Skocz do zawartości

Potrzebna pomoc :((


DAN
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Po 6 miechach ostrej walki z GSXR dzisiaj 1 raz (narazie bez owiewek) wyjechalem na ulice, fakt że kawałek tylko pojechalem bo moto nie jest zarejstrowane i opłacone.

Ale do rzeczy; przyjeżdzam silnik niby ciepły ale chłodnica oleju zimna(GSXR 750 89r. olejak)

i teraz pytanie czy jest tam jakis termostat który reguluje przepływ oleju,czy olej cały czas krąży w obiegu??

Sam nie wiem czy motor był niedostatecznie jeszcze nagrzany czy coś jest zwalone.

Pomóżcie bo się załamałem :)

Jeszcze jedno pytanko jak zmienić olej w tym wynalazku??? Czy normalnie zlać stary korkiem spustowym i wymienić filtr zalac nowym???Czy zejdzie wtedy olej z tej chłodnicy, a potem jak napełnić żeby olej znalazł się w chłodnicy??

Acha wie ktoś może jaki olej jest w lagach w takiej GSXR???Widziałem taki olej amortyzol , hydrauliczny pisze,że do amortyzatorów ale nie mam pojęcia czy to ten.

W serwisówce jest tylko podane 10 (SAE) i nie mam pojęcia co to za olej.

Pozdrawiam i czekam na jakieś info :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to powinienneś mieć termostat, który puszcza olej na chlodnice przy odpowiedniej jego temperaturze. Nie wiem jak to jest w GSX ale w mojej leciwej XJ 650 nie ma termostatu i olej calyczas krąży, w sumie wolal bym zamontować termostat, bo silnik szybciej by się zagrzewał, ale nie o tym mialem tu pisać. Tak wiec wracajać do tematu to powinienneś mieć termostat i możliwe że zbyt słabo rozgrzałeś silnik (ostatnio jest jeszzce dość chłodno wiec, termostat mógł się nie otworzytć). Natomiast jeśli nie masz termostatu to masz spory problem 8O . Gdyż nie ma cyrkulacji oleju przez chłodnice. Pół biedy gdy jest to wina zapchanej chłodnicy gdyż przy wzroście ciśnienia powinien otworzyć się zawór bezpieczeństwa i powinno pominąć chłodince, ale jak mówie nie oglądałem schematów silnika GSX więc nie wiem jak on tam wygląda. Inna sprawa jeśli jest to wina pompy oleju, jeśli coś takiego sie stało i pompa nie pracuje to masz ogromny problem, gdyż silnik bez smarowania nie może działac długo, w zasadzie każda sekunda sie liczy, ale nie chce cie tu straszyć. Jeśli masz kontrolke ciśnienia oleju i gaśnie ci to nie ma problemu, gdyż jest ciśnienie i nie ma sie co bać. Gorzej jak ma kontrolke poziomu oleju, wtedy poinformuje cie czy masz właściwy poziom oleju a nie ciśnienie.

 

Co do zmiany oleju to musisz zagrzać silnik (aby olej stał się rzadszy) odkręcić korek spustowy, filtr, założyć nowy filtr, wkręcić śrube spustową i nalać nowego oleju. Najlepiej tekiego samego jaki był poprzednio.

 

Radzil bym ci sprawdzić ciśnienie oleju w swoim sprzecie, potem możesz go grzać na maxa i sprawdxać czy chłodnica sie zagrzeje. Jeśli sie nie zagrzeje to są dwie możliwości, zapchana lub uszkodzony termostat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu masz link do serwisówki http://www.motofiches.com/sites/TYRBUW/fic...SXR750&id=GR77B poszły dwa modele z 89r poszukaj tam termostatu o ile jest bo ja niewiem i niechciało mi sie szukać.Wydaje mi sie ze olej krąży tam cały czas.Z tego co wiem to wchodzi tam 4L ale kup 5 bo i tak zawsze wejdzie wiecej izostanie ci na dolewki.

Co do oleju w lagach to z założenia w gsx-r jest twardy zawias.Aral ma dwa typy oleju miękki i twardy.Ja do swojego zrobie sobie średni czyli pomieszam miękki z twardym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 to w zasadzie `najmieksza ` mozliwosc do przedniego widelca z tego co mozesz kupic w zachodniej Europie.

Nie sadze zeby ten silnik mial termostat do chlodnicy oleju, ale sprawdze w serwisowce.

Moze po prostu przewody do chlodnicy sa niedrozne - czy to sprawdzales ?

Stara guma potrafi spuchnac pod wplywem temperatury i wieku.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aral ma dwa typy oleju miękki i twardy.Ja do swojego zrobie sobie średni czyli pomieszam miękki z twardym.

 

Zrobiłem dokładnie tak samo. Aral miekki obejmuje zakres 0W10 a twardy 10W20. Serwisówka ZR7 podaje 10W. No i bądź tu mądry. :? Kupiłem 10W20,wlałem i....kiszka.Lagi jak zabetonowane, mimo że mój motorek ciezki jest. 8) Musiałem dokupic miekki , pozlewac z lag i uzupełnić tym miekkim. Teraz jest ok.

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz kontrolke ciśnienia oleju i gaśnie ci to nie ma problemu, gdyż jest ciśnienie i nie ma sie co bać. Gorzej jak ma kontrolke poziomu oleju, wtedy poinformuje cie czy masz właściwy poziom oleju a nie ciśnienie.  

