Skocz do zawartości

Olej samochodowy w silniku motocykla.


Adam M.
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

mam jeszcze jedno pytanie, jaka jest u Was roznica miedzy cena syntetyka samochodowego i motocyklowego?

ps. u mnie na wsi albo sie zaczyna dziac jak w USA/Kanada, albo lokalny sklep motocyklowy takie sobie rzuca ceny w kosmos

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość Anonymous

przejechalem dopiero ok. 600 km na syntetyku, na razie nie ma rozszczelnien, oleju nie bierze, przynajmniej po tym dystansie co zrobilem poziom w okienku wydaje sie taki sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chłopaki-jakby kogoś interesowało to mam do oddania 4litry Mobila Extra 4T 10W40 półsyntetyk -potrzebuje kasy więc oddam za 80zł

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja tez zrobilem nastepne 600 km i wszystko bez zmian jesli chodzi o olej silnikowy, natomiast poscily mi uszczelniacze w lagach, ktorych nie chcialo mi sie wymienic podczas zimy. Niby niewielkie pocenie na razie, ale widoczne.

Skrzynia na rozgrzanym syntetyku chodzi niemozliwie - lekkie podciagniecie gazu i zmiana - klamki sprzegla dotykam juz chyba tylko z przyzwyczajenia.

To samo zejscie w dol - cwiczylem to wczoraj zaciekle w dlugich korkach dojezdzajac do Toronto.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

O ile wiem to cichsza praca skrzyni wiąże się z brakiem dodatków antyposlizgowych w oleju samochodowym. Sprzęgło łatwiej się rozkleja i biegi luźniej wchodzą. Zwróćcie uwagę, czy przy pałowaniu nie występuje poslizg sprzęgła.

Ze swej strony mogę dodać że samochodowy półsyntetyk wlałem w połowie ubiegłego sezonu, w ty sezonie również i nie stwierdziłem żadnych negatywnych zjawisk. Sprzęgło ok, spożycie oleju bez zmian (minimalne), zero wycieków.

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... moje 3 grosze

 

Pytałem gościa w sklepie motocyklowym jakei są różnice i tłumaczył mi zawiłości techniki smarowania dość enigmatycznie. No ale w końcu nie jest producentem ani specjalistą. Poszedłem na sposób i poczytałem co pisze producent na opakowaniu. Wynik rozpoznania: olej o tej samej klasie lepkości w innych opakowaniach. informacje o rodzaju przekładni do jakich jest przeznaczony takie same. Interpretacje faktu pozostawiam wam....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sajgon-nalejesz obojętnie jakiego motocyklowego o zadanych parametrach i będzie dobrze.

wszystke oleje wiodacych producentów producentów sa porównywalnej jakośći więc jeśli regularnie bedziesz wymieniał (zgodnie z instrukcją) to nie zauważysz żadnej różnicy a i silnikowi bedzie wszystko jedno

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

mysle ze do starych sprzetow palacych olej jak mozna zoabczyc od zmiany do zmiany ale osobiscie nawet do starego moto ale szczelnego wole lac olej do moto zwykly bo zwykly Mobil1 10W40 za 25 zl litr ale jednak motocyklowy :) ale napewno zrobie test na samochodowymn syntetyku Castrola 10W40 ale to w przyszlosci :) no tak ale ciekawe co skrzynia i sprzeglo na to po duzym dystansie :?:

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śmigałem dwa sezony GPZ'ą 600R i trzy na GPX'ie 750R w obu przypadkach na półsyntetyku ActEvo i nie miałem ani przecieków szczególnych tzn miałem wyciek z miski olejowej w GPX'ie ale wystąpił on już u poprzedniego właściciela, ani ślizgających się sprzęgł, ani nadmiernego zużycia.Sprzęty stare i zjeżdzonę więc może i ktoś powie że lać tylko minerał ale na własnej skórze przekonałem się że półsyntetyk można lać do wszystkiego. Wg mnie jest to uniwersalny olej do wszystkiego.Nie chodzi mi o daną firmę ale o parametry.

Pozdrawiam :)

Chcesz porozmawiać z fachowcami, zamiast mitomanami..?

www.kolyaska.fora.pl

Obecnie: K-750, Ural M-67, ZX-9R C2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co ja wiem, to samochodowe silniki nie kręcą tyle, co motocyklowe. Z tym zjawiskiem słyszałem teorię, że na samochodowym oleju szybciej można zerwać film olejowy i ... dupa! Nie wiem ile w tym prawdy. To, że oznaczenie jest to samo niekoniecznie oznacza, że inne właściwości także są identyczne. Wyej już było: są oleje motocyklowe, to je kupujemy i jeździmy na nich :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polecam olej kujawski z pierwszego tloczenia :lol: :lol: :lol: joke

 

silnik samochodowy na chyba troche wyzsza temperature pracy wiec oleje sa przystosowane do okreslonej temperatury, w motocyklu temperatura silnika jest nieco nizsza, jednakze mysle ze roznice w olejach sa malo wyczuwalne w praktyce

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...