Skocz do zawartości

Alu rama czy zwykła


Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie. Co lepsze w crossie 2t? zwykła czy alu rama?

Alu lżejsza :wink: To wiadomo ze lepsza jak lżejsza.

Edytowane przez Kamsel

motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak myślisz czy jeśli aluminiowa była by gorsza stosowali by ja w motocyklach narażonych na najwyższe ,,obciążenia"? (czyt crossach)

Par montaignes et par valees

Et par forez longues et lees

Par leus estranges et sauvages

Et passa mainz felonz passages

Et maint peril et maint destroit...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się składa, że wbrew pozorom różnica w wadze nie jest aż taka wielka, ale rama alu jest znacznie sztywniejsza a to duży plus(oprócz mniejszej wagi). Oczywiście alu rama też ma swoje wady. W jakiejś gazecie motocyklowej kiedyś było tak porównanie, jutro poszukam i jak znajdę to wrzucę.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się składa, że wbrew pozorom różnica w wadze nie jest aż taka wielka, ale rama alu jest znacznie sztywniejsza a to duży plus(oprócz mniejszej wagi). Oczywiście alu rama też ma swoje wady. W jakiejś gazecie motocyklowej kiedyś było tak porównanie, jutro poszukam i jak znajdę to wrzucę.

pzdr

Byłoby super :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz nie wypada mieć w stawce stalówki bo wszyscy producenci jadą alu.

Czy aby na pewno? :bigrazz: , KTM jakoś nie zakochał się puki co w alu. we wtrysku zresztą też :icon_mrgreen: , no ale wracając do tematu, rację mają chopy wyżej alu. rama to masakra przy serwisowaniu pół biedy w 2T ale w 4T to po prostu koszmar, dalej wydawać by się mogło że aluminium jest lżejsze to i rama będzie lżejsza nie? ale dupa blada :icon_razz: żeby uzyskać podobną sztywność co stalowej aluminiowa musi być zbudowana ze znacznie grubszych profili co w ogólnym rozrachunku daje bardzo podobną masę, dodatkowo rama alu. ma znacznie więcej "mięska" przy główce ramy i wzmocnienia za główką co daje mniej korzystny rozkład masy czyli wyżej położony środek ciężkości, w 2T nie ma to większego znaczenia bo te maszynki z racji małego i lekkiego silnika mają nisko położony środek ciężkości ale w 4T to nieco insza inszość.

Alu. ma jeszcze jedną wadę a mianowicie łatwo pęka przy uderzeniu w ostre krawędzie a na domiar złego takie pęknięcia mają wielką ochotę do powiększania się, w maszynach offroad pękające ramy nie zdarzają się zbyt często bo są konstruowane z dużym zapasem ale w szosówkach i owszem nieumiejętne stawianie na gumę a raczej lądowanie po gumie prowadzi czasami do pękania w okolicach główki ramy z racji większej podatności alu. na zmęczenie materiału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja widzę jedynie wadę podczas serwisowania motocykla

alu rama zajebiście utrudnia robotę

 

nie bardzo rozumiem co tak utrudnia. Dostęp do serwisowania jest taki sam jak na stalowej ramie

 

Czy aby na pewno? :bigrazz: , KTM jakoś nie zakochał się puki co w alu. we wtrysku zresztą też :icon_mrgreen: , no ale wracając do tematu, rację mają chopy wyżej alu. rama to masakra przy serwisowaniu pół biedy w 2T ale w 4T to po prostu koszmar, dalej wydawać by się mogło że aluminium jest lżejsze to i rama będzie lżejsza nie? ale dupa blada :icon_razz: żeby uzyskać podobną sztywność co stalowej aluminiowa musi być zbudowana ze znacznie grubszych profili co w ogólnym rozrachunku daje bardzo podobną masę, dodatkowo rama alu. ma znacznie więcej "mięska" przy główce ramy i wzmocnienia za główką co daje mniej korzystny rozkład masy czyli wyżej położony środek ciężkości, w 2T nie ma to większego znaczenia bo te maszynki z racji małego i lekkiego silnika mają nisko położony środek ciężkości ale w 4T to nieco insza inszość.

Alu. ma jeszcze jedną wadę a mianowicie łatwo pęka przy uderzeniu w ostre krawędzie a na domiar złego takie pęknięcia mają wielką ochotę do powiększania się, w maszynach offroad pękające ramy nie zdarzają się zbyt często bo są konstruowane z dużym zapasem ale w szosówkach i owszem nieumiejętne stawianie na gumę a raczej lądowanie po gumie prowadzi czasami do pękania w okolicach główki ramy z racji większej podatności alu. na zmęczenie materiału.

 

 

Nie wiem ziomeczku kto się w czym zakochał ale KTM w swoim najnowszym dziecku (kilerze) zamontowało wtrysk, chodzi mi tu o SXF 350. Tak samo jak długo nie mieli systemu pro link już go mają. Bardzo podobnie będzie z aluminiową ramą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do problemu serwisowania motocykla z alu ramą to nie we wszystkich modelach jest problem, np. w Kawie KXF 450 nie ma najmniejszych trudności, z kolei jak robiłem YZF 450 z 2008 roku to mnie ch.... strzelał!!! Problem pojawia się tylko przy dużych pojemnościach bo 250-tki się elegancko robi.

Co do ktm-a to nie dziwie się że wprowadził system dźwigni i wtrysk, od dawna wiadomo ze zawias na dźwigniach ma lepsze właściwości jezdne, a wtrysk to poprostu droga ewolucji. KTM w enduro osiągnął już wszystko, teraz walczą o dominacje w cross, dlatego 350ccm, dlatego dźwignie, wtrysk itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie bardzo rozumiem co tak utrudnia. Dostęp do serwisowania jest taki sam jak na stalowej ramie

Nie rozumiesz? to spróbuj wyciągnąć gaźnik np. z CRF250 :icon_mrgreen:

Nie wiem ziomeczku kto się w czym zakochał ale KTM w swoim najnowszym dziecku (kilerze) zamontowało wtrysk, chodzi mi tu o SXF 350. Tak samo jak długo nie mieli systemu pro link już go mają. Bardzo podobnie będzie z aluminiową ramą

"Jedna jaskółka wiosny nie czyni" ale ogólnie zgadzam się :icon_mrgreen: co do alu.ramy pożyjemy zobaczymy :wink: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...