V12 Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2011 (edytowane) Wkładasz bez wkręcania , moto równo ma stać na kołach . moze musi to pochodzić w nowym oleju pareset km Dokładnie :crossy:A widzisz czyli mam za mało oliwy bo ja wkrecam musze dolać niech to sprzegło sie tam pluska :DMoje przemyslenia na temat tego wygladaja tak Z racji braku synchro dosć spory udział w sychronizowaniu biegu ma kierowca ale tez nie zbędne jest mu do tego sprzeglo bynajmniej do zmiany z 1 na 2 niektórzzy powiedza po co. Zgoda mozna ale kilku krotne złpanie luzu skutkuje za okrągleniem zebów lub uszkodzeniem wodzika Mój przypadek jest a może był bo wydaje mi sie że sprzegło wraca do normy spowodowany był nie własciwym olejm który dawał sprzegłu zbyt duzy poslig. Co ma to wspólnego??Przykład za szczeniecych lat majac suzuki RG 80 po porannym odpaleniu potrafiło zgasnac po wrzuceniu 1 dlaczego ?? sklejone sprzegło mokre. U mnie w CBR tego nie było (na starym oleju).Dobra co ma to wspólnego ze stukami opisze to na przykładzie przegazówki przy redukcji ze sprzegłem> kiedy wciskamy teoretycznie rozłanaczamy napęd walka skrzyni od kosza więc po co przegazówka ?? Sprzegło morke ma tendencje do przenoszeniu nie wielkiego momentu nawet kiedy jest wysprzeglone a pomiędzy chwilą redukcji jest momencik kiedy jeden bieg sie wyłaczył a drugi nie włączył wtedy przegazówka podnosi obroty i redukcja wchodzi płynnieU mnie sprzegło zachowywało sie jak suche zmieniajac w góre mimo odpuszczenia gazu sprzegło nie synchronizowało obrotów z koszem sprzegłowym dlatego wystepuje stukpozdr Edytowane 3 Kwietnia 2011 przez V12 RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Jeśli tego co opisał Adam nie zrobisz dostatecznie szybko też usłyszysz stuk. Jesteś pewien że robisz to dobrze? Bo efekty jakie opisujesz to praktycznie podręcznikowa nieumiejętna zmiana biegów.Poza tym powtórzę to co inny już pisali. Daj spokój temu sprzęgłu. Biegi można zmieniać bez sprzęgła, a synchronizatorem jesteś Ty. Jak coś w tym układzie nie działa prawidłowo to najprawdopodobniej jest to Twoja wina. Bez urazy ale takie jest najprostsze i chyba trafne (pewnym nigdy być nie można) wytłumaczenie tych stuków. Pojeździj, poćwicz kilka dni a nawet tygodni i wtedy pochwal się wnioskami. Tylko na prawdę popracuj nad tym. http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
V12 Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2011 (edytowane) No tak ale z 1 na 2 to nie bardzo bez sprzegła Dziś jedziłem duzo ogólem jest tak z 1 na 2(za sprzegłem) no jest ten stuk choć bym nie wiem jak sie starał mysle ze ten typ tak ma nic z tym nie zrobie Inne biegi wchodza elegancko bez sprzegła ale z 1 na 2 jakos nie umiem i boje sie zeby nie rozwalicten motor to jakis mocny jest ruszam na jedynce i jak przyspieszam to na koło idzie bez zadnego ujecia i dodania gazu i przy czerwonym polu dwójka wchodzi dobrze tak ze chyba skrzynia sie nie posypie a skuki trudno nie ma nic idealnegoA jednak nurtuje mnie sprawa sprzęgła jakie sa objawy nie sprawnosci sprzęgła?? Bierze ono przy samym koncu mówią ze to przypadlosc tego modelu. Moze jdnak zdjąć dekiel i tam zajrzeć??pozdr Edytowane 3 Kwietnia 2011 przez V12 RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2011 A co ci da zdjecie pokrywy i zagladanie ?Jezeli dziala normalnie a bierze pod koniec to zrob sobie wiekszy troche luz na klamce albo przereguluj calosc, tzn zaczynajac od regulacji przy sprzegle.I nie sugeruj sie tym co "ludzie mowia" bo wiekszosc powiela tylko zaslyszane historie :)Uszkodzenia sprzegla sa w istocie tylko 2, slizganie po wyrobieniu tarcz i ciagniecie po wyrobieniu kosza sprzeglowego, rzadko zdaza sie przypalenie tarcz i pogiecie przekladek.Jestem gosciem na Stundpoland, gdzie rowniez dzialam glownie w mechanice i jakos ludzie stuntujacy na F3 nie narzekaja za bardzo ani na skrzynie ani na sprzeglo.Mozliwe ze ktos uzywal twego egzemplarza do stuntu i dlatego glosna skrzynia - zmiana biegow jadac na kole wymaga sporo wprawy :). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
