Skocz do zawartości

Cafe Racer filtry powietrza


marcinekmoki
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich na forum! Jestem nowy i pisze mój pierwszy post na forum z konkretną sprawą. Jestem w trakcie budowy cafe racera na bazie xj 600 51j 1990r. Budowa idzie całkiem sprawnie lecz mam pewien dylemat. Większość motocykli w Stylu Cafe Racer zamiast oryginalnych filtrów powietrza ma zamontowane stożki na gaźnikach. Tutaj rodzi się moje pytanie. Czy po założeniu stożków trzeba będzie wymienić też dysze w gaźnikach lub inne niezbędne elementy?? Zależy mi tylko na walorze estetycznym a nie na jakimkolwiek zwiększeniu osiągów. Puszka która jest zamontowana w tej chwili kompletnie nie nadaje się do budowy motocykla custom'owego! Jestem świadomy że zwiększę ryzyko zapchania gaźników lub zwiększę spalanie ale moto ma dobrze wyglądać. Proszę o pomoc żebym nie zapakował się w zbędne koszty. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Definitywnie bedzie wymagac to konkretnego przestrojenia gaznikow . O ile przy mniejszych zmianach jak zalozenie przelotowej koncowki czy tez wymianie wkladu filtra powietrza na bardziej przeplywowy jak K&N mozna sie obejsc bez powaznych zmian w gazniku to w twoim przypadku raczej trzeba bedzie wymienic wszystko , dysze biegu jalowego ,glowna ,iglice i byc moze kilka innych przerobek .

 

Dynojet kiedys mial tzw. stage 3 dokladnie do takich przypadkow .

 

http://www.dynojet.com/jetkits/motorcycle/yamaha.aspx#600

 

wyglada na to ze sa one w dalszym ciagu do nabycia .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

125$ to sporo kasy ! Zna ktoś jakiś tańszy sposób na wywalenie airboxa??

 

 

Aby nie robić nic z gaźnikami musisz zostawić airbox. A jak go usuniesz to trzeba będzie ingerować w gaźniki. Albo jedno albo drugie. Wiedz o tym że bez airboxu gaźniki mogą stracić sporo podciśnienia i będą różne "jaja" potem. Ale nie dowiesz się dopóki nie spróbujesz. Na pewno konkretna zmiana ustawień gaźnika, tego się spodziewaj.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulacja mieszanki w gaźnikach jakieś synchro po wyczyszczeniu to rozumiem i koszt nawet w warsztacie motocyklowym będzie znośny. Dręczy mnie najbardziej wymiana dysz, iglic albo innych elementów których koszt nie będzie wart wywalenia airboxa. Czy ktoś zakładał stożki i motocykl chodził mu dobrze bez wymiany części??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulacja mieszanki w gaźnikach jakieś synchro po wyczyszczeniu to rozumiem i koszt nawet w warsztacie motocyklowym będzie znośny. Dręczy mnie najbardziej wymiana dysz, iglic albo innych elementów których koszt nie będzie wart wywalenia airboxa. Czy ktoś zakładał stożki i motocykl chodził mu dobrze bez wymiany części??

 

Po prostu zdejmij airbox i odpal a zobaczysz. ze wskazaniem na wyższe zakresy obrotów.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomy zakładał stożki do xj600 diversion.

obyło się bez zmian dysz, jedynie gaźniki musiały przejść regulacje.

 

silnik pracował właściwie, nie było też jakiś spadków mocy itp.

jedynie może się zmienić charakterystyka krzywej momentu (będzie słabszy dół)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeśli chodzi o te dysze ma ktoś może jakąś serwisówkę, gdzie jest jej wymiar bo nie jestem na 100% pewien czy nie są mniejsze przypadkiem. Te modele były podobno blokowane w kruccach ( moje są normalne ) wydechu ( mam zmieniony) ale tych dysz nie jestem pewien. Chciałem się upewnic przy okazji jak mam gaźniki ściągnięte i z tymi filtrami kombinuje. XJ600 51j 1990r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z mojego doświadczenia ze stożkami powiem ci ze dołóż około 15% większe dysze główne i do tego dostrój gaźniki, zwiększ mieszankę o około pól do obrotu i zobacz jak jeździ. w bandit 600 dysze większe o 35% były za duże w tej chwili lata na 22% i jest dużo lepiej. nic nie zmieniałem w gaźnikach oprócz dyszy głównej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

często wystarczy tylko przeregulować gaźniki. znak też takich co nic nie ruszali po zmianie na stożki i jakoś to jeździło. zależy od motocykla. trzeba eksperymentować. ja do swojej xs zakładałem akcesoryjne gaźniki i było sporo regulacji, zmian dysz itp. nadal nie pracuje idealnie ale jakoś się z tym uporamy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...