willyfog Opublikowano 12 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2010 post typu: Huston mamy problem MOTO: Ducati Monster 800 `04 OPIS: Jezdze z Mateussem po miescie. Stajemy na poboczu. Silnik wylaczony - gadka szmatka i inne pierdoly. Moto na nozce. Przekrecam kluczyk odpalam, wrzucam jedynke i oczywiscie gasnie gdyz nozka byla rozlozona (norma). Skladam nozke przekrecam kluczyk do pozycji OFF, pozniej ON i ...... dupa. Nic brak pradu totalny. Tylko przelaczniki strzelaja (Main Relay). Podmieniam przelaczniki z moto Mateussa i znow dupa blada (jego tez strzelaja). Dzwonie do kumpla. Wpada samochodem, podlaczam kable od jego akku, niby lepiej wszystko ladnie swieci (kontrolki) wciskam rozrusznik i tylko raz strzelil przelacznik rozrusznika i nic. Na szczescie przywiozl miernik. Okazuje sie ze bateria jest pelna ( w koncu ma 1,5 roku) ale w momencie wlaczenia kluczyka na ON napiecie spada do 8v. Wynika z tego ze gdzies jest przebicie albo ktorys z komponentow ma zwarcie. Oczywiscie bezpieczniki sprawdzone. Porzucam Ducati w krzakach, jade do domu. Holuje go nastepnego dnia do garazu i caly wieczor bawie sie w zgadywanie poprzez odlaczanie kolejnych komponentow elektrycznych takich jak: - silnik rozrusznika + przelacznik - Oswietlenie (lampa glowna, tylka, kierunkowskazy) - czujnik stopki - reuglator - swiece - pompa paliwa - prawa manetka sterujaca, lewa tez - elektroniczny slimak - czujnik hamulca i oleju - klakson Za kazdym razem gdy odlaczony byl 1 komponent sprawdzalem napiecie na akku po zalaczeniu kluczyka do ON i zawsze bylo bardzo niskie HISTORIA: - mylem go dzien wczesniej - kilka razy rozladowal mi akumulator do takiego stopnia ze nie moglem odpalic (podpiecie kabli z aku auta zawsze dzialalo) - wiec nauczylem sie doladowywac go co 1,5 miesiaca. myslalem ze to regulator i kupilem nowy ale maja takie same parametry ladowania tj. przy 3000 rpm ok, 13,8 -14,5 v MOJE PRZYPUSZCZENIA: - ECU jest walniete (chocial malo prawdopodobne) - gdzies na glownej wiazce jest przebicie - inny komponent zwiera ktorego jeszcze nie sprawdzilem (tylko ktory?) HELP! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 12 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2010 Może zwyczajnie zalałeś stacyjkę w trakcie mycia i w końcu coś zaśniedziało ? Kolega miał problem z lampą w Nissanie Almera, działała dobrze aż któregoś dnia światło stop świeciło jak chciało. Otworzyłem to i styki były złączone ze sobą takim biało-błękitnym syfem. Podobne rzeczy mogą się dziać w każdej części instalacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 12 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2010 na moje to masz zasiarczony akumulator ... przynajmniej tak z opisu wynika. Cytuj http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 12 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2010 Słuszna diagnoza na początek Shinigami. Jak masz kolegę z taką samą to podstaw. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
willyfog Opublikowano 12 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2010 ooo jak bardzo chcialbym abyscie mieli racje. Odlaczylem stacyjke i podlaczylem akku do kabli i nadal odplyw ok 3,5 volt napiecia. Pozniej odpialem ECU i dalej to samo. :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 12 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2010 Nie pozostaje Ci nic innego jak rozpinać dalej. Spadek napięcia o takiej wartości...hmm...rozumiem, ze główny (pierwszy od aku) nie przepala się. Jeszcze napisz w którym miejscu masz puszkę bezpieczników.Istnieje opcja, ze śniedź tam szaleje i stąd taka upływność. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
willyfog Opublikowano 12 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2010 bezpieczniki sa pod ECU ktore jest obok akku niestety wszystkie styki pieknie czyste bez nalotu, po prostu rece odpadaja, wracam do przegladania wiazki cm po cm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lepi Opublikowano 12 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2010 A co znaczy bateria pełna? Jak to zmierzyłeś? Jeśli wykluczasz akumulator to szukaj kiepskiego kontaktu. Gdyby gdzieś było zwarcie, to dawno poleciałyby bezpieczniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fakir_ Opublikowano 12 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2010 Sprawdź miernikiem jaki amperaż pobiera z akku gdy przekręcisz stacyjke. podmień też akku. jak na moje oko to masz właśnie coś z akku skoro się tak często rozładowuje, albo pobiera prąd na postoju. nie masz czasem alarmu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 12 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2010 Ewentualnie jak masz pod ręką lub kolega lub pobliski warsztat to popsikaj miejscami tzw. Contact Spray Wurth albo coś innego markowego. Nie psikaj WD ani tanim syfem bo w życiu potem tego nie wydłubiesz. Rozumiem, że stacyjkę wymieniałeś ? Odłączenie i wpięcie z powrotem może nic nie dać jeśli syf jest wewnątrz mechanizmu na blaszce stykowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
willyfog Opublikowano 12 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2010 dzieki za wszystkie rady, kazda prowadzi coraz blizej. Obecnie zrobilem co nastepuje. Wlozylem naladowane Akku do motoru, podpialem kabel "-" a plusa nie. Odpialem dostlownie wszystko oprocz wtryskow, przepustnicy dolotu powietrza, zlacza bezpiecznikow (choc wszystkie wyjete). Nastepnie zmierzylem ile amperow ucieka przykladajac miernik pomiedzy "+" akku a kablem glownym "+". Zwarcie wskazuje na 120mA a pozniej spada do 40mA. Czyli wychodzi na to ze to gdzies w wiazce jest zwarcie. Po prostu zalamka. Musze sie napic. See you tomorrow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saltus Opublikowano 12 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2010 HISTORIA: - mylem go dzien wczesniej Może zanim zaczniesz pruć wiązkę wstaw go do jakiegoś dobrze ogrzewanego pomieszczenia :icon_idea: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lepi Opublikowano 12 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2010 ... Nastepnie zmierzylem ile amperow ucieka przykladajac miernik pomiedzy "+" akku a kablem glownym "+". Zwarcie wskazuje na 120mA a pozniej spada do 40mA. Czyli wychodzi na to ze to gdzies w wiazce jest zwarcie. Po prostu zalamka. Musze sie napic. See you tomorrow Pobór prądu na poziomie 40 mA nie oznacza żadnego zwarcia i nie ma żadnego wpływu na rozruch. Zwłaszcza to, że pobór spada świadczy o normalnym poborze urządzeń (wtrysk, komputer czy co tam zostało podłączone). Nawet jeśli jest to jakiś nieplanowany upływ, to nie ma to znaczenia, gdy próbujesz odpalić moto z naładowanego akumulatora! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 12 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2010 Jak badales ze akumulator jest dobry ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit Opublikowano 13 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2010 Sprawdzałeś alternator czy uzwojenia nie mają przebicia do masy. Cytuj Moto Psycho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.