Skocz do zawartości

Kawasaki Ninja 250R - Zalewajacy wtrysk


Shinigami
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Problem dotyczy Kawasaki Ninja 250R 2008 na wtrysku. Jest jedna sonda lambda.

Tutaj chciałbym przeprosić Pana Adama za zawracanie dupy na PW :)

 

Oto historia mojego problemu:

 

Miałem przegrzany silnik i musiałem wymienić: tłoki, pierścienie i uszczelkę pod głowicą. Cylinder trzymał normy serwisowe więc dałem mu spokój. Poskładałem wszystko zgodnie z serwisówką, smarując i dokręcając wg zadanych wartości oraz rad Adama.M. Musialem poprawić gumowe krućce dolotu.

Rąbnąłem się z rozrządem o jeden ząbek dolotu i trudno bylo uruchomić silnik przy czym jak już zaskoczył po kręceniu bardzo niechętnie schodził z obrotów. Potem już tylko parchała w dolot.

Poprawiłem, sprawdziłem chyba 35 razy i poskładałem. Jest tak równo, że równiej być nie może.

 

Znowu długo długo męczyłem ją żeby zaskoczyła, w końcu się udało. Parchała, chodziła jak traktor aż jakoś się w miarę ustabilizowało. Nie chciała trzymać jałowych obrotów i już nieco lepiej ale nadal nie bardzo schodziła z obrotów. Gdy temp. silnika spadła poniżej 40 stopni znowu chwilę trzeba było pokręcić rozrusznikiem.

 

Dzisiaj mi się nie udało uruchomić silnika. Wykręciłem świece i brzegi były w sadzy a one same zalane :banghead:

 

Sprawdziłem

Rozrząd - OK zawory nie spotkały się z tłokiem.

Luzy zaworowe - idealnie po środku tolerancji

Lewe powietrze - brak

sonda lambda - sprawna, jej odłączenie powoduje świecenie kontrolki FI

czujnik dolotu - sprawny, odłączenie powoduje świecenie FI

pompa w zbiorniku sprawna i dobrze pompuje

czujnik otwarcia przepustnicy sprawny.

 

Moim skromnym zdaniem wtryskiwacze leją gdyby było inaczej to sonda i ECU dostosowałby się do nowych warunków pracy.

Pytania zasadnicze.

1 Czy coś przegapiłem ?

2 Jak wyczyścić wtryskiwacze doraźnie tj. nie w czasie jazdy ?

Czytałem o preparatach dodawanych do benzyny ale nie wiem czy spełniają swoje zadanie w roli płukanki ?

Edytowane przez Shinigami
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzenie sondy lambda jak i innych czujnikow nie polega na ich odlaczeniu i sprawdzeniu czy swieci kontrolka FI.. Upewnij sie takze 10 razy czy podlaczyles wszystkie przewody, objawy masz takie jakbys nie podlaczyl jakiegos czujnika temperatury, w glowicy np

Edytowane przez cyborg78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję, że eksperymentujesz na swoim motocyklu w tak ''profesjonalny'' sposób, bo jeśli to usługa to gratuluję odwagi zlecającemu jej wykonanie. Najczęstrzym niedopatrzeniem przy składaniu przez partyzanta jest rozłączenie przewodu podciśnienia idącego do czujnika ciśnienia bezwzględnego MAP w kolektorze ssącym. Przy rozłączonym podciśnieniu ECU wysterowuje bardzo bogatą mieszankę odpowiadającą nawet więcej niż otwartej przepustnicy z racji braku jakiejkolwiek wartości podciśnienia. Jeśli jeszcze jakaś siła nie podkusiła Cię do rozmontowywania i czyszczenia wtryskiwacza to niech Bóg broni przed tą operacją...jeśli to Twój motocykl to luźno, psuj do woli :flesje:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ekperymentuje tylko staram się znaleźć problem mając serwisówkę od gaźnikowca co nei jest takie prostę. Z wtrysku mam tylko schemat elektryki :wink:

Jestem pewien, że wszystko jest podłączone ale jeszcze sprawdzę styki od MAP sensora, może przy zdejmowaniu glowicy go rozłączyłem choć nie kojarze żeby to robił.

Głowica nie ma swojego czujnika temp. jest tylko jeden zaraz za termostatem. To jest kolejna różnica od gaźnikowca który ma bezpośrednio przed wylotem z chłodnicy.

 

Wtrysków jeszcze nie wyciągałem ale jak peryferia będą ok to tylko one zostają. Przypominam, że problem nie występuje tylko na zimno czy na ciepło ale w całym zakresie temeratur a najbardziej gdy czujnik temp. wskazuje mniej niż 40 stopni.

Z tego co pamiętam oddając maszynę do Cafe Racer na diagnostykę przed remontem żaden czujnik nie zgłaszał błędu to skłaniam się bardziej ku sugestii czikena929.

 

Nissan556 - To był problem wtryskiwacza czy jego sterownika ?

 

EDIT---------------------------------------------------------------------

 

Byłem w garażu, warsztacie jednym i drugim i wiem więcej ale nadal nie dość.

 

MAP podłączony i sprawny.

 

Zauważyłem, że schodzenie z obrotów jednak jest ok. Wcześniej było źle przez wysoko ustawione jałowe obroty. Gdy jałowe są zupełnie wykręcone to da się uruchomić silnik lekko pracjąc manetką ale i tak trudno to idzie. Jakby się nie starał to każda wartość poniżej 2500-3000 obr/min powoduje zdychanie silnika i jest to raczej zalewanie.

