enduromaster Opublikowano 24 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2010 Dorwałem zweitakta z 89 i próbuję go doprowadzić od strony technicznej bardzo mile widziana jest instrukcja jak w tym ustawić zapłon elektronik DDR, płytka z 3 przewodami z regulacją położenia , na środku obraca się metalowy krążek . na co patrzeć przy ustawianiu ? na kole pasowym są jedynie znaki dla 1 i 2 cylindra Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
barkas Opublikowano 24 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2010 (edytowane) http://forum.cartoontrabant.pl/ Ogólnie rzecz ujmując iskra ma przeskakiwać 4 mm przed zwrotem zewnętrznym. Łatwo to zmierzyć suwmiarką. Dużą płytką regulujesz oba cylindry na raz, małą doregulowywujesz jeden z nich (nie pamiętam już który). Ew. można użyć lampy stroboskopowej - znaki na kole pasowym mają zgrywać się z łączeniem połówek karterów. Edytowane 24 Września 2010 przez barkas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 27 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2010 Stroboskop w łapę i ustawiasz. Żadne suwmiarki bo to można sobie o kąt ch.. rozbić. Trabant ma ciekawy silnik powstały z połączenia 2 silników MZ 250. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
220V Opublikowano 27 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2010 Trabant ma ciekawy silnik powstały z połączenia 2 silników MZ 250. Taaa? I co jeszcze? :D Skończ już z tymi legendami spod wioskowego geesu. Widziałeś w ogóle silnik od trampka na oczy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 27 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2010 Widziałem, Ta jednostka ma bliźniacze wymiary z MZ różni sie jedynie średnicą tłoka oraz systemem sterowania przepływem mieszanki. Mz jest starsza konstrukcyjnie wiec z stad mój wniosek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domel Opublikowano 27 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2010 Widziałem, Ta jednostka ma bliźniacze wymiary z MZ różni sie jedynie średnicą tłoka oraz systemem sterowania przepływem mieszanki. To tak z ciekawości się spytam...trampek ma inaczej sterowaną mieszankę niż tłokiem zamykającym okna ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
220V Opublikowano 27 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2010 (edytowane) Sterowanie dopływem mieszanki do komory korbowej odbywa się za pomocą tarczy na wale. Czy mógłby któs wuesce za te herezje zabrać wreszcie tego speca? Silnik od trabanta ma tyle wspólnego z MZ co z Jawą - jest dwusuwem. Oba silniki były projektowane przez dwa rózne biura. Za cienki w uszach jesteś na wnioskowanie. Edytowane 27 Września 2010 przez 220V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 27 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2010 220V cały trabant ma więcej wspólnego z Mz niż myślisz. Pośrednio było to pewnie wymuszone tym że produkowało się z tego co było ale naprawdę dużo części było wspólnych. Sam silnik naprawdę proporcjami wymiarami zbliżony jest do tego co jest w MZ. Naprawdę wystarczy porównać na spokojnie. Zapłon o którym tu mowa montowano w MZ (a raczej jego "połowe") w ETZ mamy do czynienia z identycznym zapłonem elektronicznym. To że coś projektowały 2 różne biura nie oznacza że nie może być do siebie bliźniaczo podobne i opierać się jedno na drugim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamikazemario Opublikowano 27 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2010 To żeś teraz Wueska wystrzelił z teorią. http://trabant.shocauto.com/images/Image9.gif http://trabant.shocauto.com/images/engine-small.JPG http://www.trabant.ca/photos%2006/motorfull.gif http://www.ldm-tuning.de/pictures/T601-6548.jpg Jak widać na załączonych obrazkach, silnik Trabanta z MZ ma tylko wspólny cykl pracy i kraj produkcji. Poprzednikiem Trabanta i jego silnika był AWZ P70/Sachsenring P70 mający silnik delikatnie zmodyfikowany od jeszcze starszego DKW F8 pokazanego w 1939r. Dochodzimy zatem do tej samej fabryki, czyli IFA. Ale określanie silnika Trabanta jako rozwinięcia silnika MZ to zdecydowanie niepoważna teoria :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
220V Opublikowano 27 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2010 Nie ma nic wspólnego poza tym, że jest dwusuwem, przestań tworzyć legendy. To nie PRL, że jeden silnik zasilał wszystko co sie ruszało. To że cylindry są z zewnątrz podobne gabarytowo nie znaczy że silnik jest wzorowany na mz :D Inne skoki, średnice, inna filozofia zasilania w mieszankę, podział bloku, przeznaczenie. W silniku od trabanta nic nie nawiązuje do mz. Przestań wreszcie wypisywać bzdury wyssane z palca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 27 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2010 No cóż, nie zagłębiałem się szczerze mówiąc w historię powstania tego silnika mając jedynie części w rękach stwierdziłem podobieństwa. Co do samego trampka, to jak dla mnie ciekawy samochód. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 27 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2010 Silniki MZ i Trabanta swojego przodka miały właśnie w firmie DKW. Myślę że możnaby znaleść jeszcze kilka takich przykładów. Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 27 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Września 2010 chyba jednak niezbędny będzie remoncik bo coś nie chce zaskoczyć , załapał na ok 10s jeden cylinder i to by było na tyle . Jakie powinno być sprężanie ? generalnie mi się z nim nie spieszy najpierw skończę robić hamulce i zawias , silnik na wiosnę Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
barkas Opublikowano 27 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2010 (edytowane) Zarejestruj się na Trabant-lodz.pl Sympatyczni ludzie, z pewnością pomogą, nie tylko wirtualnie. Trabanciarsko pozdrawiam :) Edytowane 27 Września 2010 przez barkas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 WWW... Wueska Wie Wszystko... Jak Ci admin nie weźmie tego spec-mechanika to zrobię extra włam na forum specjalnie by ci go skasować. Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.