Skocz do zawartości

KASKI - po wypadku


Zdolny
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Odnośnie gruzowania kasku, tak wygląda XR 1000 po strzale przy około 50 km/h

 

http://www.bikepics.com/pictures/2019138/

 

Chciałem go wysłać do ekspertyzy , ale bałem się, że będe czekał z 2 miechy na opinie i kupiłem nowy :)

Yamaha Virago '91 -> Suzuki Bandit 600 '01 -> Suzuki Bandit 1200 '04 -> Kawasaki 636 '03 -> Kawasaki ZX-10R '04 -> Triumph Daytona 675 '08 -> Kawasaki ZX10-R '04 ->Yamaha R1 '09 -> Yamaha R1 '10 -> BMW G450X '08 + Triumph Bonneville T-100 '12 ->Ducati Multistrada 1200S + Triumph Bonneville T-100->KTM SUPER DUKE GT + Triumph Bonneville T-100 + Aprilia Tuono

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testy SHARP są o tyle dobre, że niezależne, tj za pieniądze podatników paru gości chodzi od sklepu do sklepu i kupują sobie kaski które potem rozwalają. Stąd nie musza się nikomu podlizywać, etc.

 

Spójrz na to z innej strony - markowy producent, który ma w swojej ofercie super bezpieczne wg SHARP modele szczękowe, produkuje również kask integralny - w którym łatwiej spełnić jest kryterium bezpieczeństwa - który jest o dwie, trzy gwiazdki mniej bezpieczny. Ma wszystko co jest potrzebne do zrobienia bezpiecznego kasku - środki, wiedzę, doświadczenie, pieniądze, własny lab. Z tego powodu i tych które przytoczyłem wcześniej dla mnie metodologia tych testów musi być ułomna. To że są finansowo niezależni od producentów samo w sobie nie gwarantuje profesjonalizmu.

 

Chciałem go wysłać do ekspertyzy , ale bałem się, że będe czekał z 2 miechy na opinie i kupiłem nowy :)

 

Wow - a co tu ekspertyzować? IMO taka skorupa to tylko na doniczkę, chyba że coś źle widzę :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spójrz na to z innej strony - markowy producent, który ma w swojej ofercie super bezpieczne wg SHARP modele szczękowe, produkuje również kask integralny - w którym łatwiej spełnić jest kryterium bezpieczeństwa - który jest o dwie, trzy gwiazdki mniej bezpieczny. Ma wszystko co jest potrzebne do zrobienia bezpiecznego kasku - środki, wiedzę, doświadczenie, pieniądze, własny lab. Z tego powodu i tych które przytoczyłem wcześniej dla mnie metodologia tych testów musi być ułomna. To że są finansowo niezależni od producentów samo w sobie nie gwarantuje profesjonalizmu.

Nie, no, absolutnie. Nie jest to dla mnei żadna biblia, ale zawszeć to jeszcze jeden test. I ponieważ jest on robiony tylko w Anglii, to wątpię by pod niego zrobili kask - jak to robią ze Snellem, tzn kaski się robi tak, żeby przeszły dany test, a nie żeby były bardziej bezpieczne. Bajdełej, zajrzyj sobie na ich stronę to zobaczysz jak te testy są robione.... (a propos metodologii)

 

No i jakoś tak brytole ze swoim trzymaniem się przepisów wydają mi się tutaj wiarygodni ale to znowu ososbiste odczucie :icon_razz:

 

Wow - a co tu ekspertyzować? IMO taka skorupa to tylko na doniczkę, chyba że coś źle widzę :cool:

:lalag: Przecież ma rozwaloną skorupę......

Edytowane przez Buber

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście cały czas pozostaje kwestia tego, że wyniki testów SHARP pokazują, że producenci typu Grex posiedli tajemną wiedzę produkcji bardzo bezpiecznych kasków kilkakrotnie tańszych od uznanych producentów, którzy mają własne laboratoria, wieloletnie doświadczenia z wyścigów i wydają krocie na badania.

 

no ten tekst mnie rozbawił niemalże do łez

marka Grex należy do grupy Nolan (tak jak X-Lite)

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bajdełej, zajrzyj sobie na ich stronę to zobaczysz jak te testy są robione.... (a propos metodologii)

 

Animację widziałem i dla mnie metoda wygląda fachowo. Ale ja jestem inżynieryjnym laikiem - ktoś bardziej oblatany w temacie mógłby coś wypatrzeć. O ile jestem w stanie ogarnąć, że niesymetryczne konstrukcje dają symetryczne wyniki, to niesymetryczne wyniki przy symetrycznych konstrukcjach wskazują albo na totalną wtopę producentów albo testujących - IMO innej możliwości nie ma.

