Skocz do zawartości

Szybka zmiana biegów z 6 do 2


murgal
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Aaa zapomniał bym o największej zbrodni, mówię MOTOR a nie motocykl!!

 

Można rozumować tak:

1 - "jechać na motocyklu" oznacza jazdę na jakiejś popierdółce generującej moc nieznacznie wyższą od tej, jaką jesteśmy w stanie wytworzyć kręcąc pedałami na rowerze.

 

2 - "jechać na motorze" oznacza tak naprawdę "jechanie okrakiem na silniku", czyli to, na czym jeździ większość z nas. Po prostu jest to skrót myślowy od siedzenia okrakiem na czymś, co generuje MOC :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Od przyszłego sezonu wjeżdżam sie z odwrócona zmianą biegów. Jakoś logiczniejsze to się wydaje, tylko zobaczymy jak z pozbyciem się nawyku wyjdzie.

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyspieszając się pochyla człowiek i naturalnym się wydaje dźwignia pracująca do dołu, przy hamowaniu podnosi się znad kierownicy i dźwignia w górę. Poza tym biegi w górę zmienia się szybciej niż redukuje, a mając quickshift tym bardziej taki układ ma sens.

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej w prawym ma to wieksze znaczenie. Dobrze wypierając się lewą nogą, ciązko jest jednocześnie wsówać stopę pod dźwignie i targać do góry.

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu odwróciłem dźwigienkę na wałku zmieniacza, ale to zalezy od motocykla, nie zawsze sie da.

 

A w SV-le zdaje się jest mozliwość załozenia dźwigni zmiany biegów bezposrednio na wałku.

Edytowane przez theodor.

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej w prawym ma to wieksze znaczenie. Dobrze wypierając się lewą nogą, ciązko jest jednocześnie wsówać stopę pod dźwignie i targać do góry.

Są jakieś inne uzasadnienia dla rewersu biegów? Prawdę mówiąc, powyższe jakoś do mnie nie przemawia. Powinno się chyba dobrać bieg w taki sposób, aby nie trzeba było go zmieniać w pełnym złożeniu - na wyjściu, przy prostowaniu motocykla i tak jest do w miarę łatwe do zrobienia przy tradycyjnym porządku. Ponadto przy mocnym hamowaniu, gdy kładziemy duży nacisk na bak i na podnóżki, stuknięcie dźwigni w dół dla redukcji jest bardziej intuicyjne.

Także o co kaman przy tym całym rewersie?

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...