V12 Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2011 (edytowane) Tez o tym myślałem ale na moje oko ostani własciciel na kole nie jeździł w sumie nie widac po zawieszeniu Ale kto to wie A jak najłatwiej poznać że jeździła w stuncie???pozdr Edytowane 4 Kwietnia 2011 przez V12 RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2011 (edytowane) Przypomina mi się znajomy, który w Hondzie nie mógł wrzucić trzeciego biegu, mimo że jak ja się przejechałem ze 100 km, to wszystko działało. Przy każdych obrotach. PS. tak, to nie był Yuby ;) Edytowane 4 Kwietnia 2011 przez Greedo Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
V12 Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2011 (edytowane) Przypomina mi się znajomy, który w Hondzie nie mógł wrzucić trzeciego biegu, mimo że jak ja się przejechałem ze 100 km to wszystko działało. Przy każdych obrotach.I to nie byłem ja. :icon_razz: Tez o tym myślałem ale na moje oko ostani własciciel na kole nie jeździł w sumie nie widac po zawieszeniu Ale kto to wie A jak najłatwiej poznać że jeździła w stuncie???pozdrMyślałem że jesteś trochę bardziej ogarnięty, cóż. Nie rozumiem ostatniego zdania. Ogólem zimą ciężko sprawdzić wszystko.Fakt mozna twierdzic ze nie udolnie zmieniam biegi ale dlaczego ja ten nie ogarniety wsiadam na kumpla horneta i nie ma tego stuku choc bym nie wiem jak sie starał to robic źle.Może smieszne ale dlaczego ja sie tym przejmuje ?? Bo cos jest nie tak wszyscy mówia o fenomenie hondy ze to najlepsze nie awaryjne z tego wzgledu to kupiłem ale widac sie naciołem i honde mozna zniszczyc.A skrzynia to nie żarty kiedy cos jebnie to amem koło zblokowane sprzegło nie pomoze a dalej nie chce mysleć...Sprzedał bym to w diabły zeby sie nie denerwowac ale nie chce robic tego co inni własciele bo juz drugi raz mam kota w worku. Koles sie cieszy ze wreszcie kupil cos a tu poczatek sezonu i zonk wiec bede sie za piecem rozgladał Dobra teraz takie pytanie czy silnik od horneta podejdzie i bedzie miał taka samą moc z moim układem zapłonowym i gaźnikami??? Edytowane 4 Kwietnia 2011 przez V12 RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saltus Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Dobra teraz takie pytanie czy silnik od horneta podejdzie i bedzie miał taka samą moc z moim układem zapłonowym i gaźnikami??? :icon_mrgreen: :lalag: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
V12 Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Dobra teraz takie pytanie czy silnik od horneta podejdzie i bedzie miał taka samą moc z moim układem zapłonowym i gaźnikami??? :icon_mrgreen: :lalag: Czyli pasuje ??Dobra kij z tym jeszcze rozbiore pomierze i złoze sprzegło nic mi nie szkodzi raczej nic nie popsuje bo nie ma czego tam popsuć pozdr RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Czy zastanawiales sie kiedys jak dziala przelaczanie biegow w skrzyni motocykla i co moze powodowac stuki ?Jezeli juz zamierzasz rozebrac sprzeglo to oprocz mierzenia sprawdz prowadnice kosza sprzegla w ktorych chodza tarcze, jak rowniez prowadnice zabieraka w ktorym chodza przekladki.Jezeli maja wybite rowki to moze to powodowac ciagniecie sprzegla.Poza tym musisz zachowac taki sam porzadek tarcz i przekladek przy skladaniu jaki byl przy rozkladaniu, czyli najlepiej trzymac je w jednym stosie do mierzenia - liczy sie calkowita wysokosc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
