianie biegów. Nawet niezbyt szybka zmiana nie wymaga takiego zamykania przepustnicy.

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie - przecież dla zmiany biegu potrzebne jest tylko chwilowe zluzowanie nacisku między kłami... Dziwne te patenty dzisiaj wymyślają :)

 

A taki quickshifter faktycznie coś daje?

 

  W dniu 2.01.2012 o 10:34, Sherman napisał:
Właśnie się zastanawiam, jak będzie po zamontowaniui krótkiego rollgazu - bo u mnie zawsze miałem problem z płynną zmianą biegów bez sprzęgła przy maksymalnych obrotach,

 

A może po prostu źle to wsyzstko synchronizujesz? Powinno być - najpierw noga, potem gaz...

Tchórze zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali emzeciarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 2.01.2012 o 20:57, saska251 napisał:

Dokładnie - przecież dla zmiany biegu potrzebne jest tylko chwilowe zluzowanie nacisku między kłami... Dziwne te patenty dzisiaj wymyślają :)

 

A taki quickshifter faktycznie coś daje?

 

 

...

 

Daje daje, pełna pyta i bieg w górę bez odpuszczania gazu :)

SUPPORT 18

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...