Skocz do zawartości

Czyszczenie gaźników i ustawianie składu mieszanki gsxr 1100


zwiecha
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W poprzednim poscie w którym pisalem o klekotaniu, wszystko juz naprawione, ale cały czas borykam sie z strzelaniem z tlumika (na ssaniu wrecz pluje czyms, oleju na 100 % nie bierze, jak odpale w garażu to spaliny draznia w oczy i w nozdrza, na przegazuwce idzie czarny dym, wiem ewidetnie gaziory). Swiece sa opkopcone troche. Jak zdjalem filtr powietrza to zobaczylem gaźniki, przy zamknietej przepustnicy ta przeslona jest zamknieta, jak dodam gazu to ona jest cały czas zamknieta (wydaje mi sie ze powinna sie otwierac aby byl dostep powietrza), mowa o manewrowaniu gazem na zgaszonym silniku i zagladaniu przez airbox do poszczegolnych gaźników, link do foto ponizej. Śruba do składu na wolnych obrotach jest na dole pod komorami plywakowymi, ile maja byc one wykrecone, sruby od main system sa chyba pod tymi czarnymi kopułkami, tak samo ile one musza byc wykręcone, chodzi mi o wartosci z serwisowki bo nie moge tego wylapac, ustawianie pływaków znalazlem. Dzieki za odpowiedzi, w poprzednim poscie bardzo mi pomogliscie wiec licze na pomoc :bigrazz: Jednak rozrząd i zawory to pikuś w porównaniu do gaźników.

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/...b9690acd3d.html

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zdjalem filtr powietrza to zobaczylem gaźniki, przy zamknietej przepustnicy ta przeslona jest zamknieta, jak dodam gazu to ona jest cały czas zamknieta (wydaje mi sie ze powinna sie otwierac aby byl dostep powietrza), mowa o manewrowaniu gazem na zgaszonym silniku i zagladaniu przez airbox do poszczegolnych gaźników, link do foto ponizej.

 

Dobrze Ci się wydaje, tyle tylko że to nie będzie działać na zgaszonym silniku. :cool:

Te przepustnice są podnoszone poprzez podcisnienie, więc silnik musi być odpalony.

Ogólnie, wymontuj gazniki, postaw je sobie tak jak są w motocyklu i zacznij od góry. Od tych kopułek, odkręc pierwszą, wyjmij sprężynę, (uwaga na malutki okrągły oring ) wyjmij przepustnicę( tą przysłonę o której piszesz), zobaczysz że jest zakończona membramą prawdz czy membrama nie jest uszkodzona( ważne).

Tak z wszystkimi czterema. Poszczególne części układaj w kolejności gażników, nic nie przekładaj nie zamieniaj. potem, ustaw gazniki pod takim samym kątem jak w motocyklu napełnij benzyną i spuszczaj przed odlyw paliwo z każdej komory po kolei, mierząc za każdym razem poziom,sprawdz, czy się zgadza z serwisówką. Jak tak pościągaj dekle,wyjmij pływak, zaworki, dysze (cały czas układając w klejności) wymyj wszystko dokładnie w benzynie( nie żadne rozpuszczalniki) przemuchaj,ustaw dysze wolnych obrotów, o ile pamiętam to 1,5 obroty wykręcone- ale tą wiadomośc sprawdź w serwisówce. I gaźniki muszą chulać. możesz sprawdzić czy dysze odpowiadają fabrycznym, i jak ustawiona jest iglica. Po czyszczeniu zakładasz gaźniki do motocykla, podpinasz paliwo z butelki odpalasz i synchronizujesz gaźniki. ( potrzebne wakuometry) . Pozdrawiam

Edytowane przez mirusiek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak wyżej napisano - serwis gaźników. Kup puszkę szpraju zwanego Carb Cleaner, bez tego nie zabieraj się do roboty.

