Skocz do zawartości

Honda CB 750 four


tato81
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, jeszcze przy okazji zapytam o regenerację pompy hamulcowej i zacisków. Jako, że moje wyglądają już nie bardzo, myślałem o ich lakierowaniu i chcę je również oddać do lakierowania proszkowego. Myślicie, że będzie ok czy w jakiś inny sposób należy je polakierować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszek jest optymalny na zaciski, bo jest o wiele bardziej odporny na płyn hamulcowy...

Gdzieś chyba w Louisie widziałem specjalną farbę w spreju której płyn hamulcowy nie rusza

Edytowane przez Buber

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tato81 mam pytanie. W jaki sposób odświeżyłeś silnik. Dekle rozumiem, że polerka. A co z karterami, cylindrami i głowicą. Malowałeś je, czy może jakieś anodowanie, lub coś innego?

 

Dekle - polerka, tak jak piszesz. Natomiast kartery, cylinder i głowica narazie nie ruszane, poza zwyklym czyszczeniem. Nie wygląda aż tak źle (co widac na zdjeciach), ale niestety w najbliższej przyszłości i za to chcę się zabrać i też szukam dobrego i rozsądnego rozwiązania w tym temacie. Pewnie będę malował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do picowania silnika to polecam kupę tematów na sohc4.net W skrócie, żeby było dobrze trzeba czyścić pod ciśnieniem, piszą chłopaki że najlepiej jako medium sprawdza się soda albo suchy lód, albo (tak, tak) skorupy orzechów włoskich, rozdrobnione oczywiście. Z tego co słyszałem to w Polsce co najwyżej znajdziesz piaskowanie sodą.

Ale jak się tam poczyta to temat-rzeka....

Jak swoją rozbiorę to mam człowieka ze sprzętem do piaskowania, będę musiał tylko kupic gdzieś worek sody. Soda jest dobra bo jest neutralna dla metalu i się rozpuszcza w wodzie, więc po tryskaniu wystarczy opłukać silnik i jest git. No i niektórzy potem rzucają na to klar... ale tu jest sztuczka bo nie każdy klar wytrzymuje benzynę i temperaturę...

 

Aha, bym zapomniał, niektórzy też jadą parą pod ciśnieniem i podobno tez jest nieźle....

Edytowane przez Buber

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Pogoda u mnie zachęcająca do lektury i z ciekawości poczytałam o tej Hondzie. Kurcze, japończycy ten silnik w Hondzie zaprojektowali 50 lat temu! Próbowałam zrozumieć dlaczego uparli się na tą suchą miskę, bo przeciez w silniku motocykla podczas pokonywania zakrętów nie odpływa olej pod wpływem siły odśrodkowej gdzieś na boki, czym głównie tłumaczy się sens tego rozwiązania.

Czyżby chodziło o niewielkie obniżenie środka masy? Czy jakieś inne wzgledy ?

Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

motocykl fabrycznie zaprojektowany do latania na gumie :biggrin:

a tak poważnie mniejsza wysokość silnika (spowodowana zastosowaniem powyższego rozwiązania) pozwala nie tylko obniżyć środek ciężkości (centrum masy silnika jest niżej ale i również zbiornik paliwa) ale także ułatwia osiągnąć bardziej kompaktowe rozmiary całego motocykla

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

750 SOHC ma skok większy niż średnicę, pewnie chodziło o niepodwyższanie całego silnika "mokrą miską olejową", ale też możliwe, że podglądali rozwiązania angoli...

Dodam, że przy odpowiednim traktowaniu motocykl bez problemu wytrzymuje 100 tys mil....

Jedynym wrażliwym elementem był napinacz łańcucha rozrządu, wytrzymujący ok. 16000- 25 000 km, jednak istnieją na rynku "aftermarketowym" ( przynajmniej istniały, jak ja miałem CEBEKA), poprawione napinacze, wytrzymujące 65-80000 km...

Fajny motorek, szkoda, że go sprzedałem, ale nie wszystko można mieć...

Pozdr. J-999

P.S. Kiedyś duuużo wiedziałem o 750 SOHC :-)))))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...