Skocz do zawartości

Motocykl zatarty!!! Jak poznać na którym podzespole?


MAAX
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mi tez kazdy mowil zebym sie nie bral za zawory, lozyska w glowce ramy itp, spedzilem troszke czasu z ksiazka serwisowa i wszystko smiga jak ta lala, moze wydac sie to smieszne ale jest duzo filmikow na youtube.com, wpisz np. KTM EXC 520 engine albo engine maintanance i moze cos znajdziesz, w 3 sekundy znalazlem jeden filmik jak wymienic uszczelkie w pompie wody

, warto sprubowac samemu cos zrobic zeby na przyszlosc wiedziec co i jak.

 

Obczaj jeszcze tez klip

Edytowane przez bumet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja widze ze w ogole ty w oogle nie masz pojecia o mechanice , oddaj moto na serwis , EXC to motocykle wyczynowe i wymagaja fachowej obslugi ze wzgledu na obciazenie tak malego silnika. Robic sam mogl bys starego singla klasy 600+ ccm.

Owszem duzej wiedzy nie mam, ale podkreslam chce sprobowac i sie nauczyc!

To, ze EXC to motocykl wyczynowy to mnie kolega nie oswiecil siedze w temacie hard-enduro od 8lat, ostatnie 4sezony latam w klubie motocrossowym (km-cross lublin), ze startami wlacznie. Dokladnie wiem na jakie obciazenia takie moto jest narazone, ze zuzywa sie znacznie szybciej niz "szosowka". Mialem przeyjemnosc posiadnaia kilku asfaltow, ktorymi nawinalem nie malo km po polsce i zagranica. W tym samym czasie zawsze posiadalem tez co prawda soft-endurko (5 sezonow dr600). Wiem ile mnie kosztuje utrzymanie szosowych a ile wyczynowki. Normalnie swojego EXC oddawalem do Fffachowca przez duze F (lubelski diler KTM), ktorego znam kilka latek. Wiec taka wiedze posiadam od dawna. Dlatego nie boje sie probowac sam bo wiem, ze gdy tylko mnie cos przerosnie silnik trafi w jego rece.

 

wyjde na gbura ale rowniez uwazam, ze nauke powinienes rozpoczac od zrobienia remontu np w dt125, xt 600, mz... ale probuj.

Za malolata bawilem sie w remonty ogarka i wsk :icon_biggrin: .

 

Mi tez kazdy mowil zebym sie nie bral za zawory, lozyska w glowce ramy itp, spedzilem troszke czasu z ksiazka serwisowa i wszystko smiga jak ta lala, moze wydac sie to smieszne ale jest duzo filmikow na youtube.com, wpisz np. KTM EXC 520 engine albo engine maintanance i moze cos znajdziesz, w 3 sekundy znalazlem jeden filmik jak wymienic uszczelkie w pompie wody

, warto sprubowac samemu cos zrobic zeby na przyszlosc wiedziec co i jak.

 

Obczaj jeszcze tez klip

Zgadzam sie z Kolega.

Wszystko na youtubie, i innych przewertowalem juz wczesnij.

Tez robilem lozyska glowki ramy, uszczelniacze przedniego zawieszenia, demontaz cewek, regulacja zaworow (po kilku latach, pomocy kolegi teraz robie sam), itp. Nie robilem nigdy sam remontu silnika!!!

 

co się działo zanim stanął silnik?Grzal się ,ta\racił moc?

Moc byla ok. Z grzniem tez raczej nic nie zaowazylem. Poprostu podczas jazdy zgasl, stana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem duzej wiedzy nie mam, ale podkreslam chce sprobowac i sie nauczyc!

To, ze EXC to motocykl wyczynowy to mnie kolega nie oswiecil siedze w temacie hard-enduro od 8lat, ostatnie 4sezony latam w klubie motocrossowym (km-cross lublin), ze startami wlacznie. Dokladnie wiem na jakie obciazenia takie moto jest narazone, ze zuzywa sie znacznie szybciej niz "szosowka". Mialem przeyjemnosc posiadnaia kilku asfaltow, ktorymi nawinalem nie malo km po polsce i zagranica. W tym samym czasie zawsze posiadalem tez co prawda soft-endurko (5 sezonow dr600). Wiem ile mnie kosztuje utrzymanie szosowych a ile wyczynowki. Normalnie swojego EXC oddawalem do Fffachowca przez duze F (lubelski diler KTM), ktorego znam kilka latek. Wiec taka wiedze posiadam od dawna. Dlatego nie boje sie probowac sam bo wiem, ze gdy tylko mnie cos przerosnie silnik trafi w jego rece.

Za malolata bawilem sie w remonty ogarka i wsk :icon_biggrin: .

