Skocz do zawartości

Kto jezdzi nowa Super Tenere XTZ 1200


Rekomendowane odpowiedzi

Denerwująca wada. ZE ma kierownicę na "miękkim" zawieszeniu i ... potwierdziłem wczoraj kolejny raz, że wystarczy lekki kontakt z podłożem - gleba parkingowa i ... wykrzywia się. Niby można ja prostować uderzeniami na skręconym kole ale... do końca nie wiadomo czy jest prosta 100 % czy nie. Na spotkaniu jeden kolega też zauważył ten problem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,mam pytanie dotyczące kultury pracy silnika.Mianowicie kiedy ostro przyspieszam słyszę pomiędzy 3 a 4 tyś obrotów zmianę dzwięku pracy silnika jakby ostre rzężenie,pukanie trudno to ubrać w słowa.Nie mam możliwości porównania z innym motkiem żeby potwierdzić, czy to jest tak że ten typ tak ma,czy może wymaga jakiejś regulacji lub synchronizacji,tyle że przed sezonem robiłem duży przegląd w KMJ w Gdańsku i wszystko było robione.Jeszcze jedna sprawa bardzo denerwująca podczas wolnej jazdy szczególnie w korku,moto nie jedzie płynnie,szarpie.Kolega jeżdzi nowym Transalpem i twierdzi że też ma szarpanie, no ale to jednak całkiem inny motek.Więc panowie Teresiarze jak sprawa wygląda w waszych Tereskach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko w normie :D Ten typ tak ma, przynajmniej moja ma tak samo i jeszcze kilka innych, Olej 15W50 troszke pomaga, ale generalnie 110KM z dwóch cylindrow?? Cos sie musi tluc :D praw fizyki nie oszukasz.

Na wstępie się przywitam z wszystkimi , pozdrowienia z Opola. Od paru miesięcy śmigam Tereska( zapewne to ta ciemna którą ktoś z forumowiczów widział pod Kluczborkiem ;-) ) , przesiadlem sie z DL 1000 bo mega mnie irytowalo klekotanie kosza sprzeglowego. Powiem szczerze, że mialem nadzieje ze ST bedzie wolna od drgań i wibracji ale niestety tak nie jest. Dzwiek klekoczącego dekompresora troche rozwala w moto za tyle kasy :-) . Ogólnie moto bardzo spoko naprawdę mało pali, mniej niż DL. Powiem tak na setki motocykli w Alpach które mijałem 50% to niby rozpadające sie i psujące gs-y na których niewiedzieć czemu jeździ pół europy i nie narzeka ;-) ST milolem 3! Haha. Chyba w Polsce jest najwieksza grupa posiadaczy w europie! Pozdrawiam i lewa w góre !

Ps. Sory za błędy piszę z telefonu chwilowo nie mam kompa i jest ciężko...

Ps2 Jest ktoś z okolic Opola!? Chcialbym porownać to i owo w moto i pogadać ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.Moja Tenera zaczęła lekko nie domagać.Ostatnia przejażdżka po winklach i zauważyłem dziwnie pracującą skrzynie biegów.Problem jest taki ze od 1 do 6 wszystko pyka , od 6 do 4 jest ok.Ale od 4 do 1 mam problem by zredukować. Dźwignia zmiany po wielokrotnym wciskanie dopiero napotyka znajomy opór i wskakuje bieg niższy . Czy ktoś ,coś podobnego przerabiał? Robiłem regulacje na klatce.Mysle czy układ hydrauliczny nie jest za powietrzony?Jak coś nie wymyślę to za dwa tygodnie do serwisu dam i zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.Moja Tenera zaczęła lekko nie domagać.Ostatnia przejażdżka po winklach i zauważyłem dziwnie pracującą skrzynie biegów.Problem jest taki ze od 1 do 6 wszystko pyka , od 6 do 4 jest ok.Ale od 4 do 1 mam problem by zredukować. Dźwignia zmiany po wielokrotnym wciskanie dopiero napotyka znajomy opór i wskakuje bieg niższy . Czy ktoś ,coś podobnego przerabiał? Robiłem regulacje na klatce.Mysle czy układ hydrauliczny nie jest za powietrzony?Jak coś nie wymyślę to za dwa tygodnie do serwisu dam i zobaczymy.

Jaki przebieg i ile do zmiany oliwy? Mam podobnie i podejrzewam przepracowany olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebieg 6500 km.XT1200ZE mam z 2014/08 myślę że zbyt świeże wszystko aloe cuda się zdarzają.

