bahama Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2011 witam serdecznie Motocykl - Honda CBR 600F 2006 rok - przebieg niecałe 8tyś km (oryginał) podczas wczorajszej przejażdżki zauważyłem coś co mnie zaniepokoiło, a mianowicie - wrzucam drugi bieg rozpędzam się do około 20-30km/h, wciskam sprzęgło i robię delikatne przegazówki max 2tyś obr/min i w tym momencie słyszę stuki w napędzie (tylna zębatka bez luzów na zabieraku gumowym)/ może gdzieś coś ma delikatny luz (którego nie "wyczułem" macając poszczególne elementy napędu) i podczas przegazówki ten luz się niweluje?. Czy to oznacza iż sprzęgło do końca nie wysprzęgla ? dodam iż napęd jest w bdb stanie, odpowiednio naciągnięty, regularnie czyszczony, smarowany. Gdy rozpędzam się i wrzucam luz to nic nie słychać, żadnych jakiś niepokojących trzasków itp tylko delikatny szum napędu. Stuki ww. słyszę tylko podczas jazdy na drugim biegu podczas wciśniętego sprzęgła wykonując delikatne przegazówki; na innych biegach spokój. Regulacją sprzęgła oczywiście się bawiłem - bez rezultatu ... Olej wymieniony przy przebiegu 7tyś km. z góry dzięki za wszystkie sugestie. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Slyszysz stuki amora sprzegla, ktory stuka przy zmianach obrotow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bahama Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Slyszysz stuki amora sprzegla, ktory stuka przy zmianach obrotow. dzięki Adamie za odzew :) "amor sprzęgła" ? szczerze nigdy o czymś takim nie słyszałem.. jest to możliwe aby owe stuki, które wywołuje ww amortyzator sprzęgła przenosiły te uderzenia na napęd ? ewidentnie słyszę te stuki od strony napędu .. no i podstawowe pytanie - czy mam się dalej zamartwiać że z moto coś nie tak czy po prostu ten model "Tak ma" olać i cieszyć się jazdą ? dodam iż mam paru znajomych którzy użytkują takie same modele Hondy z różnych roczników o dużo dużo większych przebiegach i nikt czegoś takiego u siebie nie zaobserwował ... pozdrawiam ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 5 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2011 witam serdecznie Motocykl - Honda CBR 600F 2006 rok - przebieg niecałe 8tyś km (oryginał) podczas wczorajszej przejażdżki zauważyłem coś co mnie zaniepokoiło, a mianowicie - wrzucam drugi bieg rozpędzam się do około 20-30km/h, wciskam sprzęgło i robię delikatne przegazówki max 2tyś obr/min i w tym momencie słyszę stuki w napędzie (tylna zębatka bez luzów na zabieraku gumowym)/ może gdzieś coś ma delikatny luz (którego nie "wyczułem" macając poszczególne elementy napędu) i podczas przegazówki ten luz się niweluje?. Czy to oznacza iż sprzęgło do końca nie wysprzęgla ? dodam iż napęd jest w bdb stanie, odpowiednio naciągnięty, regularnie czyszczony, smarowany. Gdy rozpędzam się i wrzucam luz to nic nie słychać, żadnych jakiś niepokojących trzasków itp tylko delikatny szum napędu. Stuki ww. słyszę tylko podczas jazdy na drugim biegu podczas wciśniętego sprzęgła wykonując delikatne przegazówki; na innych biegach spokój. Regulacją sprzęgła oczywiście się bawiłem - bez rezultatu ... Olej wymieniony przy przebiegu 7tyś km. z góry dzięki za wszystkie sugestie. pozdrawiam Wydaje mi się, że jesteś trochę przeczulony w temacie tych dźwięków z silnika.Jeżeli po zapięciu biegu i wkręceniu silnika na 5000 obr. zmieniasz na drugi bieg nie słysząc tych stuków to wszystko jest w porządku.Silnik CBR podczas wolnobiegu szumi koszem sprzęgłowym a po zaciśnięciu klamki sprzęgła cichnie to wszystko jest na swoim miejscu. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bahama Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2011 powiedział Pan iż jestem troszkę przeczulony na punkcie problemu, który w temacie opisałem ... może wtedy byłem ale teraz pojawił się kolejny niepokojący objaw a mianowicie podczas jazdy w korkach mam problemy z biegami.. motocykl miał 8 tys km przebiegu zalany był motulem 5100 (10w40)podczas jazdy w korkach (kilkukrotnie włączał się wentylator, ponad 30 stopni temp. powietrza) przy dojeździe do poprzedzającego samochodu bądź świateł mam problem z wrzuceniem luzu; dojeżdżam na dwójce chce wrzucić luz i wskakuje jedynka; mam jedynkę chcę wrzucić luz wskakuje dwójka, czasami w ogóle nie można zrobić nic muszę przetoczyć motocykl wtedy luz wskakuje (luz na klamce sprzęgła jest poprawny). Dzieje się tak tylko i wyłącznie gdy silnik jest gorący (jazda w korkach). Pomyślałem że może winny jest olej, wiec postanowiłem go zmienić na Castrola GPS 10w40 i powiem szczerze że na początku (pierwszy tyś km) było dobrze nawet w korkach lecz z biegiem czasu pogarszało się aż do momentu który wyżej opisałem, zauważyłem także iż podczas jazdy w ww korkach gdy silnik jest cholernie nagrzany pracuje jakby głośniej (mam oryginalny wydech więc praca silnika podczas normalnej jazdy a jazdy w korkach różni się), wkręcając go rozgrzanego (podczas jazdy oczywiście) tak do 6-7tys obr dużo głośniej pracuje niż podczas normalnej jazdy podczas której temp. oscyluje pomiędzy 78 a 80 stopni. Jest to już moja 3 Honda z serii CBR i dam sobie głowę uciąć że coś niedobrego się u mnie dzieje ze sprzęgłem tylko co ? poprzednie motocykle miały przebiegi 10 razy większe i nie było takich