 

Co do zmiany oleju to musisz zagrzać silnik (aby olej stał się rzadszy) odkręcić korek spustowy, filtr, założyć nowy filtr, wkręcić śrube spustową i nalać nowego oleju. Najlepiej tekiego samego jaki był poprzednio.  

 

Radzil bym ci sprawdzić ciśnienie oleju w swoim sprzecie, potem możesz go grzać na maxa i sprawdxać czy  chłodnica sie zagrzeje. Jeśli sie nie zagrzeje to są dwie możliwości, zapchana lub uszkodzony termostat.

Mam kontrolkę ciśnienia oleju ale ona gaśnie i nie zapala się ,poziom oleju też jest dobry.

 

Więc mówicie,że jeżeli coś byłoby nie tak to 1 co to kontrolka by się zapalała???

Martwie sie bo nie chce zarżnąć silnika a jeżdzenie bez chłodnicy oleju to pewna śmierć dla sprzętu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby ciśnienie oleju było za małe to kontrolka powinna się świecić. skoro się nieświeci to znaczy że ciśnienie jest normie. Musisz sprawdzić czy chłodnica jest drożna czy też nie. Już ci wszyscy pisaliśmy że nie wiemy czy masz termostat czy nie, jeśli masz to może on być wadliwy, jeśli niemasz termostatu to znaczy to ze masz zapchana chłodnice lub kanały oleju w silniku. Radzil bym ci (aby sprawdzić drożność chlodnicy) abyć odkręcił przewody oleju do chlodnicy na momencik odpal silnik na 2-4s jeśli wyleci olej z przewodu doprowadzajaćego go do chłodnicy to znaczy ze olej tam dolatuje :) , wtedy wkręć ten przewód w chlodnice i znów na momencik odpal silnik, (przy odkręconym drugim przewodzie odprowadzajacym olej z chlodnicy) jesli wyleci z drugiej strony to znaczy ze chlodnica jest drozna i ze zasłabo zagrzales silnik. Jak nie wyleci to zapchana i czeka cie czyszczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby ciśnienie oleju było za małe to kontrolka powinna się świecić. skoro się nieświeci to znaczy że ciśnienie jest  normie. Musisz sprawdzić czy chłodnica jest drożna czy też nie. Już ci wszyscy pisaliśmy że nie wiemy czy masz termostat czy nie, jeśli masz to może on być wadliwy, jeśli niemasz termostatu to znaczy to ze masz zapchana chłodnice lub kanały oleju w silniku. Radzil bym ci (aby sprawdzić drożność chlodnicy) abyć odkręcił przewody oleju do chlodnicy na momencik odpal silnik na 2-4s jeśli wyleci olej z przewodu doprowadzajaćego go do chłodnicy to znaczy ze olej tam dolatuje :) , wtedy wkręć ten przewód w chlodnice i znów na momencik odpal silnik, (przy odkręconym drugim przewodzie odprowadzajacym olej z chlodnicy) jesli wyleci z drugiej strony to znaczy ze chlodnica jest drozna i ze zasłabo zagrzales silnik. Jak nie wyleci to zapchana i czeka cie czyszczenie.

Tak wlasnie zrobie, jutro z rana zabieram sie do roboty, dzieki narazie, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może najpierw dobrze rozgrzej sprzęta, pojeździj, bo moze się okazać, ze wszystko tak naprawdę gra. Muszę dorwać jakiś przęt chłodzony olejem i popatrzeć ile się gzreje, bo tak naprawdę to wstyd się przyznać, ale się w to nie zagłębiałem, jako w coś co jest oczywiste - chłodzi, działa, nie przegrzewa się, to jest ok :-).

 

POzdro, paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może najpierw dobrze rozgrzej sprzęta, pojeździj, bo moze się okazać, ze wszystko tak naprawdę gra. Muszę dorwać jakiś przęt chłodzony olejem i popatrzeć ile się gzreje,  bo tak naprawdę to wstyd się przyznać, ale się w to nie zagłębiałem, jako w coś co jest oczywiste - chłodzi, działa, nie przegrzewa się, to jest ok :-).

 

POzdro, paweł

I miałeś racje :) Włączam sprzęta i trzymam chłodnicę , no i momentalnie tak jak silnik sie rozgrzewał tak chłodnica też, poprostu chyba podczas jazdy tak dobrze wychłodziło ją że jak podjechałem pod garaż to była zimna a silnik gorący :)

Olej w lagach i uszczelnicze też wymieniłem, nawet nie było tak żle.

JEszcze raz dzięki za pomoc

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stare silniku Suzuki ( olejoki )słyną z długiego nagrzewania, Nagrzać ponad 4 litry oleju nie jest łatwo, a dodatkowo chłodnica przecież chłodzi bardzo intensywnie przy tych temperaturach które mamy obecnie. Nie mam się czym przejmować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stare silniku Suzuki ( olejoki )słyną z długiego nagrzewania, Nagrzać ponad 4 litry oleju nie jest łatwo, a dodatkowo chłodnica przecież chłodzi bardzo intensywnie przy tych temperaturach które mamy obecnie. Nie mam się czym przejmować.

o Pipcyk nic tak długo sie nienagrzewa jak kawasaki zx9r :)

a olejoka odpalisz i po 30 sek mozna jechać

WERA#111

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...