Skocz do zawartości

Padła panewka w R1.proszę o pomoc


Mico
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

może jestem troche przewrażliwiony ale tego nie było wcześniej. i się boje jeździć żeby coś sie nie stało. ja wiem jak stuka panewka w samochodach ( jestem mechanikiem w mercedesie ) i to jest całkiem inny dźwięk, ale wiem też że motocykl a samochód to co innego. zawór by tak głucho nie pukał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro wiesz jak puka w samochodzie, to i w motocyklu będzie podobnie. W końcu wał korbowy jest z podobnych materiałów i podobnej konstrukcji. Dźwięk panewki jest metaliczny i występuje w dużym zakresie obrotów. Głuchy, pusty dźwięk może pochodzić od tłoka tzw. piston slap.

 

Weź kawałek rury, np. rurę od siodełka roweru, przykładaj ją w różne miejsca silnika - blok, dół, cylindry, głowica, z każdej strony itd. A do drugiego końca przyłóż ucho, usłyszysz masę różnych dźwięków wtedy, może wyłapiesz skąd jest ten niepokojący dźwięk.

 

No i jak wyżej napisano - łańcuszek. Niekoniecznie to jego wina, ale trzeba wziąć pod uwagę. Miałem podobnie w jednym GS500E, wydawał różne dźwięki ale jeden nasilał się tylko w wąskim zakresie obrotów, jakby dzwonienie czy coś. Wymiana łańcuszka i napinacza załatwiła sprawę.

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przed chwilą zdjąłem miske olejową. jest czysta bez żadnego najmniejszego opiłku, nawet osadu żadnego w niej nie ma. położyłem się pod silnik i kręcilem wałem i nie widać żeby coś było nie tak. każda korba ma taki sam luzik na boki. więc co myślicie?? sam już nie wiem co to może być i z kąd sie bierze ten puk.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozkręciłem osłonke łańcuszka pompy oleju. ten łańcuszek jest tak lużny że dużo nie brakuje i bym go zdjął z kołka zębatego pompy, a ta osłona ma wyżarty ślad od łańcuszka jak cholera i aż przegięta jest delikatnie. to mogło tak hałasować ??

 

pytam bo sie nie znam na motocyklach, to jest moje pierwsze moto i wole zapytać. tym bardziej że Piotr Dudek zawsze mówi ze samochód a moto to są 2 inne światy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary na twoim miejscu nie przyznawalbym sie ze jestes mechanikiem, tym bardziej w mercedesie bo to jemu slawy nie przysporzy.

A w/g Ciebie nie ma żadnej różnicy pomiędzy silnikami samochodowymi i motocyklowymi?

Może kolega jest specjalistą od silników DB i woli zapytać bo np. w silniku MB124 łańcuch rozrządu wytrzymuje bez problemu 500.000 kilometrów a wałek rozrządu jest cięższy niż wał korbowy w R1.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarowno silniki samochodowe jak i motocyklowe, maja taka sama budowe, zasade dzialania, komponenty, czesci skladowe i usterki. Porownujac wytrzymalosc danych elementow wypadaloby porownac silniki sporotwe obu marek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odbiegając od tematu śmiem twierdzić,że większych herezji dawno nie słyszałem.

Podaj mi takie zestawienie silników sportowych obu tych marek bo mi sie nie kce :biggrin:

może inni sobie poczytają.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...