problemów ... czy to ze Honda sprowadzona była z Włoch ma jakieś znaczenie ? inny klimat ? może powinienem zastosować inny olej ? jeżeli zbyt chaotycznie to napisałem to przepraszam ale starałem się jak najlepiej ująć wyżej opisany problem .. z góry serdecznie dziękuję za jakąkolwiek wskazówkę ps motocykl obecnie ma przejechane 11,5 tyś km (1,5 tyś km na Castrolu).. poza olejem oraz filtrem oleju motocykl jest fabryczny. pozdrawiam Grzegorz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Miałem f4 z 2003r praktycznie od nowości.Do przebiegu 15tys km skrzynia pracowała trochę topornie później jakby wszystko się dotarło i biegi wchodził idealnie.Nie były to problemy tak poważne jak twoje. Czasami trzeba było ruszyć delikatnie przód tył żeby złapać luz i kilka razy złapałem luz między 5 i 6 biegiem. Cytuj Moto Psycho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Postaraj się podciągnąć trochę linkę sprzęgła i powinno się poprawić.A swoją drogą podczas jazdy w korkach oraz dojeżdżając do świateł wypada zapiąć luz przed zatrzymaniem motocykla.Jeżeli regulacja nie pomoże rozbierz sprzęgło i sprawdź dokładnie metalowe przekładki, jest możliwe ich pokrzywienie i wtedy skrzynia będzie się zachowywała tak jak to opisujesz. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bahama Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2011 pomijając fakt iż powinienem wrzucać luz przed zatrzymaniem się to wydaje mi się iż na postoju nie powinno być problemu ze złapaniem luzu ? (w poprzedniej Hondzie nie miałem absolutnie żadnego problemu z tym) jeżeli się mylę to mnie poprawcie ... druga sprawa Panie Piotrze czy przy przebiegu rzędu 11tyś km jest możliwe żeby cokolwiek działo się ze sprzęgłem ? (pokrzywione przekładki), motocykl kupiłem z przebiegiem 6 tyś i nie działo się nic do momentu wymiany oleju (przy przebiegu ok. 6,3tys km) na motula (wyżej opisane), później już szło lawinowo że tak to ujmę.. (dodam iż moto nie lata na kole, nie palę gumy itp) pzdr! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2011 pomijając fakt iż powinienem wrzucać luz przed zatrzymaniem się to wydaje mi się iż na postoju nie powinno być problemu ze złapaniem luzu ? (w poprzedniej Hondzie nie miałem absolutnie żadnego problemu z tym) jeżeli się mylę to mnie poprawcie ... druga sprawa Panie Piotrze czy przy przebiegu rzędu 11tyś km jest możliwe żeby cokolwiek działo się ze sprzęgłem ? (pokrzywione przekładki), motocykl kupiłem z przebiegiem 6 tyś i nie działo się nic do momentu wymiany oleju (przy przebiegu ok. 6,3tys km) na motula (wyżej opisane), później już szło lawinowo że tak to ujmę.. (dodam iż moto nie lata na kole, nie palę gumy itp) pzdr! Sprzęgło można zniszczyć w ciągu kilku minut i to niezależnie od przebiegu motocykla.Wypada zajrzeć do kosza jak wyglądają przekładki, czy mają plamy i przebarwienia? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bahama Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2011 dobrze więc.. jutro podciągnę linkę sprzęgła i zdam relacje co i jak ... jeżeli się nic nie zmieni nie pozostanie nic innego jak zobaczyć co nie tak z bebechami w koszu ... Panie Piotrze wyżej pisałem jeszcze o głośniejszej pracy silnika podczas wkręcania zaraz po dłuższej jeździe w korkach.. może się Pan do tego ustosunkować ? serdeczne dzięki za odzew ! pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2011 dobrze więc.. jutro podciągnę linkę sprzęgła i zdam relacje co i jak ... jeżeli się nic nie zmieni nie pozostanie nic innego jak zobaczyć co nie tak z bebechami w koszu ... Panie Piotrze wyżej pisałem jeszcze o głośniejszej pracy silnika podczas wkręcania zaraz po dłuższej jeździe w korkach.. może się Pan do tego ustosunkować ? serdeczne dzięki za odzew ! pozdrawiam Z opisu wynika , że jest podatny na przegrzanie ale jeżeli po chwili silnik pracuje ciszej to jest całkiem normalne.Jeżeli korek jest dla motocykla nieprzejezdny to poczekaj na poboczu a nie męcz go bo szkoda sprzęgła i silnika. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bahama Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2011 tak właśnie jest.. wystarczy parę minut jazdy, temp. spadnie do 80 stopni i silnika pracuje normalnie, układ chłodzenia 100% sprawny jutro zdam relacje co i jak ze sprzęgłem pzdr! :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saska251 Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Podczepię się. W mojej CB 500(identyczne sprzęgło) po kilkukrotnym umęczniu sprzęgła (jazda na półsprzęgle w ciężkim terenie, oraz manewry w korkach pomiędzy samochodami) pojawia się efekt miękkiej klamki. Wszystko znika po kilkuminutowym nieużywaniu sprzęgła. O co kaman? Cytuj Tchórze zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali emzeciarze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Bahama, a czemu lejesz półsyntetyk przy takim przebiegu? Syntetyki lepiej sobie radzą w wysokich temperaturach. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bibor80 Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Bahama, sprawdz przekladki, tak jak pisal Pan Piotr. U mnie swego czasu tez tak bylo, ze nie moglem luzu wbic. Wymiana tarcz sprzeglowych pomogla. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.