matys210 Opublikowano 30 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2010 Jak w temacie. Co lepsze w crossie 2t? zwykła czy alu rama? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamsel Opublikowano 30 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2010 (edytowane) Jak w temacie. Co lepsze w crossie 2t? zwykła czy alu rama? Alu lżejsza :wink: To wiadomo ze lepsza jak lżejsza. Edytowane 30 Marca 2010 przez Kamsel Cytuj motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawron Opublikowano 30 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2010 Alu sztywniejsza i ładniejsza. Czy lżejsza to nie jestem pewien Cytuj http://www.DywanSzop.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Reynevan Opublikowano 30 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2010 Jak myślisz czy jeśli aluminiowa była by gorsza stosowali by ja w motocyklach narażonych na najwyższe ,,obciążenia"? (czyt crossach) Cytuj Par montaignes et par valeesEt par forez longues et leesPar leus estranges et sauvagesEt passa mainz felonz passagesEt maint peril et maint destroit... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mr.Maciek Opublikowano 30 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2010 Tak się składa, że wbrew pozorom różnica w wadze nie jest aż taka wielka, ale rama alu jest znacznie sztywniejsza a to duży plus(oprócz mniejszej wagi). Oczywiście alu rama też ma swoje wady. W jakiejś gazecie motocyklowej kiedyś było tak porównanie, jutro poszukam i jak znajdę to wrzucę. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matys210 Opublikowano 30 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2010 Tak się składa, że wbrew pozorom różnica w wadze nie jest aż taka wielka, ale rama alu jest znacznie sztywniejsza a to duży plus(oprócz mniejszej wagi). Oczywiście alu rama też ma swoje wady. W jakiejś gazecie motocyklowej kiedyś było tak porównanie, jutro poszukam i jak znajdę to wrzucę. pzdr Byłoby super :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 30 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2010 ja widzę jedynie wadę podczas serwisowania motocykla alu rama zajebiście utrudnia robotę Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Iluminat Opublikowano 31 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2010 Enduromaster ma rację. Pozatym dla amatora, takiego jak 95% z nas tutaj, różnica kilku gramów jest nieodczuwalna, a spora część nie dostrzegła by różnicy w prowadzeniu moto na alu-ramie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamsel Opublikowano 31 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2010 Jeśli waga prównywalna to przepraszam za błąd. Cytuj motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 31 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2010 Sztywniejsza. A reszta to już moda heh. Teraz nie wypada mieć w stawce stalówki bo wszyscy producenci jadą alu. I nie oszukujmy się, o wygląd też tutaj w dużej mierze chodziło bo czytałem opinie zawodników ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matys210 Opublikowano 31 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2010 He Niby prawda Rafael Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghollum Opublikowano 31 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2010 Teraz nie wypada mieć w stawce stalówki bo wszyscy producenci jadą alu. Czy aby na pewno? :bigrazz: , KTM jakoś nie zakochał się puki co w alu. we wtrysku zresztą też :icon_mrgreen: , no ale wracając do tematu, rację mają chopy wyżej alu. rama to masakra przy serwisowaniu pół biedy w 2T ale w 4T to po prostu koszmar, dalej wydawać by się mogło że aluminium jest lżejsze to i rama będzie lżejsza nie? ale dupa blada :icon_razz: żeby uzyskać podobną sztywność co stalowej aluminiowa musi być zbudowana ze znacznie grubszych profili co w ogólnym rozrachunku daje bardzo podobną masę, dodatkowo rama