Skocz do zawartości

Jaki olej silnikowy do Enduro 4T ?


BaRy
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Szukałem w archiwum i znalazłem tylko informacje o olejach do 2T a do 4T nie.

 

Jestem na etapie wymiany oleju w mojej Yamaszce WR 400 F i nie wiem co wybrać.

Myśle o jakimś pełnym syntetyku, bo poprzedni właściciel właśnie taki lał.

Nie mam książki servisowej i nie wiem co Yamaha zaleca.

 

Co wy byście polecili na czym jeździcie??

Jakie macie doświadczenia z różnymi olejami?

Co ile wymieniacie olej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio orlen wypuscił coś takiego jak platinum do 4t syntetyk 10w50 jest niedrogi jak na syntetyka bo ostatnio widziałem w cenie 23,50 pln owszem nie jeżdziłem jeszcze na nim ale sprubować można a jeśli silnik troszeczke łyka ci olej to pasuje zalać troszeczke gęstrzy olej np shel robi 3 oleje w lepkości 15w50 jako syntetyk,pół syntetyk i mineralny ale to juz większy wydatek bo mineralny około 28pln pół syntetyk około 38pln a syntetyk ponad 50 pln i jesli bierze ci olej polecam o klase gorszy niż poprzednio czyli półsyntetyk a jeśli to nic nieda to minerał występuje też olej preferowany do silników mocniej wyexsplatowanych jeszcze gęstrzy mineralny 20w50 taki olej prodekuje np.elf,qaker state,aral jak dobrze poszukasz znajdziesz je w cenie poniżej 20pln nadmieniam iż oleje te najlepiej sprawuja soę w warunkach letnich bo np ja leje ten olej 20w50 qaker state do hondy VT750c z 1983r oraz do YAMAHY VIRAGO xv535 i przy temperatórze +2stopnie rozruszniki w obu kręcą jakby akumulatory były niedoładowane taki opór na panewkach i łożyskach stważa ten gęsty olej ,taka jest jedyna jego wada a tak poza tym rewelacja rozbierałem ostatnio w hondzie silnik i z pewną odpowiedzialnością polecam ten olej żadnych nagarów laków syfów i to po 100000 km na silniku .Najczęściej polecanym olejem przez wszystkich producentów motocykli jest olej o lepkosci 10w40 najczęściej jest to półsyntetyk ale występuje teżjako syntetyk i mineralny .W mojej hondzie producent zaleca wymiane oleju po 6,400km ale jest to wymyślone ponad 20lat temu kiedy niebyło olei takiej jakości jakie występują w chwili obecnej ja w motocyklach opisanych wczesniej wymieniam olej co 10000km bo mineralny ale na dobrym syntetyku jeżdził bym 15000 km

EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Castrol Sintetic 4T Racing - 35 zł za litr.

Jak szanujesz swój motocykl, to nie zejdziesz poniżej poziomu tego oleju (a są jeszcze lepsze).

Wszystkie moje 4T jeździły na tym oleju.

Wymiana w Twoim moto oleju co 1500 km max (nie wiecej na Boga!), a jak jeździsz wyczonowo - co 1000 km lub co jeden rajd (circa 300 km)

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Castrol Sintetic 4T Racing - 35 zł za litr.

Szukałem tego oleju na stronie http://www.castrol.pl/webs/servlet/webS?ac...=page;omotocykl ale nie znalazłem.

Czy to olej dedykowany do sportu i może go nie być w zwykłych sklepach?

Byłem dzisiaj w hurtowni i oni do motocykla mają Castrola R4 Superbike 4T fullsyntetik 10W-50 (ma czerwonawe zabarwienie)

A co z olejami Motula?? Jak się mają do Castrola??

Nie wiem czy za wymiane zabrać się samemu, czy zlecić?

Jednak jak mam wymieniać częściej to powinienem to potrafić.

Tak naprawde to nie wiem gdzie w moim moto jest filtr oleju, jutro pokombinuje jak nie dam rady to oddam na wymiane Rajmundowi mechanikowi z mojego osiedla, który na codzień pracuje w salonie motocyklowym na Głównej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc Bary,

 

Jestem od tygodnia szczesliwym posiadaczem WR400F i dzisiaj wlasnie kupilem Castrol RS 10W-60 Sport. Mialem do wyboru wersje Castrola RS Race 10w-40, ale ten sport niby bardziej do ekstremalnych temeratur;)Za litr zaplacilem 49,90. Drogo, no ale...

