Jump to content
Sign in to follow this  
enduromaster

Trabant 601s

Recommended Posts

Dorwałem zweitakta z 89 i próbuję go doprowadzić od strony technicznej

 

bardzo mile widziana jest instrukcja jak w tym ustawić zapłon

 

elektronik DDR, płytka z 3 przewodami z regulacją położenia , na środku obraca się metalowy krążek .

 

na co patrzeć przy ustawianiu ? na kole pasowym są jedynie znaki dla 1 i 2 cylindra


transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://forum.cartoontrabant.pl/

 

Ogólnie rzecz ujmując iskra ma przeskakiwać 4 mm przed zwrotem zewnętrznym.

Łatwo to zmierzyć suwmiarką.

Dużą płytką regulujesz oba cylindry na raz, małą doregulowywujesz jeden z nich (nie pamiętam już który).

 

Ew. można użyć lampy stroboskopowej - znaki na kole pasowym mają zgrywać się z łączeniem połówek karterów.

Edited by barkas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stroboskop w łapę i ustawiasz. Żadne suwmiarki bo to można sobie o kąt ch.. rozbić. Trabant ma ciekawy silnik powstały z połączenia 2 silników MZ 250.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trabant ma ciekawy silnik powstały z połączenia 2 silników MZ 250.

 

 

Taaa? I co jeszcze? :D Skończ już z tymi legendami spod wioskowego geesu. Widziałeś w ogóle silnik od trampka na oczy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widziałem, Ta jednostka ma bliźniacze wymiary z MZ różni sie jedynie średnicą tłoka oraz systemem sterowania przepływem mieszanki. Mz jest starsza konstrukcyjnie wiec z stad mój wniosek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widziałem, Ta jednostka ma bliźniacze wymiary z MZ różni sie jedynie średnicą tłoka oraz systemem sterowania przepływem mieszanki.

To tak z ciekawości się spytam...trampek ma inaczej sterowaną mieszankę niż tłokiem zamykającym okna ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sterowanie dopływem mieszanki do komory korbowej odbywa się za pomocą tarczy na wale.

 

Czy mógłby któs wuesce za te herezje zabrać wreszcie tego speca? Silnik od trabanta ma tyle wspólnego z MZ co z Jawą - jest dwusuwem. Oba silniki były projektowane przez dwa rózne biura. Za cienki w uszach jesteś na wnioskowanie.

Edited by 220V

Share this post


Link to post
Share on other sites

220V cały trabant ma więcej wspólnego z Mz niż myślisz. Pośrednio było to pewnie wymuszone tym że produkowało się z tego co było ale naprawdę dużo części było wspólnych. Sam silnik naprawdę proporcjami wymiarami zbliżony jest do tego co jest w MZ. Naprawdę wystarczy porównać na spokojnie. Zapłon o którym tu mowa montowano w MZ (a raczej jego "połowe") w ETZ mamy do czynienia z identycznym zapłonem elektronicznym.

 

To że coś projektowały 2 różne biura nie oznacza że nie może być do siebie bliźniaczo podobne i opierać się jedno na drugim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To żeś teraz Wueska wystrzelił z teorią.

 

http://trabant.shocauto.com/images/Image9.gif

http://trabant.shocauto.com/images/engine-small.JPG

http://www.trabant.ca/photos%2006/motorfull.gif

http://www.ldm-tuning.de/pictures/T601-6548.jpg

 

Jak widać na załączonych obrazkach, silnik Trabanta z MZ ma tylko wspólny cykl pracy i kraj produkcji.

Poprzednikiem Trabanta i jego silnika był AWZ P70/Sachsenring P70 mający silnik delikatnie zmodyfikowany od jeszcze starszego DKW F8 pokazanego w 1939r. Dochodzimy zatem do tej samej fabryki, czyli IFA. Ale określanie silnika Trabanta jako rozwinięcia silnika MZ to zdecydowanie niepoważna teoria :bigrazz:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ma nic wspólnego poza tym, że jest dwusuwem, przestań tworzyć legendy. To nie PRL, że jeden silnik zasilał wszystko co sie ruszało. To że cylindry są z zewnątrz podobne gabarytowo nie znaczy że silnik jest wzorowany na mz :D Inne skoki, średnice, inna filozofia zasilania w mieszankę, podział bloku, przeznaczenie. W silniku od trabanta nic nie nawiązuje do mz.

 

Przestań wreszcie wypisywać bzdury wyssane z palca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No cóż, nie zagłębiałem się szczerze mówiąc w historię powstania tego silnika mając jedynie części w rękach stwierdziłem podobieństwa.

 

Co do samego trampka, to jak dla mnie ciekawy samochód.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silniki MZ i Trabanta swojego przodka miały właśnie w firmie DKW. Myślę że możnaby znaleść jeszcze kilka takich przykładów.


lubisztosuko.gif7,352 osób lubi to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

chyba jednak niezbędny będzie remoncik bo coś nie chce zaskoczyć , załapał na ok 10s jeden cylinder i to by było na tyle . Jakie powinno być sprężanie ?

generalnie mi się z nim nie spieszy najpierw skończę robić hamulce i zawias , silnik na wiosnę


transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zarejestruj się na Trabant-lodz.pl

 

Sympatyczni ludzie, z pewnością pomogą, nie tylko wirtualnie.

 

Trabanciarsko pozdrawiam :)

Edited by barkas

Share this post


Link to post
Share on other sites

WWW...

Wueska Wie Wszystko...

 

Jak Ci admin nie weźmie tego spec-mechanika to zrobię extra włam na forum specjalnie by ci go skasować.


SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...