Witam! Z tego co sie orientuję to parametry 15W50 ma olej mineralny a nie syntetyczny a z drugiej strony nazwa MOBIL 1 zarezerwowana jest dla oleji syntetycznych (inne noszą nazwę po prostu MOBIL). Także mam niezłą zagwozdkę w tej sytuacji, bo jeżeli to jest faktycznie 15W50 to nawet stary silnik nie ma za bardzo prawa się burzyć a jeżeli to syntetyk (np. 5W50, 0W40, 0W30.. niekoniecznie MOBIL 1) to owszem nadaje się do starych silników pod warunkim,że silnik jest w porządku. Jeżeli ktoś wpadłby na pomysł wlania syntetka do 20 letniego malucha, którego wszyscy właściciele katowali a żaden z nich nigdy nie zaglądał do silnika to maluch poszczał by się na miejscu z wszystkich możliwych stron. Zaznaczam, że mogę się bardzo grubo mylić ponieważ na mechanice znam się jak słoń na grze w bierki a i w przebywać Kanadzie przyjemności jeszcze nie miałem i nie wiem jak tam z tym mobilem "łan"... Piszę na naszym prostym polskim przykładzie... Pozdawiam. pees: 15W50 to i tak dość gęsty olej a kilkanaście kilometrów, myślę troszkę za mało, żeby cokolwiek jeszcze stwierdzić. Powodzenia.