rysyam4 Opublikowano 26 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2011 Witam; Może jest taki pasjonata,lub mechanik ,który się z tym problemem spotkał już kiedyś ,sprawa wygląda mniej więcej tak ; oddałem motocykl do mechanika,celem wymiany łańcuszka rozrządu i regulacji zaworów,on jednak sprawdził mi ciśnienie na wstępie i okazało się że ma za małe w pierwszym i drugim cylindrze,około 2-4, powinno być gdzieś do 10-ciu po próbie olejowej ciśnienie skoczyło do 10-ciu, ma już ponad 100 tys. przejechane ,motorek to yamaha maxim 700,jednak po przejechaniu nim około 7 tys.km. w 2o10r dolałem mu tylko około 200ml,oleju uważam to za normalne ,zważywszy na to że czasami mu przycisnąłem. Czy może być tak że zapiekły się pierścienie górne,? próba olejowa wyklucza by to były zawory,wlałem ostatnio preparat WD-40,jeszcze nie sprawdziłem ciśnienia poczekam kilka dni,ale zastanawiam się czy istnieje jakiś szczególny preparat do rozpuszczania nagaru(o ile są zapieczone),nie niszcząc tłoków.Był bym wdzięczny za jakąś sugestię.I drugie pytanie,czy wymiana pierścieni ,o ile będzie mnie czekała ,może się odbyć bez szlifu i wymiany tłoków.Zdaje sobie sprawę że to będzie też zależało od owalu wyrobionego cylindra,jednak zakładając że nie będzie zbyt duży,(liczę na to bowiem jest to robiony jeszcze japońskimi rączkami sprzęt 85 r), i wymienię te pierscionki to jak długo będą się układać nim dojdą do,....... w miarę normalnego stanu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 26 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2011 Jezeli motocykl jezdzi sprawnie, przyspiesza jak powinien i nie masz z nim wiekszych problemow eksploatacyjnych to ja bym powtorzyl probe sprezania i zapytal tego mechanika jak on ja robil bo jest to bardzo dziwne. Jezeli tuleja cylindrowa nie jest zuzyta i nie ma wyraznego progu to sama wymiana pierscieni nie waze sie bezposrednio z honowaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 26 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2011 Jezeli motocykl jezdzi sprawnie, przyspiesza jak powinien i nie masz z nim wiekszych problemow eksploatacyjnych to ja bym powtorzyl probe sprezania i zapytal tego mechanika jak on ja robil bo jest to bardzo dziwne. Jezeli tuleja cylindrowa nie jest zuzyta i nie ma wyraznego progu to sama wymiana pierscieni nie waze sie bezposrednio z honowaniem. Jesteś tego pewny czy tylko tak sobie głośno myślisz?Jaki byłby sens zakładać nowe pierścienie do wygładzonej na lustro tulei cylindrowej? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 27 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 Jestem tego pewien. Nie dodawaj warunkow brzegowych do cech elementow ktorych nie widziales na oczy. Bo idac takim tokiem rozumowania to nalezaloby juz szukac nowego cylindra. P.S.Okreslenie warunkow brzegowych pozwala wybrac jednoznaczne rozwiazanie danego rownania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 27 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 Jestem tego pewien. Nie dodawaj warunkow brzegowych do cech elementow ktorych nie widziales na oczy. Bo idac takim tokiem rozumowania to nalezaloby juz szukac nowego cylindra. P.S.Okreslenie warunkow brzegowych pozwala wybrac jednoznaczne rozwiazanie danego rownania. a tak poza tym to wszyscy w domu zdrowi? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 27 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2011 A tak, dziekuje za troske. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyborg78 Opublikowano 6 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2011 Kolego rysyam4, wymiana samych pierscieni czy to w silniku motocyklowym czy samochodowym to nic innego jak zwyczajne druciarstwo (chociaz wielu niby-mechanikow samochodowych tak czesto robi-sam widzialem takie przypadki ale to nie poprawia a na dluzsza mete pogarsza stan silnika). Zmierz jeszcze raz cisnienie, jesli faktycznie jest taka roznica to wypadaloby jednak zajrzec co w tym silniku nie gra, ale upewnij sie lepiej 2 razy ze pierwsza proba byla zrobiona dobrze bo taka roznica cisnien powodowalaby problemy podczas uruchamiania zimnego silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 6 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2011 Bez przesady z tym druciarstwem. Zakładając nowe pierścienie na pewno trzeba zrobić honowanie żeby mogły się dotrzeć i jeśli jest próg to go zlikwidować co by nie dzwoniły. Pomęcz mechanika, może zrobił błąd w sztuce i pierwsze dwa mierzył bez otwarcia przepustnicy albo zwyczajnie źle wkręcał manometr. Takiego ubytku kompresji nie da się przegapić jak cyborg słusznie zauważył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyborg78 Opublikowano 7 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2011 Zgoda, ale jesli honowanie to i nadwymiarowe tloki a skad je wezmiesz do japonskiej rzedowki z lat 80? Jesli bylyby naprawde wytarte pierscienie do tego stopnia ze nie ma cisnienia, to cylinder mialby i prog, i barylke i owal, a tego nie "naprawia" same nowe pierscienie.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter 1600 Opublikowano 7 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2011 Honowanie cylindra ma za zadanie zrobienie ryś na gładzi a nie zmianę średnicy.Dzięki honowaniu nowe pierścienie szybciej się docierają do powierzchni cylindra. Cytuj 2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 7 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2011 Ale można przehonować bez zbierania materiału - tylko po to żeby się pierścienie miały jak dotrzeć, po tym oczywiście docierać na ostro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 7 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2011 Tak jak koledzy wyżej piszą z tym honowaniem, nie trzeba zbierać materiału. Choć dziwne trochę żeby motocykl nie mający ciśnienia na dwóch cylkach pracował normalnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WilQ_21 Opublikowano 7 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2011 ja bym obstawiał źle przeprowadzony pomiar sprężania założyciel tematu nic nie pisze czy motocykl ciężko pali albo jest słaby pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyborg78 Opublikowano 8 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2011 (edytowane) Tak jak koledzy wyżej piszą z tym honowaniem, nie trzeba zbierać materiału. Co wy piszecie za brednie.. Jak sobie wyobrazacie honowanie bez zbierania materialu?? Chyba nie macie pojecia o obrobce skrawaniem..Poza tym pisalem wczesniej, co da samo honowanie prawdopodobnie zuzytemu cylindrowi ktory ma pewnie prog, barylke i owal czyli typowe dla cylindra zuzycie? Samo honowanie moze pomoc cylindrowi ktory np po remoncie byl niewlasciwie dotarty, ale nie cylindrowi zwyczajnie zuzytemu Edytowane 8 Grudnia 2011 przez cyborg78 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sherman Opublikowano 8 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2011 Tak jak koledzy wyżej piszą z tym honowaniem, nie trzeba zbierać materiałuJak to możliwe? Przecież (obrazowo pisząc), jak zrobisz rysę, to ujmujesz materiał tam, gdzie jest ona najgłębsza. Rysy robisz po to, żeby się nowe pierścienie dotarły, czyli w praktyce docierają się do tulei o nieco większej średnicy, niż przed honowaniem. Cytuj https://www.facebook.com/sixsixisixracing/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.