modem Opublikowano 15 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2010 Odnośnie gruzowania kasku, tak wygląda XR 1000 po strzale przy około 50 km/h http://www.bikepics.com/pictures/2019138/ Chciałem go wysłać do ekspertyzy , ale bałem się, że będe czekał z 2 miechy na opinie i kupiłem nowy :) Cytuj Yamaha Virago '91 -> Suzuki Bandit 600 '01 -> Suzuki Bandit 1200 '04 -> Kawasaki 636 '03 -> Kawasaki ZX-10R '04 -> Triumph Daytona 675 '08 -> Kawasaki ZX10-R '04 ->Yamaha R1 '09 -> Yamaha R1 '10 -> BMW G450X '08 + Triumph Bonneville T-100 '12 ->Ducati Multistrada 1200S + Triumph Bonneville T-100->KTM SUPER DUKE GT + Triumph Bonneville T-100 + Aprilia Tuono Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fantom Opublikowano 15 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2010 Testy SHARP są o tyle dobre, że niezależne, tj za pieniądze podatników paru gości chodzi od sklepu do sklepu i kupują sobie kaski które potem rozwalają. Stąd nie musza się nikomu podlizywać, etc. Spójrz na to z innej strony - markowy producent, który ma w swojej ofercie super bezpieczne wg SHARP modele szczękowe, produkuje również kask integralny - w którym łatwiej spełnić jest kryterium bezpieczeństwa - który jest o dwie, trzy gwiazdki mniej bezpieczny. Ma wszystko co jest potrzebne do zrobienia bezpiecznego kasku - środki, wiedzę, doświadczenie, pieniądze, własny lab. Z tego powodu i tych które przytoczyłem wcześniej dla mnie metodologia tych testów musi być ułomna. To że są finansowo niezależni od producentów samo w sobie nie gwarantuje profesjonalizmu. Chciałem go wysłać do ekspertyzy , ale bałem się, że będe czekał z 2 miechy na opinie i kupiłem nowy :) Wow - a co tu ekspertyzować? IMO taka skorupa to tylko na doniczkę, chyba że coś źle widzę :cool: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 15 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2010 (edytowane) Spójrz na to z innej strony - markowy producent, który ma w swojej ofercie super bezpieczne wg SHARP modele szczękowe, produkuje również kask integralny - w którym łatwiej spełnić jest kryterium bezpieczeństwa - który jest o dwie, trzy gwiazdki mniej bezpieczny. Ma wszystko co jest potrzebne do zrobienia bezpiecznego kasku - środki, wiedzę, doświadczenie, pieniądze, własny lab. Z tego powodu i tych które przytoczyłem wcześniej dla mnie metodologia tych testów musi być ułomna. To że są finansowo niezależni od producentów samo w sobie nie gwarantuje profesjonalizmu. Nie, no, absolutnie. Nie jest to dla mnei żadna biblia, ale zawszeć to jeszcze jeden test. I ponieważ jest on robiony tylko w Anglii, to wątpię by pod niego zrobili kask - jak to robią ze Snellem, tzn kaski się robi tak, żeby przeszły dany test, a nie żeby były bardziej bezpieczne. Bajdełej, zajrzyj sobie na ich stronę to zobaczysz jak te testy są robione.... (a propos metodologii) No i jakoś tak brytole ze swoim trzymaniem się przepisów wydają mi się tutaj wiarygodni ale to znowu ososbiste odczucie :icon_razz: Wow - a co tu ekspertyzować? IMO taka skorupa to tylko na doniczkę, chyba że coś źle widzę :cool: :lalag: Przecież ma rozwaloną skorupę...... Edytowane 15 Lipca 2010 przez Buber Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 15 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2010 Oczywiście cały czas pozostaje kwestia tego, że wyniki testów SHARP pokazują, że producenci typu Grex posiedli tajemną wiedzę produkcji bardzo bezpiecznych kasków kilkakrotnie tańszych od uznanych producentów, którzy mają własne laboratoria, wieloletnie doświadczenia z wyścigów i wydają krocie na badania. no ten tekst mnie rozbawił niemalże do łez marka Grex należy do grupy Nolan (tak jak X-Lite) Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fantom Opublikowano 15 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2010 Bajdełej, zajrzyj sobie na ich stronę to zobaczysz jak te testy są robione.... (a propos metodologii) Animację widziałem i dla mnie metoda wygląda fachowo. Ale ja jestem inżynieryjnym laikiem - ktoś bardziej oblatany w temacie mógłby coś wypatrzeć. O ile jestem w stanie ogarnąć, że niesymetryczne konstrukcje dają symetryczne wyniki, to niesymetryczne wyniki przy symetrycznych konstrukcjach wskazują albo na totalną wtopę producentów albo testujących - IMO innej możliwości nie ma. no ten tekst mnie rozbawił niemalże do łez marka Grex należy do grupy Nolan (tak jak X-Lite) Moja skucha - przyznaję. Tego nie wiedziałem. Ale na twoim miejscu uważałbym, bo jeśli nieświadomie rozbawiam cię do łez, to czytając tu moje świadome żarty mógłbyś np. pęknąć albo jeszcze coś gorszego. Można zamiast tego obejrzeć wyniki samego Araia, który ma rozrzut