Luca Opublikowano 28 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2011 Nie przemawia to mnie teza, że jazda na niskich obrotach niszczy silnik Może nie od razu niszczy, ale bardzo szybko zużywa, prowadząc do zniszczenia, właśnie ze względu na smarowanie.Film olejowy jest ściśle związany z ruchem. Samo ciśnienie od pompy nie wystarcza, musi być ruch współpracujących elementów w pewnym zakresie. Na wolnych obrotach to najbardziej obrywają panewki z wałem. Duże naciski i mała prędkość współpracujących elementów nie sprzyja utrzymaniu właściwego filmu olejowego.By to łatwiej zrozumieć rozlej odrobinę wody na gładkiej tafli szkła i przyciskając palec do tafli wolno go przesuń, a potem zrób to szybko i porównaj w którym przypadku palec bardziej tarł o szybę.Gdy zrobisz to wystarczająco szybko warstewka wody uniesie twój palec i tak samo jest z filmem olejowym :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość josha Opublikowano 28 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2011 Skoro nasze posty nie przemawiaja do ciebie to moze jezeli Adam M badz Piotr Dudek potwierdzi nasze zdanie to wowczas dasz wiare. ... no to czekamy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 28 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2011 (edytowane) ja bym sie raczej zorientowal , kto ostatnio regulowal zawory i jakich plytek uzyto ( ale to ma znaczenie jesli sa na szklance). VFR ka nie da sie jezdzic ponizej 3 tys , chyba ze na 1 biegu. Edytowane 28 Marca 2011 przez Nitomen Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 28 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2011 Wracając do tematu, słabe ciśnienie oleju ma znikomy wpływ na zużycie krzywek akurat. To bardziej jest zmęczenie materiału i może słabej jakości olej aniżeli zużyta pompa oleju. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 28 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2011 Koledzy, dyskutujemy ale spokojnie - nerwy tylko sobie zszarpiecie jesli dalej bedziecie sie tak przejmowac :) Monter, jazda z niskimi obrotami na wysokich biegach jest szkodliwa dla silnika, cisnienie oleju zmienia sie od 0 do np 60 - 100 PSI wiec oczywiscie ze starty silnika sa dla niego najtrudniejsza proba.Dlatego uzywam oleju syntetycznego w swoich silnikach, bo ma on te wlasnosc ze trzyma film olejowy na wspolpracujacych czesciach nawet przy braku cisnienia. Wracajac do meritum sprawy to dobrze pamietam problemy Hondy z seria VF, objawy uszkodzen i kolejne poprawki w tych silnikach robione przez fabryke i uzytkownikow. Dzialo sie to w latach 80 tych, a ja 10 lat pozniej mialem 2 takie motocykle.Podstawowym problemem byla niewlasciwa technologia produkcji walkow i wspolpracujacych z nimi dzwigienek, ale jednak fabryka uznala ze cisnienie oleju cos wspolnego z tym ma jesli pierwsze otwarte walki zamieniono na walki zamkniete jednostronnie jak rowniez podniesienie ustawienia zakresu wolnych obrotow powyzej tysiaca w tych silnikach.Uzytkownicy uznali ze glowna przyczyna bylo kiepskie smarowanie niefiltrowanym olejem ze skrzyni biegow i zastosowli przerobki dajace ten olej z pod filtra, lub glownej magistrali co zgodnie z Sabmag calkowicie leczylo problem.Fabryka w koncu zrobila "cichy" recall wymieniajac walki i dzwigienki z najgorszego okresu bezplatnie przez kilka lat.Czyli wyraznie byla to kombinacja kilku czynnikow, ktore wplynely na przedwczesne zuzycie tego zespolu. Jednak VFR nigdy nie cierpiala na te problemy bo oba czynniki zostaly wyeliminowane wiec podejrzewam ze w tym konkretnym przypadku czynnikiem decydujacym byl wiek i przebieg motocykla mozliwe ze wiekszy od podanego.Z tego co napisano wlasciciel dbal o zmiany oleju, wiec ta sprawa odpada.W koncu wszystko sie zuzywa predzej czy pozniej, a my "i tak wszyscy umrzemy" jak slusznie napisal Monter :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 28 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2011 Nie przemawia to mnie teza, że jazda na niskich obrotach niszczy silnik Może nie od razu niszczy, ale bardzo szybko zużywa, prowadząc do