Groszek Opublikowano 4 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2004 Zmieniałem tylną oponę.Założyli mi ją w złym kierunku.Będzie to miało duże znaczenie?Będzie jakaś różnica w prowadzeniu(zakładam,że w deszczu i po mokrym na pewno)? jest możliwość ,że się będzie szybciej zużywała?Nie kazałem już jej obracać, bo opona jest używana i i tak prawdopodobnie zbyt długo na niej nie pojeżdzę, ale pytam na przyszłość i z ciekawości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Opublikowano 4 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2004 lepiej ją obróć i nie patrz na to, że jest używana i nie opłaca się jej zmieniać. Ja wyglebiłem się niedawno 100 m od domu. Do wypadku naprawdę dużo nie potrzeba, a zdrowie jest najważniejsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Groszek Opublikowano 4 Maja 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2004 Myślisz,że to może mieć bardzo duży wpływ na bezpieczeństwo?W serwisie mi wtedy powiedzieli,że to nie będzie miało aż takiego znaczenia, a że było już po dwudziestej, i ja miałem jeszcze wrócić do domu 80 km, to nie chciało mi się czekać jeszcze aż obrócą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 5 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2004 Może być problem z odprowadzeniem wody podczas deszczczu.Bieżnik opony jest tak skonstruowany aby wyrzucać wodę na zewnątrz. Przy odrzuconym bieżniku może być dużo wyższe prawdopodobieństwo poślizgu , czy klina wodnego ( aquaplaning ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Opublikowano 5 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2004 Myślisz' date='że to może mieć bardzo duży wpływ na bezpieczeństwo?W serwisie mi wtedy powiedzieli,że to nie będzie miało aż takiego znaczenia, a że było już po dwudziestej, i ja miałem jeszcze wrócić do domu 80 km, to nie chciało mi się czekać jeszcze aż obrócą.[/quote'] Szczerze mówiąc nie wiem, nigdy nie jeździłem motocyklem na odwróconej oponie. Wiem, że w autach np. źle założona opona bardzo hałasuje. Myślę, że bedzie miało to wpływ i to także na suchej nawierzchni, zwłaszcza przy wchodzeniu w łuki. Tak jak Ci pisałem, zmień bo zdrowie nie ma wykładnika w pieniądzach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vlaad Opublikowano 8 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2004 W serwisie mi wtedy powiedzieli' date='że to nie będzie miało aż takiego znaczenia,[/quote']Moja rada: nigdy więcej nie odwiedzaj tego serwisu (no chyba, że po zwrot kasy za założenie opony). Trzeba mieć tupet, żeby stwierdzić że "nie będzie miało aż takiego znaczenia" i oddać klientowi motocykl do użytku. Kierunek założenia opony ma znaczenie i to duże. Opona jest tak skonstruowana, że działa prawidłowo tylko jeżeli jest prawidłowo założona bo taka jest jej konstrukcja zewnętrzna i wewnętrzna! Ma to znaczenie nie tylko na mokrej ale i na suchej nawierzni, kiedy opona poddana jest dużym ociążeniom poprzecznym (bieżnik i oplot) w zakrętach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
obszarnik Opublikowano 8 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2004 Takie pytania działają na mnie jak płachta na byka :buttrock: . Postawię sprawę prosto, jak kupujesz buty to zakładasz prawy na lewy? Popieram to co powiedział Vlaad, faceci w serwisie ewidentnie cię zbyli . Jazda na oponie założonej nie zgodnie z kierunkiem, jest NIEBEZPIECZNA . Tyle się pisze na 4um o bezpieczeństwie , tym bardziej że ostatnio w wypadki obrodziło. Zbierając do kupy , serwis na własny koszt powinien "bez szemrania" przełożyć i wyważyć ci oponę, i przeprosić. Jadąc do serwisu pamiętaj że nie masz zapasu przyczepności i każde gwałtowne odkręcenie gazu może bez ostrzeżenia się skończyć uślizgiem. Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luk Opublikowano 9 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2004 Witam! A'propos tego tematu mam takie pytanko: jezeli mam zalozona w tylnym kole przednia opone to lepiej jest ja ustawic zgodnie z kierunkiem czy odwrotnie? W czasie jazdy przednia opona przenosi moment tylko w jedna strone (przy hamowaniu), a tylna w dwie (przyspieszanie i hamowanie). Teraz zalozmy, ze jedziemy takim motocyklem z przednia opona na tylnym kole, i ze caly czas na kolo oddawana jest moc z silnika (caly czas przyspieszamy). Z tego punktu widzenia lepsza przyczepnosc bedzie jezeli bedziemy mieli opone zalozona odwrotnie. Za to