_Monter_ Opublikowano 20 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2015 Tam nie ma iskrownika. Najpierw zdejmij pokrywę a ujrzysz układ CDI zapewne z cewką (ami) ładowania. Myślę, że cały zestaw nie będzie kosztowny.Wypada również sprawdzić regulator napięcia. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter51 Opublikowano 13 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2015 Witam wszystkich.Mam od jakiegoś czasu problem z ładowaniem w mojej Kawie 636 (04r.). Otóż na wolnych obrotach ładowanie wygląda całkiem zdrowo (wartości rzędu 14-14,3V), natomiast po przekroczeniu 2000-2500 obrotów ładowanie drastycznie spada, osiągając wartości do 13,2-13,4 przy 5000obr/min. Regulator napięcia i alternator odpadają - zostały zmienione, zero reakcji, problem jak był tak jest. Akumulator zmieniany 2tyg temu na nówkę sztukę, na zgaszonym moto bez zapłonu trzyma 12,7-12,8V. Jest to o tyle upierdliwe, że moto ma ładowanie wystarczające dla świateł, zapłonu itd podczas jazdy, lecz co jakiś czas trzeba doładowywać akumulator, by było możliwe odpalenie Kawy z rozrusznika. Powoli załamuję ręce :dry: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Major87 Opublikowano 13 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2015 Sam jestem ciekaw - wujek Haynes nie ma pojęcia :(. Cytuj "Suzuki maj motór maj lajf"En-125 2a '05 | GPZ500S '89 | Bandit 600N '97 | ZX-6R '96 | En-125 2a '05 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 13 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2015 Posprawdzaj masy i ich oporności Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter51 Opublikowano 14 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2015 A że tak zapytam - z których miejsc posprawdzać masę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 14 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2015 W każdym gdzie przykręcona jest do ramy, silnika również pod regulatorem. Ten trop jest pierwszym do sprawdzenia.Taki objaw powoduje też uwalone uzwojenie stojana..wiem, ze wymieniłeś ale jednak warto je sprawdzić pod obciążeniem. A żeby to zrobić to pomiaru dokonujesz jakbyś sprawdzał napięcie ze stojana tyle, że równolegle do sond miernika wstawiasz żarówkę 100W. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter51 Opublikowano 14 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2015 Ze swiatlami lub bez jest taki sam pomiar, bez zmian, takze mysle ze uwalone uzwojenie odpada z listy "mozliwe usterki". Zarowno na wolnych obrotach jak i wyzszych oba alternatory i oba regulatory zachowywały się tak samo, takze to odpada. Muszę masę pomierzyc jeszcze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 18 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2015 Z tą żarówką to nie chodziło o tę w reflektorze ;) Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 18 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2015 Ze swiatlami lub bez jest taki sam pomiar, bez zmian, takze mysle ze uwalone uzwojenie odpada z listy "mozliwe usterki". Zarowno na wolnych obrotach jak i wyzszych oba alternatory i oba regulatory zachowywały się tak samo, takze to odpada. Muszę masę pomierzyc jeszcze. Z tą żarówką to nie chodziło o tę w reflektorze ;) Mało tego to nawet nie chodziło o pomiar napięcia ładowania tylko napięcia międzyfazowego zmiennego z altka odłączonego od układu. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter51 Opublikowano 19 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2015 Napiecia miedzyfazowe na alternatorze oscyluja w granicach 52-54V przy ok 5k obrotow, tutaj mysle ze jest w porzadku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 20 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2015 Napiecia miedzyfazowe na alternatorze oscyluja w granicach 52-54V przy ok 5k obrotow, tutaj mysle ze jest w porzadku.Podczas tego pomiaru żarówkę 100W równolegle podepnij i podaj wyniki. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Złoty Opublikowano 7 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2015 pojawił się problem w mojej suzuki gsxr k7 600 , mam ładowanie do momentu gdy motocykl się nie zagrzeje , włączą się wentylatory ładowanie jest nadal ( choć jak wiadomo jest mniejsze) po wyłączeniu się wentylatora nagle ładowanie spada z 14.3V do 12,5V (regulator jest gorący). Zaobserwowałem , że jak odłączę na chwile wtyczkę od alternatora na odpalonym silniku to ładowanie wraca. Regulatory zakładałem 3 różne, alternator sprawdzony , wszystkie kostki sprawdzone.Już głupieje, bo do momentu gdy motocykl się nie zagreje to jest wszystko ok. Czy przegrzewanie regulatora może wiązac się z tym że on rozłącza ?? Czy regulator musi być przykręcony do masy?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 7 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2015 Oczywiście, ze regulator musi być przykręcony do masy, inaczej możesz go wysadzić w powietrze. Jeśli nie jest może osiągnąć baaardzo wysoką temperaturę.W takich przypadkach po wyczyszczeniu wszystkich połączeń pozostaje sprawdzenie altka pod obciążeniem ponieważ może być uszkodzenie polegające na objawieniu się po rozgrzaniu czyli w momencie rozszerzenia się uzwojeń.Jeśli już sprawdzałeś stojan to zrób to jeszcze raz wpinając pod każdą mierzoną parę żarówkę 100W, zrób to na zimnym i na ciepłym. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 8 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2015 (edytowane) pojawił się problem w mojej suzuki gsxr k7 600 , mam ładowanie do momentu gdy motocykl się nie zagrzeje , włączą się wentylatory ładowanie jest nadal ( choć jak wiadomo jest mniejsze) po wyłączeniu się wentylatora nagle ładowanie spada z 14.3V do 12,5V (regulator jest gorący). Zaobserwowałem , że jak odłączę na chwile wtyczkę od alternatora na odpalonym silniku to ładowanie wraca. Regulatory zakładałem 3 różne, alternator sprawdzony , wszystkie kostki sprawdzone.Już głupieje, bo do momentu gdy motocykl się nie zagreje to jest wszystko ok. Czy przegrzewanie regulatora może wiązac się z tym że on rozłącza ?? Czy regulator musi być przykręcony do masy?? Myjesz moto karcherem ? ,,Kostkowa,, elektyka bardzo tego nie lubi... Ja dokładnie przyjrzałbym się tym połączeniom na torze ładowania.Z zewnątrz nie ocenisz przewodości elektrycznej kostki - wiem to z autopsji. Proponuję uruchomić maszynę i sprawdzić temperaturę kabli idących od altka.Mogą być letniawe ale nie gorące.Jeśli są za ciepłe to najprawdopodobniej szwankuje instalacja na stykach. Poza tym, przy tej kostce od altka i przy regulatorze spróbuj lekko ugiąć przewody.Jeżeli wyczujesz różnicę w twardości izolacji przewodów to świadczy o ,,wygrzaniu,, izolacji danego kabelka. Ja u siebie miałem podobne przejścia z ładowaniem i grzaniem nadmiernym instalki ładowania i po wywaleniu kostek na tym odcinku problem znikł, a usunięta kostka wyglądała z zewntąrz jakby z fabryki przed chwilą wyszła... Edytowane 8 Czerwca 2015 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 8 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2015 Myjesz moto karcherem ? ,,Kostkowa,, elektyka bardzo tego nie lubi... Ja dokładnie przyjrzałbym się tym połączeniom na torze ładowania.Z zewnątrz nie ocenisz przewodości elektrycznej kostki - wiem to z autopsji. Proponuję uruchomić maszynę i sprawdzić temperaturę kabli idących od altka.Mogą być letniawe ale nie gorące.Jeśli są za ciepłe to najprawdopodobniej szwankuje instalacja na stykach. Poza tym, przy tej kostce od altka i przy regulatorze spróbuj lekko ugiąć przewody.Jeżeli wyczujesz różnicę w twardości izolacji przewodów to świadczy o ,,wygrzaniu,, izolacji danego kabelka. Ja u siebie miałem podobne przejścia z ładowaniem i grzaniem nadmiernym instalki ładowania i po wywaleniu kostek na tym odcinku problem znikł, a usunięta kostka wyglądała z zewntąrz jakby z fabryki przed chwilą wyszła...Wyeliminowanie w ogóle kostek dopiero daje wyniki ale oczywiście wszystkie połączenia lutowane. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.