R1 GO!!! Opublikowano 23 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2010 witajcie, wiecie moze czemu sluza kropki na srubach przy nowych motocyklach? znajomek kupil nowego sprzeta i pół dnia w garazu przy piwie zastanawialismy sie po co na srubach przy silniku ramie są takie kropki jakby markerem zrobione, na śrubce i podkładce obok niej. czy ktos wie po co to jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzemekB Opublikowano 23 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2010 Może po to by było wiadomo czy ktoś już w nim dłubał? Potrzebne do gwarancji... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
R1 GO!!! Opublikowano 23 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2010 najdziwniejsze ze przy odkrecaniu srub nic sie nie stanie z kropkami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rahu Opublikowano 23 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2010 nie wiem jak to wygląda, ale czy przypadkiem nie zmienią swojego położenia względem siebie? pzdr Cytuj KAPD Klub Anonimowych Piratów Drogowych"Człowiek zbyt poważny jest strasznie śmieszny" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 23 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2010 najdziwniejsze ze przy odkrecaniu srub nic sie nie stanie z kropkami Słyszałeś kiedyś o międzyoperacyjnej kontroli jakości montażu? Możesz odkręcać ale potem będziesz płakał na forum że straciłeś gwarancję. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek78 Opublikowano 23 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2010 (edytowane) moze po sprawdzeniu czy dokręcone zaznaczają sobie w fabryce ? przy jakiejś kontroli jakości, nic innego mi nie przychodzi do głowy :) Edytowane 23 Marca 2010 przez grzesiek78 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 23 Marca 2010 Administrator Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2010 Polscy dealerzy motocykli robią to bardzo często, szczególnie w obrębie silnika, marker niezmywalny i znaczenie śrub - odkręcenie = utrata gwarancji. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YaroZS Opublikowano 23 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2010 Prawdopodobnie, podczas przeglądu serwisant tak oznaczał śruby które dokręcił odpowiednim momentem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 23 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2010 Stosowałem osobiście kilka razy pisak widoczny w ultrafiolecie i przyłapałem w ten sposób poważnego człowieka, właściciela dużego salonu samochodowego na grzebaniu w silniku po naprawie gwarancyjnej. Drugiej naprawy już nie było a kolo zaskoczony jakby co najmniej na rabunku banku go przyłapali. Dyskretne znakowanie części ma swoje zalety. :biggrin: Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 23 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2010 dobre z tym pisakiem UV muszę wypróbować :D Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 23 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2010 dobre z tym pisakiem UV muszę wypróbować :D Pisak tani a mina kolesia bezcenna :biggrin: Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kacper1r6 Opublikowano 23 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2010 moze po sprawdzeniu czy dokręcone zaznaczają sobie w fabryce ? przy jakiejś kontroli jakości, nic innego mi nie przychodzi do głowy :) right, moto nowe wiec nie zaden serwisant. oznaczenie fabryczne ze sruba dokrecona, na discowery pan ze skosnymi oczami tak mowil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Asmodan Opublikowano 23 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2010 Kropki w nowych motocyklach sa uzywane by oznaczyc dokrecone sruby, oznaczyc zmiane w fabryce (kolory) oraz jezeli sruba potrzebuje ponownego odkrecenia i dokrencenia w celu dalszego montazu pojawiaja sie dwie lub wiecej kropek. Stosuje sie tez znaczenia na czesciach motocykla roznymi markerami kontrole jakosci (co producent to inaczej) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 24 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2010 No chyba że to jest Kawasaki ZZR1400 i śruby mocowania silnika mają amatorskie, niefabryczne ślady to znaczy że już był na obowiązkowej wizycie "poprawkowej" w serwisie. Czyli jest szansa że rama nie pęknie. :biggrin: Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.