 

Śruba składu mieszanki ma być wykręcona o tyle ile jest napisane w serwisówce lub w Autodata. Teraz Ci nie powiem ile bo dysk mi się ze*rał i wszystkie serwisówki i Autodata poszły się walić niestety. W 750-tce było to 1,75 obr ale wartości fabryczne nie zawsze dobrze się spisują, mój w miarę dobrze gadał na 2,5 obr. i kilka innych moto też nie chodziło jak trzeba na zalecanych ustawieniach. Jeśli Twój kicha i strzela to wykręć skład na 2,5 i powinno być OK.

 

W gaźnikach są gniazda zaworków pływaka - taka mosiężna tulejka w korpusie w której pracuje zaworek. To gniazdo jest wciskane w korpus i posiada o-ring który może już puszcza paliwo bokiem i zamknięty zaworek nic nie daje wtedy. Sprawdź te o-ringi. Dziś na warsztacie postaram się rzucić okiem na wymiar tych o-ringów bo ostatnio zapomniałem sprawdzić. Prawdopodobnie będą takie same jak w 750-tce, chociaż gwarancji nie daję.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedzi, Sruba składu mieszanki na wolnych jest pod spodem przy komorach pływakowych, a śruba jak to sie zwie w serwisowce main jet jest pod tymi kopułkami ?? troche dziwne byloby to zeby przykrecic trzeba to zwalac z gaźników ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

main jet to po prostu dysza głowna a nie śruba jakiejkolwiek regulacji:)

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podaj oznaczenie gaźników, r. prod. motocykla.

Generalnie będzie tak jak w 750. Poszukaj bo temat był przerabiany. Obstawiam za wysoki poziom paliwa w komorach paliwowych ale nie koniecznie najpierw regulacja.

Moja dobra rada to załóż filtry paliwa.

Aha jeszcze jak będziesz wkładał iglice to zwróć uwagę żeby dobrze siadły w gniazdach i wkładaj te przepustnice ze sprężyną tak żeby się iglice nie poprzestawiały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe moj błąd (zjadłem od) miało być śruba od main jet, czyli sruba do regulacji składu mieszanki na wysokich obrotach.

Zagiołeś mnie, nie spotkałem się do tej pory z taką śrubą. Przynajmniej nie w motocyklach szosowych.

Chyba coś Ci sie pomyliło, wrzuć jak możesz skan manuala gdzie jest o tym wspomniane.

Zwróć uwagę na rozmiar dysz głównych, każda jest przypisana do jednego gaźnika i lepiej ich nie zamieniać miejscami.

Edytowane przez baba_zanetti

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma czegos takiego jak sruba regulacyjna dyszy glownej.

Wysokie obroty zaleza od przelotu dyszy glownej i reguluje sie je przez wymiane dysz, obroty srednie reguluje iglica z rozpylaczem, obroty niskie - usmiech przepustnic obrotowych i rozmiar dyszy wolnych, a obroty wolne regulujesz sruba podnoszaca przepustnice obrotowa i sruba regulacji mieszanki / powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to faktycznie gafa, wczesniej mialem bmw k75 byl tam wtrysk paliwa, z gaźnikowcami nie mialem do czynienia, nie liczac sprzetow firmy romet i mz. Dzieki za wyprowadzenie z błednego toku rozumowania :flesje:

 

Jak rozpoznac czy dysze głowne byly wymieniane na jakies inne, sa tam jakies oznaczenia, czy trzeba je w jakis sposob mierzyc ?? Kolejna sprawa to co moze byc przyczyna przylewania silnika na ssaniu ?? za wysoki poziom paliwa w komorach pływakowych ?? Jestem laikem w gaźnikach motocyklowych, wszystkie pojazdy które mialem te na 2 i 4 kołach zawsze miały wtrysk paliwka

Edytowane przez zwiecha
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dysze w zewnętrznych gaźnikach mogą mieć inny rozmiar niż te w wewnętrznych. Czyli 1 oraz 4 gaźnik mają rozmiar X a 2 i 3 mają rozmiar Y.

