Skocz do zawartości

Problem z ładowaniem-krok po kroku.


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Co to znaczy ze w reglerze nie ma masy ?

Musi byc i jesli nie jest realizowana przewodem to masa jest obudowa, ktora musi byc prawidlowo zmasowana.

Jestem zakręcony teraz bo w sumie nigdy tego nie sprawdzałem. Chodzi o to czy przewód minusowy, idący do do instalacji ma ciągłosć z masą czyli z obudową reglera...

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Buell'owskie mają ciągłość z masą, ten inny (r1 albo gixx) nie ma ciągłości . Mi się wydaje że te reglery co mam, nie masują się poprzez obudowę, bo są całe pomalowane, a zazwyczaj na styku powinien być czysty metal . Sprawdziłem na wtyczce co wychodzi z reglera i dalej, czy nie ma ubytku prądu i tyle co było na wtyczce, to tyle samo było na klemach . Jutro podjadę jeszcze do elektryka z tymi reglerami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... z regulatora napiecia wychodzi zarówno + jak i - który jest połaczony do masy ( ramy mortocykla) , sam regulator masy nie posiada wynika to z jego budowy a szczególnie z faktu montażu elementów wytwarzających ciepło ... tylko reglery zbudowane na triakach posiadaja możliwośc zmasowania obudowy a takich o ile mi wiadomo nie wykonuje żaden producent wszyscy zatrzymują sie na tyrystorach stosując podkładki separujące tyrystory od obudowy reglera która robi za radiator i jest w niektórych z nich zmasowana poprzez styk z rama motocykla .. generalnie to nie istotne ...dla całości problemu ... każdy regler pięcio stykowy o odpowiedniej mocy bedzie tu dobry , trzy styki dla faz alternatora i wyjście + i - z reglera ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, prawda tyle, że jak znaleźć który to plus a który minus nie mając opisu. Kolorami a i owszem, zielony z reguły masa a nie czarny, jeśli byłaby opcja otwarcia też nie ma problemu.

Przemek, jakie masz kolory przewodów?

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..rozwiązanie wskazałem wyżej ... taka metoda nie uwali reglera pod warunkiem iż pomiar zostanie przeprowadzony szybko i sprawnie ... jest także inne rozwiązanie trzeba dysponować transformatorem o napięciu wyjściowym powyżej 15 V , podłączamy go do dwóch styków wejściowych w regulatorze w miejsce podłączenia alternatora ( wykorzystujemy dwa z trzech) w ten sposób podajemy napięcie zmienne do regulatora i możemy wówczas sprawdzić gdzie na wyjściu mamy + i - ... oczywiście i ta metoda spowoduje grzanie reglera więc trzeba to wykonać szybko i sprawnie...

 

--co do przewodów przyjęte jest żółte żyły to napięcie zmienne z regulatora , czerwona zasilanie + ...

Edytowane przez BMWolf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie:

 

Czy słabo przykręcona klema (?) w akumulatorze może spowodować uszkodzenie regulatora?

Zepsuło się ładowanie w Suzi :sad:

ed. rano ledwie zapaliła a w pracy tknęło mnie żeby sprawdzić. Minus odkręcił się prawie a po przykręceniu okazało się że akumulator za słaby na rozruch. Uruchomiona z kabli a potem mierzenie. 11.8 -11.9 V a przy dodaniu gazu jeszcze odrobinę spadało co chyba jawnie świadczy o braku ładowania. Wszelkie bezpieczniki całe, chociaż chyba żaden nie zabezpiecza regulatora extra

Edytowane przez Tamka

Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie:

 

Czy słabo przykręcona klema (?) w akumulatorze może spowodować uszkodzenie regulatora?

Zepsuło się ładowanie w Suzi :sad:

ed. rano ledwie zapaliła a w pracy tknęło mnie żeby sprawdzić. Minus odkręcił się prawie a po przykręceniu okazało się że akumulator za słaby na rozruch. Uruchomiona z kabli a potem mierzenie. 11.8 -11.9 V a przy dodaniu gazu jeszcze odrobinę spadało co chyba jawnie świadczy o braku ładowania. Wszelkie bezpieczniki całe, chociaż chyba żaden nie zabezpiecza regulatora extra

Oczywiscie ze moze, luzna klema mogła powodowac przepięcia i tak pewnie było w Twoim przypadku.Bezpieczniki nie pomagaja nawet w przypadku odwrotnego podlaczenia klem (np. odpalanie z kabli rozruchowych) tzn. bezpiecznik przepala sie i przy okazji regulator...

Edytowane przez Nico
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie przepięcia a brak kontaktu co właśnie sadzi regler i kolega kilka postów wyżej upoerał się, że jest to rozwiązanie w diagnostyce. To tak jak właśnie odłączyć regler od obciążenia.

Tak dla pewności Tamka zrób wszystko po kolei jak w pierwszym poście.

Bezpieczniki nigdy nie chronią urządzenia a instalację przed skutkami jakie może spowodować właśnie uszkodzone urządzenie.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator ładuje się teraz. Prostownik dosyć zaawansowany pokazał że mocno rozładowany był na początku. Zdążyłam odkręcić ten plasik pod siedzeniem, dostałam się do regulatora. Wyczyściłam wszystkie kostki, sprawdziłam miernikiem.

Wynik taki że uzwojenia prądnicy zgodne z serwisówką, i produkują napięcie ok 70V zmienne. Mierzone pomiędzy kabelkami uzwojeń tak jak serwisówka pokazuje. Samego regulatora nie mierzyłam tak jak serwisówka podpowiada ponieważ jest potrzebny jakiś extra tester. Miernikiem sprawdziłam jedynie w trybie pomiaru jak na diody i pokazuje że jakieś są. Ale że ich tam dużo to trudno mi powiedzieć czy jest sprawny.

Sprawdzałam też czy jest połączenie z akumulatorem. Jest, bo na tym łączu jest napięcie z akumulatora. Oporność tych kabelków od wtyczki do klem w akumulatorze znikoma co chyba oznacza że połączenie jest dobre.

Po złożeniu wszystkiego i uruchomieniu silnika w dalszym ciągu nie widać żeby było ładowanie.

Poczekam jeszcze aż akumulator naładuje się i zmierzę jeszcze raz, ale póki co to myślę że jednak regulator umarł.

 

Jeszcze jedno pytanie.

Czy pomiędzy masą a uzwojeniami prądnicy powinna być jakaś oporność? Mierząc zauważyłam że nie ma żadnej. Tzn. nieskończenie duża. Nie ma przewodzenia.

W serwisówce jest obrazek pokazujący żeby też zmierzyć, ale z opisu nie wynika jaka ta oporność ma być. Chyba że dosłownie brać> wszelkie oporności w przedziale 0.2-0.55 Ohm. Takie są właśnie pomiędzy kablami od uzwojeń.

 

ed. Sam regulator robi się ciepły podczas pracy silnika

Edytowane przez Tamka

Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...