 

Tak mi doradził salon Yamahy, a dochodze do wniosku ze za 20 pln roznicy to ani sie nie wzbogace, ani nie zbiednieje. Do naszej Yamahy wchodzi 1,6l ,wiec jeszcze na dolewke zostaje :lol:

 

Za godzine zabieram się do zmiany oliwy...

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależało mi aby olej wymienić w sobote co by w niedziele móc po poligonie w Biedrusku polatać a stary już spuściłem.

 

No to wale jak w dym do Rapida i prosze o filtr do mojej bryki a oni :ehz: będzie dopiero w poniedziałek, zapytałem jeszcze o olej lepszy niż ten R4 ale nie mają innego.

To się szybko zawinełem bo 12 się robiła i śmigam do Motorexu tam filtra też :ehz: może być na wtorek, pytam o ten olej ale tyż nie mają.

No to myśle co tu teraz zrobić i wymyśliłem, że polece do dealera Yamahy Marex-motor. Filtr mieli ale jak mi koleś podał cene 89 zł 8O ale trudno płacz i płać, a olej wiadomo też nic. Co prawda on najdokłdniej mi powiedział jak mam się do wymiany zabrać.

Castrol RS 10W-60 Sport. Mialem do wyboru wersje Castrola RS Race 10w-40

Byłem dzisiaj w hurtowni Castrola i mieli co prawda te co napisałeś ale do samochodów.

Szukam dalej a narazie kupiłem ten R4.

 

Jakoś dałem sobie rade z wymianą i poleciałem na Biedrusko w niedziele.

 

PS CrossRider czy masz może jakiś manual czy servisówke lub jaką kolwiek inną literature do WRki?? Bardzo mi na tym zależy. Jak co to wal na GG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Mam pare pytanek ;)

 

- Latam normlanie na pół synetyku, ale skończył mi się, a miałem synetyka motula 10w40, jakiegos exela i nalałem go do motocykla ?? Czy cos się stanie ?

 

- Przy zmianie oleju na olej innej firmy, należy przeczyścić miske olejową ropą, albo czymś ?? Można takie cos wogule robić ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wogle to temat odświeżony na maks.. ;)

 

- Przy zmianie oleju na olej innej firmy, należy przeczyścić miske olejową ropą, albo czymś ?? Można takie cos wogule robić ??

 

Nie należy tego robić bo ew resztki mogły by pogorszyć właściwości starego oleju. Jak płukac to tylko innym olejem. Albo poprostu spuścić olej na gorącym silniku wtedy bardzo mało zostaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec dzisiejszego dnia przeczytałe i looknołem serwisówke do WR 450F i z tego zo zaobserwowwałem żeby sposcic olej to musze odkrecic conajmniej 4 sroby nie liczac srub od filtra oleju! Czy to jest konieczne?

 

I jeszcze jedno czy musze odczepiać te przewody olejowe co sa na zewnatrz pod osłona i prowadzą do ramy (zbiornika oleju) bo w nich jesz chyba jaks siatka co łapie syf?

 

Był bym bardzo wdzieczny za odp. bo samemu to ciezko się połapać ;].

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jedno czy musze odczepiać te przewody olejowe co sa na zewnatrz pod osłona i prowadzą do ramy (zbiornika oleju) bo w nich jesz chyba jaks siatka co łapie syf?

 

Chyba wiem o co ci chodzi bo u mnie w serwisowce tez pisza coś o węzach. Ja poprostu rozgrzewam silnik spuszczam z ramy spuszczam z silnika, nalewam swiezego i wszystko :buttrock: co 2 wymiana filtr.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

a to jakas roznica ze jest olej do samochodu 10W40 a ja go wleje do motocykla bo tez mam 10W40? cos moze sie skopac?

 

Jak by nie było różnicy to nieprodukowali by oleji do motocykli. Niektóre silniki motocyklowe( np. mój :icon_mrgreen: ) to olej smaruje silnik i skrzynie biegów i to musi być specjalny olej do takich motocykli. Wada takiego rozwiązania to częste wymiany oleju a zaniedbanie wymiany może się źle skończyć dla silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...