Zgadzam sie z Kolega.

Wszystko na youtubie, i innych przewertowalem juz wczesnij.

Tez robilem lozyska glowki ramy, uszczelniacze przedniego zawieszenia, demontaz cewek, regulacja zaworow (po kilku latach, pomocy kolegi teraz robie sam), itp. Nie robilem nigdy sam remontu silnika!!!

Moc byla ok. Z grzniem tez raczej nic nie zaowazylem. Poprostu podczas jazdy zgasl, stana.

Myślę że miałeś dużo szczęścia.Prawdopodobnie odkręciłasię śróba od odpężnika i zablokowała silnik.

Zdejmij na początek kapę od zawoów i sprawdz to zanim zabierzesz się za rozbieranie silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że miałeś dużo szczęścia.Prawdopodobnie odkręciłasię śróba od odpężnika i zablokowała silnik.

Zdejmij na początek kapę od zawoów i sprawdz to zanim zabierzesz się za rozbieranie silnika

Jak ŚRUBA od odprężnika? kolega widział odprężnik w tym silniku? :icon_mrgreen: na 90% korba.

Edytowane przez ghollum
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja widze ze w ogole ty w oogle nie masz pojecia o mechanice , oddaj moto na serwis , EXC to motocykle wyczynowe i wymagaja fachowej obslugi ze wzgledu na obciazenie tak malego silnika. Robic sam mogl bys starego singla klasy 600+ ccm.

 

w 100% sie zgadzam tylko wiemy jak wyglada fachowosc w wiekrzosci serwisow... czasem bywa tak ze wlasciciel z mala wiedza i duza starannoscia zrobi to lepiej niz "pan mechanik" w "serwisie", moze ktos by poprostu polecil koledze gdzie moze oddac moto bez strachu

Edytowane przez YAGO

Usługi IT - www.tricori.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektore wypowiedzi sa wrecz odstraszajace, po co istnieje to forum? Kolega nie pyta sie co ma zrobic mechanik tylko chce aby ktos mu doradzil w sprawie remontu silnika albo podania najprawdopodobnej przyczyny usterki. Prawie w kazdym poscie pierwsza odpowiedz to ,,idz do mechanika i zostaw ten silnik w spokoju'' juz chyba nikt nie pamieta jak sie mialo Junaki i WSKi i co tez ktos latal do mechanika? :crossy:

 

1. Ksiazka serwisowa.

2.Odpowiednie narzedzia (Mlotek i przecinak :wink: )

3. 4 Debowe Mocne i 2 paczki fajek. I do roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 dębowe i 2 paczki fajek to możesz sobie konsumować do odśnieżania a nie do remontu silnika EXC-R ;)

Panowie wcześniej dobrze mówią, to nie jest silnik, na którym można się nauczyć mechaniki nie ponosząc przy tym sporych kosztów :icon_exclaim:

Edytowane przez Saltus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie koledzy maja racje - szczegolnie ze exc jest przystosowane do rozbierania , a silnik to pare srubek , lozyska i duze elementy jak korba , ale i tak po wyjeciu walu , musisz oddac wszystko do pomiarow i oceny zuzycia ( wal , tlok , cylinder , lozyska walu i balansera radze odrazu wymienic itp . Byle robic z glowa . Zreszta sam producent podaje , ze niektore elementy wymienia sie co ilosc MTH , bez wzgledu na ich stan. Warto bylo by to robic przynajmniej z kims kto ma pojecie o mechanice.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To na czym teraz stanales ?

Pamietaj wszystko b. delikatnie, bo rozne moga byc przyczyny takiego naglego staniecia i szkoda by bylo cos zepsuc.

W wypadku zatarcia korby tez czulem spadek mocy przez krotka chwile, wiec dziwne ze nic nie poczules, gdyby to rzeczywiscie byla korba.

Kto robi KTM w Lublinie, Skora ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To na czym teraz stanales ?

Pamietaj wszystko b. delikatnie, bo rozne moga byc przyczyny takiego naglego staniecia i szkoda by bylo cos zepsuc.

W wypadku zatarcia korby tez czulem spadek mocy przez krotka chwile, wiec dziwne ze nic nie poczules, gdyby to rzeczywiscie byla korba.

Kto robi KTM w Lublinie, Skora ?

Wczoraj wieczorem zaczalem rozbierac silnik oczywiscie wszystko z nalezyta delikatnoscia (w granicach rozsadku). Poszlo bez zadnego problemu. Juz w pierwszej fazie wyszlo o co chodzi.

PS. W Lublinie oczywiscie Tomek-Skora z ktorym razem motorzymy weekendowo-terenowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...