rom996 Opublikowano 20 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2012 no niestety "motocykle uzywane' to zbior katalogowych informacji tzn jak ,gdzie i kiedy powstal dany motocykl i jakie zmiany zaszly w czasie produkcji, typowe usterki itd. swego czasu Pawel Boruta w ŚM pisal fajne teksty na temat uzywek. bylo czuc ze mial z motocyklem kontakt. te "bzdety" to mysle ze nie na temat moich wypocin? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michlasz Opublikowano 21 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2012 witam...A tak z innej beczki...może wie któryś ile powinno się odkręcić śrubkę od powietrza (biegu jałowego) w VTR Firestorm chodzi mi o tą śrubkę co znajduje się od spodu gaznika:P czytam tą serwisówke... ale moja znajomość angielskiego jest nikła i rozkładam ręce :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
westt Opublikowano 24 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2012 Co sądzicie o klockach hamulcowych TRW muszę wymienić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafał P Opublikowano 27 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2012 Witam kolegów i koleżanki Mam wielką prośbę do osób które są posiadaczami VTRki 1000 F. Chodzi mianowicie o zębatki.Kiedy kupiłem motocykl, a przesiadłem się z CBR600F to spalanie było większe ale nie do przesady. Motocyklem jezdze bardziej turystycznie i na odcinku 250km spalanie średnie w trasie wyniosło 7,5l/100km. Po wymianie łańcucha coś się zmieniło, motocykl przy jeszcze bardziej spokojnej jedzie nie potrafi zejsc do normalnego spalania a 6bieg muszę wrzucać dopiero przy 140km/h aby miał równe obroty około 3700-4000/min.W miescie to juz w ogóle porażka, 2 bieg przy około 70km/h (pisze orientacyjnie, bo w tym roku jedziłem po osiedlu jak dotąd) ale gadałem z golegami co mają VTRki w miescie i oni takich problemów nie mają-zdjagnozowaliśmy, że chodzi o zębatki. Ale szukałem w necie i wiekszośc sprzedających oferuje komplety przód 16 a tył41zębów. W larssonie mają od 14 do 17 zębów przód a tył od 40do46 i teraz nie wiem jak dobrać aby było dobrze.Nie chce motocykla do stuntu, ale też takiego co leci 300km/h a przy tym pali na codzien 12l w miescie. I teraz prośba do tych, co im motocykle VTR mniej palą niz innym na forum aby sprawdzili dokładnie ilośc zębów u siebie w zębatkach i dali znać. Dzięki i pozdrawiamRafał P. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
westt Opublikowano 27 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2012 A jakie zębatki są u Ciebie standard to 16 i 41 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafał P Opublikowano 28 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2012 No takie mam 16 przód i 41 tył-po wymianie. Nie wiem jakie miałem przed wymianą ale z pewnością inne, bo motocykl mniej palił w trasie o średnio 2 litry na 100km, dodatkowo naprawdę muszę się pomęczyć i jeździć tak taryfiarz aby osiągnąć 10litrów w mieście. Leciałem ze znajomymi, oni na GSXR750, FJ1200, CBR 600F4i, yamaha R6 i R1 i tylko ja na drogach lokalnych przy 100-110km/h jechałem na 4 biegu a koledzy na 6. I motocykl już mi przez to spalanie nie sprawia żadnej frajdy i tak być nie może. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rom996 Opublikowano 28 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2012 ja bym nie kombinowal, jesli masz inne to zamien na oryginaly.zawsze troche bedzie szarpala bo to V-ka. ja mam standartowe(i naleze do tych, ktorym pali troche mniej, ale to jest temat rzeka) na 6biegu: 3tys obr 90 km/h , 4tys 120 , 5tys niecale 150. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafał P Opublikowano 29 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2012 ja bym nie kombinowal, jesli masz inne to zamien na oryginaly.zawsze troche bedzie szarpala bo to V-ka. ja mam standartowe(i naleze do tych, ktorym pali troche mniej, ale to jest temat rzeka) na 6biegu: 3tys obr 90 km/h , 4tys 120 , 5tys niecale 150. no u mnie się nie da na 6 biegu tyle jechać. 