bumet Opublikowano 19 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2010 (edytowane) Mi tez kazdy mowil zebym sie nie bral za zawory, lozyska w glowce ramy itp, spedzilem troszke czasu z ksiazka serwisowa i wszystko smiga jak ta lala, moze wydac sie to smieszne ale jest duzo filmikow na youtube.com, wpisz np. KTM EXC 520 engine albo engine maintanance i moze cos znajdziesz, w 3 sekundy znalazlem jeden filmik jak wymienic uszczelkie w pompie wody , warto sprubowac samemu cos zrobic zeby na przyszlosc wiedziec co i jak. Obczaj jeszcze tez klip Edytowane 19 Października 2010 przez bumet Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MAAX Opublikowano 19 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2010 Ja widze ze w ogole ty w oogle nie masz pojecia o mechanice , oddaj moto na serwis , EXC to motocykle wyczynowe i wymagaja fachowej obslugi ze wzgledu na obciazenie tak malego silnika. Robic sam mogl bys starego singla klasy 600+ ccm. Owszem duzej wiedzy nie mam, ale podkreslam chce sprobowac i sie nauczyc! To, ze EXC to motocykl wyczynowy to mnie kolega nie oswiecil siedze w temacie hard-enduro od 8lat, ostatnie 4sezony latam w klubie motocrossowym (km-cross lublin), ze startami wlacznie. Dokladnie wiem na jakie obciazenia takie moto jest narazone, ze zuzywa sie znacznie szybciej niz "szosowka". Mialem przeyjemnosc posiadnaia kilku asfaltow, ktorymi nawinalem nie malo km po polsce i zagranica. W tym samym czasie zawsze posiadalem tez co prawda soft-endurko (5 sezonow dr600). Wiem ile mnie kosztuje utrzymanie szosowych a ile wyczynowki. Normalnie swojego EXC oddawalem do Fffachowca przez duze F (lubelski diler KTM), ktorego znam kilka latek. Wiec taka wiedze posiadam od dawna. Dlatego nie boje sie probowac sam bo wiem, ze gdy tylko mnie cos przerosnie silnik trafi w jego rece. wyjde na gbura ale rowniez uwazam, ze nauke powinienes rozpoczac od zrobienia remontu np w dt125, xt 600, mz... ale probuj. Za malolata bawilem sie w remonty ogarka i wsk :icon_biggrin: . Mi tez kazdy mowil zebym sie nie bral za zawory, lozyska w glowce ramy itp, spedzilem troszke czasu z ksiazka serwisowa i wszystko smiga jak ta lala, moze wydac sie to smieszne ale jest duzo filmikow na youtube.com, wpisz np. KTM EXC 520 engine albo engine maintanance i moze cos znajdziesz, w 3 sekundy znalazlem jeden filmik jak wymienic uszczelkie w pompie wody , warto sprubowac samemu cos zrobic zeby na przyszlosc wiedziec co i jak. Obczaj jeszcze tez klip Zgadzam sie z Kolega. Wszystko na youtubie, i innych przewertowalem juz wczesnij. Tez robilem lozyska glowki ramy, uszczelniacze przedniego zawieszenia, demontaz cewek, regulacja zaworow (po kilku latach, pomocy kolegi teraz robie sam), itp. Nie robilem nigdy sam remontu silnika!!! co się działo zanim stanął silnik?Grzal się ,ta\racił moc? Moc byla ok. Z grzniem tez raczej nic nie zaowazylem. Poprostu podczas jazdy zgasl, stana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jawa350ts Opublikowano 19 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2010 Owszem duzej wiedzy nie mam, ale podkreslam chce sprobowac i sie nauczyc! To, ze EXC to motocykl wyczynowy to mnie kolega nie oswiecil siedze w temacie hard-enduro od 8lat, ostatnie 4sezony latam w klubie motocrossowym (km-cross lublin), ze startami wlacznie. Dokladnie wiem na jakie obciazenia takie moto jest narazone, ze zuzywa sie znacznie szybciej niz "szosowka". Mialem przeyjemnosc posiadnaia kilku asfaltow, ktorymi nawinalem nie malo km po polsce i zagranica. W tym samym czasie zawsze posiadalem tez co prawda soft-endurko (5 sezonow dr600). Wiem ile mnie kosztuje utrzymanie szosowych a ile wyczynowki. Normalnie swojego EXC oddawalem do Fffachowca przez duze F (lubelski diler KTM), ktorego znam kilka latek. Wiec taka wiedze posiadam od dawna. Dlatego nie boje sie probowac sam bo wiem, ze gdy tylko mnie cos przerosnie silnik trafi w jego rece. Za malolata bawilem sie w remonty ogarka i wsk :icon_biggrin: . Zgadzam sie z Kolega. Wszystko na youtubie, i innych przewertowalem juz wczesnij. Tez robilem lozyska glowki ramy, uszczelniacze przedniego zawieszenia, demontaz cewek, regulacja zaworow (po kilku latach, pomocy kolegi teraz robie sam), itp. Nie robilem nigdy sam remontu silnika!!! Moc byla ok. Z grzniem tez raczej nic nie zaowazylem. Poprostu podczas jazdy zgasl, stana. Myślę że miałeś dużo szczęścia.Prawdopodobnie odkręciłasię śróba od odpężnika i zablokowała silnik. Zdejmij na początek kapę od zawoów i sprawdz to zanim zabierzesz się za rozbieranie silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghollum Opublikowano 19 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2010 (edytowane) Myślę że miałeś dużo szczęścia.Prawdopodobnie odkręciłasię śróba od odpężnika i zablokowała silnik. Zdejmij na początek kapę od zawoów i sprawdz to zanim zabierzesz się za rozbieranie silnika Jak ŚRUBA