MłodyVFR Opublikowano 8 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2005 napiszcie mi co o tym sadzicie. wielu mechanikow ustawia wg manuala i... koniec. ja sam tak zrobilem - wszystkie gazniki tak samo i moto chodzi ok. kolory swiec wszystkie maja b. podobne i wlasciwe. moto chodzi mi ok i pali ok, odpala za 1 strzalem. w 3city jest natomiast koles (notabene dobry i b. drogi mechanik), ktory tylko na colortune. gadalem z nim i chcialem sie dowiedziec, jaka jest roznica w pracy silnika, czy wogole jest? czy ma to wplyw na spalanie? czy lepiej dac sobie spokoj i posluzyc sie manualem tylko? koles kreci i wije sie jak piskorz, nic nie mowi. moze po prostu kase zdziera niepotrzebnie? cos tam twierdzi, ze kiedys to bylo kiedys, a teraz to jest teraz :mrgreen: i badz tu czlowieku madry. :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 8 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2005 Może krótko na temat regulacji gażników.W motocyklu prawie nowym tą operację robi się u mnie rutynowo przy pomocy manuala w którym jest czasami kilka poprawek ołówkiem.W motocyklach o dużym przebiegu operacja na początku wygląda podobnie ale jeżeli wakuometry zaczynają pokazywać dziwne rzeczy to wtedy dopiero podpinam Sorio i jeżeli wiem który cylinder chce mnie wkórwić to zakładam świece Colortune i pomagam sobie termometrem laserowym. Dopiero wtedy mogę powiedzieć czy to da się zrobić i ile to kosztuje. Za sprawdzenie szczelności gażników i dolotów nigdy nie kasujemy. Myślę że dobrze wykonana regulacja powinna być zapłacona bez targowania a czy dochodzi w tym wypadku do naciągania to można sprawdzić przy pomocy prostej i wrednej prowokacji stosowanej b. często przez redakcję Das Motorrad dla rankingu warsztatów. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 8 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2005 troszke nie qmam :oops: ale moze spytam sie tak: czy do VFR rc36 z przebiegiem "licznikowym" 45000 km nalezy sie bawic w colortune, jezeli wszystko ladnie chodzi wg. mojej percepcji? czy wystarczy manual i wszystkie gazniki ustawic jednakowo? czy jest sens, ze odczuje jakas poprawe? np. na spalaniu? osiagach? (i spalanie i osiagi mnie zadowalaja)motocykl chodzi rowno na biegu jalowym, nie ma tendencji do kulania, czy tez wahniec obrotow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 8 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2005 w 3mieście dobry i niedrogi to IDAHO z naszego 4um. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 8 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2005 Moim zdaniem jest sens bawić się w colortune. Świece są bajeranckie i pozwalaja ci ustawić każdy cylinder z osobna. Czy odczujesz jakieś skutki w spalaniu... raczje nie, gdyż z kanału mieszanki biegu jałowego leci niewiele paliwa, ponadto podczas pracy silnika w normalnym zakresie obrotów praktycznie wcale nie jest pobierana tamtędy mieszanka. PJednak po takim ustawianiu napewno silnik będzie jeszcze lepiej pracował na biegu jałowym, lepiej będzie się ruszało i lepsze będzie przejście w średni zakres obrotów... jak tak bardzo chcesz regulacje na colortune to zapraszam do mnie za jakiś miesiąc :) wtedy będę już je miał, bo mam zamiar się w nie zaopatrzyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 8 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2005 Tak jak Piotr napisał, w zdrowym silniku sprawdza się ustawienie zalecane z serwisówką. Przy przebiegu 45 tys można dać minmalnie więcej, np. 2,2 zamiast 2 obrotów (nie pamietam jak ma VFR, strzelam z tymi 2 obrotami :-)). Zawsze można sprawdzić zabarwienie świec, najlepiej zamontować nówki, to po już po kilku minutach pracy na biegu jałowym masz pierwsze oznaki (kolor nalotu). Colortune też zakupię, podobnie jak Idaho, a koszt regulacji nie będzie większy, więc nie wiem co gośc kombinuje, bo tak naprawdę taka świcea to pomoc dla niego, by zrobił co mazrobić lepiej i szybciej, nie wiem dlaczego miało by to kosztować więcej :-).