4tys obrotów to u mnie kolo 140i więcej km/h jak w trasie lecialem 100-140km/h to mi srednie spalanie wyszlo 9l i wcale nie krecilem. ponizej 140km/h nie da sie jechac na 6biegu. Pytanie - jakie sa oryginalne? bo w manualu nie znalazłem a w ogloszeniach na allegro wiekszosc proponuje 16 i 41 -i ja tyle mam, a przed wymianą nie wiem ile mialem, bo robil to mechanik a sprawa wyszla po kilku miesiacach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rom996 Opublikowano 29 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2012 stosunek obrotow do predkosci wskazuje na dluzsze przelozenie, a to znaczy ze spalanie jak juz to powinno zmalec. raczej nie rozumiem nic z tego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guti Opublikowano 29 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Lutego 2012 Rafał to co opisujesz jest (co najmniej) dziwne , lub nie do końca dobrze opisane . Jeśli masz korony 16/41 to powinieneś mieć baaardzo podobne prędkości przy tych obr. jak Rom opisuje . A tak na marginesie , Jesteś pewien czy mechanik wymienił w Twoim Moto tylko napęd i nie grzebał w gaźnikach np , że poszło Ci spalanie ? Przecież przełożenia w skrzyni musisz mieć takie same , i teraz masz napęd standardowy 16/41 ... co przychodzi mi do głowy inna średnica tylnego koła ... W mieście VTR można dobić wysokie spalanie jak będziesz łoił po manecie i stał w korkach , ale w sumie w Elblągu nie ma takich korków (bynajmniej nigdy na takie nie trafiłem) i piszesz , że nie odwijasz agresywnie wiec nie kumam ... Nie wiem też co wam szarpie , trochę obr i nie szarpie ... :icon_twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafał P Opublikowano 1 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2012 (edytowane) Słuchajcie. Spalanie to raz-że wzrosło.2 ja mam zębatki 16 i 41 ale 6 bieg moge wbic dopiero przy 140km/h.Jadąc 100km/h muszze jechać na 4 biegu, bo na 5 też są za niskie obroty. na biegach1-2-3 jezdze od niskich obrotów np 2 tys ale na 5 i 6 biegu aby byly równe obroty i moto jechało musze miec 3800 i więcej-a wtedy to musze już jechac te 140km/h wiec na takiej drodze Elbląg-Braniewo musze jechac na 4 biegu albo zapindalac, zero turystyki itd. Co do jazdy po miescie, to pali mi 10l/100km jak jezdze jak taryfiarz, bo jakbym jezdził tak jak się powinno jezdzić to mialbym 12-14. Jadąc po E7 z Elblaga do Ostródy jeszcze w czasie remontów drogi ale bez korków i dośc równo spaliła mi srednio 9-9,5litra na 100km a to juz przesada.Sparwzdiłem dokładnie i na przodzie mam zamontowaną 16 fabryczną, łańcuch ma 102 ogniwa, tylna zębatka chyba JT 41zębów a naciąg łańcucha mam w połowie(na nowym łańcuchu przejechałem 3000km).Pozyczyłem zebatke 45zębów od gsxra i w wolnym czasie -bede musiaql skorzystac z uprzejmosci znajomych, aby ja wymienic obadac obroty a pozniej zakupic i zainstalowac odpowiednia na tył Co do zasad dobierania zębatek-podam prosty przykład z rowerów, aby szybko jechac wrzucamy przód duża zebatka a tył mała, wtedy ciezko nam sie pedaluje ale szybko jedziemy, natomiast aby wjechac pod gore lub jechac na 1 kole, wrzucamy z przodu małą zebatke a z tylu największa, wtedy mniej sie meczymy, mimo ze obroty naszego pedalowania wzrastają-podobnie w motocyklu. A i jeszcze jedno: na mojej vtr nie da się wyjsc w miescie z zakretu na 2 biegu, konieczna redukcja na 1 lub palenie sprzegla w celu wyrownania obrotów Edytowane 1 Marca 2012 przez Rafał P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kysa275 Opublikowano 1 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2012 Silnik prosi się o serwis, jeśli przy obrotach 3800 nie ma siły jechać to ewidentnie brakuje mu mocy. Napęd zostaw bo jest taki jak ma być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rom996 Opublikowano 1 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2012 masz standartowe zebatki wiec to nie moze byc przyczyna klopotow. moze faktycznie warto zrobic przeglad zawory/gazniki. z drugiej strony przy obr ok 4tys 140 km/h to za duzo, wiec tez troche dziwne. faktem jest ze na 6 nie ma co przyspieszac ponizej 4tys ale jest to jak najbardziej mozliwe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guti Opublikowano 1 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2012 Nie wiem jak inni , ja tam starałem się nie schodzić niżej jak 4500-5000 obr/min (od 3 biegu w górę) , od tej wartości vtr zaczyna jechać wdł. mnie , ( miałem serie i seryjne ustawienia ) , bo raz - szkoda pieca , a dwa - tam nie ma mocnego dołu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafał P Opublikowano 1 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2012 Zawory i silnik mam w dobrym stanie, robiłem głowice 2 lata temu. MOze synchro by sie przydało ale motocykl zmienił swoja charakterystyke po zebatkach. silnik moze jechac na najwyzszym biegu te 3800 ale to nie to. od 4 idzie jak trzeba, ale gadalem ze znajomymi co maja vtr i oni jada np 100-120km/h na 6 biegu a ja musze na 4, bo na 6 mialbym 1,5-2 tys obr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.