Skocz do zawartości

Urwany kolektor


Wiesuaf
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś, podczas zjazdu z Łazienkowskiej na Wisłostradę, urwał mi się kolektor. Żeby było śmieszniej, urwał się na 3cm od cylindra, bardzo boleśnie oparzył mnie w nogę (jechałem na sportowo) i wypadł na środek jezdni. Jak to jest możliwe? Nigdy nie był spawany, tym bardziej na kolektorze. No normalnie byłem w szoku. Nie był nadpiłowany ani nic (podejrzewałem przez chwilę jakiś sabotaż, ale nie ma śladu piłowania). Po prostu jakby "wybuchł". Można to jakoś zespawać, czy trzeba kupić nowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba zwyczajnie zardzewiał. Możesz spawać bo to raczej zwykła stal ale trzeb to zrobić szczelnie i ładnie tj. tak żeby nie było purchli na zawnątrz i w środku. Zwykłe nasmarkanie może się nieco odbić na osiągach i spowodować kolejne odpadnięcie/urwanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba zwyczajnie zardzewiał. Możesz spawać bo to raczej zwykła stal ale trzeb to zrobić szczelnie i ładnie tj. tak żeby nie było purchli na zawnątrz i w środku. Zwykłe nasmarkanie może się nieco odbić na osiągach i spowodować kolejne odpadnięcie/urwanie.

 

Ale w tym miejscu był piękniutki i ładniutki :D Dopiero na tłumiku był pordzewiały, a tak to się świecił i w ogóle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prościej i taniej kupić używkę niż dorabiać. Ja do swojej ZX-9R za kompletny wydech zapłaciłem 50f (kolektor 4w1+końcówka) także myślę że nie warto bawić się w dorabianie a tym bardziej w spawanie.

 

 

Pozdro all :flesje:

Chcesz porozmawiać z fachowcami, zamiast mitomanami..?

www.kolyaska.fora.pl

Obecnie: K-750, Ural M-67, ZX-9R C2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak wyglądają scianki na krawędzi zerwanej rury? Sa ponadżerane od wewnątrz czy coś?

Jak byś na to nie popatrzał - i tak i tak musisz toposkładac do kupy a najprosciej będzie jak koledzy radzili kupić uzywke niż latac i dorabiac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ale w tym miejscu był piękniutki i ładniutki :D Dopiero na tłumiku był pordzewiały, a tak to się świecił i w ogóle.

 

Za często go smarowałeś dlatego ugnił. Załączone zdjęcie przedstawia obraz nędzy i rozpaczy.

Motocykl totalnie zaniedbany to i kolektor wydechowy odpadł.

Wystarczy zamówić w Suzuki nowe kolanko i zamontować tylko będziesz miał duże problemy z odkręceniem tych porośniętych rdzą śrub.

 

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak wyglądają scianki na krawędzi zerwanej rury? Sa ponadżerane od wewnątrz czy coś?

Jak byś na to nie popatrzał - i tak i tak musisz toposkładac do kupy a najprosciej będzie jak koledzy radzili kupić uzywke niż latac i dorabiac.

 

Zamówiłem używkę ale przypomniało mi się, że swego czasu miałem nierozwiązywalny problem z tym kolektorem, mianowicie nie dało się za nic odkręcić śrub. Z kolegą Jimi21 czy jak on tam próbowaliśmy to zdjąć, ale ni chu chu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamówiłem używkę ale przypomniało mi się, że swego czasu miałem nierozwiązywalny problem z tym kolektorem, mianowicie nie dało się za nic odkręcić śrub. Z kolegą Jimi21 czy jak on tam próbowaliśmy to zdjąć, ale ni chu chu.

Bo takie rzeczy to się na szpilki przykręca. Są nawet specjalne miedziowane nakrętki, jak mniemam, w założeniach niezapiekające się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK. jeszcze raz do tego wroce bo to upierdliwe uszkodzenie.

Przede wszystkim szpilki bylyby najlepsze, ale wiekszosc japonii ma sruby.

Wiec wszystko zaczyna sie przy skladaniu wydechu gdy trzeba posmarowac te sruby smarem zapobiegajacym ich zapiekaniu sie.

2 sprawa gdzie jest punkt mocowania tej rury do ramy, czy jest to dopiero mocowanie tlumika ktore trzyma tez rure ?

Rura powinna miec wlasne mocowanie do ramy, tlumik osobne.

Teraz wuiekszy klucz nie zalatwi sprawy, za to mozna urwac srube i wpakowac sie w gorszy klopot.

Trzeba to podgrzac, rozkrecic i potem w odpowiedni sposob zlozyc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK. jeszcze raz do tego wroce bo to upierdliwe uszkodzenie.

Przede wszystkim szpilki bylyby najlepsze, ale wiekszosc japonii ma sruby.

Wiec wszystko zaczyna sie przy skladaniu wydechu gdy trzeba posmarowac te sruby smarem zapobiegajacym ich zapiekaniu sie.

2 sprawa gdzie jest punkt mocowania tej rury do ramy, czy jest to dopiero mocowanie tlumika ktore trzyma tez rure ?

Rura powinna miec wlasne mocowanie do ramy, tlumik osobne.

Teraz wuiekszy klucz nie zalatwi sprawy, za to mozna urwac srube i wpakowac sie w gorszy klopot.

Trzeba to podgrzac, rozkrecic i potem w odpowiedni sposob zlozyc.

 

Tutaj tłumik jest bezpośrednio połączony z kolektorem, stanowi jedną całość. Mocowany jest przy tylnym wahaczu na wysokości tylnego podnóżka. Co najlepsze, tamta śruba też się odkręciła(kolektor się urwał i przez 40m jechałem z nim ciągnącym się po ziemii), mimo że dzień wcześniej dość mocno ją skręciłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...