Świaca taka jest bardzo potrzebna do bardzo zużytych silników, które ni w pień nie chcą chodzić na fabrycznych, czy zbliżonych do fabrycznych (np. + 1/4 obrotu) ustawieniach. Pozdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 8 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2005 w 3mieście dobry i niedrogi to IDAHO z naszego 4um bylem :) i on tez wtedy ustawial na manuala ;) Czy odczujesz jakieś skutki w spalaniu... raczje nie, gdyż z kanału mieszanki biegu jałowego leci niewiele paliwa, ponadto podczas pracy silnika w normalnym zakresie obrotów praktycznie wcale nie jest pobierana tamtędy mieszanka. i o to mi chodzilo, nareszcie ktos to napisal :mrgreen: ja tez mialem taka sama teorie wywalilem ja temu mechanikowi, a on spojrzal i pokiwal z politowaniem glowa - czyli mechanik mechanikiem, ale trzeba wiedziec czasem swoje :mrgreen: nie pamietam jak ma VFR, strzelam z tymi 2 obrotami strzeliles w 10 :mrgreen: podsumowujac: jezeli sprzet chodzi ok, pracuje rowno na jalowych, ma "rozsadny" przebieg, swiece tak samo zabarwia, to nie ma sensu? tu juz nie chodzi mi o koszta, ale o wiedze. ja jeszcze od jednego mechanika uslyszalem tak: "jak lubisz stac w korkach, zrob sobie na colortune, jezeli natomiast dotkniesz manetki gazu zapominasz o biegu jalowym..." na logike ok i zgadza sie z teoria Idaho i moim mysleniem :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 8 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2005 Masz wątpliwości to wykręć jedną ze świec po dłuższej pracy ne biegu jałowym i sprawdź. Tak jak pisałem, najlepiej uzyć do tego nowej świecy. Lepiej jest dać nawet minimalnie za bogato, niż za ubogo (konkretnie to więcej mieszanki, bo ta śruba nie reguluje bezpośrednio składu, tylko ilość, jest to często mylone. Masz w gaźniku dyszę powietrza, dysze wolnych obrotów, jest to miksowane i pasażem idzie do kolektora dolotowego przed przepustnicą już jako mieszanka). Pozdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 8 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2005 Cala roznica z Colortune to mozliwosc zobaczenia koloru plomienia, a wiec i skladu mieszankli nie tylko na wolnych obrotach, ale i na wyzszych bez ciaglego wkrecania i wykrecania swiec i czasu straconego na chlodzenie i grzanie silnika.Jezeli chodzi o zuzyte gazniki to mozna radzic klientowi regeneracje / wymiane czesci - co robi sie u mnie i potem ustawic zgodnie z manualem, ale wiem ze w Polsce to nie przejdzie :))) Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 9 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2005 Nie zapominajmy jednak, że silnik pracujący pod obciążeniem działa zupełnie inaczej niż gdy wkręcamy go na luzie. Wiec nie należy nienalezy traktować wskazań świec colortune powyżej biegu jałowego jako pewnik! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 10 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2005 Za dwa tygodnie sprawdzę to w praktyce :-), sprzęt zamówiony :-). Pozdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 10 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2005 czekamy na spostrzezenia i uwagi :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 10 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2005 MOje moto (silnik R4) lubi sobie powachlowac na wolnych obrotach i juz nie jedna regulacja nie zapobiegła temu zjawisku. NIe przejmuje się tym za bardzo bo podoba mis ię ten odgłos nieregularnej pracy ale jednak chyba zdrowiej dla maszyny jesli te obroty będą cały czas równe bez wachnięc... co mozna zrobic jesli porzadna regulacja i synchro nie pomogły :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 10 Maja 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2005 psiknij na krucce ssace np wd40 - jak przestanie wahlowac - chwyta Ci lewe powietrze - krucce do wymiany - mikropekniecia. ostatnio tak wyleczylem jedna kawe :mrgreen: tzn, znalazlem przyczyne :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 10 Maja 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2005 Hmmm... nie omieszkam sprawdzic... A jak się to odbija na pracę silnika podczas jazdy :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.