Mam również ZE z minimalnym przebiegiem 4000km. 2 tygodnie temu trasa 350 km w upale 33 stopnie i pod koniec drogi podobny problem. Tzn biegi w górę ok, a redukcja z wielkimi problemami. Myślałem że to przegrzanie Bóg wie czego? Zadzwonilem do Poland Position w Wwie i gościu rzekł, że mieli 1 taki przypadek, wymienili cuś tam od wybierania biegów i ponoć jest ok. Mi kazał przyjechać, dobiorą się do skrzyni i sprawdzą co i jak ale czasu nie mam. Teraz nie robie dłuższych tras, tak do 100km i biegi jak masełko w górę i w dół.

Wooosiu dawaj cynka co ustalisz w Twoim przypadku?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedź Alnitak . Faktycznie zrobiłem około 300km po górach i skrzynia nie miała litości . Jak tylko wrócę do Wrocka zaliczam serwis i dam znać w czym problem.Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam również ZE z minimalnym przebiegiem 4000km. 2 tygodnie temu trasa 350 km w upale 33 stopnie i pod koniec drogi podobny problem. Tzn biegi w górę ok, a redukcja z wielkimi problemami. Myślałem że to przegrzanie Bóg wie czego? Zadzwonilem do Poland Position w Wwie i gościu rzekł, że mieli 1 taki przypadek, wymienili cuś tam od wybierania biegów i ponoć jest ok. Mi kazał przyjechać, dobiorą się do skrzyni i sprawdzą co i jak ale czasu nie mam. Teraz nie robie dłuższych tras, tak do 100km i biegi jak masełko w górę i w dół.

Wooosiu dawaj cynka co ustalisz w Twoim przypadku?!

Paweł

 

ja osobiście miałem jeden problem ze skrzynia - nie mogłem wrzucić neutrala. Po ponownym uruchomieniu silnika wszystko było ok. Co do redukcji nie zaobserwowałem problemów. ostatnio we dwie osoby w górach z bagażem i było ok łacznie z szutrami.

 

pozdrawiam

 

UZI

 

ps. Paweł kiedy masz czas na kawę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni Koledzy i Koleżanki,

jako, że poważnie zastanawiam sie nad zakupem Tenerki proszę o pomoc. W internecie jedyne źródło inormacji na temat żywotności silnika to poniższy artykuł:

 

http://www.motocykl-online.pl/testy/YAMAHA-XT-1200-Z-Super-Tenere-Super-enduro,8173,1

 

Z niego wynika, że ów niby niewytężony silnik który czysto teoretycznie powinien przeżyć niejednego z nas...ma dość poważne/kosztowne wady co podważa teorie jakoby mniej rasowy silnik (w stosunku do GSa, Crosstourera, Tigera, itd..) miałby być odciążony na rzecz żywotniści :-(

 

Z tekstu/testu wynika, że przy naprawde żadnym przebiegu można wtopić na tłokach, zaworach (w konsekwencji gniazda zaworowe..), napinacz łańcucha, tarcze sprzęgła, i kupa jakichś tam innych już drobniejszych wad...jakaś masakra czy też akurat jakimś dziwnym trafem, testowany model miał totalnego pecha...???

Kilka wypowiedzi czytałem z których wynika GS sie nie umywa pod wzgledem trwałości do Tenerki ale jak wyglada prawda - proszę o szczere wypowiedzi bez unoszenia sie emocjami.... :-)

 

Byłem napalony na Tenerke ale po przeczytaniu artykułu to poważnie zwatpiłem w Yamahe... :-(

 

Naprawde cięzko się połapać w tym gdzie leży prawda, czy to użytkownik BMW czy Yamahy to każdy chwali swoje i nikt tak naprawde nie przyzna sie do tego co w jego maszynie piszczy.

 

Błagam o rzetelne info odnośnie jak to z tymi Tenerkami jest...??? Mo?że modele z 2013 roku są już pozbawione omawianych usterek..? Może fabryka stanela na wysokości zadania i swieższe modele już są dopracowane? Zależy mi na wersji XTZ a nie nowszej XTZE.

 

pozdrawiam ciepło i z góry dziękuje za zrozumienie wszelaką pomoc!!! :notworthy:

Edytowane przez osu!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej Osu ! Co prawda za świeży model żebym coś wniósł, ale zalety wersji ZE są dla mnie odczuwalne przy różnorodnej trasie (asfalt,dziury, szutry) zmiana charakterystyki zawieszenia jest momentalna(bez zatrzymania i krecenia). Kolejny plus dla mnie to wyświetlacz (przejrzysty , pokazuje bieg wbity). Szyba regulowana i uchwyt na navi. Prawie całkowicie na LED-ach. Oczywiście niektórzy powiedzą że większość można dokupić. Więc może warto rozważyć wersje ZE.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...