Simon Opublikowano 22 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2004 Wczoraj polataliśmy trochę z Wiewiórem, Lukiem i Doriną po Wawie. Ponieważ mój V-max gości w moim garażu od miesiąca, więc cały czas jeszcze go poznaję. No i wczoraj okazało się, że przy prędkościach od 170km/h w górę, zaczynam wpadać w shimme. :D W zeszłym roku jeździłem poprzednim maksem i nawet przy prędkościach dochodzących do 240km/h motocykl był stabilny (oczywiście przy jeździe na wprost) :twisted: Czas więc na pytanie - co powoduje takie zachowanie się motocykla? Od razu powiem, że sprzęt nie jest bity, ma proste koło z przodu, prostą ramę, proste lagi, raczej nie ma luzów na główce (będę sprawdzał, ale nic nie czuję).. Czy poza sprawdzeniem ciśnienia w ogumieniu i wbicia trochę powietrza do lag (założyłem progresywne sprężyny - sprzęt zrobił się twardy, więc pomyślałem, że nie będę dobijał powietrza - ale może to błąd?) jest jeszcze coś, na co powinienem zwrócić uwagę? Darujcie sobie tekty typu "przecież to V-max" bo jak napisałem wyżej - poprzedni model zupełnie nie wykazywał tendencji do tego typu zachowań..Jakieś rady?Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hiszpan Opublikowano 22 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2004 spore znaczenie może miec rozmiar i rodzaj opony. założenio oponki o wyzszym profilu może powodować wzrost skłonności do shimmy. Kiedyś w Motorrad był test opon na feldze VFR i na jednej oponce moto samo trzepało kierownicą po jej puszczeniu a na innej nawet po puszczeniu kierownicy i jej uderzeniu ta kiwnęła się 2 razy i sama się uspokajała. wystarczył inny bieżnik i rodzaj oplotu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 24 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2004 Ja w swojej FZX (mały Vmax 8) ) tez miałem problem shimmy. Wymieniłem olej i uszczelniacze... nic Wymieniłem gume... nic. Wymieniłem w końcu łożyska w główce (Tez nie wyczuwałem żadnych luzów) Shimma głupia szmata wreszcie zniknęła i na szczęście nie wraca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danielos Opublikowano 27 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2004 Simon, nie napisałes czy moto jest nówka funkel, czy juz zrobiło kilka kilometrów po "polskich autostradach". Jeżeli nie jestes jego pierwszym jeźdźcem to sprawdź ośkę przedniego koła, możliwe że się delikatnie skrzywiła na polskich drogach i stąd Shimmy. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 27 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2004 Simon a łożyska wahacza?? Właśnie się dowiedziałem że to może mieć również decydujaący wpływ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 27 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2004 1 powod lozyska glowki i wachacza, 2 opony.Oczywiscie motocykle z ostrzejsza geometria beda mialy wieksza sklonnosc niz choppery. Adam M.PS VMax ma problem z dystansowaniem glowki ramy, moze poprzedni mial ten problem usuniety, a ten nie.Trzeba wejsc na amerykanska liste, gdzie jest to omowione razem z rozwiazaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 27 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2004 Zacznij od główki ramy, to najczęsiciej jest przyczyną, a mały luz jest trudny to wyczucia. Druga sprawa to opona - jak była przechowywana w zimę, czy moto stało cały czas w jednym miejscu ?? Czasmi guma potrafi się odkształcić, tak, że na oko nie widać, a po zimie są problemy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomassoo Opublikowano 30 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2004 Zacznij od główki ramy' date=' to najczęsiciej jest przyczyną, a mały luz jest trudny to wyczucia. Druga sprawa to opona - jak była przechowywana w zimę, czy moto stało cały czas w jednym miejscu ?? Czasmi guma potrafi się odkształcić, tak, że na oko nie widać, a po zimie są problemy.[/quote'] No własnie moje moto stało przez zimę na kołach i przy składaniu się w zakręt wpada w lekką shimmę co ciekawe nie zauważyłem tego z pasażerem. Zmienię oponki - nowe już czekają w pokoju i zobaczę jak będzie.Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomassoo Opublikowano 30 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2004 1 powod lozyska glowki i wachacza' date=' 2 opony.Oczywiscie motocykle z ostrzejsza geometria beda mialy wieksza sklonnosc niz choppery.[/quote']jak się sprawdza łożyska wachacza? Jak często trzeba je wymieniać i jakie są objawy oprócz shimmy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 1 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2004 Bujanie, plywanie, czy tez odczucie braku stabilnosci w wyboistych lukach.Masz Suzuki to wymien i pameitaj o obowiazku smarowania raz w roku (zima). Adam Mrowniez suzukowiec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nordini Opublikowano 7 Maja 2004 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2004 Elo.. no tak jest kilka podpunktów : - opony- główka ramy - łożyska w kole sprawdź to, jeśli nie pomoże to pobaw się główką (tzn. troszke ją poluzuj i sprawdź wtedy, potem troszke dokręć i znowu... ) UWAZAJ !!! jeśli skręcisz za mocno, przód motocykla będzie zataczał koła na drodze, jeśli za leko będzie stukać Nie pisana reguła dokręcania: do pierwszego oporu i odpuścić 30 stopni, (pamiętaj przednie koło musi być wtedy w powietrzu)... mam nadzieje że szybko się z tym uporasz, bo wiem co to znaczy sam też sporo z tym walczyłem.. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.