gwiazdkowy bardzo szeroki, co zupełnie nie zależy od ceny. Z Sharkiem podobnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tmi Opublikowano 15 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2010 Odnośnie gruzowania kasku, tak wygląda XR 1000 po strzale przy około 50 km/h http://www.bikepics.com/pictures/2019138/ Chciałem go wysłać do ekspertyzy , ale bałem się, że będe czekał z 2 miechy na opinie i kupiłem nowy :) Czym różni się przywalenie głową przy prędkości 50 km/h i 150 km/h?, przecież to tylko prędkość, siła uderzania o asfalt spadając z motocykla będzie bardzo podobna czyli duża, prędkość przełoży się na długość szurania kaskiem o asfalt. Jasne, przy 150 km/h bardziej zaboli walnięcie głową w jakąś przeszkode, ale po co wtedy kask jak kark nie wytrzyma. Także tłumaczenie w stylu "a bo ja nie bede szybko jeździć" jakoś do mnie nie trafia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 16 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2010 A kwestii bezpieczeństwa głowy, to tu jest nowy temat, wart zainteresowania: http://www.lazerhelmets.com/en/motorcyclin...rskin/index.php http://www.webbikeworld.com/r2/motorcycle-...azer-superskin/ Coś w tym jest..... Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zdolny Opublikowano 16 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2010 (edytowane) mam zdjęcia swojego SHOEI XR1100 po tym szlifiee, przy 50km/h i ok 8 metrów tarcia głową (nie ciagiem), ale nie wiem jak je wstawić (moze ktos weźmie i to zrobi?). ps. modem, coś mocno ucierpial ten Twój 1000 Shoei. Ja bym w nim dalej nie jeźdizł. Edytowane 16 Lipca 2010 przez Zdolny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziura Opublikowano 17 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2010 Po co nosić kask? Po to:) Sorki za offtop, ale nie mogłem się powstrzymać :smile: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gravis Opublikowano 17 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2010 (edytowane) A kwestii bezpieczeństwa głowy, to tu jest nowy temat, wart zainteresowania: http://www.lazerhelmets.com/en/motorcyclin...rskin/index.php http://www.webbikeworld.com/r2/motorcycle-...azer-superskin/ Coś w tym jest..... Hmm, czyżby [r]ewolucja w produkcji kasków?? ;) Edytowane 17 Lipca 2010 przez Gravis Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 18 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2010 No na pewno coś w tym jest. Czytałem też o kaskach z ładunkiem "ochładzającym", tj, medycznie (podobno) jest bardzo wskazane żeby zaraz po urazie mózg chłodzić, bo wtedy są mniejsze uszkodzenia wewnętrzene, więc w kasku jest woreczek z chemią który sie aktywuje podczas uderzenia i przez jakieś pół godziny chłodzi łep. Cokolwiek by nie było to ludzkość myśli w temacie, i dobrze, bo to dla nas lepiej :) Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hero Opublikowano 25 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2010 Odnośnie tematu - nie warto długo się zastanawiać i po prostu trzeba kupić nowy kask. W tym który zaliczył glebę mogą być zmiany naprężeniowe po uderzeniu i przy następnym, mocniejszym może nie zachować się tak jak byś tego oczekiwał... Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzemekB Opublikowano 27 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2010 http://www.fundacja.motocykle.pl/wp-conten..._po_wypadku.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zdolny Opublikowano 27 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2010 w kasku jeździłem 30min dopóki mi motocykl się nei popsuł (dno), Ubezpieczalnia nie odda mi za kask. Gdyż poszło z mojego AC (chociaż nie byłem sprawcą z pieszym) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moto-akcesoria Opublikowano 28 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2010 spoko Ty nie zapłącisz złotówki za moje leczenie jak coś,... czy pogrzeb. A poważnie to... zino dzięki za odpowiedź. I tak kupię nowy, ale muszę teżpoczekać na odp,. z ubezpieczalni czy zwrócą za kask, czy nie. Limo włąśnie, dobzre ,że kolega rozróżnia 'poziom" kasku. To nie było duże uderzenie, moze tak opisałem jak nie wiadomo co. Nie sadże by ten kask uratował mi głowę przy następnym upadku przy 200km/h. ale nie sadżę, ze przy 50km/h się rozpadnie. MIał ktoś kiedyś doczynienia z shoie 1100, albo Araiem? Dzięki i tak za odpowiedzi, biorę je sobie do serca, bo wiecie co piszecie. pozdro Daje się troszkę wyczuć jakbyś czekał aż ktoś Ci napisze, że możesz śmiało jeździć dalej chociaż wiesz, że nie możesz. Rozumiem Cię, jednak odżałował bym siano na kolejny kask a ten powiesił z duma na ścianie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.