V12 Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2011 (edytowane) Tak wiem dokładnie jak to działa jeszcze nic nie ruszałem bo pogoda mnie zniechecila Stuk powoduje udarowe uderzenie kłów sprzegięł skrzyniWłaśnie u mnie to jest problemem ze sprzęgło w ogóle nie ciągnie po wciśnięciu klamki tzn koło w powietrzu na pierwszym biegu sie nie kreci lekkoMoim zdaniem to jest przyczyna stuków wyjaśnię dlaczegoJadę na tej jedynce dochodze to tych 6 tys aby dwójka weszła bez zgrzytu obroty na silnikiu musza zejść do 5 tyś dobra wciskam klamke odpuszczam gaz wbijam dwójke i jest ten stuk.dlaczego ponieważ zabierak sprzegła ma swoją bez władnosc i kreci sie szybciej niz powienien a mimo odpuszczenia gazu nie zwolnił mimo ze kosz sprzegła krecił sie wolniej, dlatego że moje sprzegło nie MA TARCIA PASOŻYTNICZEGO PO WYSPRZĘGLENIU predkosci KOSZA I ZABIERAKA nie synchronizują sięDlaczego we włoskich moto gdzie jest suche sprzęgło stuka nagminnie bo suche sprzęglo nie ma możliwości synchronizacji sprzęgłam lepkościowym jedynym wyjściem jest zmiana biegów bez sprzegła aby było cichopozdr Edytowane 4 Kwietnia 2011 przez V12 RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba13 Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Właśnie wracam z garażu , pomyślałem że sprawdze jak u mnie to sprzęgło działa .I jak bedzie temat nadal wałkowany to nieco opisze :) Sprzęgło łapie przy końcu , na podstawce centralnej po wbiciu jedynki koło sie nie kręci ( sprzęgło włączone ) . Puszczam sprzęgło , koło sie kręci , łapie za sprzęgło koło po chwili sie zatrzymuje . Biegi wchodzą bez zarzutów z 1 na 2 jest najgłośniej , cóż to nie skuter .Ten temat zmierza do nikąd. Junak dla każdego . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Tak wiem dokładnie jak to działa jeszcze nic nie ruszałem bo pogoda mnie zniechecila Stuk powoduje udarowe udeżenie kłow sprzegieł skrzyniWłasnie u mnie to jest problemem ze sprzęgło w ogóle nie ciagnie po wciśnieciu klamki tzn koło w powietrzu na pierwszym biegu sie nie kreci lekkoMoim zdaniem to jest przyczyna stóków wyjaśnie dlaczegoJade na tej jedynce dochodze to tych 6 tys aby dwójka weszła bez zgrzytu obroty na silnikiu musza zejść do 5 tyś dobra wciskam klamke odpuszczam gas wbijam dwójke i jest ten stuk.dlaczego ponieważ zabierak sprzegła ma swoją bez władnosc i kreci sie szybciej niz powienien a mimo odpuszczenia gazu nie zwolnił mimo ze kosz sprzegła krecił sie wolniej, dlatego że moje sprzegło nie MA TARCIA PASOZYTNIECZO PO WYSPRZEGLENIU predkosci KOSZA I ZABIERAKA nie synchronizuja sie Dlaczego we włoskich moto gdzie jest suche sprzegło stuka nagminnie bo suche sprzeglo nie ma mozliwosci synchronizacji sprzegłam lepkościowym jedynym wyjsciem jest zmiana biegół bez sprzegła aby było cichopozdr Tego nie da się normalnie czytać.Seba ma rację "Ten temat zmierza do nikąd." Ręka w górę - kto chce nadal czytać ten temat ? Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2011 (edytowane) :lapad: zmienisz dobry silnik na dobry Edytowane 4 Kwietnia 2011 przez Nitomen KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
V12 Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2011 (edytowane) Dobra panowie przekonaliście mnie nie będe nic ruszał tylko popracuje nad techniką zmiany biegów a jak zacznie mi wywalać któryś bieg to pomyśle o zmianie pieca Ps sory za błędy ale pisałem w pośpiechu i klawiature mam zalaną , błędy poprawionepozdr Edytowane 4 Kwietnia 2011 przez V12 RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi