Skocz do zawartości

Problem z ładowaniem-krok po kroku.


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tam nie ma iskrownika. Najpierw zdejmij pokrywę a ujrzysz układ CDI zapewne z cewką (ami) ładowania. Myślę, że cały zestaw nie będzie kosztowny.

Wypada również sprawdzić regulator napięcia.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam wszystkich.
Mam od jakiegoś czasu problem z ładowaniem w mojej Kawie 636 (04r.). Otóż na wolnych obrotach ładowanie wygląda całkiem zdrowo (wartości rzędu 14-14,3V), natomiast po przekroczeniu 2000-2500 obrotów ładowanie drastycznie spada, osiągając wartości do 13,2-13,4 przy 5000obr/min. Regulator napięcia i alternator odpadają - zostały zmienione, zero reakcji, problem jak był tak jest. Akumulator zmieniany 2tyg temu na nówkę sztukę, na zgaszonym moto bez zapłonu trzyma 12,7-12,8V. Jest to o tyle upierdliwe, że moto ma ładowanie wystarczające dla świateł, zapłonu itd podczas jazdy, lecz co jakiś czas trzeba doładowywać akumulator, by było możliwe odpalenie Kawy z rozrusznika. Powoli załamuję ręce :dry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W każdym gdzie przykręcona jest do ramy, silnika również pod regulatorem. Ten trop jest pierwszym do sprawdzenia.

Taki objaw powoduje też uwalone uzwojenie stojana..wiem, ze wymieniłeś ale jednak warto je sprawdzić pod obciążeniem. A żeby to zrobić to pomiaru dokonujesz jakbyś sprawdzał napięcie ze stojana tyle, że równolegle do sond miernika wstawiasz żarówkę 100W.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze swiatlami lub bez jest taki sam pomiar, bez zmian, takze mysle ze uwalone uzwojenie odpada z listy "mozliwe usterki". Zarowno na wolnych obrotach jak i wyzszych oba alternatory i oba regulatory zachowywały się tak samo, takze to odpada. Muszę masę pomierzyc jeszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Ze swiatlami lub bez jest taki sam pomiar, bez zmian, takze mysle ze uwalone uzwojenie odpada z listy "mozliwe usterki". Zarowno na wolnych obrotach jak i wyzszych oba alternatory i oba regulatory zachowywały się tak samo, takze to odpada. Muszę masę pomierzyc jeszcze.

 

Z tą żarówką to nie chodziło o tę w reflektorze ;)

 

Mało tego to nawet nie chodziło o pomiar napięcia ładowania tylko napięcia międzyfazowego zmiennego z altka odłączonego od układu.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napiecia miedzyfazowe na alternatorze oscyluja w granicach 52-54V przy ok 5k obrotow, tutaj mysle ze jest w porzadku.

Podczas tego pomiaru żarówkę 100W równolegle podepnij i podaj wyniki.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

pojawił się problem w mojej suzuki gsxr k7 600 , mam ładowanie do momentu gdy motocykl się nie zagrzeje , włączą się wentylatory ładowanie jest nadal ( choć jak wiadomo jest mniejsze) po wyłączeniu się wentylatora nagle ładowanie spada z 14.3V do 12,5V (regulator jest gorący). Zaobserwowałem , że jak odłączę na chwile wtyczkę od alternatora na odpalonym silniku to ładowanie wraca. Regulatory zakładałem 3 różne, alternator sprawdzony , wszystkie kostki sprawdzone.Już głupieje, bo do momentu gdy motocykl się nie zagreje to jest wszystko ok. Czy przegrzewanie regulatora może wiązac się z tym że on rozłącza ?? Czy regulator musi być przykręcony do masy??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, ze regulator musi być przykręcony do masy, inaczej możesz go wysadzić w powietrze. Jeśli nie jest może osiągnąć baaardzo wysoką temperaturę.

W takich przypadkach po wyczyszczeniu wszystkich połączeń pozostaje sprawdzenie altka pod obciążeniem ponieważ może być uszkodzenie polegające na objawieniu się po rozgrzaniu czyli w momencie rozszerzenia się uzwojeń.

Jeśli już sprawdzałeś stojan to zrób to jeszcze raz wpinając pod każdą mierzoną parę żarówkę 100W, zrób to na zimnym i na ciepłym.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pojawił się problem w mojej suzuki gsxr k7 600 , mam ładowanie do momentu gdy motocykl się nie zagrzeje , włączą się wentylatory ładowanie jest nadal ( choć jak wiadomo jest mniejsze) po wyłączeniu się wentylatora nagle ładowanie spada z 14.3V do 12,5V (regulator jest gorący). Zaobserwowałem , że jak odłączę na chwile wtyczkę od alternatora na odpalonym silniku to ładowanie wraca. Regulatory zakładałem 3 różne, alternator sprawdzony , wszystkie kostki sprawdzone.Już głupieje, bo do momentu gdy motocykl się nie zagreje to jest wszystko ok. Czy przegrzewanie regulatora może wiązac się z tym że on rozłącza ?? Czy regulator musi być przykręcony do masy??

 

Myjesz moto karcherem ?

 

,,Kostkowa,, elektyka bardzo tego nie lubi...

 

Ja dokładnie przyjrzałbym się tym połączeniom na torze ładowania.

Z zewnątrz nie ocenisz przewodości elektrycznej kostki - wiem to z autopsji.

 

Proponuję uruchomić maszynę i sprawdzić temperaturę kabli idących od altka.

Mogą być letniawe ale nie gorące.

Jeśli są za ciepłe to najprawdopodobniej szwankuje instalacja na stykach.

 

Poza tym, przy tej kostce od altka i przy regulatorze spróbuj lekko ugiąć przewody.

Jeżeli wyczujesz różnicę w twardości izolacji przewodów to świadczy o ,,wygrzaniu,, izolacji danego kabelka.

 

Ja u siebie miałem podobne przejścia z ładowaniem i grzaniem nadmiernym instalki ładowania i po wywaleniu kostek na tym odcinku problem znikł, a usunięta kostka wyglądała z zewntąrz jakby z fabryki przed chwilą wyszła...

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Myjesz moto karcherem ?

 

,,Kostkowa,, elektyka bardzo tego nie lubi...

 

Ja dokładnie przyjrzałbym się tym połączeniom na torze ładowania.

Z zewnątrz nie ocenisz przewodości elektrycznej kostki - wiem to z autopsji.

 

Proponuję uruchomić maszynę i sprawdzić temperaturę kabli idących od altka.

Mogą być letniawe ale nie gorące.

Jeśli są za ciepłe to najprawdopodobniej szwankuje instalacja na stykach.

 

Poza tym, przy tej kostce od altka i przy regulatorze spróbuj lekko ugiąć przewody.

Jeżeli wyczujesz różnicę w twardości izolacji przewodów to świadczy o ,,wygrzaniu,, izolacji danego kabelka.

 

Ja u siebie miałem podobne przejścia z ładowaniem i grzaniem nadmiernym instalki ładowania i po wywaleniu kostek na tym odcinku problem znikł, a usunięta kostka wyglądała z zewntąrz jakby z fabryki przed chwilą wyszła...

Wyeliminowanie w ogóle kostek dopiero daje wyniki ale oczywiście wszystkie połączenia lutowane.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...