alu. ma znacznie więcej "mięska" przy główce ramy i wzmocnienia za główką co daje mniej korzystny rozkład masy czyli wyżej położony środek ciężkości, w 2T nie ma to większego znaczenia bo te maszynki z racji małego i lekkiego silnika mają nisko położony środek ciężkości ale w 4T to nieco insza inszość. Alu. ma jeszcze jedną wadę a mianowicie łatwo pęka przy uderzeniu w ostre krawędzie a na domiar złego takie pęknięcia mają wielką ochotę do powiększania się, w maszynach offroad pękające ramy nie zdarzają się zbyt często bo są konstruowane z dużym zapasem ale w szosówkach i owszem nieumiejętne stawianie na gumę a raczej lądowanie po gumie prowadzi czasami do pękania w okolicach główki ramy z racji większej podatności alu. na zmęczenie materiału. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piasektt Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2010 ja widzę jedynie wadę podczas serwisowania motocykla alu rama zajebiście utrudnia robotę nie bardzo rozumiem co tak utrudnia. Dostęp do serwisowania jest taki sam jak na stalowej ramie Czy aby na pewno? :bigrazz: , KTM jakoś nie zakochał się puki co w alu. we wtrysku zresztą też :icon_mrgreen: , no ale wracając do tematu, rację mają chopy wyżej alu. rama to masakra przy serwisowaniu pół biedy w 2T ale w 4T to po prostu koszmar, dalej wydawać by się mogło że aluminium jest lżejsze to i rama będzie lżejsza nie? ale dupa blada :icon_razz: żeby uzyskać podobną sztywność co stalowej aluminiowa musi być zbudowana ze znacznie grubszych profili co w ogólnym rozrachunku daje bardzo podobną masę, dodatkowo rama alu. ma znacznie więcej "mięska" przy główce ramy i wzmocnienia za główką co daje mniej korzystny rozkład masy czyli wyżej położony środek ciężkości, w 2T nie ma to większego znaczenia bo te maszynki z racji małego i lekkiego silnika mają nisko położony środek ciężkości ale w 4T to nieco insza inszość. Alu. ma jeszcze jedną wadę a mianowicie łatwo pęka przy uderzeniu w ostre krawędzie a na domiar złego takie pęknięcia mają wielką ochotę do powiększania się, w maszynach offroad pękające ramy nie zdarzają się zbyt często bo są konstruowane z dużym zapasem ale w szosówkach i owszem nieumiejętne stawianie na gumę a raczej lądowanie po gumie prowadzi czasami do pękania w okolicach główki ramy z racji większej podatności alu. na zmęczenie materiału. Nie wiem ziomeczku kto się w czym zakochał ale KTM w swoim najnowszym dziecku (kilerze) zamontowało wtrysk, chodzi mi tu o SXF 350. Tak samo jak długo nie mieli systemu pro link już go mają. Bardzo podobnie będzie z aluminiową ramą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Co do problemu serwisowania motocykla z alu ramą to nie we wszystkich modelach jest problem, np. w Kawie KXF 450 nie ma najmniejszych trudności, z kolei jak robiłem YZF 450 z 2008 roku to mnie ch.... strzelał!!! Problem pojawia się tylko przy dużych pojemnościach bo 250-tki się elegancko robi. Co do ktm-a to nie dziwie się że wprowadził system dźwigni i wtrysk, od dawna wiadomo ze zawias na dźwigniach ma lepsze właściwości jezdne, a wtrysk to poprostu droga ewolucji. KTM w enduro osiągnął już wszystko, teraz walczą o dominacje w cross, dlatego 350ccm, dlatego dźwignie, wtrysk itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghollum Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2010 nie bardzo rozumiem co tak utrudnia. Dostęp do serwisowania jest taki sam jak na stalowej ramie Nie rozumiesz? to spróbuj wyciągnąć gaźnik np. z CRF250 :icon_mrgreen: Nie wiem ziomeczku kto się w czym zakochał ale KTM w swoim najnowszym dziecku (kilerze) zamontowało wtrysk, chodzi mi tu o SXF 350. Tak samo jak długo nie mieli systemu pro link już go mają. Bardzo podobnie będzie z aluminiową ramą "Jedna jaskółka wiosny nie czyni" ale ogólnie zgadzam się :icon_mrgreen: co do alu.ramy pożyjemy zobaczymy :wink: . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.