Skocz do zawartości

aaaach ta elektryka


willyfog
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

post typu: Huston mamy problem

 

MOTO: Ducati Monster 800 `04

 

OPIS:

Jezdze z Mateussem po miescie. Stajemy na poboczu. Silnik wylaczony - gadka szmatka i inne pierdoly. Moto na nozce. Przekrecam kluczyk odpalam, wrzucam jedynke i oczywiscie gasnie gdyz nozka byla rozlozona (norma). Skladam nozke przekrecam kluczyk do pozycji OFF, pozniej ON i ...... dupa. Nic brak pradu totalny. Tylko przelaczniki strzelaja (Main Relay). Podmieniam przelaczniki z moto Mateussa i znow dupa blada (jego tez strzelaja). Dzwonie do kumpla. Wpada samochodem, podlaczam kable od jego akku, niby lepiej wszystko ladnie swieci (kontrolki) wciskam rozrusznik i tylko raz strzelil przelacznik rozrusznika i nic.

Na szczescie przywiozl miernik. Okazuje sie ze bateria jest pelna ( w koncu ma 1,5 roku) ale w momencie wlaczenia kluczyka na ON napiecie spada do 8v. Wynika z tego ze gdzies jest przebicie albo ktorys z komponentow ma zwarcie. Oczywiscie bezpieczniki sprawdzone.

Porzucam Ducati w krzakach, jade do domu. Holuje go nastepnego dnia do garazu i caly wieczor bawie sie w zgadywanie poprzez odlaczanie kolejnych komponentow elektrycznych takich jak:

- silnik rozrusznika + przelacznik

- Oswietlenie (lampa glowna, tylka, kierunkowskazy)

- czujnik stopki

- reuglator

- swiece

- pompa paliwa

- prawa manetka sterujaca, lewa tez

- elektroniczny slimak

- czujnik hamulca i oleju

- klakson

Za kazdym razem gdy odlaczony byl 1 komponent sprawdzalem napiecie na akku po zalaczeniu kluczyka do ON i zawsze bylo bardzo niskie

 

 

HISTORIA:

- mylem go dzien wczesniej

- kilka razy rozladowal mi akumulator do takiego stopnia ze nie moglem odpalic (podpiecie kabli z aku auta zawsze dzialalo) - wiec nauczylem sie doladowywac go co 1,5 miesiaca. myslalem ze to regulator i kupilem nowy ale maja takie same parametry ladowania tj. przy 3000 rpm ok, 13,8 -14,5 v

 

MOJE PRZYPUSZCZENIA:

- ECU jest walniete (chocial malo prawdopodobne)

- gdzies na glownej wiazce jest przebicie

- inny komponent zwiera ktorego jeszcze nie sprawdzilem (tylko ktory?)

 

HELP!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może zwyczajnie zalałeś stacyjkę w trakcie mycia i w końcu coś zaśniedziało ? Kolega miał problem z lampą w Nissanie Almera, działała dobrze aż któregoś dnia światło stop świeciło jak chciało. Otworzyłem to i styki były złączone ze sobą takim biało-błękitnym syfem. Podobne rzeczy mogą się dziać w każdej części instalacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuszna diagnoza na początek Shinigami.

Jak masz kolegę z taką samą to podstaw.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pozostaje Ci nic innego jak rozpinać dalej.

Spadek napięcia o takiej wartości...hmm...rozumiem, ze główny (pierwszy od aku) nie przepala się.

Jeszcze napisz w którym miejscu masz puszkę bezpieczników.Istnieje opcja, ze śniedź tam szaleje i stąd taka upływność.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewentualnie jak masz pod ręką lub kolega lub pobliski warsztat to popsikaj miejscami tzw. Contact Spray Wurth albo coś innego markowego. Nie psikaj WD ani tanim syfem bo w życiu potem tego nie wydłubiesz. Rozumiem, że stacyjkę wymieniałeś ? Odłączenie i wpięcie z powrotem może nic nie dać jeśli syf jest wewnątrz mechanizmu na blaszce stykowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za wszystkie rady, kazda prowadzi coraz blizej.

Obecnie zrobilem co nastepuje. Wlozylem naladowane Akku do motoru, podpialem kabel "-" a plusa nie. Odpialem dostlownie wszystko oprocz wtryskow, przepustnicy dolotu powietrza, zlacza bezpiecznikow (choc wszystkie wyjete).

Nastepnie zmierzylem ile amperow ucieka przykladajac miernik pomiedzy "+" akku a kablem glownym "+". Zwarcie wskazuje na 120mA a pozniej spada do 40mA.

 

Czyli wychodzi na to ze to gdzies w wiazce jest zwarcie. Po prostu zalamka. Musze sie napic. See you tomorrow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

Nastepnie zmierzylem ile amperow ucieka przykladajac miernik pomiedzy "+" akku a kablem glownym "+". Zwarcie wskazuje na 120mA a pozniej spada do 40mA.

 

Czyli wychodzi na to ze to gdzies w wiazce jest zwarcie. Po prostu zalamka. Musze sie napic. See you tomorrow

Pobór prądu na poziomie 40 mA nie oznacza żadnego zwarcia i nie ma żadnego wpływu na rozruch. Zwłaszcza to, że pobór spada świadczy o normalnym poborze urządzeń (wtrysk, komputer czy co tam zostało podłączone).

Nawet jeśli jest to jakiś nieplanowany upływ, to nie ma to znaczenia, gdy próbujesz odpalić moto z naładowanego akumulatora!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...