przy hamowaniu przyczepnosc powinna spasc. Ciekawi mnie czy ma to duzy wplyw. pozdr.Luk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJTIS Opublikowano 10 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2004 Po to jest kierunek opony, żeby była założona zgodnie z nim! Nie kumam tekstu - nie będzie miao większego znaczenia. Ch*jom się robić nie chciało i tyle. W przypadku jazdy po mokrej nawierchni woda powinna być odprowadzana na zewnątrz opony a jeżeli masz zalożoną na odwrót to... prosty wniosek. Zapodaj namiary na warsztat, żebyśmy tam przyoadkiem nie trafili kiedyś... :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vlaad Opublikowano 10 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2004 Witam! A'propos tego tematu mam takie pytanko: jezeli mam zalozona w tylnym kole przednia opone to lepiej jest ja ustawic zgodnie z kierunkiem czy odwrotnie? W czasie jazdy przednia opona przenosi moment tylko w jedna strone (przy hamowaniu)' date=' a tylna w dwie (przyspieszanie i hamowanie).[/quote']I dlatego właśnie inna jest konstrukcja opony przedniej i tylnej. Z tych powodów nie zakłada się ich zamiennie. Oprócz tego przednia opona na wodzie ma za zadanie "przecięcie" filmu wodnego przed oponą tylną i stąd biorą się niewielkie różnice w kształcie bieżnika. Być może są one niewielkie, ale mają olbrzymi wpływ na zachowanie się opony. Dlatego nie zamienia się miejscami opon przód/tył. Producenci wyraźnie oznaczają przeznaczenie opony po to, żeby ich nie pomylić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luk Opublikowano 10 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2004 I dlatego właśnie inna jest konstrukcja opony przedniej i tylnej. Z tych powodów nie zakłada się ich zamiennie. Oprócz tego przednia opona na wodzie ma za zadanie "przecięcie" filmu wodnego przed oponą tylną i stąd biorą się niewielkie różnice w kształcie bieżnika. Być może są one niewielkie' date=' ale mają olbrzymi wpływ na zachowanie się opony. Dlatego nie zamienia się miejscami opon przód/tył. Producenci wyraźnie oznaczają przeznaczenie opony po to, żeby ich nie pomylić.[/quote']W porzadku, tyle to tez sie domyslam. Ale zalozmy, ze celowo "sie pomylilem" i zalozylem przednia na tyl. Chodzi mi o to jak wtedy lepiej jest zrobic, zgodnie czy odwrotnie do kierunku? W/g mnie przy przyspieszaniu lepsza przyczepnosc bedzie jezeli opona bedzie zalozona odwrotnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vlaad Opublikowano 11 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2004 W/g mnie przy przyspieszaniu lepsza przyczepnosc bedzie jezeli opona bedzie zalozona odwrotnie.Być może, ale nie chciałbym z tak założoną oponą trafić na kałużę. Zamiast do tyłu i na boki woda odprowadzona zostanie do przodu i na boki co zaskutkuje przyspieszonym aqaplaningiem i gleba murowana. Trudno mi ocenić jak taka kombinacja zachowa się na zakrętach, ale obawiam się, że również nie ciekawie. Gdybym został zmuszony nietypową sytuacją do zastosowania przedniej opony z tyłu, założyłbym ją zdecydowanie zgodnie z zalecanym kierunkiem obrotów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hiszpan Opublikowano 11 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2004 I dlatego właśnie inna jest konstrukcja opony przedniej i tylnej. Z tych powodów nie zakłada się ich zamiennie. Oprócz tego przednia opona na wodzie ma za zadanie "przecięcie" filmu wodnego przed oponą tylną i stąd biorą się niewielkie różnice w kształcie bieżnika. Być może są one niewielkie, ale mają olbrzymi wpływ na zachowanie się opony. Dlatego nie zamienia się miejscami opon przód/tył. Producenci wyraźnie oznaczają przeznaczenie opony po to, żeby ich nie pomylić.W porzadku, tyle to tez sie domyslam. Ale zalozmy, ze celowo "sie pomylilem" i zalozylem przednia na tyl. Chodzi mi o to jak wtedy lepiej jest zrobic, zgodnie czy odwrotnie do kierunku? W/g mnie przy przyspieszaniu lepsza przyczepnosc bedzie jezeli opona bedzie zalozona odwrotnie. osobiscie uważam, że jeśli już eksperymentujesz z zakładaniem opony przedniej na tył w motocyklu to załóż ją zgodnie z kierunkiem zakładanym przez producenta. I tak moc MZ nie bedzie zrywała przyczepności pożądnej opony przy przyspieszaniu... w końcu to raptem 23-25 koników. jednak zły kierunek rotacji i pompowanie wody pod koło tym spowodowane na 100% pogorszy trakcję podczas jazdy w deszczu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.