V12 Opublikowano 30 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2011 WitamW mojej CBR skrzynia chodzi cos nie tak najbardziej słychać stuk (nie zgrzyt) z 1 na 2 i choc bym nie wiem jak sie starał to zawsze to wystapi im wieksze obroty tym głosniej(wiadomo przy 10tys juz nie słychac bo wyje silnik) z 2 na 3 tez jest słyszalny lecz mniej z 3 na 4 prawie nie ma Nie zmieniałem jeszcze oleju bo dobie z 100km zrobiem po kupnie ale na dniach zmienie ale watpie zeby sie poprawiłoDodam ze sprzegło w ogóle nie ciągnie a mokre sprzegło powinno miec moment resztkowy( nie wązne czy ciepły czy zimny)Sprzedawac to czy szukac nowego pieca boje sie ze sie skrzynia sypnie w czasie jazdypozdr RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Woziu Opublikowano 30 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2011 zęby trybów wykruszone lub wyłamane to właśnie typowe objawy tego co opisujesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 30 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2011 Ale jak te biegi zmieniasz? Poza tym kupno drugiej używki od innego kilkunastoletniego motocykla może wcale nie ukoić twojej duszy. http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
V12 Opublikowano 30 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2011 (edytowane) Był taki artykuł o zmianie biegów według jego wskazówekWyłamane zęby ?? watpie bardziej przychodzi mi na myśl sprzegła kłowe ale zaden bieg nie wyskakuje a stuki występują 2,3 ,4 bieg na srednich obrotach Tylko przy przechodziu w góre przy redukcji w ogóle tego nie ma Kosz mi znacznie chałasuje na gorecym bardziej po wcisnieciu klamy cichnieA czy to moze yc sprawa sprzegła wydaje mi sie ze jest z nim nie tak bo na zimnym kiedy olej jest gesty nie ma efektu zednego sklejenia sprzegła ani ciagnięcia resztkowego moge włączyc 1 bieg a koło nie bedzie sie w powietrzu krecić a kiedy jest zgaszony to na 1 i wcisnietym sprzegle moge sobie krecić kołem praktycznie bez oporuDla porównania kumpel w F2 kiedy zapali na zimno to na pierwszym biegu ze wcisnietym sprzegłem nie można koła reka zatrzymac tak sprzegło ciagnie-jemu biegi chodza cichoNie wiem czy to wina oleju-watpie ale moze jest sens rozebrac to sprzegłoPrzyszło mi na mysl też łozysko wyciskowe ale mało prawdopodobnepozdr Edytowane 30 Marca 2011 przez V12 RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 30 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2011 Zmien sobie ten olej w koncu i zobacz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 30 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2011 Jakby zeby byly wylamane to mialbys cigly hurgot na ktoryms z biegow.Wiem bo kiedys przerobilem.Glosne stuki to stary, dawno nie wymieniany olej.W swiezo kupionym, uzywanym moto olej wymieniasz natychmiast, a nie po stu czy wiecej km.Sprawdzales stan tego oleju ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
V12 Opublikowano 30 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2011 Jakby zeby byly wylamane to mialbys cigly hurgot na ktoryms z biegow.Wiem bo kiedys przerobilem.Glosne stuki to stary, dawno nie wymieniany olej.W swiezo kupionym, uzywanym moto olej wymieniasz natychmiast, a nie po stu czy wiecej km.Sprawdzales stan tego oleju ?Olej lest dość czysty koleś od ktorego go kupiłem twierdził że zmieniał mu kolega byc moze i tak ale facet ogólem sie na niczym nie znał potrafił tylko stan płynow sprawdzić więc mozliwe ze nalał od autaCzy takie skutki moze dawac olej od auta??zaglądac do tego sprzęgła czy nie warto troche jestem pesymistyczny bo jak miałem GPZ to miałem to samo po wymianie oleju nie było poprawy RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba13 Opublikowano 30 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2011 Olej lest dość czysty A czego sie spodziewałeś , smoły ? Zmień olej , klamka sprzęgła ma poprawny luz ? Druga sprawa to jak te biegi zmieniasz , z 1 na 2 to tylko sie bujnij na pierwszym i od razu dwójka . U mnie tak najciszej wchodzi . Reszta biegów "na sportowo" szybko i precyzyjnie . Ślamazarne zmiany biegów objawiaja sie właśnie takim "waleniem " Junak dla każdego . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