 

Silnik nie powinien tak pluć, nawet na ssaniu i z przelotowym wydechem. Trochę się zdarza po założeniu takiego wydechu ale nie aż tak. Nie wiem jak dokładnie jest w 11-tce, ale w Gixxerze 7,5 iglic nie powinno się przestawiać ale chyba jest możliwość taka. Może u Ciebie ktoś pomieszał przy iglicach. Właśnie zaciągam kilkanaście serwisówek do całej serii starych Gixxerów, jak komp się nie zwiesi to rzucę okiem co i jak tam jest.

 

Wygląda na to że masz za wysoki poziom paliwa. Poziom sam się nie przestawia raczej więc przyczyna leży w zaworkach iglicowych które przelewają gaźniki. Albo same zaworki są uszkodzone, mają brud czy coś albo te nieszczęsne o-ringi na gniazdach zaworków. U mnie tak było, gaźniki wyciągałem 6 razy i brandzlowałem się z nimi aż któregoś razu przetrzepałem je jak śledczy FBI. :biggrin: No i okazało się że o-ringi puszczają paliwo bokiem podczas gdy same zaworki są OK. Miałem dziś sprawdzić rozmiar ale jak zwykle zapomniałem. :banghead:

 

Poziomu paliwa u siebie nie przestawiaj. Jak pisałem wcześniej - poziom sam się nie przestawia więc powinien być OK, a jak przestawisz to zaczną się dopiero jaja, tym bardziej jeżeli nie jesteś obyty w gaźnikach.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak bede w domu to lookne na oznaczenie gaźników, patrzylem ale wylecialo mi z głowy, cos poprzedni wlaścicel tam mocno namieszał. Nie pluje mocno, moto bylo skierowane na maske samochodu i zobaczylem kilka kropelek małych. Co do iglic, jezeli sie ich nie przestawia a jest taka możliwość to jak powinne byc one ustawione, bo moze cos poprzedni wlasciciel nakombinowal i moze trzeba teraz z tym walczyc ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na gaźnikach nie zawsze jest oznaczenie. Znajdziesz to w seriwsówce mając model i rocznik. Przydałoby się też konkretne oznaczenie modelowe np.E-02 czy E-33 ale to już więcej szukania po numerze ramy. Zasadniczo możemy modele podzielić na europejskie i USA w tym California która ma zawsze biedny dolot w silnikach. E-03 to USA a E-33 to California, one mają gaźniki BST36. Pozostałe są BST40SS. Poszczególnie kraje różnią się trochę rozmiarem dysz i ustawieniem śruby składu, ale niewiele więc spoko. Dysze są w granicach 127-132. Skład 1 5/8 - 2 obr.

 

Iglic na razie nie ruszaj. Sprawdź dokładnie pływaki i zaworki jak wyżej pisaliśmy, policz ile obr. masz wykręcone śruby składu czyli wkręcasz do końca licząc obroty. Wykręć dając pół obrotu więcej na każdym. Jeśli zaworki są OK i gaźniki nie przelewają to moto powinno lepiej chodzić. Rzuć okiem na świece najpierw, może tylko jeden cylinder nie przepala, wtedy wiesz w którym gaźniku szukać problemu. Postaram się nie zapomnieć jutro i sprawdzę iglice w 750-tce, zobaczę czy da się nimi manewrować, ale to radzę Ci odłożyć na sam koniec.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie da rady edytować poprzedniego posta więc dopiszę osobno.

 

 

Iglice u mnie w 750-tce są na 2 wycięciu od góry. Stąd zapewne wartość "P2" w seriwsówce odnośnie iglic. Są na nich plastikowe podkładki które mają tam być. Dla 1100 też jest "P2" napisane.

 

Wymiar o-ringu na gniazda zaworków iglicowych to 6.07 x1.78. Dostępne w lokalnym sklepie z łożyskami i uszczelniaczami, koszt ok.30gr/szt.

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...