Skocz do zawartości

Stuki w napędzie a sprzęgło w CBR 600F 06'


bahama
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam serdecznie

 

Motocykl - Honda CBR 600F 2006 rok - przebieg niecałe 8tyś km (oryginał)

 

podczas wczorajszej przejażdżki zauważyłem coś co mnie zaniepokoiło, a mianowicie - wrzucam drugi bieg rozpędzam się do około 20-30km/h, wciskam sprzęgło i robię delikatne przegazówki max 2tyś obr/min i w tym momencie słyszę stuki w napędzie (tylna zębatka bez luzów na zabieraku gumowym)/ może gdzieś coś ma delikatny luz (którego nie "wyczułem" macając poszczególne elementy napędu) i podczas przegazówki ten luz się niweluje?. Czy to oznacza iż sprzęgło do końca nie wysprzęgla ? dodam iż napęd jest w bdb stanie, odpowiednio naciągnięty, regularnie czyszczony, smarowany. Gdy rozpędzam się i wrzucam luz to nic nie słychać, żadnych jakiś niepokojących trzasków itp tylko delikatny szum napędu. Stuki ww. słyszę tylko podczas jazdy na drugim biegu podczas wciśniętego sprzęgła wykonując delikatne przegazówki; na innych biegach spokój. Regulacją sprzęgła oczywiście się bawiłem - bez rezultatu ... Olej wymieniony przy przebiegu 7tyś km.

 

z góry dzięki za wszystkie sugestie.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Slyszysz stuki amora sprzegla, ktory stuka przy zmianach obrotow.

 

 

dzięki Adamie za odzew :)

 

"amor sprzęgła" ? szczerze nigdy o czymś takim nie słyszałem.. jest to możliwe aby owe stuki, które wywołuje ww amortyzator sprzęgła przenosiły te uderzenia na napęd ? ewidentnie słyszę te stuki od strony napędu ..

 

no i podstawowe pytanie - czy mam się dalej zamartwiać że z moto coś nie tak czy po prostu ten model "Tak ma" olać i cieszyć się jazdą ?

 

dodam iż mam paru znajomych którzy użytkują takie same modele Hondy z różnych roczników o dużo dużo większych przebiegach i nikt czegoś takiego u siebie nie zaobserwował ...

 

pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam serdecznie

 

Motocykl - Honda CBR 600F 2006 rok - przebieg niecałe 8tyś km (oryginał)

 

podczas wczorajszej przejażdżki zauważyłem coś co mnie zaniepokoiło, a mianowicie - wrzucam drugi bieg rozpędzam się do około 20-30km/h, wciskam sprzęgło i robię delikatne przegazówki max 2tyś obr/min i w tym momencie słyszę stuki w napędzie (tylna zębatka bez luzów na zabieraku gumowym)/ może gdzieś coś ma delikatny luz (którego nie "wyczułem" macając poszczególne elementy napędu) i podczas przegazówki ten luz się niweluje?. Czy to oznacza iż sprzęgło do końca nie wysprzęgla ? dodam iż napęd jest w bdb stanie, odpowiednio naciągnięty, regularnie czyszczony, smarowany. Gdy rozpędzam się i wrzucam luz to nic nie słychać, żadnych jakiś niepokojących trzasków itp tylko delikatny szum napędu. Stuki ww. słyszę tylko podczas jazdy na drugim biegu podczas wciśniętego sprzęgła wykonując delikatne przegazówki; na innych biegach spokój. Regulacją sprzęgła oczywiście się bawiłem - bez rezultatu ... Olej wymieniony przy przebiegu 7tyś km.

 

z góry dzięki za wszystkie sugestie.

 

pozdrawiam

 

Wydaje mi się, że jesteś trochę przeczulony w temacie tych dźwięków z silnika.

Jeżeli po zapięciu biegu i wkręceniu silnika na 5000 obr. zmieniasz na drugi bieg nie słysząc tych stuków to wszystko jest w porządku.

Silnik CBR podczas wolnobiegu szumi koszem sprzęgłowym a po zaciśnięciu klamki sprzęgła cichnie to wszystko jest na swoim miejscu.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

powiedział Pan iż jestem troszkę przeczulony na punkcie problemu, który w temacie opisałem ... może wtedy byłem ale teraz pojawił się kolejny niepokojący objaw a mianowicie podczas jazdy w korkach mam problemy z biegami..

motocykl miał 8 tys km przebiegu zalany był motulem 5100 (10w40)

podczas jazdy w korkach (kilkukrotnie włączał się wentylator, ponad 30 stopni temp. powietrza) przy dojeździe do poprzedzającego samochodu bądź świateł mam problem z wrzuceniem luzu; dojeżdżam na dwójce chce wrzucić luz i wskakuje jedynka; mam jedynkę chcę wrzucić luz wskakuje dwójka, czasami w ogóle nie można zrobić nic muszę przetoczyć motocykl wtedy luz wskakuje (luz na klamce sprzęgła jest poprawny). Dzieje się tak tylko i wyłącznie gdy silnik jest gorący (jazda w korkach). Pomyślałem że może winny jest olej, wiec postanowiłem go zmienić na Castrola GPS 10w40 i powiem szczerze że na początku (pierwszy tyś km) było dobrze nawet w korkach lecz z biegiem czasu pogarszało się aż do momentu który wyżej opisałem, zauważyłem także iż podczas jazdy w ww korkach gdy silnik jest cholernie nagrzany pracuje jakby głośniej (mam oryginalny wydech więc praca silnika podczas normalnej jazdy a jazdy w korkach różni się), wkręcając go rozgrzanego (podczas jazdy oczywiście) tak do 6-7tys obr dużo głośniej pracuje niż podczas normalnej jazdy podczas której temp. oscyluje pomiędzy 78 a 80 stopni.

