enduromaster Posted September 24, 2010 Share Posted September 24, 2010 Dorwałem zweitakta z 89 i próbuję go doprowadzić od strony technicznej bardzo mile widziana jest instrukcja jak w tym ustawić zapłon elektronik DDR, płytka z 3 przewodami z regulacją położenia , na środku obraca się metalowy krążek . na co patrzeć przy ustawianiu ? na kole pasowym są jedynie znaki dla 1 i 2 cylindra Quote transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Link to comment Share on other sites More sharing options...
barkas Posted September 24, 2010 Share Posted September 24, 2010 (edited) http://forum.cartoontrabant.pl/ Ogólnie rzecz ujmując iskra ma przeskakiwać 4 mm przed zwrotem zewnętrznym. Łatwo to zmierzyć suwmiarką. Dużą płytką regulujesz oba cylindry na raz, małą doregulowywujesz jeden z nich (nie pamiętam już który). Ew. można użyć lampy stroboskopowej - znaki na kole pasowym mają zgrywać się z łączeniem połówek karterów. Edited September 24, 2010 by barkas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wueska Posted September 27, 2010 Share Posted September 27, 2010 Stroboskop w łapę i ustawiasz. Żadne suwmiarki bo to można sobie o kąt ch.. rozbić. Trabant ma ciekawy silnik powstały z połączenia 2 silników MZ 250. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
220V Posted September 27, 2010 Share Posted September 27, 2010 Trabant ma ciekawy silnik powstały z połączenia 2 silników MZ 250. Taaa? I co jeszcze? :D Skończ już z tymi legendami spod wioskowego geesu. Widziałeś w ogóle silnik od trampka na oczy? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wueska Posted September 27, 2010 Share Posted September 27, 2010 Widziałem, Ta jednostka ma bliźniacze wymiary z MZ różni sie jedynie średnicą tłoka oraz systemem sterowania przepływem mieszanki. Mz jest starsza konstrukcyjnie wiec z stad mój wniosek. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Domel Posted September 27, 2010 Share Posted September 27, 2010 Widziałem, Ta jednostka ma bliźniacze wymiary z MZ różni sie jedynie średnicą tłoka oraz systemem sterowania przepływem mieszanki. To tak z ciekawości się spytam...trampek ma inaczej sterowaną mieszankę niż tłokiem zamykającym okna ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
220V Posted September 27, 2010 Share Posted September 27, 2010 (edited) Sterowanie dopływem mieszanki do komory korbowej odbywa się za pomocą tarczy na wale. Czy mógłby któs wuesce za te herezje zabrać wreszcie tego speca? Silnik od trabanta ma tyle wspólnego z MZ co z Jawą - jest dwusuwem. Oba silniki były projektowane przez dwa rózne biura. Za cienki w uszach jesteś na wnioskowanie. Edited September 27, 2010 by 220V Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wueska Posted September 27, 2010 Share Posted September 27, 2010 220V cały trabant ma więcej wspólnego z Mz niż myślisz. Pośrednio było to pewnie wymuszone tym że produkowało się z tego co było ale naprawdę dużo części było wspólnych. Sam silnik naprawdę proporcjami wymiarami zbliżony jest do tego co jest w MZ. Naprawdę wystarczy porównać na spokojnie. Zapłon o którym tu mowa montowano w MZ (a raczej jego "połowe") w ETZ mamy do czynienia z identycznym zapłonem elektronicznym. To że coś projektowały 2 różne biura nie oznacza że nie może być do siebie bliźniaczo podobne i opierać się jedno na drugim. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamikazemario Posted September 27, 2010 Share Posted September 27, 2010 To żeś teraz Wueska wystrzelił z teorią. http://trabant.shocauto.com/images/Image9.gif http://trabant.shocauto.com/images/engine-small.JPG http://www.trabant.ca/photos%2006/motorfull.gif http://www.ldm-tuning.de/pictures/T601-6548.jpg Jak widać na załączonych obrazkach, silnik Trabanta z MZ ma tylko wspólny cykl pracy i kraj produkcji. Poprzednikiem Trabanta i jego silnika był AWZ P70/Sachsenring P70 mający silnik delikatnie zmodyfikowany od jeszcze starszego DKW F8 pokazanego w 1939r. Dochodzimy zatem do tej samej fabryki, czyli IFA. Ale określanie silnika Trabanta jako rozwinięcia silnika MZ to zdecydowanie niepoważna teoria :bigrazz: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
220V Posted September 27, 2010 Share Posted September 27, 2010 Nie ma nic wspólnego poza tym, że jest dwusuwem, przestań tworzyć legendy. To nie PRL, że jeden silnik zasilał wszystko co sie ruszało. To że cylindry są z zewnątrz podobne gabarytowo nie znaczy że silnik jest wzorowany na mz :D Inne skoki, średnice, inna filozofia zasilania w mieszankę, podział bloku, przeznaczenie. W silniku od trabanta nic nie nawiązuje do mz. Przestań wreszcie wypisywać bzdury wyssane z palca. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wueska Posted September 27, 2010 Share Posted September 27, 2010 No cóż, nie zagłębiałem się szczerze mówiąc w historię powstania tego silnika mając jedynie części w rękach stwierdziłem podobieństwa. Co do samego trampka, to jak dla mnie ciekawy samochód. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BANANvanDYK Posted September 27, 2010 Share Posted September 27, 2010 Silniki MZ i Trabanta swojego przodka miały właśnie w firmie DKW. Myślę że możnaby znaleść jeszcze kilka takich przykładów. Quote 7,352 osób lubi to. Link to comment Share on other sites More sharing options...
enduromaster Posted September 27, 2010 Author Share Posted September 27, 2010 chyba jednak niezbędny będzie remoncik bo coś nie chce zaskoczyć , załapał na ok 10s jeden cylinder i to by było na tyle . Jakie powinno być sprężanie ? generalnie mi się z nim nie spieszy najpierw skończę robić hamulce i zawias , silnik na wiosnę Quote transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Link to comment Share on other sites More sharing options...
barkas Posted September 27, 2010 Share Posted September 27, 2010 (edited) Zarejestruj się na Trabant-lodz.pl Sympatyczni ludzie, z pewnością pomogą, nie tylko wirtualnie. Trabanciarsko pozdrawiam :) Edited September 27, 2010 by barkas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Browarny Posted September 28, 2010 Share Posted September 28, 2010 WWW... Wueska Wie Wszystko... Jak Ci admin nie weźmie tego spec-mechanika to zrobię extra włam na forum specjalnie by ci go skasować. Quote SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.