 

 

no ten tekst mnie rozbawił niemalże do łez

marka Grex należy do grupy Nolan (tak jak X-Lite)

 

Moja skucha - przyznaję. Tego nie wiedziałem. Ale na twoim miejscu uważałbym, bo jeśli nieświadomie rozbawiam cię do łez, to czytając tu moje świadome żarty mógłbyś np. pęknąć albo jeszcze coś gorszego.

 

Można zamiast tego obejrzeć wyniki samego Araia, który ma rozrzut gwiazdkowy bardzo szeroki, co zupełnie nie zależy od ceny. Z Sharkiem podobnie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie gruzowania kasku, tak wygląda XR 1000 po strzale przy około 50 km/h

 

http://www.bikepics.com/pictures/2019138/

 

Chciałem go wysłać do ekspertyzy , ale bałem się, że będe czekał z 2 miechy na opinie i kupiłem nowy :)

Czym różni się przywalenie głową przy prędkości 50 km/h i 150 km/h?, przecież to tylko prędkość, siła uderzania o asfalt spadając z motocykla będzie bardzo podobna czyli duża, prędkość przełoży się na długość szurania kaskiem o asfalt. Jasne, przy 150 km/h bardziej zaboli walnięcie głową w jakąś przeszkode, ale po co wtedy kask jak kark nie wytrzyma. Także tłumaczenie w stylu "a bo ja nie bede szybko jeździć" jakoś do mnie nie trafia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kwestii bezpieczeństwa głowy, to tu jest nowy temat, wart zainteresowania:

http://www.lazerhelmets.com/en/motorcyclin...rskin/index.php

http://www.webbikeworld.com/r2/motorcycle-...azer-superskin/

 

Coś w tym jest.....

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam zdjęcia swojego SHOEI XR1100 po tym szlifiee, przy 50km/h i ok 8 metrów tarcia głową (nie ciagiem), ale nie wiem jak je wstawić (moze ktos weźmie i to zrobi?).

ps. modem, coś mocno ucierpial ten Twój 1000 Shoei. Ja bym w nim dalej nie jeźdizł.

Edytowane przez Zdolny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kwestii bezpieczeństwa głowy, to tu jest nowy temat, wart zainteresowania:

http://www.lazerhelmets.com/en/motorcyclin...rskin/index.php

http://www.webbikeworld.com/r2/motorcycle-...azer-superskin/

 

Coś w tym jest.....

 

Hmm, czyżby [r]ewolucja w produkcji kasków?? ;)

Edytowane przez Gravis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No na pewno coś w tym jest. Czytałem też o kaskach z ładunkiem "ochładzającym", tj, medycznie (podobno) jest bardzo wskazane żeby zaraz po urazie mózg chłodzić, bo wtedy są mniejsze uszkodzenia wewnętrzene, więc w kasku jest woreczek z chemią który sie aktywuje podczas uderzenia i przez jakieś pół godziny chłodzi łep. Cokolwiek by nie było to ludzkość myśli w temacie, i dobrze, bo to dla nas lepiej :)

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie tematu - nie warto długo się zastanawiać i po prostu trzeba kupić nowy kask. W tym który zaliczył glebę mogą być zmiany naprężeniowe po uderzeniu i przy następnym, mocniejszym może nie zachować się tak jak byś tego oczekiwał...

Pozdro

 

 

 

download.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spoko Ty nie zapłącisz złotówki za moje leczenie jak coś,... czy pogrzeb.

A poważnie to... zino dzięki za odpowiedź. I tak kupię nowy, ale muszę teżpoczekać na odp,. z ubezpieczalni czy zwrócą za kask, czy nie.

Limo włąśnie, dobzre ,że kolega rozróżnia 'poziom" kasku. To nie było duże uderzenie, moze tak opisałem jak nie wiadomo co. Nie sadże by ten kask uratował mi głowę przy następnym upadku przy 200km/h. ale nie sadżę, ze przy 50km/h się rozpadnie. MIał ktoś kiedyś doczynienia z shoie 1100, albo Araiem?

Dzięki i tak za odpowiedzi, biorę je sobie do serca, bo wiecie co piszecie.

pozdro

 

 

Daje się troszkę wyczuć jakbyś czekał aż ktoś Ci napisze, że możesz śmiało jeździć dalej chociaż wiesz, że nie możesz. Rozumiem Cię, jednak odżałował bym siano na kolejny kask a ten powiesił z duma na ścianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...