od odprężnika? kolega widział odprężnik w tym silniku? :icon_mrgreen: na 90% korba. Edytowane 19 Października 2010 przez ghollum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyll Opublikowano 19 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2010 jakby komuś nawalił wyrostek to tez jest filmik na YT: troche z wikipedii: http://pl.wikipedia.org/wiki/Wyrostek_robaczkowy troche forum: http://www.echirurgia.pl/ i mozna ciąć. powodzenia ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YAGO Opublikowano 19 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2010 (edytowane) Ja widze ze w ogole ty w oogle nie masz pojecia o mechanice , oddaj moto na serwis , EXC to motocykle wyczynowe i wymagaja fachowej obslugi ze wzgledu na obciazenie tak malego silnika. Robic sam mogl bys starego singla klasy 600+ ccm. w 100% sie zgadzam tylko wiemy jak wyglada fachowosc w wiekrzosci serwisow... czasem bywa tak ze wlasciciel z mala wiedza i duza starannoscia zrobi to lepiej niz "pan mechanik" w "serwisie", moze ktos by poprostu polecil koledze gdzie moze oddac moto bez strachu Edytowane 19 Października 2010 przez YAGO Cytuj Usługi IT - www.tricori.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bumet Opublikowano 19 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2010 Niektore wypowiedzi sa wrecz odstraszajace, po co istnieje to forum? Kolega nie pyta sie co ma zrobic mechanik tylko chce aby ktos mu doradzil w sprawie remontu silnika albo podania najprawdopodobnej przyczyny usterki. Prawie w kazdym poscie pierwsza odpowiedz to ,,idz do mechanika i zostaw ten silnik w spokoju'' juz chyba nikt nie pamieta jak sie mialo Junaki i WSKi i co tez ktos latal do mechanika? :crossy: 1. Ksiazka serwisowa. 2.Odpowiednie narzedzia (Mlotek i przecinak :wink: ) 3. 4 Debowe Mocne i 2 paczki fajek. I do roboty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saltus Opublikowano 19 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2010 (edytowane) 4 dębowe i 2 paczki fajek to możesz sobie konsumować do odśnieżania a nie do remontu silnika EXC-R ;) Panowie wcześniej dobrze mówią, to nie jest silnik, na którym można się nauczyć mechaniki nie ponosząc przy tym sporych kosztów :icon_exclaim: Edytowane 19 Października 2010 przez Saltus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rahim711 Opublikowano 19 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2010 jakby komuś nawalił wyrostek to tez jest filmik na YT: troche z wikipedii: http://pl.wikipedia.org/wiki/Wyrostek_robaczkowy troche forum: http://www.echirurgia.pl/ i mozna ciąć. powodzenia ;] WTF? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fxrider Opublikowano 19 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2010 WTF? http://pl.wikipedia.org/wiki/Ironia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 19 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2010 W sumie koledzy maja racje - szczegolnie ze exc jest przystosowane do rozbierania , a silnik to pare srubek , lozyska i duze elementy jak korba , ale i tak po wyjeciu walu , musisz oddac wszystko do pomiarow i oceny zuzycia ( wal , tlok , cylinder , lozyska walu i balansera radze odrazu wymienic itp . Byle robic z glowa . Zreszta sam producent podaje , ze niektore elementy wymienia sie co ilosc MTH , bez wzgledu na ich stan. Warto bylo by to robic przynajmniej z kims kto ma pojecie o mechanice. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 19 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2010 To na czym teraz stanales ? Pamietaj wszystko b. delikatnie, bo rozne moga byc przyczyny takiego naglego staniecia i szkoda by bylo cos zepsuc. W wypadku zatarcia korby tez czulem spadek mocy przez krotka chwile, wiec dziwne ze nic nie poczules, gdyby to rzeczywiscie byla korba. Kto robi KTM w Lublinie, Skora ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 20 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2010 Skóra ;] Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MAAX Opublikowano 20 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2010 To na czym teraz stanales ? Pamietaj wszystko b. delikatnie, bo rozne moga byc przyczyny takiego naglego staniecia i szkoda by bylo cos zepsuc. W wypadku zatarcia korby tez czulem spadek mocy przez krotka chwile, wiec dziwne ze nic nie poczules, gdyby to rzeczywiscie byla korba. Kto robi KTM w Lublinie, Skora ? Wczoraj wieczorem zaczalem rozbierac silnik oczywiscie wszystko z nalezyta delikatnoscia (w granicach rozsadku). Poszlo bez zadnego problemu. Juz w pierwszej fazie wyszlo o co chodzi. PS. W Lublinie oczywiscie Tomek-Skora z ktorym razem motorzymy weekendowo-terenowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek1281 Opublikowano 20 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2010 To o co chodzi? Jak wyszło w pierwszej fazie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.