zniszczenia, właśnie ze względu na smarowanie.Film olejowy jest ściśle związany z ruchem. Samo ciśnienie od pompy nie wystarcza, musi być ruch współpracujących elementów w pewnym zakresie. Na wolnych obrotach to najbardziej obrywają panewki z wałem. Duże naciski i mała prędkość współpracujących elementów nie sprzyja utrzymaniu właściwego filmu olejowego.By to łatwiej zrozumieć rozlej odrobinę wody na gładkiej tafli szkła i przyciskając palec do tafli wolno go przesuń, a potem zrób to szybko i porównaj w którym przypadku palec bardziej tarł o szybę.Gdy zrobisz to wystarczająco szybko warstewka wody uniesie twój palec i tak samo jest z filmem olejowym :icon_mrgreen:Dziękuję, ze mi to wytłumaczyłeś a dzięki doświadczeniu z palcem (mama mnie zbiła ścierką, że jej kuchnię zalałem) zrozumiałem, że żyłem w niewiedzy. Jednakże chciałeś mnie wprowadzić w błąd ponieważ z doświadczenia wynika, że nie istnieje zjawisko "właściwego filmu olejowego". Po prostu albo jest albo jest zerwany.Acha, co to znaczy, ze obrywają panewki z wałem na wolnych obrotach? To znaczy, że uderzają o siebie? Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kanak098 Opublikowano 28 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2011 A odbiegając od tematu to jak nalezy sprawdzić czy pompa olejowa jest dobra nie rozbierając połowy silnika??(mam ściągniętą głowice w tej chwili zaznacze też że już szukałem na forum ale z mizernym skutkiem...)pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 28 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2011 Koledzy, dyskutujemy ale spokojnie - nerwy tylko sobie zszarpiecie jesli dalej bedziecie sie tak przejmowac :) Monter, jazda z niskimi obrotami na wysokich biegach jest szkodliwa dla silnika, cisnienie oleju zmienia sie od 0 do np 60 - 100 PSI wiec oczywiscie ze starty silnika sa dla niego najtrudniejsza proba.Dlatego uzywam oleju syntetycznego w swoich silnikach, bo ma on te wlasnosc ze trzyma film olejowy na wspolpracujacych czesciach nawet przy braku cisnienia. Adam, oczywiście pomijamy moment startu bo jest szkodliwy z przyczyn oczywistych.Jak do tej pory nikt nie napisał w jaki, konkretny sposób szkodzi to dla silnika.Nadal nie uzyskałem odpowiedzi na to pytanie. Szanuje Twoje doświadczenie ale z mojego wynika, że producent musi przewidzieć takie użytkowanie sprzętu i po to oblicza wszystkie luzy oraz inne parametry i sposób konstrukcji aby wyeliminować problemy z użytkowaniem silnika na wszelkie sposoby.Oczywiście możemy powielać stereotypy z dawnych lat, gdzie technologia produkcji oleju i materiałów nie były tak zaawansowane ale na dzień dzisiejszy myślę, że to się zmieniło. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 28 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2011 Odpisze ci na to wieczorkiem bo teraz musze leciec robic linki gazu do BSA. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 28 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2011 (edytowane) zapytaj na forum VFR czy ktos sie z tym spotkal http://www.vfr-oc.pl/forum/ Edytowane 28 Marca 2011 przez Nitomen Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M a D a F a K a Opublikowano 28 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2011 Tak rodzą się nasze, polskie, mity. Wprowadzanie w życie teorii o degradowaniu stanu panewek poprzez jazdę na niskich obrotach, doprowadzi do naturalnej śmierci zawodu taksówkarza.Panowie, w silniku motocyklowym naciski jednostkowe na panewki korbowodowe w niższym przedziale prędkości obrotowych są kilkukrotnie niższe niż w samochodowej turbo benzynie.Jak myślicie, po zastosowaniu suszarki do takiego olejaka 1100 Suzuki, na seryjnej pompie oleju i ustawieniu bosta np. na 2500 obr co pierwsze klęknie, panewki czy korby? Co do VFR-y, sprawdził bym, jeszcze sprężyny zaworowe na przedmiotowym "obrobionym" wałku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 28 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2011 Jednakże chciałeś mnie wprowadzić w błąd ponieważ z doświadczenia wynika, że nie istnieje zjawisko "właściwego filmu olejowego". Po prostu