Skocz do zawartości

Szybka zmiana biegów z 6 do 2


murgal
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

smiem twierdzic, ze przygazowka miedzy biegami od dawna schodzi do lamusa na korzysc silnego dohamowania i zwiekszenia obrotow juz na wlasciwym biegu, a nastepnie przeniesieniem stopy (palcow) na sety i przejscia do zlozenia...

mysle, ze to samo czeka tzw "krotkie" klamki bo nie ma uzasadnienia dla obslugi hamulca tylko 2 palcami zamiast pelna reka...

 

zas przy niedzielnej jezdzie tez nie widze uzasadnienia dla stosowania przygazowki miedzy biegami i np przy redukcji z 6 na 2 rozsprzeglania na kazdym posrednim biegu... ;)

Edytowane przez mrbravo

General description: aktualnie brak...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

smiem twierdzic, ze przygazowka miedzy biegami od dawna schodzi do lamusa na korzysc silnego dohamowania i zwiekszenia obrotow juz na wlasciwym biegu, a nastepnie przeniesieniem stopy (palcow) na sety i przejscia do zlozenia...

mysle, ze to samo czeka tzw "krotkie" klamki bo nie ma uzasadnienia dla obslugi hamulca tylko 2 palcami zamiast pelna reka...

 

zas przy niedzielnej jezdzie tez nie widze uzasadnienia dla stosowania przygazowki miedzy biegami i np przy redukcji z 6 na 2 rozsprzeglania na kazdym posrednim biegu... ;)

Wyjątkowo sie z tobą zgadzam w tej kwestii. Mocno hamując i tak ciężar idzie na przód, prędkość znacząco się zmniejsza i wystarczy wcisnąć pół sprzęgła i zbić po kolei biegi w dół do wymaganego.

Próbowałem tak wiele razy i nic się nie dzieje, żadnych utrat stabilności e.t.c...

24cefcm.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

smiem twierdzic, ze przygazowka miedzy biegami od dawna schodzi do lamusa na korzysc silnego dohamowania i zwiekszenia obrotow juz na wlasciwym biegu, a nastepnie przeniesieniem stopy (palcow) na sety i przejscia do zlozenia...

mysle, ze to samo czeka tzw "krotkie" klamki bo nie ma uzasadnienia dla obslugi hamulca tylko 2 palcami zamiast pelna reka...

 

zas przy niedzielnej jezdzie tez nie widze uzasadnienia dla stosowania przygazowki miedzy biegami i np przy redukcji z 6 na 2 rozsprzeglania na kazdym posrednim biegu... ;)

 

 

Akurat krótkie klamki zakłada się po to, by się nie łamały przy glebach. Obsługiwać dwoma palcami można zarówno krótkie, jak i długie klamki. Uzasadnienie jest bardzo proste - mając dwa palce na klamce hamulca, możesz dużo szybciej zareagować. Ot, co. A jak już zaczniesz jeździć, to może się przekonasz (oby nie), że czasem ułamek sekundy może zadecydować, czy napiszesz kolejnego posta...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak 90% kierowców ma fabrycznie ustawiony osprzęt kierownicy i co za tym idzie nawet oryginalne, długie klamki naciska w połowie ich długości.

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie i panowie. Poziom dyskusji na prawdę powala na kolana. To się trochę poymądrzam.

Ja to robię tak, że zmieniając bieg w górę zmniejszam gaz lekko (lub wcale) wciskam sprzęgło i wrzucam bieg. Wszystkie te trzy czynności wykonuję jednocześnie. Jakiekolwiek poóźnienia nie wchodzą w grę. Bardzo ważna jest, żeby nie zmieniać biegu kiedy silnik "ciągnie" lub "hamuje". Cała operacja nie powinna trwać więcej niż 0,1 sekundy.

W dół:

Hamowanie, zamknięcie gazu, jednoczesne dodanie gazu z redukcją, ponowne zamknięcie gazu, gaz z biegiem w dół, zamknięcie ..... i tak do uzyskania wymaganej prędkości.

Zapomniałem o sprzęgle. Tak czasem o nim zapominam. Mimo to w ten sposób potrafię zmienić bieg w pochyleniu i nie kończy się highsid'em. Oczywiście można się asekurować sprzęgłem, ale to jest tylko lekkie muśnięcie klamki. A gazowanie na wciśniętym uważam za zbędne . No chyba, że w samochodzie marki Star 200. Tam robi się to tak: Puszczenie gazu, jednoczesne wciśnięcie sprzęgła z wyrzuceniem na luz, puszczenie sprzęgła, GAZ (taki konkretny) wciśnięcie sprzęgła, redukcja.

Poza forum dyskusje na temat używania sprzęgła do zmiany biegów w motorze zwykle kończę tak: (Cytuję sam siebie) Jeśli potrafisz zmieniać biegi ze sprzęgłem tak gładko jak ja bez to przyznaję Ci rację. Dotychczas nikt mnie nie przekonał. Ale na forum wszystko jest możliwe.

No to się powymądrzałem. Pozdro650

Edytowane przez koroviov

"Leję na fałki i śmierdzące cwajtakty"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba siła dłoni zawiera się w 3 palcach: kciuk, wskazującym i środkowym.

Ponadto dla mnie siła hamowania z dwóch palców jest nadto wystarczająca, nie wiem po jakiego diabła miałbym do hamowania używać całej garści....

24cefcm.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...