Podczas wycieczki do MCS zauważyłem, że wydech jest głośniejszy i słychać dźwięk podobny do dziury w dolocie i to takiej dość słusznej.

 

Stojąc nad kawą z mechanikiem dostałem dwie propozycje. Regulacja podciśnienia dolotu albo kalibracja przepustnicy. Czy to ma związek z zalewaniem ?

Edytowane przez Shinigami
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Z resztą to nie bardzo ma sens przy szynie która nie ma regulatora ciśnienia. Po przekręceniu kluczyka pompa w zbiorniku tłoczy paliwo do szyny i zatrzymuje się. Jej praca zaczyna się gdy silnik zostanie uruchomiony.

Edytowane przez Shinigami
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i w ten sposób wcale mi nie pomagasz :icon_rolleyes: Doceniam, że masz wiedzę na temat wtrysku ale jak masz siedzieć i prawić bzdury jak stary mechanik który pozjadał wszystkie rozumy to szukaj słuchaczy w piaskownicy.

 

Po 2 godzinach szukania znalazłem serwisówkę do wtrysku i teraz jestem dużo mądrzejszy w wartości napięć na czujnikach, podciśnień w dolocie, napraw i regulacji wszystkiego co związane z pracą silnika :buttrock:

 

Jutro skoczę na warsztat, złapię się za wakuometr i wyreguluję to. Jak mi się uda dojść do ładu z jałowymi to skasuję zapisane błędy.

 

Sama serwisówka ma jasny zapis, że jeśli kontrolka FI nie świeci się to problemu należy szukać w mechanice silnika i osprzętu. to chociaż tyle się wyjaśniło.

Edytowane przez Shinigami
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego zmierzyłbym jednak ciśnienie spręzania na początek. Pompa ma pewnie jakiś regulator wbudowany w samą pompę, nie miałem doczynienia z tym motocyklem więc zgaduje.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wakuometrem chce wyrównać podciśnienie w dolotach. Sprężanie jest w porządku bo mocy mu nie brak i przepala nadmiar wahy. Chociaż jak znajdę na warsztacie manometr to też przy okazji sprawdzę.

 

Regulator ciśnienia paliwa. Jednak jest ale na szczęście nie mówiłem, że go w ogóle nie ma :D Regulacją zajmuje się Relay Box.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wakuometrem chce wyrównać podciśnienie w dolotach. Sprężanie jest w porządku bo mocy mu nie brak i przepala nadmiar wahy. Chociaż jak znajdę na warsztacie manometr to też przy okazji sprawdzę.

 

Regulator ciśnienia paliwa. Jednak jest ale na szczęście nie mówiłem, że go w ogóle nie ma :D Regulacją zajmuje się Relay Box.

 

Jednak mówiłeś cytuję"Nie. Z resztą to nie bardzo ma sens przy szynie która nie ma regulatora ciśnienia. Po przekręceniu kluczyka pompa w zbiorniku tłoczy paliwo do szyny i zatrzymuje się. Jej praca zaczyna się gdy silnik zostanie uruchomiony."

A teraz posłuchaj starszych i na początek sprawdź ciśnienie paliwa w magistrali wtrysku bo od niego zależy ile paliwa dostaje silnik.

 

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż ja mam powiedzieć... stary 34-letni dziad ze mnie co pojęcia nie ma i szuka słuchaczy na forum. W piaskownicach ciężko znaleźć dzieci bo wszystkie siedzą przed komputerami. No jeśli to kawasaki to układ wtrysku DFI KEIHIN to na pewno ... pewnie ttk bez subtrota z pompą in-tank z zintegrowanym regulatorem i stałym ciśnieniem 310kPa. Każdy producent raczej trzyma się sprawdzonych układów paliwowych, elektronicznych etc jak np. Honda swojego systemu PGM-FI. Wg ciebie kolego ciśnienie reguluje RELAY BOX co w wolnym tłumaczeniu znaczy oczywiście skrzynka z przekaźnikami w której to zapewne mieści się FUEL PUMP CUT-OFF RELAY którego cewka jest sterowana modułem dlatego wyłącza się po 3 sekundach od momentu przekręcenia kluczyka na on i kill switcha na run. Dopiero gdy moduł dostaje sygnał o pracy silnika z ckp i cmp daje ciągłą masę cewce przekaźnika co implikuje permanentną pracę pompy. Ale może są już nowatorskie metody ustalania stałego ciśnienia w układzie paliwowym systemem przekaźników o którym ja nic nie wiem i nic takiego nie spotkałem w mojej dotychczasowej praktyce warsztatowej. Może ja faktycznie zupełnie niepotrzebnie zabieram tu głos skoro zupełnie nie rozumiem tego jak powinno sie naprawiać motocykl, jak diagnozować sensorykę ( nie znałem metody "odłącz- zobacz MIL- podłącz") Nie wiem po co ja używam zestawu do pomiaru ciśnienia paliwa w układach wtryskowych skoro ich pomiar nie ma sensu bo pompa się wyłącza a ciśnieniem zarządzają przekaźniki:)) Zawsze można zrobić balans przepustnic i kalibrację choć ja też zupełnie nie kumam co tam się kalibruje :flesje:

 

sora za skladnie

 

A tak na marginesie zapytam; Jak sonda lambda dopasowuje się do nowych warunków pracy? Tego też nie rozumiem więc bardzo będę wdzięczny za wytłumaczenie ponieważ cała moja wiedza na temat działania i roli sond lambda w silnikach ZI legła w gruzach :icon_rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...