Jest to już moja 3 Honda z serii CBR i dam sobie głowę uciąć że coś niedobrego się u mnie dzieje ze sprzęgłem tylko co ? poprzednie motocykle miały przebiegi 10 razy większe i nie było takich problemów ... czy to ze Honda sprowadzona była z Włoch ma jakieś znaczenie ? inny klimat ? może powinienem zastosować inny olej ?

 

jeżeli zbyt chaotycznie to napisałem to przepraszam ale starałem się jak najlepiej ująć wyżej opisany problem ..

 

z góry serdecznie dziękuję za jakąkolwiek wskazówkę

ps motocykl obecnie ma przejechane 11,5 tyś km (1,5 tyś km na Castrolu).. poza olejem oraz filtrem oleju motocykl jest fabryczny.

 

pozdrawiam Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem f4 z 2003r praktycznie od nowości.

Do przebiegu 15tys km skrzynia pracowała trochę topornie później jakby wszystko się dotarło i biegi wchodził idealnie.

Nie były to problemy tak poważne jak twoje. Czasami trzeba było ruszyć delikatnie przód tył żeby złapać luz i kilka razy złapałem luz między 5 i 6 biegiem.

Moto Psycho

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaraj się podciągnąć trochę linkę sprzęgła i powinno się poprawić.

A swoją drogą podczas jazdy w korkach oraz dojeżdżając do świateł wypada zapiąć luz przed zatrzymaniem motocykla.

Jeżeli regulacja nie pomoże rozbierz sprzęgło i sprawdź dokładnie metalowe przekładki, jest możliwe ich pokrzywienie i wtedy skrzynia będzie się zachowywała tak jak to opisujesz.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomijając fakt iż powinienem wrzucać luz przed zatrzymaniem się to wydaje mi się iż na postoju nie powinno być problemu ze złapaniem luzu ? (w poprzedniej Hondzie nie miałem absolutnie żadnego problemu z tym) jeżeli się mylę to mnie poprawcie ...

 

druga sprawa Panie Piotrze czy przy przebiegu rzędu 11tyś km jest możliwe żeby cokolwiek działo się ze sprzęgłem ? (pokrzywione przekładki), motocykl kupiłem z przebiegiem 6 tyś i nie działo się nic do momentu wymiany oleju (przy przebiegu ok. 6,3tys km) na motula (wyżej opisane), później już szło lawinowo że tak to ujmę.. (dodam iż moto nie lata na kole, nie palę gumy itp)

 

pzdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomijając fakt iż powinienem wrzucać luz przed zatrzymaniem się to wydaje mi się iż na postoju nie powinno być problemu ze złapaniem luzu ? (w poprzedniej Hondzie nie miałem absolutnie żadnego problemu z tym) jeżeli się mylę to mnie poprawcie ...

 

druga sprawa Panie Piotrze czy przy przebiegu rzędu 11tyś km jest możliwe żeby cokolwiek działo się ze sprzęgłem ? (pokrzywione przekładki), motocykl kupiłem z przebiegiem 6 tyś i nie działo się nic do momentu wymiany oleju (przy przebiegu ok. 6,3tys km) na motula (wyżej opisane), później już szło lawinowo że tak to ujmę.. (dodam iż moto nie lata na kole, nie palę gumy itp)

 

pzdr!

 

Sprzęgło można zniszczyć w ciągu kilku minut i to niezależnie od przebiegu motocykla.

Wypada zajrzeć do kosza jak wyglądają przekładki, czy mają plamy i przebarwienia?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze więc.. jutro podciągnę linkę sprzęgła i zdam relacje co i jak ... jeżeli się nic nie zmieni nie pozostanie nic innego jak zobaczyć co nie tak z bebechami w koszu ...

 

Panie Piotrze wyżej pisałem jeszcze o głośniejszej pracy silnika podczas wkręcania zaraz po dłuższej jeździe w korkach.. może się Pan do tego ustosunkować ?

 

serdeczne dzięki za odzew !

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze więc.. jutro podciągnę linkę sprzęgła i zdam relacje co i jak ... jeżeli się nic nie zmieni nie pozostanie nic innego jak zobaczyć co nie tak z bebechami w koszu ...

 

Panie Piotrze wyżej pisałem jeszcze o głośniejszej pracy silnika podczas wkręcania zaraz po dłuższej jeździe w korkach.. może się Pan do tego ustosunkować ?

 

serdeczne dzięki za odzew !

 

pozdrawiam

 

Z opisu wynika , że jest podatny na przegrzanie ale jeżeli po chwili silnik pracuje ciszej to jest całkiem normalne.

Jeżeli korek jest dla motocykla nieprzejezdny to poczekaj na poboczu a nie męcz go bo szkoda sprzęgła i silnika.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczepię się.

W mojej CB 500(identyczne sprzęgło) po kilkukrotnym umęczniu sprzęgła (jazda na półsprzęgle w ciężkim terenie, oraz manewry w korkach pomiędzy samochodami) pojawia się efekt miękkiej klamki. Wszystko znika po kilkuminutowym nieużywaniu sprzęgła. O co kaman?

Tchórze zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali emzeciarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...