albo jest albo jest zerwany. NIe zostales wprowadzony w blad poprostu jest cos takiego jak tarcie polsuche (polplynne) ktore wystepujace pomiedzy suchym (kiedy nie ma filmu olejowego)a plynnym (kiedy wystepuje juz pelny film olejowy), w tym stanie wystepuja chwilowe kontakty pomiedzy elementami metalicznymi. Mozesz poczytac zalacznik, jak rowniez to: http://achtel.com.pl/index.php?load=trybologia&litera=T Tak rodzą się nasze, polskie, mity. Wprowadzanie w życie teorii o degradowaniu stanu panewek poprzez jazdę na niskich obrotach, doprowadzi do naturalnej śmierci zawodu taksówkarza.Panowie, w silniku motocyklowym naciski jednostkowe na panewki korbowodowe w niższym przedziale prędkości obrotowych są kilkukrotnie niższe niż w samochodowej turbo benzynie.Jak myślicie, po zastosowaniu suszarki do takiego olejaka 1100 Suzuki, na seryjnej pompie oleju i ustawieniu bosta np. na 2500 obr co pierwsze klęknie, panewki czy korby? Zapytam sie jeszcze czy porownywales panewki silnika doladowanego i wolnossacego, jak rowniez czy porownywales pompy ich wydatek i cisnienia robocze w tych dwoch silnikach ?PRACA ŁOZYSK TOCZNYCH.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 28 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2011 Tak rodzą się nasze, polskie, mity. Wprowadzanie w życie teorii o degradowaniu stanu panewek poprzez jazdę na niskich obrotach, doprowadzi do naturalnej śmierci zawodu taksówkarza.Panowie, w silniku motocyklowym naciski jednostkowe na panewki korbowodowe w niższym przedziale prędkości obrotowych są kilkukrotnie niższe niż w samochodowej turbo benzynie.Jak myślicie, po zastosowaniu suszarki do takiego olejaka 1100 Suzuki, na seryjnej pompie oleju i ustawieniu bosta np. na 2500 obr co pierwsze klęknie, panewki czy korby?Co do VFR-y, sprawdził bym, jeszcze sprężyny zaworowe na przedmiotowym "obrobionym" wałku. Jeden wielki stek bzdur. Nawet nie chce mi się kolejno wymieniać tych idiotyzmów i prostować bo szkoda czasu.Ktokolwiek stara się porównać silnik nowoczesnego motocykla do silnika samochodu jest w/g mnie totalnym abnegatem. Nawet najnowsze konstrukcje Ferrari nie przeżyją stałego ciśnienia oleju powyżej 4 atm na panewkach wału. Moc napisał też pokrętnie na temat ciśnienia oleju w silniku.Dyskutujemy o silniku pracującym czyli wartość 0 atm możemy włożyć między bajki.Na WOLNYCH obrotach podanych przez producenta silnika ciśnienie oleju nie powinno być niższe niż 1.5 atm.Oczywiście jest kilka wyjątków np. moja CB250G w której nie zależy mi na ciśnieniu oleju a potrzebuję odpowiednią wydajność w litrach na minutę i nawet jeżeli nie będę miał żadnego ciśnienia to silnik będzie pracował długo i bezawaryjnie bez obawy uszkodzenia którejkolwiek panewki :icon_biggrin:.Pytał ktoś o kawitację i związane z nim możliwości uszkodzenia powierzchni wałka rozrządu.Nie będę się za dużo rozpisywał ale podpowiem,że silnik VFR kręci do 12000obr/min czyli krzywka uderza w dźwigienkę 100 razy na sekundę. W sytuacji zbyt dużych luzów zaworowych zostaje zerwany film olejowy pomiędzy krzywką wałka rozrządu a powierzchnią dźwigienki co skutkuje gwałtownymi uderzeniami o powierzchnię oleju i punktowo doprowadza do ciśnień rzędu kilku tys. atmosfer powodując wyrywanie cząsteczek metalu. To krótkie wyjaśnienie napisałem dla pytającego i nie podejmuję dłuższej dyskusji na ten temat.Dziękuję za uwagę Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 28 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2011 czyli wychodzi na to, że silnik najmniej się zużywa na pograniczu otwierania zaworu na pompie. założmy dla przykładu, że 6atm osiągane jest przez silnik przy 6 tyś obr a później otwiera się już zawór więc jeżdzenie w zakresie 6 tyś to najbardziej optymalne obroty dla silnika - silnik nie kecimy za wysoko a mamay optymalne ciśnienie. Mam racje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 28 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2011 Masz całkowitą rację a powyżej 6000 obr do 12000 olej utrzymuje swoje ciśnienie i to wystarczy Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.