V12 Opublikowano 30 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2011 Olej lest dość czysty A czego sie spodziewałeś , smoły ? Zmień olej , klamka sprzęgła ma poprawny luz ? Druga sprawa to jak te biegi zmieniasz , z 1 na 2 to tylko sie bujnij na pierwszym i od razu dwójka . U mnie tak najciszej wchodzi . Reszta biegów "na sportowo" szybko i precyzyjnie . Ślamazarne zmiany biegów objawiaja sie właśnie takim "waleniem " Szanowny kolego Masz racje z tym ale jak np chce dobrze z 1 przyspieszyc i wbic 2 ???kiedy sobie zmienie z 1 na 2 przy 2-3 tys jest cicho powyzej tym obrotów jest stuk tak do 9tys bo potem juz nie słysze bo ryczy :DZ klamka próbowałem rózne konfiguracje sprzegło mi bierze przy końcu moge na lince poluzowac maksymalnie ze klama ma minimalny skok i już wysprzegla żadnego tarcia pasozytniczego nie ma to sprzegło ale tez sie nie slizga Olej tak to olej z autopsji wiem że jego wymiana raczej znaczych cudów nie czyni no chyba ze od auta jest wlanyten stuk to wygląda na udarowe zderzanie sie sprzegieł kłowych bo kiedy stoje i trzymam na sprzegle wbije 1 i szarpne nie ma stuku a jak lekko go przepchne go przodu i i gwałtownie puszecze klame to stut wystapi to tez swiadczy o tym że sprzęgo nic nie "ciagnie" a troche powiino bo jest to korzyste dla synchronizacjiKurde sam nie wiem co o tym mysleć silnik ma niezłgo powera nie kopci nawet małej chmórki przy odcince RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sgregor242 Opublikowano 30 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2011 Wajcha od biegów przestaw w dół tak aby była blisko buta.Tak aby mały ruch i jest dwa,trochę pomoże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba13 Opublikowano 30 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2011 Tak juz ma ta gadziną ze zmianą z 1 na 2 . Podejrzewam że za długo nim nie latasz i nie czujesz jeszcze tego moto . Pośmigasz trochę to i biegi lepiej bedą wchodzić . Regulacja wajchy pod twoja stopę jak najbardziej wskazana . Junak dla każdego . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
V12 Opublikowano 31 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2011 (edytowane) Tak juz ma ta gadziną ze zmianą z 1 na 2 . Podejrzewam że za długo nim nie latasz i nie czujesz jeszcze tego moto . Pośmigasz trochę to i biegi lepiej bedą wchodzić . Regulacja wajchy pod twoja stopę jak najbardziej wskazana . Czyli u Ciebie tez jest trzaskWięc mam jeździc bez obaw ze skrzynia sie rozleci i zablokuje koło???pozdr Edytowane 31 Marca 2011 przez V12 RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 31 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2011 trzask jest przy niechlujnej, nieumiejętnej zmianie biegów. Zmień olej, popracuj nad techniką zmiany biegów - lekkie ciśnienie butem w pożadanymn kierunku na dzwignie zmiany biegów przed wciśnięciem sprzegła i zdecydowane zwiększenie siły na dzwignie butem równocześnie z wciśnięciem sprzęgła - i jak to nic nie da ... to faktycznie możesz mieć problem i wtedy warto może byłoby się bardziej zainteresować stanem skrzyni biegów. http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
V12 Opublikowano 31 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2011 Tak zrobieCzyli sprzegła nie ogladać??pozdr RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 31 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2011 A co ma sprzęgło wspólnego ze zmianą biegów? Tak naprawdę niewiele - możesz to robić w ogóle bez niego :). Nie czepiaj się motocykla, tylko popracuj nad własną techniką. Jeśli jedziesz jak samochodem, czyli z pełnym, długim wysprzęgleniem, to nie ma opcji, żeby skrzynia w CBR pracowała cicho. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi