Mico Opublikowano 3 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2010 może jestem troche przewrażliwiony ale tego nie było wcześniej. i się boje jeździć żeby coś sie nie stało. ja wiem jak stuka panewka w samochodach ( jestem mechanikiem w mercedesie ) i to jest całkiem inny dźwięk, ale wiem też że motocykl a samochód to co innego. zawór by tak głucho nie pukał... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patrykt7 Opublikowano 3 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2010 A pomyślałeś może, że to początek końca łańcuszka rozrządu skoro słychać przy schodzeniu z obrotów? No chyba, że miałeś wymieniany. Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 3 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2010 (edytowane) Skoro wiesz jak puka w samochodzie, to i w motocyklu będzie podobnie. W końcu wał korbowy jest z podobnych materiałów i podobnej konstrukcji. Dźwięk panewki jest metaliczny i występuje w dużym zakresie obrotów. Głuchy, pusty dźwięk może pochodzić od tłoka tzw. piston slap. Weź kawałek rury, np. rurę od siodełka roweru, przykładaj ją w różne miejsca silnika - blok, dół, cylindry, głowica, z każdej strony itd. A do drugiego końca przyłóż ucho, usłyszysz masę różnych dźwięków wtedy, może wyłapiesz skąd jest ten niepokojący dźwięk. No i jak wyżej napisano - łańcuszek. Niekoniecznie to jego wina, ale trzeba wziąć pod uwagę. Miałem podobnie w jednym GS500E, wydawał różne dźwięki ale jeden nasilał się tylko w wąskim zakresie obrotów, jakby dzwonienie czy coś. Wymiana łańcuszka i napinacza załatwiła sprawę. Edytowane 3 Maja 2010 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mico Opublikowano 3 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2010 rozrząd jest nowy, oryginalny założony, łańcuszek, napinacz i jeden ślizg są nowe. może dziś jeszcze zrobie jak mówisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ernestZL Opublikowano 3 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2010 mam rn04 i powiem ci że tu silnik to jedna wielka grzechotka :) Cytuj Od wojny, głodu, TVN-u i Platformy, zachowaj nas Panie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mico Opublikowano 3 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2010 przed chwilą zdjąłem miske olejową. jest czysta bez żadnego najmniejszego opiłku, nawet osadu żadnego w niej nie ma. położyłem się pod silnik i kręcilem wałem i nie widać żeby coś było nie tak. każda korba ma taki sam luzik na boki. więc co myślicie?? sam już nie wiem co to może być i z kąd sie bierze ten puk. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
16valve Opublikowano 3 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2010 (edytowane) Moim zdaniem nie jest to panewka . Obstawiał bym coś od strony sprzęgła, Yamaha ma głośną pracę tego elementu. Edytowane 3 Maja 2010 przez 16valve Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szparag Opublikowano 3 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2010 Sprawdź kolektory wydechowe , może masz przedmuchy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mico Opublikowano 3 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2010 zapomniałem napisać, odkręciłem smok pompy oleju, i tam czyściutko, nic na sitku nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 3 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2010 Stary na twoim miejscu nie przyznawalbym sie ze jestes mechanikiem, tym bardziej w mercedesie bo to jemu slawy nie przysporzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mico Opublikowano 3 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2010 rozkręciłem osłonke łańcuszka pompy oleju. ten łańcuszek jest tak lużny że dużo nie brakuje i bym go zdjął z kołka zębatego pompy, a ta osłona ma wyżarty ślad od łańcuszka jak cholera i aż przegięta jest delikatnie. to mogło tak hałasować ?? pytam bo sie nie znam na motocyklach, to jest moje pierwsze moto i wole zapytać. tym bardziej że Piotr Dudek zawsze mówi ze samochód a moto to są 2 inne światy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 3 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2010 Masz odpowiedz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 3 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2010 Stary na twoim miejscu nie przyznawalbym sie ze jestes mechanikiem, tym bardziej w mercedesie bo to jemu slawy nie przysporzy. A w/g Ciebie nie ma żadnej różnicy pomiędzy silnikami samochodowymi i motocyklowymi? Może kolega jest specjalistą od silników DB i woli zapytać bo np. w silniku MB124 łańcuch rozrządu wytrzymuje bez problemu 500.000 kilometrów a wałek rozrządu jest cięższy niż wał korbowy w R1. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 3 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2010 Zarowno silniki samochodowe jak i motocyklowe, maja taka sama budowe, zasade dzialania, komponenty, czesci skladowe i usterki. Porownujac wytrzymalosc danych elementow wypadaloby porownac silniki sporotwe obu marek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 3 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2010 Odbiegając od tematu śmiem twierdzić,że większych herezji dawno nie słyszałem. Podaj mi takie zestawienie silników sportowych obu tych marek bo mi sie nie kce :biggrin: może inni sobie poczytają. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.