marcinekmoki Opublikowano 16 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2011 Witam wszystkich na forum! Jestem nowy i pisze mój pierwszy post na forum z konkretną sprawą. Jestem w trakcie budowy cafe racera na bazie xj 600 51j 1990r. Budowa idzie całkiem sprawnie lecz mam pewien dylemat. Większość motocykli w Stylu Cafe Racer zamiast oryginalnych filtrów powietrza ma zamontowane stożki na gaźnikach. Tutaj rodzi się moje pytanie. Czy po założeniu stożków trzeba będzie wymienić też dysze w gaźnikach lub inne niezbędne elementy?? Zależy mi tylko na walorze estetycznym a nie na jakimkolwiek zwiększeniu osiągów. Puszka która jest zamontowana w tej chwili kompletnie nie nadaje się do budowy motocykla custom'owego! Jestem świadomy że zwiększę ryzyko zapchania gaźników lub zwiększę spalanie ale moto ma dobrze wyglądać. Proszę o pomoc żebym nie zapakował się w zbędne koszty. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 17 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2011 Definitywnie bedzie wymagac to konkretnego przestrojenia gaznikow . O ile przy mniejszych zmianach jak zalozenie przelotowej koncowki czy tez wymianie wkladu filtra powietrza na bardziej przeplywowy jak K&N mozna sie obejsc bez powaznych zmian w gazniku to w twoim przypadku raczej trzeba bedzie wymienic wszystko , dysze biegu jalowego ,glowna ,iglice i byc moze kilka innych przerobek . Dynojet kiedys mial tzw. stage 3 dokladnie do takich przypadkow . http://www.dynojet.com/jetkits/motorcycle/yamaha.aspx#600 wyglada na to ze sa one w dalszym ciagu do nabycia . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinekmoki Opublikowano 17 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2011 125$ to sporo kasy ! Zna ktoś jakiś tańszy sposób na wywalenie airboxa?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
satanic_masta Opublikowano 17 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2011 ja w swojej kawie kz400j mam wlasnie takie gazniki jak u ciebie w 600, takze moze zaloz cos od wiekszej pojemnosci, albo mechaniczne tak to wyglada u mnie http://img684.imageshack.us/i/17348279.jpg/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 17 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2011 125$ to sporo kasy ! Zna ktoś jakiś tańszy sposób na wywalenie airboxa?? Aby nie robić nic z gaźnikami musisz zostawić airbox. A jak go usuniesz to trzeba będzie ingerować w gaźniki. Albo jedno albo drugie. Wiedz o tym że bez airboxu gaźniki mogą stracić sporo podciśnienia i będą różne "jaja" potem. Ale nie dowiesz się dopóki nie spróbujesz. Na pewno konkretna zmiana ustawień gaźnika, tego się spodziewaj. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ElwisDB Opublikowano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 A gdyby zrobić w króćcach jakąś zwężkę? Zwiększenie podciśnienia załatwi sprawę ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 Zwezka moze cos pomoze, ale niewiele. Nie ma niestety taniego obejscia tego problemu - chcesz miec stozki musisz przestroic gazniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinekmoki Opublikowano 18 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 Regulacja mieszanki w gaźnikach jakieś synchro po wyczyszczeniu to rozumiem i koszt nawet w warsztacie motocyklowym będzie znośny. Dręczy mnie najbardziej wymiana dysz, iglic albo innych elementów których koszt nie będzie wart wywalenia airboxa. Czy ktoś zakładał stożki i motocykl chodził mu dobrze bez wymiany części?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hipolit Opublikowano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 A może pomyśl nad zrobieniem airmoxa własnoręcznie tak jak ci pasuje filtr powietrza w wsówanym wkładzie a gąbka z wycinanego arkusza może takie rozwiązanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 Regulacja mieszanki w gaźnikach jakieś synchro po wyczyszczeniu to rozumiem i koszt nawet w warsztacie motocyklowym będzie znośny. Dręczy mnie najbardziej wymiana dysz, iglic albo innych elementów których koszt nie będzie wart wywalenia airboxa. Czy ktoś zakładał stożki i motocykl chodził mu dobrze bez wymiany części?? Po prostu zdejmij airbox i odpal a zobaczysz. ze wskazaniem na wyższe zakresy obrotów. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinekmoki Opublikowano 18 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 Zaciekawił mnie pomysł budowy swojego!! Robił już ktoś albo zna jakiś sposób? Jakiś matematyczny na wyliczenie jego pojemności czy metodą prób i błędów. Jest jakaś zasada? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fakir_ Opublikowano 19 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2011 Znajomy zakładał stożki do xj600 diversion. obyło się bez zmian dysz, jedynie gaźniki musiały przejść regulacje. silnik pracował właściwie, nie było też jakiś spadków mocy itp. jedynie może się zmienić charakterystyka krzywej momentu (będzie słabszy dół) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinekmoki Opublikowano 20 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2011 A jeśli chodzi o te dysze ma ktoś może jakąś serwisówkę, gdzie jest jej wymiar bo nie jestem na 100% pewien czy nie są mniejsze przypadkiem. Te modele były podobno blokowane w kruccach ( moje są normalne ) wydechu ( mam zmieniony) ale tych dysz nie jestem pewien. Chciałem się upewnic przy okazji jak mam gaźniki ściągnięte i z tymi filtrami kombinuje. XJ600 51j 1990r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr.Artur Opublikowano 21 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2011 z mojego doświadczenia ze stożkami powiem ci ze dołóż około 15% większe dysze główne i do tego dostrój gaźniki, zwiększ mieszankę o około pól do obrotu i zobacz jak jeździ. w bandit 600 dysze większe o 35% były za duże w tej chwili lata na 22% i jest dużo lepiej. nic nie zmieniałem w gaźnikach oprócz dyszy głównej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wujmat Opublikowano 30 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2011 często wystarczy tylko przeregulować gaźniki. znak też takich co nic nie ruszali po zmianie na stożki i jakoś to jeździło. zależy od motocykla. trzeba eksperymentować. ja do swojej xs zakładałem akcesoryjne gaźniki i było sporo regulacji, zmian dysz itp. nadal nie pracuje idealnie ale jakoś się z tym uporamy :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.